Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla ei ole pianoa, kitaraa, pyörätuolia, Mehumaijaa, kausikorttia lähimpään sinfoniaorkesteriin, moottorikelkkaa, suksia jne.

Vierailija
08.10.2016 |

Piano ja kitara ovat ne perussoittimet, jotka pitäisi olla joka huushollissa. Jos vaikka tulee itselle tai lapsille ihan extempore halu soittaa, niin pitää ne olla. syy ei ole sitten se, ettei ole koskaan opetellut ( voi opetella) tai edes halua soittaa. Kyllä ne pitää olla. muuten on köyhä, luuseri ja surkimus.
sama asia noiden muidenkin kanssa. Pyörätuolisa voi tarvita ihan koska tahansa, ja vaikea sitä on lähteä hakemaan, silloin kun sitä tarvitaan. Mehumaija pitää olla, koska jokainen mehustaa marjat. Etkö mehusta? Olet laiska köyhimys. Kusikortteja ties minne? Pitää olla, JOs haluat ex tempore lähteä, niin et ehkä saa lippua juuri sinä iltana. Moottorikelkka pitää olla, koska voi täällä etelässäkin tulla joskun niin paljon lunta, että sitä tarvitaan. Sukset pitää olla, vaikka et tarvitsisi. Joskus voit haluta hiihtää.

Mitä muita tavaroita ja hyödykkeitä pitää olla, vaikka niitä ei tarvitsisi koskaan tai vain muutaman kerran vuodessa? ( Vrt auto stadissa, jota eivät kaikki tarvitse)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kusikortti, mutta oonkin rikas.

Vierailija
2/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinä onnekas! Me köyhät joudutaan kusemaan ihan ilman korttia :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sama kuin keltainen kortti?

Vierailija
4/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kahet sukset.

Vierailija
5/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoli pitäisi hommata. On kaikkien vammaisten pakollinen varuste. En meinaa käydä oikeasta vammaisesta, kun ei ole pyörätuolia rekvisiittana.

Vierailija
6/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sama kuin keltainen kortti?

Joo, paitsi joka neljäs viikko se on punainen.

Vierailija
7/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla kahet sukset.

Hyvä, nyt voitkin sitten suksia vittuun siitä.

Vierailija
8/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on piano ja kitara, sukset ostan tänä talvena. Muuta en tarvitse, en edes sitä mehustajaa.

Vierailija
9/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksia löytyy peräti kahdet, kolmannet ovat vanhuuttaan joutuneet eläkkeelle. Kirjoja on useampi sata Raamatusta aina asento-oppaaseen asti. Joukossa myös lukemattomia lukemattomia opuksia. Ja vielä liikuntaan palatakseni niin polkupyöriäkin on kaksi toimivaa, toinen kotona ja toinen loma-asunnolla, kolmas taas eläkkeellä. Että silleen.

Vierailija
10/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta tää kusikortti ON kyllä hyödyllinen. Köyhien kannattaisi kyllä sijoittaa tähän. Ihan oikeasti on todella hankalaa, kun iskee meno ihan ex tempore - olisi kamalaa joutua olemaan menemättä vain siksi ettei ole korttia! Mä en ainakaan halua enkä viitsi suunnitella hätääni etukäteen.

Vierailija
11/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi ei aio noudattaa seiskan ohjetta! Tie on ahdas, vaikka isossa kirjassa puhutaan, että loppujen lopuksi jopa kameli menee neulansilmän läpi. Minä en siis tunkeudu synnytyskanavaan. Seiska voi mennä, jos mahtuu.

Vierailija
12/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta tää kusikortti ON kyllä hyödyllinen. Köyhien kannattaisi kyllä sijoittaa tähän. Ihan oikeasti on todella hankalaa, kun iskee meno ihan ex tempore - olisi kamalaa joutua olemaan menemättä vain siksi ettei ole korttia! Mä en ainakaan halua enkä viitsi suunnitella hätääni etukäteen.

Saako sitä osamaksulla?

Vierailija
13/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen nyt sanoo, että nuo tavarat "pitäisi olla"?

Meillä on piano, jota aktiivisesti soitetaan. Laskettelusukset, polkupyörä, luistimet ja rullaluistimet löytyy koko perheelle.

Ei kuitenkaan mitään mehustimia tai moottorikelkkoja, niille ei ole käyttöä eikä minua kiinnosta että ne jonkun muun mielestä pitäisi olla olemassa.

Vai onko ap nyt katkera siitä, että jollain muulla on jotain mitä ap:lla ei ole? Siltähän tuo aloitus vähän haiskahtaa...

Vierailija
14/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen nyt sanoo, että nuo tavarat "pitäisi olla"?

Meillä on piano, jota aktiivisesti soitetaan. Laskettelusukset, polkupyörä, luistimet ja rullaluistimet löytyy koko perheelle.

Ei kuitenkaan mitään mehustimia tai moottorikelkkoja, niille ei ole käyttöä eikä minua kiinnosta että ne jonkun muun mielestä pitäisi olla olemassa.

Vai onko ap nyt katkera siitä, että jollain muulla on jotain mitä ap:lla ei ole? Siltähän tuo aloitus vähän haiskahtaa...

No ei haiskahda. Sarkasmi tuttu käsite?

(ei ap)

Vierailija
15/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piano ja kitara löytyy. Pyörätuoli ei ole ainakaan vielä ajankohtainen. Mehumaijan ostin vaimolle viime vuonna, hän halusi itse tehdä omenamehua. Kausikortteja on jonkun verran, urheiluseuroihin Suomessa ja ulkomailla ja myös kulttuurikortti, jolla pääsee museoihin ja myös sinfoniaan. Moottorikelkkaa ei ole, mutta moottoripyörä löytyy. Sukset sain viime vuonna joululahjaksi. Minulla on myös luistimet. M29 ja latino

Vierailija
16/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusikortti, hihihihi...

Vierailija
17/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piano ja kitara löytyy. Pyörätuoli ei ole ainakaan vielä ajankohtainen. Mehumaijan ostin vaimolle viime vuonna, hän halusi itse tehdä omenamehua. Kausikortteja on jonkun verran, urheiluseuroihin Suomessa ja ulkomailla ja myös kulttuurikortti, jolla pääsee museoihin ja myös sinfoniaan. Moottorikelkkaa ei ole, mutta moottoripyörä löytyy. Sukset sain viime vuonna joululahjaksi. Minulla on myös luistimet. M29 ja latino

Moottoripyörä tosiaan puuttui listasta. Pitääpä hankkia ihan ensi tilassa, vaikka en olekaan koskaan ajanut, eikä korttiakaan ole. Samaan syssyyn pitää varmaan hankkia mopo, skootteri, Jopo ja mopoauto. Ihan on hetkestä vain kiinni, että koska ihan ex tempore haluaa lähteä kylillä käymään kyseisillä välineillä.

Mutta sinä hyvä ihminen, hanki se pyörätuoli. Sitten kun tulee ajankohtaiseksi, niin sinulla on se. Niitä ei voi  vuokrata, ei hankkia apuvälinevuokraamosta, ei lainata kaverilta, ei omaisilta, vaikka näillä olisi ihan tarpeettomana, ja vaikka ilahtuisivat siitä, että voisivat auttaa.

Jokaisella pitää olla omat. Jos ei ole, niin on luuseri ja toisten hyväksikäyttäjä.  Lisäksi jos ei ole, niin se heikentää elämänlaatua, koska kyllähän elämä ilman pyörätuolia ( vaikka ei olisi tarvettakaan) on huonompaa kuin elämä pyörätuolin kanssa, vaikka sitä varten pitääkin varsinkin kaupungissa ostamaan kallista varastotilaa. Koska se omistaminen on se juttu! Kaikki muu tekee huonoksi!

Vierailija
18/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traktori ja päältä ajettava ruohonleikkuri ja lumiaura pitää olla. Traktoria voi joutua tarvitsemaan ihan milloin vain: milloin tahansa saattaa ajaa sen pakollisen omistusauton ojaan. Tai siellä stadissa, kun nyt av:n ohjeiden mukaan jokainen hankkii ne omistusautot ja autojen määrä kaksinkertaistuu, niin sillä traktorilla voi vetää niitä autoja vaikka jalkakäytäville. Lumiaurakin on hyvä olla. sillä saa kolattua tilaa niistä muista autoista, jotta oma auto pääsee kulkemaan. Näin sillä on työllistävä vaikutuskin, kun aina kun lähtee autolla ajamaan ex tempore sinne Ikeaan ( jonne ei saa lainata äidin autoa tai mennä taksilla), niin lumiauran kuljettaja pyyhkäisee tieltä ne muut parkkeeratut autot.

Vierailija
19/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moottoripyörä tosiaan puuttui listasta. Pitääpä hankkia ihan ensi tilassa, vaikka en olekaan koskaan ajanut, eikä korttiakaan ole. Samaan syssyyn pitää varmaan hankkia mopo, skootteri, Jopo ja mopoauto. Ihan on hetkestä vain kiinni, että koska ihan ex tempore haluaa lähteä kylillä käymään kyseisillä välineillä.

Mutta sinä hyvä ihminen, hanki se pyörätuoli. Sitten kun tulee ajankohtaiseksi, niin sinulla on se. Niitä ei voi  vuokrata, ei hankkia apuvälinevuokraamosta, ei lainata kaverilta, ei omaisilta, vaikka näillä olisi ihan tarpeettomana, ja vaikka ilahtuisivat siitä, että voisivat auttaa.

Jokaisella pitää olla omat. Jos ei ole, niin on luuseri ja toisten hyväksikäyttäjä.  Lisäksi jos ei ole, niin se heikentää elämänlaatua, koska kyllähän elämä ilman pyörätuolia ( vaikka ei olisi tarvettakaan) on huonompaa kuin elämä pyörätuolin kanssa, vaikka sitä varten pitääkin varsinkin kaupungissa ostamaan kallista varastotilaa. Koska se omistaminen on se juttu! Kaikki muu tekee huonoksi!

Selitä mulle tyhmälle, ilmeisesti sarkasmia ymmärtämättömälle tollolle, mikä on tän topikin tarkoitus?

Mun silmissäni tää näyttää vieläkin siltä, että sua itkettää kun naapurin Penalla on lehtipuhallin, käyrätorvi ja kiiltävämpi Jopo. Miksi omistaminen olisi "se juttu"?

Onko sitä jotenkin parempi ihminen, jos ei omista suksia, vaan vuokraa ne joka kerran kun rinteeseen lähtee? Tai ollaanko me huonoja, kun ostettiin uusi piano ihan omaksi, eikä vuokrattu tai otettu Hilma-tädin vanhaa harmoonia?

Vierailija
20/28 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noista piano, mehumaija ja pyörätuoli. Tosin päivittäisessä käytössä on vaan toi pyörätuoli ;) Suksia en taida hommata, kun en pysty hiihtämään, ja musamaku menee tonne raskaamman rokin puolelle, joten sinfoniaorkesterin kausikorttikin jäis käyttämättä, moottorikelkka - tuskin tulee tarvetta tollekaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan