Hyvä koulutus, mutta ei työtä. - Mitä te muut olette tehneet???
Otsikossa siis ydinongelmani. Koulutus on hyvä: yliopisto, maisteri, alalta jonne vaikea päästä opiskelemaan.
Nyt olen ollut jo yli 2,5 v työttömänä.
Paikkoja tulee yleiseen hakuun n. 4-8 kpl kuukaudessa. Haen kaikkia, joissa yhtään omankaltainen osaamisvaatimus. Lisäksi teen avoimia hakemuksia. Tulos: Ei mitään.
Kommentit (26)
Jos sulla on lakimiehen koulutus, perusta toiminimi? Tuohan on ala, jolla on helppo työllistää itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Olen juristi koulutukseltani.
20-vuoden työkokemukseni on nimenomaan juristin hommista, rahoitus- ja finanssi-alalta.
Ap
Perusta oma firma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juristi koulutukseltani.
20-vuoden työkokemukseni on nimenomaan juristin hommista, rahoitus- ja finanssi-alalta.
Ap
Toi ala on se ongelma. Tuolta alalta on hävinnyt todella paljon työpaikkoja.
Ja alan lisäksi ap taitaa hakea johonkin todella kapean sektorin asiantuntijahommaan jolle ei nykyään ole enää suuremmin tarvetta. Jos on juristin koulutus niin rohkeasti vaan hakemaan muiltakin aloilta töitä ja laajentamaan omaa osaamisaluetta. Nykyään jokaisessa työpaikassa joutuu opettelemaan koko ajan uutta.
Näinhän sitä ajattelisi. Mutta työnantajat ovat kauhean kapeakatseisia rekrytoinneissaan. Ilmeisesti koetaan niin paljon turvallisemmaksi valita joku joka on tehnyt tismalleen samanlaista työtä kuin rekrytoida sellainen, jolla on sopiva koulutus ja pitkä työkokemus vähän eri näkökulmasta. Juristin lisäksi on muitakin aloja, joilla on hirveän vaikeaa päästä siirtymään toiselle toimialalle tai sektorille. Tuntuu myös siltä, että kokeneita ammattilaisia pelätään tai luullaan, että he eivät enää opi uutta. Niin turhauttavaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Lähde ulkomaille!
Juristina hankalaa.
No oma firma pystyyn.
Kirjoitan tätä Aasiasta ja täällä on jokaisella tavoitteena saada oma firma viimeistään 10 vuoden päästä valmistumisesta, ja useimmilla se silloin jo onkin.