Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vettä säästääkseni harventanut suihkussa käyntejä kahteen kertaan viikossa

Vierailija
07.10.2016 |

Hiukset pesen päivittäin ja käytän toki muutenkin vessan pideetä mutta virallinen suihku menee nykyään näin. Vesilasku on muuten niin suuri, että en pysty maksamaan sitä, jopa useita satasia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vesilaskua saada pienemmäksi muullakin tavoin kun suihkusta luopumisella.

Tiskaamis ja pyykinpesuasioissa esim.

Vierailija
22/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi vähennä vesilaskua kuin hetkeksi.

Vesilaitoksella on pääasiassa isot kiinteät kustannukset investoinneista ja niihin tarvitaan sama raha aina. Sen saa joko pienedtä määrästä kallista vettä tai paljosta määrästä halpaa vettä. Jos kulutus laskee, hintaa korotetaan ensi vuodeksi. Vedensäästö on siis vihreiden propagandaa, jolle voi olla ekologiset syyt etelässä, jossa on aurinkoista ja kuivaa ja puutetta vedestä, mutta ei Suomessa.

T. Vedenhinnoista päättämässä mukana oleva av mamma

Kuka käy kylmässä suihkussa? Siihen suihkuveden lämmitykseen kuluu valtavasti energiaa. Kaikki suihkussa tarpeettoman kauan lotraavat ovat osasyyllisiä kasvihuoneilmiöön ja ydinvoimaloiden rakentamiseen.

Jos "ilmastonmuutosta" tarkoitat, se on propagandaa.

Yleensä nämä em. aiheita vastustavat kyllä kuitenkin kannattavat maahanmuuttoa - eli lisää porukkaa peseytymään niillä lämpimillä suihkuilla, eivätkä näe siinä suutya ristiriitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä Saharassa ap asuu, jos vesilasku on satasia?? Kuutio (= 1000 litraa) vettä ei paljoa maksa, ja perusmaksut päälle. Eikä sittenkään maksa paljoa, jos siihen tulee jätevesimaksu päälle. Sulla ap vuotaa pytty tai putki jossain.

Vierailija
24/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun olin nuorena kesätöissä ikkunatehtaalla. Eräs tehdatyöntekijä kertoi kaikille ylpeänä käyvänsä kerran kuussa suihkussa :D Työkaverit valitti hajuhaittoista esimiehelleen ja esimies kuulemma tähän päivään saakka käy sanomasa tälle henklölle aina eriseen kun suihku on tarpeellinen.... :D

Vierailija
25/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, minulla vesilasku on n. 50-60 e kolmessa kuukaudessa. Käyn suihkussa kerran viikossa ja taloyhtiön saunassa kerran viikossa. Hiukset pesen 2 kertaa viikossa. Astiat pesen yleensä kerran päivässä. Muuten en säästele vedessä sen kummemmin.

Vierailija
26/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä ämpärillinen vettä riittää hiusten pesemiseen. Lisäksi toinen ämpärillinen kropan pesemiseen.

Eli pesisit kroppasi ämpärillisellä vettä. Eihän tuo kustanna juuri yhtään mitään.

Minä pesen mökillä kolmella litralla hiukset ja kropan. Ensin limsapullollinen vettä jossa pesuaine, huuhtominen toisella pullolla.

Vierailija
27/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evianillako te pesette päänne O.o

Vierailija
28/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä pesen hiukset kerran kahdessa viikossa, suihkussa muuten käyn kerran viikossa. Enkä haise. Miksi peset hiukset päivittäin?

Vierailija
29/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, minulla vesilasku on n. 50-60 e kolmessa kuukaudessa. Käyn suihkussa kerran viikossa ja taloyhtiön saunassa kerran viikossa. Hiukset pesen 2 kertaa viikossa. Astiat pesen yleensä kerran päivässä. Muuten en säästele vedessä sen kummemmin.

Minäkin asun yksin ja vesilasku on samaa luokkaa kuin sulla. Kulutuksen mukaan tulee laskut. Suihkussa käyn päivittäin ja yleensä pesen myös hiukset. Astianpesukone on käytössä ja pyykkikone pyörii tiuhaan tahtiin.

Vierailija
30/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillä ämpärillinen vettä riittää hiusten pesemiseen. Lisäksi toinen ämpärillinen kropan pesemiseen.

Eli pesisit kroppasi ämpärillisellä vettä. Eihän tuo kustanna juuri yhtään mitään.

Minä pesen mökillä kolmella litralla hiukset ja kropan. Ensin limsapullollinen vettä jossa pesuaine, huuhtominen toisella pullolla.

Johan litra menee käsien pesemiseen. Isolle miehelle ei 3 l riitä millään.

Oletko pikkulapsi, kääpiö vai muuten vain pieniruumiinen?

Vierailija
31/31 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei kannat missään nimessä pestä joka päivä. Asia erikseen, jos tunkee kilon tököttejä päähänsä. Itse käyn suihkussa ja saunassa kerran viikossa. 

Päivitäppä tietosi, nykysuositus on että hiukset saa ja kannattaa pestä vaikka joka päivä jos päänahka on rasvoittuvaa sorttia. Yritys pidentää pesuväliä on turhaa kidutusta ja usein hyödyntöntä, ja altistaa päänahan bakteerien ja hiivojen liikakasvulle mistä seuraa kutinaa ja hilseilyä ja pahimmillaan päänahan tulehdus. Myös hiukset kasvavat paremmin kun hiustupet ei ole taliköhnällä tukittu. Mieto shampoo ja hyvä hoitoaine niin hiukset eivät kärsi jos ei föönaile kuumalla joka pesun jälkeen. 

Tietenkin jos päänahka ei pahemmin rasvoitu ne voi pestä vaikka kerran viikossa, ihan oman maun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä