Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin lapsen synttäreille täytekakun, miehen veli söi 1/3 koko kakusta!

Vierailija
08.10.2016 |

Oli 10 munan kakku! Vieraita tuli pitkin päivää ja kakku loppui kesken!
Onko ihan tervettä mättää kakkua naamaan kuin ikinä ennen ei olisi saanut.
Jää muuten ilman joululahjaa tämä pelle.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi 10-munan kakku kuulostaa kyllä aika vähältä 10 vieraalle lapsen synttärijuhliin. Itse teen yleensä tuon kokoisiin juhliin 3 kakkua, joista täytän kaksi heti ja tarvittaessa ylimääräisestä kakkupohjasta saa äkkiä kolmannen kakun. Ei ole koskaan kakku loppunut vaikka aikamoisia rohmuja on erilaisissa juhlissa käynyt (ja he ovat muuten yleensä aikuisia miehiä).

10 munan kakku on iso! Pitäisi riittää yli 30:lle. Ap. on saanut väärän, 4 munan kakun, jos ei 10:lle riitä.

Vierailija
42/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko 10 hengen kakussa 10 munaa? T:tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan ehkä 4-5.

Vierailija
44/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan ehkä 4-5.

Miksi täällä sitten koko ajan keskustellaan 10 munan kakusta?

Vierailija
45/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavissa juhlissa kyttäisin miehen veljen kakunsyöntikäyttäytymistä ja pistäisin miehen hänelle ystävällisesti huomauttamaan, jos velipoika ottaa kolmatta isoa palaa, että ei ottaisi enää lisää, koska muillekin pitää riittää :)

Vierailija
46/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä vinkki vastaisuudessa törppöjen varalta. Ole juhlien emäntä ja kysy kuka haluaa kakkua, tämän jälkeen leikkaa itse sopivan kokoisia paloja ja ojenna ne lautasen kanssa vieraille. Istu kakun lähellä ja jos joku haluaa toisen palan, sama homma, leikkaa itse hänelle sopivan kokoinen pala. Tuskin kukaan kehtaa pyytää sinua leikkaamaan 5 palaa kakkua eli näin varmistat, etteivät miehet rohmua koko kakkua.

Tuo on typerää ulkomaalaista hapatusta.

Laskin kerran miten paljon brittien hääkakusta tarjoillaan vieraille ja sen palan pinta-ala on 7 neliösenttiä !!!!

Eihän kukaan pärjää noin pienellä kakkupalalla.'

Ihan älyttömän vähän.

Kotimainen tapa on aina ollut, että vieraat ottavat itse ja että kaikkea on silti oltava tarpeeksi.

On tärkeä pitää omaa kulttuuriaan arvossa ja myös siirtää se seuraavalle polvelle.

Vierailija
47/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan ehkä 4-5.

Te teette hävettävän pieniä kakkuja.

Itse pidän mallina sitä kakkua, joka oli "Asterix ja Kleopatra" -sarjakuvassa.

Tosin sitä reseptiä en käytä.

Vierailija
48/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut että se kakku on vaan koristeena

Vierailija
49/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen kakkua lasten sukulaissynttäreille, vieraita tulee n. 10 ja sellaisesta normaalin kokoisesta kakusta jää silti yli neljäsosa tai puoletkin...

Isuruokainen suku sulla AP :D

Vierailija
50/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli 10 munan kakku! Vieraita tuli pitkin päivää ja kakku loppui kesken!

Onko ihan tervettä mättää kakkua naamaan kuin ikinä ennen ei olisi saanut.

Jää muuten ilman joululahjaa tämä pelle.

Ehkä heidän perheessään on mitoitettu aina tarjottavat sen mukaan, että ei tarvitse miettiä kesken loppumista, joten ei tajunnut sitä tuossa tilanteessa. Olisit voinut itse sanoa, että kakkua ei ole enempää, mutta olisit samalla voinut tarjota hänelle jotain muuta syötävää.

Vierailija
51/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo sarjakuvakakku on mallinani.

http://i59.tinypic.com/23u7uo3.jpg

Ihan en ole vielä päässyt tekemään yhtä isoa.

Vierailija
52/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavissa juhlissa kyttäisin miehen veljen kakunsyöntikäyttäytymistä ja pistäisin miehen hänelle ystävällisesti huomauttamaan, jos velipoika ottaa kolmatta isoa palaa, että ei ottaisi enää lisää, koska muillekin pitää riittää :)

Jatkan vielä: minulle kerran kävi siten, että kun olin tehnyt ison tai sopivankokoisen kakun synttäreille, niin eräs vieras otti ko kakusta omalle kaksivuotiaalleen ja nelivuotiailleen aivan hillittömät palat kakusta, tyyliin neljänneksen. Lapset eivät tietenkään kuin maistaneet. Alkoi näyttään siltä, että muille sukulaisvieraille jää tosi pienet palat kakusta. Ystävällisesti pyysin niiden lasten vanhempia, josko voisivat syödä ne lastensa kerran maistamat palat loppuun, niin ei tulisi niin kovaa kakkupulaa. Tämä heille kävi.

Mielestäni isäntäperheellä ei ole velvollisuutta järjestää syötävää hirmuisia määriä. Normimäärät pitää riittää. Vieraiden velvollisuus on ottaa tarjottavia siinä suhteessa, minkä verran ruokaa/kakkuja on tarjolla. Eli jos ruokaa vaikuttaa olevan paljon suhteessa vieraiden määrään, voi vieras ottaa paljon/lisää, mutta jos kakun koko ei ole suurensuuri, pitää ottaa sitten sen verran, ettei rohmua muiden osuutta. Se on noloa ja ahnetta.

Olen kyllä huomannut, että vaihtelee perheittäin, tarjotaanko syötävää kuinka paljon. Joissakin perheissä syödään isosti ja toisissa tarjotaan pienempiä annoksia. Ja tämä ei liity pihiyteen. Joillekin pieni kakunpala on iso.

Vierailija
53/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä: minulle kerran kävi siten, että kun olin tehnyt ison tai sopivankokoisen kakun synttäreille, niin eräs vieras otti ko kakusta omalle kaksivuotiaalleen ja nelivuotiailleen aivan hillittömät palat kakusta, tyyliin neljänneksen. Lapset eivät tietenkään kuin maistaneet. Alkoi näyttään siltä, että muille sukulaisvieraille jää tosi pienet palat kakusta. Ystävällisesti pyysin niiden lasten vanhempia, josko voisivat syödä ne lastensa kerran maistamat palat loppuun, niin ei tulisi niin kovaa kakkupulaa. Tämä heille kävi.

Mielestäni isäntäperheellä ei ole velvollisuutta järjestää syötävää hirmuisia määriä. Normimäärät pitää riittää. Vieraiden velvollisuus on ottaa tarjottavia siinä suhteessa, minkä verran ruokaa/kakkuja on tarjolla. Eli jos ruokaa vaikuttaa olevan paljon suhteessa vieraiden määrään, voi vieras ottaa paljon/lisää, mutta jos kakun koko ei ole suurensuuri, pitää ottaa sitten sen verran, ettei rohmua muiden osuutta. Se on noloa ja ahnetta.

Olen kyllä huomannut, että vaihtelee perheittäin, tarjotaanko syötävää kuinka paljon. Joissakin perheissä syödään isosti ja toisissa tarjotaan pienempiä annoksia. Ja tämä ei liity pihiyteen. Joillekin pieni kakunpala on iso.

Näinhän se menee, mutta ei siinä tilanteessa välttämättä tuota kaikki ajattele jos on tottunut, että ei tarvitse pihistellä. Esimerkiksi meillä on juhlissa kakkua niin paljon, että jää kokonaisia kakkuja aina yli.

Vierailija
54/60 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, mutta ei siinä tilanteessa välttämättä tuota kaikki ajattele jos on tottunut, että ei tarvitse pihistellä. Esimerkiksi meillä on juhlissa kakkua niin paljon, että jää kokonaisia kakkuja aina yli.

No huhhuh! Kuka varautuu niin että jää koknaiSIA kakkuJA yli. Kymmenen hengen juhlissa??

Suuruudenhulluutta.

Ap

Vierailija
55/60 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh! Kuka varautuu niin että jää koknaiSIA kakkuJA yli. Kymmenen hengen juhlissa??

Suuruudenhulluutta.

Ap

Avmamma tietenkin. Sehän on karjalainen perinne!

Vierailija
56/60 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan ehkä 4-5.

Miksi täällä sitten koko ajan keskustellaan 10 munan kakusta?

Etkö lukenut aloitusta? Ap nimenomaan mainitsee tilanneensa 10 munan kakun, ei 10 hengen kakkua. 16. viestissä itsekin vielä tarkentaa, että iso se oli. Ne meistä, jotka teemme itse kakkuja, tiedämme kyllä että tavallisissa 10 hengen kotijuhlissa jää 5 munan kakustakin yli. Eikä kyse ole siitä, että kakku olisi niin pahaa vaan siitä, että ei sitä niin mielettömästi mätetä.

Veikkaan samaa provoajaa, jonka omakin mies on suursyömäri. Samaa perhettä on näemmä veljensäkin.

Vierailija
57/60 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi 10-munan kakku kuulostaa kyllä aika vähältä 10 vieraalle lapsen synttärijuhliin. Itse teen yleensä tuon kokoisiin juhliin 3 kakkua, joista täytän kaksi heti ja tarvittaessa ylimääräisestä kakkupohjasta saa äkkiä kolmannen kakun. Ei ole koskaan kakku loppunut vaikka aikamoisia rohmuja on erilaisissa juhlissa käynyt (ja he ovat muuten yleensä aikuisia miehiä).

Nyt täytyy sanoa, että me emme tiedä todellisista rohmuista mitään, jos oikeasti 10 hengelle pitää olla kolme 10 munan kakkua. Sehän on valtava! Tavallisiin kotona käytettäviin kakkuvuokiin ei edes sovi niin suuria kakkuja. Meillä on tainnut jäädä kolmesta kymmenen munan kakusta yksi kokonainen, vaikka vieraita oli yli sata.

Aloittaja voisi vähän ryhdistäytyä. Ei tarvitse olla niin hirmuisen kiltti ja niin mahdottoman vieraanvarainen, että ei saa sanotuksi jollekin vieraalle, että "johan sinä olet ottanut". Lasten juhlissa ei yleensä mene täytekakkua kovin paljon, kun ei lapset siitä tykkää.

Onkohan tämä mies se sama, joka syö kotonaan kaikki lasten vanukkaat?

Kuka tekee niin pahaa täytekakkua lapsille etteivät he syö sitä loppuun????

En ymmärrä miten se on edes mahdollista?

Varsinkaan alle kouluikäiset lapset eivät ole yleensä pitäneet kakusta, vaikka se olisi kuinka hyvää, konditoriasta ostettuakin. Sitä minä en tiedä, onko meillä kakkua syöneet lapset olleet jotenkin erikoisia, mutta paljon sellaisia on ollut!

Yllättäen parhaiten on kelvannut kahvinmakuinen "aikuistenkakku" sellaisillekin, jotka eivät tavallisesti ole kakkua syöneet.

Vierailija
58/60 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veli sellainen 130 kg?

Oliko kakunrohmuntansa yllätys sinulle?

Olisit leikannut paloja tasseille valmiiksi ja kyltti "1/syöjä"

Vierailija
59/60 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko vieras jäi ilman?

Vierailija
60/60 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy sanoa, että me emme tiedä todellisista rohmuista mitään, jos oikeasti 10 hengelle pitää olla kolme 10 munan kakkua. Sehän on valtava! Tavallisiin kotona käytettäviin kakkuvuokiin ei edes sovi niin suuria kakkuja. Meillä on tainnut jäädä kolmesta kymmenen munan kakusta yksi kokonainen, vaikka vieraita oli yli sata.

Aloittaja voisi vähän ryhdistäytyä. Ei tarvitse olla niin hirmuisen kiltti ja niin mahdottoman vieraanvarainen, että ei saa sanotuksi jollekin vieraalle, että "johan sinä olet ottanut". Lasten juhlissa ei yleensä mene täytekakkua kovin paljon, kun ei lapset siitä tykkää.

Onkohan tämä mies se sama, joka syö kotonaan kaikki lasten vanukkaat?

Kuka tekee niin pahaa täytekakkua lapsille etteivät he syö sitä loppuun????

En ymmärrä miten se on edes mahdollista?

Mulla on kolme lasta, nyt jo teinejä. Lukuisat kaverisynttärit on tullut pidettyä ja myös lasten ollessa pieniä tuli lukuisilla kaverisynttäreillä vierailtua noin aikuisena. Lopetin itse kokonaan kakun laittamisen tarjolle, koska sitä ei yksinkertaisesti syönyt kuin 2-3 vierasta, omat lapset inhoavat täytekakkua yhä edelleenkin. Ja ehdin kyllä kokeilla jos jonkinlaisia kakkuja - hahmokakkuja yksityiseltä, suositellulta leipurilta, konditorian kakkuja, itsetehtyäkin. Erilaisilla täytteillä. Kaikein heikoiten meni sellainen kuorella kuorrutettu kakku, jotka on nyt suosikkeja ja ehkä parhaiten ihan perinteinen kermakakku. Mutta ikinä ei kakusta mennyt edes puolikasta, ei lähellekään. Sitten se jäi meille ja kukaan perheessä ei syö kakkua, joten loppu meni lopulta roskiin.

Mun kokemuksen mukaan lapset siis syövät huonosti kakkua, mutta en toki tunne kuin omien lasteni kaverit ja sukulaislapset.

kesällä oli rippijuhlat, joihin tilasin kakun. Se menikin melkein kokonaan, syöjinä aikuiset. lapset jälleen kerran siskoni poikaa lukuunottamatta jättivät kakun väliin.

Meillä oli kyllä kaverisynttäreillä hirmuisesti muutakin tarjolla, eli ehkä se selittää osittain. Jos olis vaan se kakku ja vaikka sitten jotain keksejä ja sipejä, niin ehkä vastahakoisimmatkin söisivät kakkua. Ihan kaikilla synttäreillä joita olen järjestänyt tai ollut vieraana on se yksi hitti ylitse muiden: ne hiton mokkapalat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä