Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla ei ole pianoa, kitaraa, pyörätuolia, Mehumaijaa, kausikorttia lähimpään sinfoniaorkesteriin, moottorikelkkaa, suksia jne.

Vierailija
08.10.2016 |

Piano ja kitara ovat ne perussoittimet, jotka pitäisi olla joka huushollissa. Jos vaikka tulee itselle tai lapsille ihan extempore halu soittaa, niin pitää ne olla. syy ei ole sitten se, ettei ole koskaan opetellut ( voi opetella) tai edes halua soittaa. Kyllä ne pitää olla. muuten on köyhä, luuseri ja surkimus.
sama asia noiden muidenkin kanssa. Pyörätuolisa voi tarvita ihan koska tahansa, ja vaikea sitä on lähteä hakemaan, silloin kun sitä tarvitaan. Mehumaija pitää olla, koska jokainen mehustaa marjat. Etkö mehusta? Olet laiska köyhimys. Kusikortteja ties minne? Pitää olla, JOs haluat ex tempore lähteä, niin et ehkä saa lippua juuri sinä iltana. Moottorikelkka pitää olla, koska voi täällä etelässäkin tulla joskun niin paljon lunta, että sitä tarvitaan. Sukset pitää olla, vaikka et tarvitsisi. Joskus voit haluta hiihtää.

Mitä muita tavaroita ja hyödykkeitä pitää olla, vaikka niitä ei tarvitsisi koskaan tai vain muutaman kerran vuodessa? ( Vrt auto stadissa, jota eivät kaikki tarvitse)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piano ja kitara löytyy. Pyörätuoli ei ole ainakaan vielä ajankohtainen. Mehumaijan ostin vaimolle viime vuonna, hän halusi itse tehdä omenamehua. Kausikortteja on jonkun verran, urheiluseuroihin Suomessa ja ulkomailla ja myös kulttuurikortti, jolla pääsee museoihin ja myös sinfoniaan. Moottorikelkkaa ei ole, mutta moottoripyörä löytyy. Sukset sain viime vuonna joululahjaksi. Minulla on myös luistimet. M29 ja latino

Moottoripyörä tosiaan puuttui listasta. Pitääpä hankkia ihan ensi tilassa, vaikka en olekaan koskaan ajanut, eikä korttiakaan ole. Samaan syssyyn pitää varmaan hankkia mopo, skootteri, Jopo ja mopoauto. Ihan on hetkestä vain kiinni, että koska ihan ex tempore haluaa lähteä kylillä käymään kyseisillä välineillä.

Mutta sinä hyvä ihminen, hanki se pyörätuoli. Sitten kun tulee ajankohtaiseksi, niin sinulla on se. Niitä ei voi  vuokrata, ei hankkia apuvälinevuokraamosta, ei lainata kaverilta, ei omaisilta, vaikka näillä olisi ihan tarpeettomana, ja vaikka ilahtuisivat siitä, että voisivat auttaa.

Jokaisella pitää olla omat. Jos ei ole, niin on luuseri ja toisten hyväksikäyttäjä.  Lisäksi jos ei ole, niin se heikentää elämänlaatua, koska kyllähän elämä ilman pyörätuolia ( vaikka ei olisi tarvettakaan) on huonompaa kuin elämä pyörätuolin kanssa, vaikka sitä varten pitääkin varsinkin kaupungissa ostamaan kallista varastotilaa. Koska se omistaminen on se juttu! Kaikki muu tekee huonoksi!

Selitä mulle tyhmälle, ilmeisesti sarkasmia ymmärtämättömälle tollolle, mikä on tän topikin tarkoitus?

Mun silmissäni tää näyttää vieläkin siltä, että sua itkettää kun naapurin Penalla on lehtipuhallin, käyrätorvi ja kiiltävämpi Jopo. Miksi omistaminen olisi "se juttu"?

Onko sitä jotenkin parempi ihminen, jos ei omista suksia, vaan vuokraa ne joka kerran kun rinteeseen lähtee? Tai ollaanko me huonoja, kun ostettiin uusi piano ihan omaksi, eikä vuokrattu tai otettu Hilma-tädin vanhaa harmoonia?

Ei kun olette juuri hyviä, kun ostitte sen pianon :)

Meilläkin on kotona piano, kitara, mandoliini, haitari, viulu, kantele, nokkahuilu, poikkihuilu ja mitä vielä. Koska me _tarvitsemme_ niitä, niin muidenkin kuuluu ne omistaa. ( Vaikka siis muut ei tarvitsikaan. Tämä ihan siksi, että av:lta olen oppinut, että elämä on parempaa esim. jos omistaa auton, vaikka ei sitä tarvitsikaan. Ihan koskahan voi tulla tilanne, että ihan ex tempore haluaa tai tarvitsee kyytiä Ikeaan.)

Vielä kyllä tehdään av:n ohjeita vastaan. Niitä omistamiaan tavaroita ei saa lainata toisille tai toisilta. Tänäänkin sisko lainasi meidän autoa, ja me taas ollaan joskus lainattu heiltä sähkökitaraa, kun on tarvittu pari kertaa vuodessa. AV:n ohjeiden mukaan siskon pitäisi ostaa oma auto, ja meidän pitäisi ostaa oma sähkökitara. Lainata ei saa. Jos lainaa, niin on hyväksikäyttäjä, pihi ja luuseri.

Lue tämä ketju tai oikeastaan sen aloituskin riittää:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2681094/emme-omista-autoa-koska-asumme-s…

Vierailija
22/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä puuttuu kusikortti, pyörätuoli ja mehumaija. Mutta 3kitaraa, basso, sähkörummut, mönkijä, vene ja 2moottorikelkkaa ehkä korvaa vajeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piano ja kitara löytyy. Pyörätuoli ei ole ainakaan vielä ajankohtainen. Mehumaijan ostin vaimolle viime vuonna, hän halusi itse tehdä omenamehua. Kausikortteja on jonkun verran, urheiluseuroihin Suomessa ja ulkomailla ja myös kulttuurikortti, jolla pääsee museoihin ja myös sinfoniaan. Moottorikelkkaa ei ole, mutta moottoripyörä löytyy. Sukset sain viime vuonna joululahjaksi. Minulla on myös luistimet. M29 ja latino

Moottoripyörä tosiaan puuttui listasta. Pitääpä hankkia ihan ensi tilassa, vaikka en olekaan koskaan ajanut, eikä korttiakaan ole. Samaan syssyyn pitää varmaan hankkia mopo, skootteri, Jopo ja mopoauto. Ihan on hetkestä vain kiinni, että koska ihan ex tempore haluaa lähteä kylillä käymään kyseisillä välineillä.

Mutta sinä hyvä ihminen, hanki se pyörätuoli. Sitten kun tulee ajankohtaiseksi, niin sinulla on se. Niitä ei voi  vuokrata, ei hankkia apuvälinevuokraamosta, ei lainata kaverilta, ei omaisilta, vaikka näillä olisi ihan tarpeettomana, ja vaikka ilahtuisivat siitä, että voisivat auttaa.

Jokaisella pitää olla omat. Jos ei ole, niin on luuseri ja toisten hyväksikäyttäjä.  Lisäksi jos ei ole, niin se heikentää elämänlaatua, koska kyllähän elämä ilman pyörätuolia ( vaikka ei olisi tarvettakaan) on huonompaa kuin elämä pyörätuolin kanssa, vaikka sitä varten pitääkin varsinkin kaupungissa ostamaan kallista varastotilaa. Koska se omistaminen on se juttu! Kaikki muu tekee huonoksi!

Selitä mulle tyhmälle, ilmeisesti sarkasmia ymmärtämättömälle tollolle, mikä on tän topikin tarkoitus?

Mun silmissäni tää näyttää vieläkin siltä, että sua itkettää kun naapurin Penalla on lehtipuhallin, käyrätorvi ja kiiltävämpi Jopo. Miksi omistaminen olisi "se juttu"?

Onko sitä jotenkin parempi ihminen, jos ei omista suksia, vaan vuokraa ne joka kerran kun rinteeseen lähtee? Tai ollaanko me huonoja, kun ostettiin uusi piano ihan omaksi, eikä vuokrattu tai otettu Hilma-tädin vanhaa harmoonia?

Ei kun olette juuri hyviä, kun ostitte sen pianon :)

Meilläkin on kotona piano, kitara, mandoliini, haitari, viulu, kantele, nokkahuilu, poikkihuilu ja mitä vielä. Koska me _tarvitsemme_ niitä, niin muidenkin kuuluu ne omistaa. ( Vaikka siis muut ei tarvitsikaan. Tämä ihan siksi, että av:lta olen oppinut, että elämä on parempaa esim. jos omistaa auton, vaikka ei sitä tarvitsikaan. Ihan koskahan voi tulla tilanne, että ihan ex tempore haluaa tai tarvitsee kyytiä Ikeaan.)

Vielä kyllä tehdään av:n ohjeita vastaan. Niitä omistamiaan tavaroita ei saa lainata toisille tai toisilta. Tänäänkin sisko lainasi meidän autoa, ja me taas ollaan joskus lainattu heiltä sähkökitaraa, kun on tarvittu pari kertaa vuodessa. AV:n ohjeiden mukaan siskon pitäisi ostaa oma auto, ja meidän pitäisi ostaa oma sähkökitara. Lainata ei saa. Jos lainaa, niin on hyväksikäyttäjä, pihi ja luuseri.

Lue tämä ketju tai oikeastaan sen aloituskin riittää:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2681094/emme-omista-autoa-koska-asumme-s…

Ahaa, ok. Kiitos, tämä selvensi jo kovasti. Nyt tässäkin ketjussa on ihan eri sävy. :)

Vierailija
24/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt minulla on flyygeli kaikissa huoneissa, myös keittiössä, kylpyhuoneessa, käymälässä ja saunassa. Kitaroita luonnollisesti on ollut aina, musikaalisia kun olemme. Olenkin suunnitellut hankkivani myös jousikvarteton joka huoneeseen, vaikka se vain seitsemänsataa neliöisessä asunnossa ehkä ahtaaksi käykin.

Vierailija
25/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pianoa, mutta kosketinsoitin. En marjasta eikä kiinnosta istua urheilukatsomossa.

Vierailija
26/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt minulla on flyygeli kaikissa huoneissa, myös keittiössä, kylpyhuoneessa, käymälässä ja saunassa. Kitaroita luonnollisesti on ollut aina, musikaalisia kun olemme. Olenkin suunnitellut hankkivani myös jousikvarteton joka huoneeseen, vaikka se vain seitsemänsataa neliöisessä asunnossa ehkä ahtaaksi käykin.

Nuotteina vai äänitteinä?

Vierailija
27/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomat kinuaa kyytejä aina autollisilta

Vierailija
28/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausikortti ei ole rahasta kiinni vaikka se on tiukassaistuva urbaani legenda jolla on hyvä jakaa ihmisiä meihin ja heihin, Helsingissä työtön, opiskelija tms saa kausikortin vuodeksi halvimmillaan 65 eurolla (10 konserttia) ja normaalihintainen kausari maksaa vuodeksi halvimmillaan 160 e (10 konserttia eli 16 e konsertti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän