Mitä mieltä fitness-kisoista?
Nyt kun Lahdessa on nuo pohjosmaiden suurimmat fitness-messut niin tulipahan mieleen, mitä mieltä olet kisoista ja kisaajista? Minkälaisen kuvan ne antavat ihmisestä? Tykkäätkö?
Kommentit (98)
Tyttökalentereissa pyllistäviä naisia saa haukkua ja strippareita saa haukkua, mutta pyllistäviä fitness kisaajia ei saa haukkua kun se on niin kurinalainen ja vaativa laji. Tätä yhtälöä en ymmärrä.
Sen kropan kunnon kyllä varmasti tuomarit näkisi ilman sitä pakollista pyllistystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan tuhatta kilpirauhasta on Suomessakin hajonnut fitneksen takia?
Tämä on lähinnä urbaania legendaa. Kisakunto nyt on kisakunto, mutta kisadietin aiheuttamat vauriot aineenvaihdunnalle kyllä palautuvat sitä mukaa kun rasvaprosentti kasvaa ajan kanssa.
Suurimman osan vuodestahan nuo fittness kisaajat on tosi hotteja. Minusta ainakin on aivan mahtavaa, että naisten ainoa kauneusihanne ei enään ole anorektinen luuranko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on lähinnä urbaania legendaa. Kisakunto nyt on kisakunto, mutta kisadietin aiheuttamat vauriot aineenvaihdunnalle kyllä palautuvat sitä mukaa kun rasvaprosentti kasvaa ajan kanssa.
Suurimman osan vuodestahan nuo fittness kisaajat on tosi hotteja. Minusta ainakin on aivan mahtavaa, että naisten ainoa kauneusihanne ei enään ole anorektinen luuranko!
Urbaania legendaa? Todella monet entiset kisaajat ovat kertoneet kilpirauhasongelmistaan. Ja erikoinen asenne on monella body-lajien harrastajalla kun luulevat, että kaikki vauriot paranevat ajan mittaan. Ottakaa nyt ensin selvää lääketieteen perusfaktoista, jos joku paikka tuhoutuu niin harvoin se vain ajan kuluessa palautuu normaaliksi. Muutenhan esim. yksikään bodari ei olisi kuollut aineisiin jos niiden vaurioista olisi vain lepäämällä parantunut, ja yhtäkään munuaista ei olisi bodareille tarvinnut vaihtaa jos ne munuaiset olisivat palautuneet levolla täysin ennalleen.
Ei oo mun juttu. Urheilua kyllä harrastan, mutta en lähtisi koskaan noin ääripäähän. Tosi on että toi on tosi raakaa urheilua, en halua sekoittaa enempää kroppaani, kun mulla on siihen taipumusta muutenkin jo. Tavoittelen lähinnä hyvää oloa ja terveellisyyttä liikunnalla. Niin ja mä oon kans varmaan jotenkin estoinen mutta ois todella noloa ja alentavaa mennä pyllistelemään tuonne, eikä toi kroppa ja varsinkaan tiristetty kisalookki muutenkaan vastaa mun kauneusihannetta, mieluummin olen normaalimman, terveen urheilullisen näköinen.
Mua huvittaa suuresti se, että tuota pyllistelyä kutsutaan URHEILUKSI...
Kauheaa oman navan ympärillä pyörimistä ja elämän haaskausta! Lopputulos ei ole millään tavalla hyödyllinen kenellekään, terveyskin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urbaania legendaa? Todella monet entiset kisaajat ovat kertoneet kilpirauhasongelmistaan. Ja erikoinen asenne on monella body-lajien harrastajalla kun luulevat, että kaikki vauriot paranevat ajan mittaan. Ottakaa nyt ensin selvää lääketieteen perusfaktoista, jos joku paikka tuhoutuu niin harvoin se vain ajan kuluessa palautuu normaaliksi. Muutenhan esim. yksikään bodari ei olisi kuollut aineisiin jos niiden vaurioista olisi vain lepäämällä parantunut, ja yhtäkään munuaista ei olisi bodareille tarvinnut vaihtaa jos ne munuaiset olisivat palautuneet levolla täysin ennalleen.
Jooo, kyllähän yksi Yrjölän Nora vastaa 1000 kisaajan otantaa. Vähintään! :D
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa suuresti se, että tuota pyllistelyä kutsutaan URHEILUKSI...
Se 2-10 tuohon kuntoon vaativaa vuotta vaatii jonkin verran ainakin hieman urheilua muistuttavaa suorittamista.
Miten arvostelu menee. Jos siellä kymmeniä tiukassa kunnossa olevia, jotka ainankin minusta näyttävät kaikki melko samanlaisilta. Voittaako silloin se kellä on parhaat silarit tai hienoimmat bikini?
Vierailija kirjoitti:
Miten arvostelu menee. Jos siellä kymmeniä tiukassa kunnossa olevia, jotka ainankin minusta näyttävät kaikki melko samanlaisilta. Voittaako silloin se kellä on parhaat silarit tai hienoimmat bikini?
Kisaajissa on huomattavia eroja, kyllä sen huomaa jos vaan osaa katsoa.
Hassua että juuri bikinifitness herättää näin paljon tunteita 😃 Minua ei kiinnosta esim hevosurheilu yhtään, joten en voisi edes kuvitella että kritisoisin sitä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Harjaantumaton silmä ei ehkä huomaa kilpailijoissa mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjaantumaton silmä ei ehkä huomaa kilpailijoissa mitään eroa.
Niin no, jos ei tiedä lajista mitään, niin eikö silloin kannattaisi pitää mölyt mahassa?
http://blogit.iltalehti.fi/tomi-takamaa/2016/10/11/fitness-lajien-vaari… siinä yhen kisaajan valmentajan ajatuksia, lukekaa niin saatte ehkä vähän eri perspektiiviä.
Olen harkinnut kisakunnon tavoittelua. En tiedä onko minusta ikinä lavalle asti bikineissä. Lyhyissä shortseissa ja urheiluliiveissä kylläkin, mutta bikineissä olo on rannallakin niin alaston. Enkä tiedä tuntisinko itseni henkisellä tasolla ulkopuoliseksi muiden kisaajien joukossa.
Rakastan kuitenkin treenaamista ja lihasten kasvatusta eikä mikään ole yhtä palkitseva tunne kuin rikkoa oma ennätys. Nostaa rautaa enemmän ja enemmän. Silloin tulee tunne, että on ylittänyt itsensä ja mahdottomasta voi saada mahdollista. Tämä ajattelu heijastuu siten myös koko elämään. Kuntosali on toinen rakas kotini.
Ja ei, minulla ei ole silikoneja, tekokynsiä tai tekohiuksia. Ne eivät suorituksiani paranna. Paitsi jos päätän kisata niin valitettavasti kuuluvat pakettiin mukaan. Aion miettiä tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
http://blogit.iltalehti.fi/tomi-takamaa/2016/10/11/fitness-lajien-vaari… siinä yhen kisaajan valmentajan ajatuksia, lukekaa niin saatte ehkä vähän eri perspektiiviä.
Ihan tyypillistä kitinää ja vertausta kamppailulajeihin sekä muihin painoluokka urheiluun jotka ovat lähtökohdiltaan aivan eri asia kuin fitness. Miksi valmentaja ei puhunut mitään yhä lisääntyvästä lääkkeiden käytöstä Body-lajien piirissä?
http://kukkahattu.com/2015/11/22/doping-kehonrakennuksessa-vaiettu-sala…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilusuoritukseen ei koskaan pitäisi kuulua se miltä urheilija näyttää. Ei koskaan.
Eikä urheilusuoritusta edeltävänä iltana juoda viiniiä sen takia, että kroppa kuivuu...
Kun tossa lajissa ideana on, että kroppa on mahdollisimman kuiva ja sitä edesauttaa viinin juonti, niin mitä pahaa? Jokasessa lajissa omat tapansa. Ja hui apua, ne vetää kirkasta viinaakinennen suoritusta!!1
Repesin. Mikä tossa on se suoritus? Tämä pyllistys? No kyllä mäkin tarttisin kirkasta viinaa kunnon tujauksen, että menisin oranssina pyllistämään barbiekorkokengissä jonnekin yleisön eteen. Ei hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilusuoritukseen ei koskaan pitäisi kuulua se miltä urheilija näyttää. Ei koskaan.
Eikä urheilusuoritusta edeltävänä iltana juoda viiniiä sen takia, että kroppa kuivuu...
Kun tossa lajissa ideana on, että kroppa on mahdollisimman kuiva ja sitä edesauttaa viinin juonti, niin mitä pahaa? Jokasessa lajissa omat tapansa. Ja hui apua, ne vetää kirkasta viinaakinennen suoritusta!!1
Repesin. Mikä tossa on se suoritus? Tämä pyllistys? No kyllä mäkin tarttisin kirkasta viinaa kunnon tujauksen, että menisin oranssina pyllistämään barbiekorkokengissä jonnekin yleisön eteen. Ei hitto.
Jännitä itse kaikki kroppasi lihakset (jos on) ja tee se useamman kerran päivässä monen minuutin ajan.
Urheilu sinänsä urheilumuotojen joukossa, mutta sen rumempaa lajia saa etsiä kuin fitness. Juuri se pyllistysasento on kaiken huippu. Miten kenenkään pitää pokka tehdä sitä tai katsoa edes?
Enkä tunne ketään, jonka mielestä fitness-lavakroppa olisi kaunis. Sinänsä monella, erityisesti bikinipuolella, on erinomainen vartalo kisojen välissä, kun on timmi, muttei sellainen kuivatettu ja oranssiksi värjätty. Ne on kaikki kuivanneen näköisiä, ryppyisiä ikäisekseen, liian valkoiset hampaat, muodottomat silarit rasvattomassa kropassa ja väri on omituinen. Ne kengätkin on jostain strippuluolasta haettu.
Ja kyllä, minä tulen sen yhden kanssa makaamaan raiteille, jos tyttäreni on joskus siellä lavalla peppu pystyssä muovikengissä.