Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko maailman ainoa nainen joka ei ole iloinen raskaudestaan?

Onkokaikkiaivanhyvin
07.10.2016 |

En tiedä onko tämä oikea paikka selvittää näitä ajatuksia mutta,
Tein kuukausi sitten raskaustestin. Oli positiivinen, soitin neuvolaan ja kävin melkeimpä samantien ultrassa. Rv 20+4. En ymmärrä miten näin on tapahtunut. Kropassani ei todellakaan ole mitään raskauden merkkejä näkynyt. Olen edelleenkin yhtä pieni kuin ennen, en tunne että rintanikaan olisivat kasvaneet, minulla on jopa ollut aivan normaalit kuukautiset tähän mennessä, yks kaks jäivät pois ja aloin epäillä raskautta.
Olen ollut poissa tolaltani ultran jälkeen, olen itkenyt lähes päivittäin saatuani tietää olevani raskaana. En ilahtunut raskausuutisesta ollenkaan.. Olenko huono ihminen?
Kaikenlaisia ajatuksia vilisee päässäni kokoajan, en ole saanut nukuttua kunnolla edes.
Miten voin olla raskaana kun en edes tiedä haluanko lapsia?
Nyt olen raskaana vaikka aina jotenkin luulin etten varmaan koskaan tule edes raskaaksi.
Miten olen voinut olla niin tyhmä etten ole huolehtinut ehkäisystä paremmin?
Haluanko tämän lapsen vai en?
Miksi en tunne mitään onnellisuutta tai iloa tästä asiasta?
Olenko erilainen kuin muut, kun en iloitse?
Jos annan lapsen aboptioon, teenkö elämäni isoimman mokan?
En tunne alkavaa elämää kohtaan yhtään mitään, mutta milloin tunteet heräävät ja ovatko ne sittenkään positiivisia?
Tulenko koskaan rakastamaan tätä lasta kun sen todella synnytän?
Olen käynyt neuvolassa keskustelemassa yhdessä mieheni kanssa ja yksin mielenterveyshoitajan kanssa.
Tunnen itseni aivan kamalaksi ihmiseksi, että olen ainoa nainen maailmassa joka ei ole ilahtunut raskausuutisesta ja jonka tunteet ovat kadoksissa.
Kamalimmalta tässä kaikessa on se että mieheni on aivan innoissaan.... Muuttuvatko nämä tunteet ollenkaan.... Kaipaisin niin kovasti vain vertaistukea, jotain minkä avulla tuntisin itseni onnelliseksi raskauden johdosta..

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että mies olettaa sun hoitavan lapsen. Ensim oot raskaana, synnytät ja hoidat lasta 18-22 vuotta. Tee miehelle heti selväksi että hänen täytyy olla ensisijainen huoltaja mikäli lapsen haluaa pitää! Mustaa valkoiselle ja nimmarit alle.

Vierailija
42/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on miehen olla innoissaan kun ei tarvi olla paksuna ja pusertaa pienestä aukosta 4 kiloa.

Kyllä se vanhemmuus on muutakin ku tuota pusertamista. Miehellä on oikeus olla innoissaan lapsesta ja saada olla hänelle isä. Ei ole isän syy ettei hän pysty lasta synnyttämään.

On se synnytys aika merkittävä osa. Jotkut jättää vain ja ainoastaan synnytyksen takia lapset hankkimatta. Synnytys on ihan hullu juttu kun ihmislapset on liian isoja! Pian ei enää ole edes mahdollista synnyttää alakautta ilman vakavia komplikaatioita. Sori vaan. Lapset oli ennen 2,5-3 kilosia nyt 4,5 kilosiakin puserretaan alakautta!!!!!! Ulkomailla saa sektion kaikki halukkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on outo kysymys ap. Kun Suomessa tehdään n. 10 tuhatta aborttia vuosittain, ja vain reilu 50 tuhatta syntyy, ja niistäkin joku 7 tuhatta maahanmuuttajille, että jos näitä lukuja vasten ajattelee, niin melko yleistä tuntuu olevan ettei iloitse raskaudestaan.

Ja joo, et sä oikein voi antaa lasta adoptioon kun kerran lapsen isä haluaa sen pitää, kyllä siihen isänkin suostumus tarvitaan, hän on toinen lapsen huoltaja.

Vierailija
44/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, ap! Ei, et ole ainut joka on hämillään ja epävarma raskauden ja vanhemmuuden suhteen. Olen raskausviikolla 30, vauva on suunniteltu mutta kuitenkin olen ollut aivan sekaisin suuren osan raskausajasta. On huono olo, uusi elämäntilanne jännittää, synnytys pelottaa, oma keho tuntuu vieraalta ja aivotkin tuntuvat toimivan ihan eri tavalla verrattuna normaaliin. Vauvan potkutkin tuntuivat ensiksi epämiellyttäviltä, koska ne konkretisoivat että sisälläni on tuntematon olento. Pikku hiljaa palaset ovat kuitenkin loksahtaneet paikoilleen ja nyt iloitsen lapsesta. Minulla asiaa on auttanut, että olen lukenut raskaudesta kirjoista ja netistä sekä käynyt perhevalmennuksessa ja odottajien joogassa. Kaikki ei aina ole niin ruusunpunaista, eikä tarvitsekaan olla. Älä soimaa itseäsi, kaikki tunteet ovat sallittuja.

Vierailija
45/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri lapsesi on? Onko tyttö vai poika?

Vierailija
46/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis täh.. oon vaa lukenu näistä.. 

Vierailija
47/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin suunnittelematta raskaaksi, sain tietää normaalissa ajassa eli n. rv 5. Alussa tuntemukset olivat vuoristorataa, aamulla halusin pitää lapsen ja illalla tehdä abortin. Oli ahdistavaa, kun ei yhtään voinut luottaa edes omiin ajatuksiin tai tuntemuksiin. En ole ikinä ollut mitenkään varma, haluanko lapsia enkä osannut kuvitella itseäni äidiksi. Parisuhde oli uusi ja vuoristorataa sekin, sieltä ei mitään tukea tiedossa tässä mielessä. Yritin kovasti kuvitella, millainen se lapsi olisi parhaimmillaan ja kuinka ihana se olisi, mutta en ollenkaan saanut tunteesta kiinni. Varasin ajan aborttikeskusteluun, koska alkoi olla jo todella kiire, olin jahkaillut ja miettinyt monta viikkoa. Kun päivä tuli, en kyennyt menemään vastaanotolle, vaan peruin sen. Abortti tuntui lopullisemmalta päätökseltä kuin lapsen pitäminen, vaikka aikaisemmin olin suhtautunut siihen neutraalisti. Nyt olen viikolla 25 ja useimmiten odotan innolla tulevaa elämänmuutosta. Ajattelin kertoa tarinani, ettet ajattelisi että olisit tehnyt abortin, jos se vain olisi ollut mahdollista ja myös tietenkin siksi, että negatiivisetkin ajatukset ovat todellisuutta näin suuressa asiassa.

Vierailija
48/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olitko silloin kuukausi sitten ultrassa viikoilla 20+4? Ja nyt jo viikoilla 24+4? Eikä vieläkään näy mitenkään? Kuvaat olevasi pieni, mutta oletko ihan oikeasti vai lähenteleekö painoindeksisi sittenkin ylipainon rajaa? Tai oletko tosi pitkä?

Vierailija
49/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein osaa iloita omasta raskaudestani. On neljäs poika tulossa, uudelle miehelle tosin. Parisuhteessa ongelmia, hän uhkaa aina lähdöllä ja on tosi raskasta palautua noista riidoista. On myös ollut väkivaltainen pari kertaa. Pitäiskö vaan jaksaa jatkaa yksin lasten kanssa?

Vierailija
50/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitpa olla onnellinen.

T. Lasta yritetty kaksi vuotta eikä kuulu

Vierailija
51/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit positiivisen testin ja soitit neuvolaan. Pääsit heti ultraan? 😂😂😂 älä nyt naurata. Kun positiivisen testin tehnyt soittaa neuvolaan, sieltä tulee eka ajanvaraus paljon kauemmas ja siinä välissä lappuja täytettäväksi, että haluaako edes osallistua seurantaan. Vai soititko ja kerroit, että kuukautiset olivat poissa 6kk ja nyt oli positiivinen testi? Silloin kehottavat varaamaan ajan terveyskeskuksesta hcg veritestin lähetettä varten, jotta voidaan katsoa, onko raskaus vasta ihan alussa vai pidemmällä ja sitten sopia ultrasta ja keston selvityksestä.

Vierailija
52/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit positiivisen testin ja soitit neuvolaan. Pääsit heti ultraan? 😂😂😂 älä nyt naurata. Kun positiivisen testin tehnyt soittaa neuvolaan, sieltä tulee eka ajanvaraus paljon kauemmas ja siinä välissä lappuja täytettäväksi, että haluaako edes osallistua seurantaan. Vai soititko ja kerroit, että kuukautiset olivat poissa 6kk ja nyt oli positiivinen testi? Silloin kehottavat varaamaan ajan terveyskeskuksesta hcg veritestin lähetettä varten, jotta voidaan katsoa, onko raskaus vasta ihan alussa vai pidemmällä ja sitten sopia ultrasta ja keston selvityksestä.

Jännä että ei minulle ainakaan ole mitään lappuja tullut täytettäväksi. Olet nyt käynyt jossain aivan ihme lääkärissä :D  Minulle tehtiin varhaisultra samantien, eka vähän laskeskeltiin kuinka pitkällä raskaus voisi olla. 

Sulla jääny jotain välistä? XD 

Vierailija
53/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitpa olla onnellinen.

T. Lasta yritetty kaksi vuotta eikä kuulu

No voi sinua marttyyriä

Meillä 10-vuotta yritystä ja neljä vuotta ivf hoitoja, enkä tule sitä ulvomaan lasta haluamattomien ketjuihin, koska en ole minäminäminäjamunmunasarjat ääliö.

Vierailija
54/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri kaupungeissa voi olla erikäytännöt. Mutta ensin sinä varaat neuvolaan ajan (asuitpa missä tahansa)

Senjälkeen jutellaan ultraajan/neuvolatädin kanssa. Varsinkin jos et tiedä haluatko pitää lasta, sinulle tehdään alateitse ultraus, katsotaan onko abortti vielä mahdollinen. 

Vierailija
55/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että ei minulle ainakaan ole mitään lappuja tullut täytettäväksi. Olet nyt käynyt jossain aivan ihme lääkärissä :D  Minulle tehtiin varhaisultra samantien, eka vähän laskeskeltiin kuinka pitkällä raskaus voisi olla. 

Miksi ihmeessä ketään ultrattaisi rv4? Ihan normi käytäntö tuo kuvaamani. Ainakin Tampereella. Eka ultra ja neuvolakäynti annetaan viikolle 8, kun on puhelimessa kerrottu, että testi positiivinen ja edellisten menkkojen alkupäivä. Raskaudenajan seuranta ja ultrat on vapaaehtoisia ja niistä lähetetään kotiin tietopaketti ja lomakkeet, että haluaako niihin osallistua. Jos haluaa, niin neuvolasta tulee sitten niitä kutsuja eri kokeisiin ja ultriin raskauden edetessä.

Vierailija
56/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ketään ultrattaisi rv4? Ihan normi käytäntö tuo kuvaamani. Ainakin Tampereella. Eka ultra ja neuvolakäynti annetaan viikolle 8, kun on puhelimessa kerrottu, että testi positiivinen ja edellisten menkkojen alkupäivä. Raskaudenajan seuranta ja ultrat on vapaaehtoisia ja niistä lähetetään kotiin tietopaketti ja lomakkeet, että haluaako niihin osallistua. Jos haluaa, niin neuvolasta tulee sitten niitä kutsuja eri kokeisiin ja ultriin raskauden edetessä.

Itse asun myös Tampereella, tein abortin vuonna 2013. 

Tein raskaustestin - positiivinen

Soitin neuvolaan, sanoin että tein positiivisen raskaustestin enkä tiedä haluanko pitää lasta.

Sain samalle viikolle neuvola ajan

Tehtiin varhaisultra ja laskettiin kuukautiskierron pituutta yms.

Ultrassa selvisi että olin rv.5

Abortin tein rv.7

Että kyllä täällä Tampereellakin ultrataan ennen rv 8.

Vierailija
57/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ap suomalaisen miehen arkeen, jossa av-mammat kaivelevat kondoomista spermat reväänsä ja valehtelee syövänsä ehkäisypillereitä. Hubaa eikö olekin! :) 

Vierailija
58/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ollut ees raskaana ku ei ole toi sun kertomukses ihan todenmukanen :D

Vierailija
59/60 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voo ei

Vierailija
60/60 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsi adoptioon, siinä on muutaman kuukauden vara aika jos haluatkin pitää lapsen.