Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hepatoosista..

07.03.2006 |

kenellä on ollut tai on raskauden aikana hepatoosia eli maksa-arvojen nousua? satutteko muistamaan paljonko teillä olleet arvot ja mitkä ovat raja-arvot?

mulla oli viime raskaudessa 300 muistaakseni maksa-arvot,sappi-arvoja en muista..

nyt mulla heitelleet taas arvot,vko 36 menossa,välillä kävi jo 170 ja nyt oli 89.joudun kuitenkin ensi viikolla käymään äitipolilla tarkistuttamassa tilanteen..sappi-arvoissa kuulemma 6 vielä norm.arvo ja sekin mulla oli nyt 13...

kutinaa on kyllä nyt iholla ollut ihan huomattavasti..ikävää..varmasti on käynnistys taas edessä niinku viimeksikin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin synnytys just hepatoosin vuoksi tasan viikko sitten.

Mulla arvot oli rv 33 lähtien siinä 150 kieppeillä, normaalisti pitäis olla alle 40. Sappiarvoissa tuo lukema muistaakseni on just toi 6. Ne mulla oli normaalina koko ajan.

Mulla oli ekassa raskaudessa kans hepatoosia silloin arvot tais olla rv 35 190. Silloinkin synnytys ois käynnistetty, mutta tyttö päättikin syntyä edellisenä yönä rv 37+5. Toisessa raskaudessa arvot oli vaan vähän koholla jotain 80 luokkaa pahimmillaan ja silloin synnytys käynnistyi itsekseen rv 40+5. Nyt käynnistys oli rv 38+0.

Sullakin luultavasti on käynnistys edessä, kun sulla on nuo sappiarvotkin koholla. Onnea synnytykseen.

T:Nette ja pikkumies 1 vk

Vierailija
2/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhasta kortista löytyi tällaiset arvot:rv37+3 s-alat 16,s-bilir 7 ja s-sappihapot 9,3 Näillä arvoilla tuli lähete polille.Jostain syystä myöhempien verikokeiden tuloksia ei ole merkitty,mutta nousussa olivat ja synnytys käynnistettiin 39+3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo alkuraskaudessa? Miten sitä hoidetaan? Oisko kellään kokemuksia?

Vierailija
4/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousevat vasta loppuraskaudessa mutta jos nousevat niillä viikoilla ettei vielä uskalleta käynnistääkään niin jotain maksa-arvoja alentavia lääkkeitä antavat.

itekin sain viime raskaudessa sellasia veteen sekoitettavia rakeita vaikka arvoni nousivatkin vasta rv 37.mutta on olemassa kuulemma jotain ihan tablettejakin..ja tietty verikokeilla seurataan tiiviisti että mihinkäs suuntaan ollaan menossa! itekin käyn joka vko verikokeissa,jonakin vikkoina 2 krt. mulla nyt siis vko 35+2.