Mies "karkailee", miten saa loppumaan?
En keksinyt parempaakaan termiä, joten käytän nyt sitten tuota karkailua.
Aina kun ollaan sovittu, että ollaan viikonloppu, ilta tms ihan vaan kotona, karkaa mies ensimmäisen tilaisuuden tullen. Esim. jos käyn suihkussa, olen puhelimessa tms. Jättää lapun jossa kertoo olevansa tyyliin kioskilla, kävelyllä jne. Tosi inhottavaa kun tämä tapahtuu joka kerta. Puhuttu ollaan, mutta ei auta. Aina on sohvalla miehen puoleinen paikka tyhjä kun silmä välttää.
Miten tuon saisi loppumaan?
Kommentit (44)
En ihan tavoita ongelmaa, jos joku käväisee kioskilla tai lenkillä. Ei kai se koko iltaa kipsarilla vietä? Jos sitä ärsyttää, että sä vahtaat sitä ja valitat joka menosta?
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sinä olet sopinut tai ehdottanut ja mies ei ole ollut jutussa mukana.
Jos mies ei ole ollut jutussa mukana, niin miksi se on siellä ap:n luona alunperinkään? Kai nyt aikuinen mies osaa itse sanoa, jos ei kiinnosta tai on muuta parempaa tekemistä.
Kyse ei siis ole siitä, että on menoja, vaan siitä että hoitaa sen noin ikävällä tavalla?
Tulee mieleen se keskustelu niistä "eksyttäjämiehistä", jotka siis kaupoissa ja ulkomailla saattavat eksyttää kumppaninsa itsestä vallankäytön tms ilkeilyn vuoksi. Ja eksytetty kumppani toki saa huudot tai kärsii esim siitä, että passit ja rahat ja matkatavarat menivät myös omia menojaan...
Onhan se nyt hirveää, jos mies haluaa mieluummin kävelylle kuin istua ap:n kanssa koko illan sohvalla ilmeisesti tv:tä tuijottaen.
MuuMuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sinä olet sopinut tai ehdottanut ja mies ei ole ollut jutussa mukana.
Jos mies ei ole ollut jutussa mukana, niin miksi se on siellä ap:n luona alunperinkään? Kai nyt aikuinen mies osaa itse sanoa, jos ei kiinnosta tai on muuta parempaa tekemistä.
Anteeksi, en ollut tajunnut että ap ja mies asuvat yhdessä. Mutta silti, kai se mies osaa suunsa avata?
Joka kerta? Eli aina kun on käymässä luonasi? Siis ette asu yhdessä? Taitaa olla sitoutumiskammoinen.
Miten reagoi, jos itse teet saman?
Sillä on toinen nainen jolle käy soittamassa tai jota käy tapaamassa.
Onko sinulla mahdollisuus liittyä mukaan lenkille?
Ootkohan sä Ap vähän turhan sinisilmäinen?
No siis... Mieshän "karkaa" siksi, ettei muuten pääse lähtemään ilman valitusta ja riitelyä. Ymmärrettävää.
Miksi ap olet sitä mieltä, ettei kotoa saa poistua edes kävelylle vaikka kuinka olisi sovittu että ollaan viikonloppu kotona? Saako mennä omalle pihalle? Sairastahan toi on.
En tajuu. Onks kiska 100 km päässä? vai mikä on ongelma? Miksei saa käydä kioskilla tai lenkillä jos sä ite juoruut puhelimessa yms..
Tais tääkin keissi olls porvoosta.
Aloittajalle riittää ymmärtäjiä, vaikka aloittaja on sairas läheisriippuvainen ja päällepäsmäri.
Voin vain taas arvailla millaisia vastauksia miehen vastaava aloitus saisi palstamammoilta.
Ei vaikuta parisuhdeihmiseltä alkuunkaan. Päästäisin sellaisen vapauteen kasvamaan, kun en itse jaksa enää tässä iässä yrittää kouluttaa kenestäkään sosiaalisesti parempaa ja vastuuntuntoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mahdollisuus liittyä mukaan lenkille?
Mitä luulet, kun ap ei saa tietoa poistumisesta kuin vasta jälkeenpäin?
Voisko ap vastata asutteko yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle riittää ymmärtäjiä, vaikka aloittaja on sairas läheisriippuvainen ja päällepäsmäri.
Voin vain taas arvailla millaisia vastauksia miehen vastaava aloitus saisi palstamammoilta.
Ymmärtäjiä? Suurin osahan on pilkannut aloittajaa suositellen häkkejä ym.
Mun eksä teki tuota, lähti sanomatta sanaakaan ulos kun olin suihkussa, vaihtamassa vaatteita tai keittiössä laittamassa iltanaposteltavaa. Sitten kamala show jos ihmettelin että minne katosi kun ei sano mitään ja piti elokuvan katsomista aloittaa.
No hän olikin sitten päihderiippuvainen ja haki autotallista aina parit ryypyt. Olin pitkään sokea.
Siinä ei todellakaan mitään vikaa ole, että käy kiskalla. Yhteinen viikonloppu ei tarkoita että ollaan koko ajan kainalossa kiinni. mutta jos ei voi huikata että käyn kiskalla, haluatko jotain, on täystotaaliurpo tai sit on jotain salattavaa.
Neuvoni: Älä välitä, keskity omaan mukavaan oloon.
On mies kotonakin, mutta noita kioskireissuja ja kävelyjä on aikalailla joka kerta. Olen yrittänyt sanoa, mutta mies lähinnä tuhahtelee että minkä hän sille voi jos on lähdettävä ostamaan kioskilta jotain. ap