Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon HALUATTE olla erossa lapsistanne?

Vierailija
08.10.2016 |

Eli jos teillä olisi mahdollisuus vaikka 2 kertaa kuukaudessa lähteä ulos tuulettumaan yksin tai miehen kanssa, ravintolaan/pitkä viikonloppu hotellissa/mökillä - lähtisittekö vai olisitteko mieluummin kotona lapsen/lasten kanssa?

Kommentit (46)

41/46 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja joo kotiäitinä vaikka joka ilta lenkki tms pieni oma aika! Riippuu siis tosi paljon elämäntilanteesta ja mitä se oman ajan ottaminen tarkoittaa.

Vierailija
42/46 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lasteni kanssa aina paitsi kun he ovat, koulussa, eskarissa sekä päiväkodissa kun olen töissä. Olen 3 lapsen yh. Töissä käyn koska raha pyörittää taloutta. Muuten olisin senkin ajan äitinä lapsilleni.

No voi ny v*ttu. Oma äiti valitettavasti teki just noin, koska pystyi. Voin sanoa että oli vanhempana vähän vaikea ymmärtää normaalien ihmisten rytmiä ja työssäkäyntiä, NORMAALIA perhe-elämää, kun oli ollut rasittavan hanhiemon hyysättävänä koko elämänsä. Kuulostan varmaan kauhealta, mutta äiteys ei oikeasti ole mitään lapsessa hinkkaamista, vaan sitä että antaa lapselle eväät joilla pärjää ITSE.

Mielenkiintoista, minun aikuiset lapseni ovat aivan toista mieltä. Heistä oli hienoa, että äiti "oli kotona" kun he olivat pieniä. Tuo oleminen tosin oli kaikkea muuta kuin toimettomuutta ja juuri se antoi lapsille eväät elämään. Tosin he eivät koskaan ole oppineet lyömään pienempiään, huutamaan kurkku suorana saadakseen äänensä kuuluviin, varastamaan muiden tavaroita tai tönimään pienempiään, mitkä taidot näyttävät olevan päiväkodisssa ne tärkeimmät laumakäyttäytymiseen liittyvät asiat.

Meillä normaalia perhe-elämää oli se, että tehtiin paljon yhdessä. Minusta äitiyttä ei ole se, että pusataan lapsi maailmaan ja sen jälkeen jätetään se pärjäämään omillaan, vaikka iso osa nykyäideistä niin tuntuu kuvittelevan.

Kotiäitivuosien jälkeen palasin työelämään ihmettelemään sitä, miten moni nainen voi ottaa palkkaa siitä, että on kotona hoitamassa lapsia (tosin sillä verukkeella, että lapset ovat sairaita, kaksi lasta usein viikon tai kaksi peräkkäin putkeen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v ja 5kk minulla, työpäivien ajat ovat keskenään. Niin siis kissoja ovat, minun vauvat <3

Vierailija
44/46 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lasteni kanssa aina paitsi kun he ovat, koulussa, eskarissa sekä päiväkodissa kun olen töissä. Olen 3 lapsen yh. Töissä käyn koska raha pyörittää taloutta. Muuten olisin senkin ajan äitinä lapsilleni.

No voi ny v*ttu. Oma äiti valitettavasti teki just noin, koska pystyi. Voin sanoa että oli vanhempana vähän vaikea ymmärtää normaalien ihmisten rytmiä ja työssäkäyntiä, NORMAALIA perhe-elämää, kun oli ollut rasittavan hanhiemon hyysättävänä koko elämänsä. Kuulostan varmaan kauhealta, mutta äiteys ei oikeasti ole mitään lapsessa hinkkaamista, vaan sitä että antaa lapselle eväät joilla pärjää ITSE.

Olen pahoillani että äitisi hinkkasi sinua. Toiset äidit kun haluavat olla hinkkaamatta läsnä. Sekä kasvattaa itse lapsensa. Se on NORMAALIA.

Kun ei osata varsinaiseen argumenttiin sanoa mitään, niin takerutaan epäolennaisuuksiin. Taisi kolahtaa. Kotona oleva äiti on myös aika nolo juttu, jos muiden lasten äidit on normaaleissa tai jopa hienoilta kuulostavissa töissä. Tajusinpa ainakin itse kouluttautua, ettei tarvitse lapsen hävetä äitiään.

Koko argumenttisi on nolo sekä epäolennainen aiheeseen liittyen vaikka kuinka oletkin kouluttautunut.

No voin ihan avoimesti kertoa, että omaa äitimyyttiään toteuttava superhanhiemo ei ole ollut mielenterveyteni kannalta optimaalisin vaihtoehto. Sitähän tässä yritin tuoda esiin.

Eipähän tarvii miettii pitkään, et miks on yh.

Vierailija
45/46 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, kylläpä lapset vievät kaiken ajan monella, vaikka velakeskusteluissa muuta väitetään. Nuoruuden hillumiset on todellakin aikoja sitten jääneet, nyt on ihanaa viettää rauhassa aikaa kotona oman miehen kainalossa.

Otsikossakin oli HALUAA..

Vierailija
46/46 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Joku kerran viikossa olis tosi hyvä, siihen olisi mahdollisuuskin, mutta ei saada aina aikaiseksi. Ja siis tarkoitan esim ravintolaillallista kahdestaan, en jokaviikkoista viikonloppulomaa muualla :D

Sitten kun tämä vauva syntyy niin tietty harvenee hetkeksi ihan imetyksenkin takia.

No sä otat omaa aikaa ihan reilusti internetin ihmeellisillä keskustelupalstoilla D: