Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppiiko työstressiä koskaan hallitsemaan?

Vierailija
09.10.2016 |

Täällä eräs, joka heräsi aikaisin sunnuntai-aamuna, ja vaikka vielä olisi koko päivä vapaata, mietin jo huomista työpäivää. Olen nyt viimeisten vuosien aikana monessa eri työpaikassa. Eli olen siis esim. vajaan vuoden määräaikaisena, ja juuri kun alan handlata nykyisen työpaikkani kuviot, työ loppuu ja stressi uuden työpätkän löytämisestä alkaa. Olen tähän saakka sen aina onnistunut löytämään työpätkän, mistä olen onnellinen toki... Silti koen että aloitan aina alusta, olen surkea ja tumpeloin, palaute työstä tulee niin suoraan... Oppiiko koskaan siihen, että jättää työasiat työpaikalle? Tiedän että kukaan ei odota täydellisyyttä, mutta palaute tuntuu pahalta, stressaan viikonloppuisinkin. Mieheni on ollut vuosia vakituisessa, vaihtelevassa työssä, jossa viihtyy hyvin. Mä sekoilen vuodesta toiseen pätkätyökierteessä, enkä pärjää kovin hyvin. Mies sanoo: Rauhoitu, älä stressaa. Joopa. Nyt antakaa oikeasti parhaat stressinhallintavinkkinne! Onko täällä joku entinen stressi-erkki joka on oikeasti onnistunut löytämään hyviä keinoja hallita elämää ja löytänyt tasapainon?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikeastaan se on kiinni päätöksestä. Aina kun työ yrittää tulla ajatuksiisi vapaa-ajalla, sun pitää keskittyä päättäväisesti johonkin muuhun. Lapsiin, harrastukseesi, puolisoosi, elokuvaan, kirjaan, sinitaivaaseen, mihin tahansa, mihin mieluummin haluat keskittyä kuin työhön.

Vierailija
2/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikeastaan se on kiinni päätöksestä. Aina kun työ yrittää tulla ajatuksiisi vapaa-ajalla, sun pitää keskittyä päättäväisesti johonkin muuhun. Lapsiin, harrastukseesi, puolisoosi, elokuvaan, kirjaan, sinitaivaaseen, mihin tahansa, mihin mieluummin haluat keskittyä kuin työhön.

Olen yrittänyt tätä kovasti. Teen monenlaisia kivoja asioita ja koitan keskittyä muuhun, mutta viimeistään nukkumaan käydessä ajatukset alkavat pyöriä samaa ympyrää...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan etsiä joitakin psykologian keinoja tuohon (en nyt osaa mitään menetelmää ehdottaa mutta niitä on) ja kartoittaa oman osaamisen kehittämisen mahdollisuuksia työssäsken jotota saisit itsevarmuutta. Fakta nimittäin on ettei ne työt viikonloppuna mihinkään karkaa eikä tilanne ole parempi vaikka aloitat asiasta murehtimaan jo sunnuntaina.

Vierailija
4/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että oma tahto auttaa muuttumiseen. En itse ainakaan ole saanut itseäni muuttumaan.

Alkoholinkäyttö on aika yleistä että kykenee rentoutumaan joten et ole vaivasi kanssa yksin.Tosin itse en käytä alkoholia vaan otan kaiken vastaan selvänä.

Vierailija
5/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen ja iän myötä tuotakin oppii hallitsemaan. Se mikä vielä nyt herättää ei enää vuosien kuluttua jaksa paljon hrtkauttaa, kun asioita on jo niin paljon nähnyt ja kokenut.

Vierailija
6/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Kuinka monta vuotta vielä menee, että "iän myötä" alkaa helpottaa? Ajatus tuntuu nimittäin aika lohduttomalta nyt.. Onko joku saanut apua mindfullnessista?

Vierailija
7/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän Hesarissa tästä artikkeli

Vierailija
8/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähän joku keksii keinon ilman, että se vaatii mitään terapiaistuntoja, lääkityksiä, koulutuksia tmv, niin on kyllä hieno ihminen. Itsekin yrittänyt perehtyä kaiken maailman mindfullnesseihin ymv. mutta aikamoista sanahelinää ne mielestäni ovat. Puuttuu konkretia.

Vierailija
9/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se kai on vakkariduunissa olla stressittä.

Vierailija
10/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vapaa-ajastasi niin kiinnostavaa ettei työasioita tarvitse ajatella. Näin minä olen tehnyt. Työasiat jää työpaikan oven taakse kun sieltä lähden.

Vierailija
11/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa rankka liikunta heti aamusta. Ajatukset menee toisille raiteille ja kunto nousee. Win win.

Vierailija
12/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tähän joku keksii keinon ilman, että se vaatii mitään terapiaistuntoja, lääkityksiä, koulutuksia tmv, a.

Miksi ammattiapu ei käy? Miksi auton korjaaminen autokorjaamolla on ok mutta mielen kiemuroiden/ kieroituneiden ja itselle haitallisien ajatuskuvioiden korjaaminen ammattiavun kanssa EI ole ok????

Yksi metodi auttaa yhtä ja toinen toista. Yksi pelkää palautetta, toinen stressaa virheiden jälkiseurauksia jne. Ja tultkin on erilaisia; yhden virhe/hitaus aiheuttaa rahan menoa, toisen uhkaa jonkun henkeä. Stressikin on erilaista.

Omassa esimies/asiantuntijahommassa pyrin pitämään mielessä että mennyttä tai tulevaa on turha stressata, on vain nykyhetki. Ja omassa työssä ei oikeasti ole kenenkään henki uhattuna vaikka joku asia tapahtuu myöhässä.

Vierailija
13/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei poistu sillä että sen peittää jollain muulla puuhalla. 

Vierailija
14/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras apu ressiin on hyvä kukka. Lähtee se ressi muutamassa minuutissa kun höyrystää tai polttaa.

Vierailija
15/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisista ole oikeisiin töihin. Ei ne pysty töitä tekemään ilman mielialalääkkeitä ja siltikin niillä kädet tärisee kun ongelmia tulee vastaan. Ja sit pitäis muka samaa palkkaa saada.

Vierailija
16/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka täydelleen pystyy unohtamaan työasiat kotona ja kotiasiat töissä, on robotti.  Nyt ottaisin sairaslomaa, joskus oikein painostettiin päivittäin jättämään muut asiat pois kun näytin surulliselta.  No oma mokani kun menin töihin sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä