Tilasin lapsen synttäreille täytekakun, miehen veli söi 1/3 koko kakusta!
Oli 10 munan kakku! Vieraita tuli pitkin päivää ja kakku loppui kesken!
Onko ihan tervettä mättää kakkua naamaan kuin ikinä ennen ei olisi saanut.
Jää muuten ilman joululahjaa tämä pelle.
Kommentit (60)
Minä en ymmärrä. 10 munan kakku riittää normaalisti 20 hengelle. Vaikka veli olisi syönyt siitä kolmasosan, olisi loppukakusta pitänyt riittää vielä 13 syöjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi 10-munan kakku kuulostaa kyllä aika vähältä 10 vieraalle lapsen synttärijuhliin. Itse teen yleensä tuon kokoisiin juhliin 3 kakkua, joista täytän kaksi heti ja tarvittaessa ylimääräisestä kakkupohjasta saa äkkiä kolmannen kakun. Ei ole koskaan kakku loppunut vaikka aikamoisia rohmuja on erilaisissa juhlissa käynyt (ja he ovat muuten yleensä aikuisia miehiä).
Nyt täytyy sanoa, että me emme tiedä todellisista rohmuista mitään, jos oikeasti 10 hengelle pitää olla kolme 10 munan kakkua. Sehän on valtava! Tavallisiin kotona käytettäviin kakkuvuokiin ei edes sovi niin suuria kakkuja. Meillä on tainnut jäädä kolmesta kymmenen munan kakusta yksi kokonainen, vaikka vieraita oli yli sata.
Aloittaja voisi vähän ryhdistäytyä. Ei tarvitse olla niin hirmuisen kiltti ja niin mahdottoman vieraanvarainen, että ei saa sanotuksi jollekin vieraalle, että "johan sinä olet ottanut". Lasten juhlissa ei yleensä mene täytekakkua kovin paljon, kun ei lapset siitä tykkää.
Onkohan tämä mies se sama, joka syö kotonaan kaikki lasten vanukkaat?
Kuka tekee niin pahaa täytekakkua lapsille etteivät he syö sitä loppuun????
En ymmärrä miten se on edes mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
10 munan kakusta riittää 30 hengelle, eli vaikka veli olisi syönyt yksin 1/3 kakusta, olisi sitä silti pitänyt riittää vielä 20 hengelle. Jos vieraita on ollut 10, niin kakun loppuminen kesken ei ole ollut pelkästään tuon veljen vika, vaan kaikki vieraat ovat ottaneet "liian suuren" palan.
Kyllä. Appiukko söi ihan kahden edestä, samoin kummisetä ja oma ukko. Komensin omaa miestäkin ottamasta lisää kun osa vieraista on vielä tulematta. Oma ukko uskoi mutta veli ei ilmeisesti tajunnut että koski häntäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi 10-munan kakku kuulostaa kyllä aika vähältä 10 vieraalle lapsen synttärijuhliin. Itse teen yleensä tuon kokoisiin juhliin 3 kakkua, joista täytän kaksi heti ja tarvittaessa ylimääräisestä kakkupohjasta saa äkkiä kolmannen kakun. Ei ole koskaan kakku loppunut vaikka aikamoisia rohmuja on erilaisissa juhlissa käynyt (ja he ovat muuten yleensä aikuisia miehiä).
Nyt täytyy sanoa, että me emme tiedä todellisista rohmuista mitään, jos oikeasti 10 hengelle pitää olla kolme 10 munan kakkua. Sehän on valtava! Tavallisiin kotona käytettäviin kakkuvuokiin ei edes sovi niin suuria kakkuja. Meillä on tainnut jäädä kolmesta kymmenen munan kakusta yksi kokonainen, vaikka vieraita oli yli sata.
Aloittaja voisi vähän ryhdistäytyä. Ei tarvitse olla niin hirmuisen kiltti ja niin mahdottoman vieraanvarainen, että ei saa sanotuksi jollekin vieraalle, että "johan sinä olet ottanut". Lasten juhlissa ei yleensä mene täytekakkua kovin paljon, kun ei lapset siitä tykkää.
Itse joudun tekemään valtavia kakkuja ettei niitä syötäisi heti loppuun.
Itse leivon omiin 20 hengen juhliin kaksi viiden munan kakkua ja aina riittää. Esim. Marttojen ja Kinuskikissan mukaan yksikin kuuden munan kakku olisi tarpeeksi.
Wtf, itse leivon aina yhden 6 munan täytekakun synttäreille ja vieraita on n. 10. Siitä jää aina yli ainakin 1/3. Teen kyllä myös juustokakkua ym tarjottavia, mutta oikeesti kuka edes pystyy syömään niin paljon kakkua? Minäkin olen läski ahmatti, mutta en pysty syömään kovin isoa kakkupalaa tai alkaa oksettaa.
No, kakku on ollut liian pieni, kun loppunut kesken.
Suurin leipomani kakku taisi olla 16 munan.
Minulla on alumiinivuoka, joka mahtuu 50cm uuniini juuri ja juuri.
Mitä tarjosit lapsille? Puhut vain "aikuisten ruuista". Mun vekara nyrpistäis nenäänsä lohivoileipäkakulle, on 5-vuotias. Kakku olis kyllä maistunut, paitsi ei jos se olis ollut se "vihree mönjä marsipaani -kakku".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Mun 2- ja 3-vuotiaat syö kakkua (myös voileipäversiona) ihan niin paljon kuin antaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarjosit lapsille? Puhut vain "aikuisten ruuista". Mun vekara nyrpistäis nenäänsä lohivoileipäkakulle, on 5-vuotias. Kakku olis kyllä maistunut, paitsi ei jos se olis ollut se "vihree mönjä marsipaani -kakku".
Minäkään en iästäni huomimatta suostu syömään voileipäkakkuja.
Yhden kerran erehdyin kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Mun 2- ja 3-vuotiaat syö kakkua (myös voileipäversiona) ihan niin paljon kuin antaa syödä.
Ai vaikka 1/3 koko kakusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle onkin omat sipsit ja nauravat nakit siellä lastenpöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle onkin omat sipsit ja nauravat nakit siellä lastenpöydässä.
Sipsit kelpaavat, mutta lopetin kaikkien makkaroiden syönnin armeijan jälkeen.
Liika on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli 10 munan kakku! Vieraita tuli pitkin päivää ja kakku loppui kesken!
Onko ihan tervettä mättää kakkua naamaan kuin ikinä ennen ei olisi saanut.
Jää muuten ilman joululahjaa tämä pelle.
Oliko ihan eka kerta, kun miehen veli oli juhlissanne? Ette siis tienneet etukäteen, että ko. herralle makea maittaa, vai ette ajatelleet? Enemmän kakkua pöytään ens kerralla hei! 10 munan kakku, pyh, kyllähän nyt pitää olla vähintään kaksi täytekakkua, jos juhlijoita enemmän kuin 10. Kaikki kun ei ota sellasta pikkuruista millin siivua, niin kuin jotkut anorektikot...
Miehetkin saa syödä kakkua! Nih!
Celia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Celia kirjoitti:
Mmm, minö olisin salaa syönyt koko kakun ja oksentanut välittömästi. Tuon paskan sisälläpitämistä en ymmärrä.
Sullon varmaan ihan hiton rumat hampaat.
No ei oikestaan. Saan kehuja niiden valkeudesta eikä oksentaminen ole vaikuttanut niihin vielä.
Normaali ihminen ei oksenna syötyään. Onneksi olen parantunut syömishäiriöstä ja saanut elämäni takaisin. Sinun ja söpöA:n tekstit saavat minut pitämään entistä paremmin huolta itsestäni.
No on aika jäätävä siivu: 28cmx20cm
Vierailija kirjoitti:
No on aika jäätävä siivu: 28cmx20cm
Ei ole ilmoitettu paksuutta, eli tuohan voi olla hyvinkin pieni kakkutilavuus.
Eikä aloittajan kakku edes normaalipaksuisena voinut olla noin suuri.
Yksi hyvä vinkki vastaisuudessa törppöjen varalta. Ole juhlien emäntä ja kysy kuka haluaa kakkua, tämän jälkeen leikkaa itse sopivan kokoisia paloja ja ojenna ne lautasen kanssa vieraille. Istu kakun lähellä ja jos joku haluaa toisen palan, sama homma, leikkaa itse hänelle sopivan kokoinen pala. Tuskin kukaan kehtaa pyytää sinua leikkaamaan 5 palaa kakkua eli näin varmistat, etteivät miehet rohmua koko kakkua.
Miten 10 vierasta saa tuhottua 10 munan kakun, juuri urakoitiin töissä 20 h voimin 10 munan kakkua ja teetti kyllä töitä.