Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tulisi työmarkkinatuella toimeen

Vierailija
18.08.2026 |

En vaan pärjäisi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea ei enää ole vaan se on nimeltään yleistuki. 

Vierailija
2/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käyttää päihteisiin jo 200 euroa k ja laskuja menee ulosottoon. Sillä pärjää jos ei odota suuria elämältä eikä halua matkustella. Vaatteita voi ostaa vain harvoin joten pitää hankkia pimeitä töitä jos haluaa kunnon vaatteet.

Vierailija
4/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Ainoa teko jonka enää voin tehdä neekeröityvän Isänmaani hyväksi on deletoida itseni.

Vierailija
5/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tulla toimeen tuella jota ei ole olemassa.

Vierailija
6/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ainoa teko jonka enää voin tehdä neekeröityvän Isänmaani hyväksi on deletoida itseni.

Suomalaiset jäävät tätämenoa maassaan vihatuksi ja syrjityksi vähemmistöksi alle sadassa vuodessa.

Tämä on yksi niistä syistä, miksi kukaan suomalainen ei enää tee lapsia kärsimään ghettokouluissa.

Vierailija
7/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en taas tulisi ilman jokakuukautista oopperaesitystä toimeen... Voisin enemmin luopua vaikka päivän toisesta lämpimästä ruoasta tai aamukahvista, mutten oopperasta

Vierailija
8/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu enää ansiosidonnaisellakaan. Siis tässä työmarkkinatilanteessa jos ei oo 2 kk aikana saanut töitä ni ansiosidonnaisen määrä laskee. Ja uudestaan se laskee 4 kk työttömyyden jälkeen. Eli käytännössä ansiosidonnainen menettää hyvin pian merkityksensä. Se tuskin voi mennä alemmas kuin Kelan tuki? 🤔 Tää hallituspolitiikka on kurjistanut työhaluistenkin elämää ihan toden teolla! N30+ 

Vierailija
9/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö Valis. Sä saisit asumistukea myös ja onhan sulla pari tonttua säästössäkin.

Vierailija
10/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä opettaa, jos ei muuta niin hiljaa kulkemaan. Kaikki muotoutuu reunaehtojen ympärille. Sinäkin, jos tuohon tilanteeseen joudut. Olin minäkin ennen tuhlari, iso palkka ja velkaa silti. Ja ostelin älyttömyyksiä. Nyt olen elänyt tuolla rahalla, elättänyt pari kotieläintäkin, ja hyvin olen tullut toimeen. Toki jos shoppailusta nauttii, ne reissut tehdään kirpputorilla.

Vierailija
11/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet käyttää päihteisiin jo 200 euroa k ja laskuja menee ulosottoon. Sillä pärjää jos ei odota suuria elämältä eikä halua matkustella. Vaatteita voi ostaa vain harvoin joten pitää hankkia pimeitä töitä jos haluaa kunnon vaatteet.

Olen matkustanut työttömänä

Vierailija
12/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

595 euroa on tosi vähän koko kuukauden menoihin. Sen takia m. muuttajat vääntää lapsia koko kämpän täyteen. 

Vierailija
13/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuon lisäksi tehdä vähän töitäkin että pärjää.

Vierailija
14/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtän että tosi köyhä voi alkaa tuntea olevansa ulkopuolinen ja erilainen muut ihmiset ympärillään.

Onko tutkittu käden ulkopuolisuutta?

Minulla itselläni nimittäin on tuloja, mutta miehelläni ei, hän on kroonisesti työtön. Siksi minäkin tunnen itseni erilaiseksi ja tunnen huonommuutta, kun esimerkiksi muut pariskunnat voivat käydä syömässä ravintolassa tai, ihan vain yhdellä drinkillä terassilla kesällä, tai käydä joskus matkoilla. Se puolison syrjäytyminen ja hänen köyhyytensä ulottuu myös minuun ja tunnen siitä häpeää, vaikkei pitäisi.

Vierailija
15/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtän että tosi köyhä voi alkaa tuntea olevansa ulkopuolinen ja erilainen muut ihmiset ympärillään.

Onko tutkittu käden ulkopuolisuutta?

Minulla itselläni nimittäin on tuloja, mutta miehelläni ei, hän on kroonisesti työtön. Siksi minäkin tunnen itseni erilaiseksi ja tunnen huonommuutta, kun esimerkiksi muut pariskunnat voivat käydä syömässä ravintolassa tai, ihan vain yhdellä drinkillä terassilla kesällä, tai käydä joskus matkoilla. Se puolison syrjäytyminen ja hänen köyhyytensä ulottuu myös minuun ja tunnen siitä häpeää, vaikkei pitäisi.

Siis toisen käden ulkopuolisuutta. Tai miksi sitä nyt kutsutaan.

Vierailija
16/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sillä ei tarvitsekaan pärjätä vaan lisäksi saa yleensä asumistukea ja joissain tapauksissa myös toimeentulotukea.

Vierailija
17/17 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

595 euroa on tosi vähän koko kuukauden menoihin. Sen takia m. muuttajat vääntää lapsia koko kämpän täyteen. 

Ruoat ruokajonoista niin jää tuo koko summa viinaan ja matkusteluun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän