Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sandwich-Otto ja vauvan sukupuoli

Vierailija
07.10.2016 |

Jotenkin huvitti tuo Oton Iinan blogiin tekemä postaus siitä, kuinka ei ole yhtään pettynyt siitä, että heidän kolmaskin lapsensa on tyttö. Ei siinä mitään, mun mielestä lapsen sukupuolella ei ole mitään merkitystä, mutta jotenkin huvittavaa, että pitää tolla tavalla puolustella :D Taitaa herraa kuitenkin pikkasen harmittaa...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tuotakin asiaa ruotia internetissä. Kiva lapsille, kun joka jumalan asia perheestä on vuodettu nettiin. Miten noi vanhemmat on noin latvalahoja, etteivät yhtään ajattele miten tuo julkisuus vaikuttaa lapsiin. 

Vierailija
2/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö tuotakin asiaa ruotia internetissä. Kiva lapsille, kun joka jumalan asia perheestä on vuodettu nettiin. Miten noi vanhemmat on noin latvalahoja, etteivät yhtään ajattele miten tuo julkisuus vaikuttaa lapsiin. 

Noi on kyllä niin pelle pariskunta, ettei tosikaan. Törmäsin ko. blogiin joskus aikoinaan, kun etsin itselleni naamiaisiin tiaraa. Googlen kuvahaku pamautti nähtäville perheen elämän ensimmäisen syntymästä saakka. Ahdisti ihan jumalattomasti. Mä en ymmärrä miten joku ei tajua, miten pahasti loukkaa lapsen yksityisyydensuojaa, kun kertoo _ihan_kaiken_ nettiin. Lähtien lasten syntymästä ja nimistä kaikkine etunimine ja sukunimineen. Ne lapset ovat vielä niin persoonallisen näköisiä, että teininä voi tulla vittuilua, kun kaikki lapsuuden kuvat ovat netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihmetellyt miten nuo jakavat suunnilleen kaikki lastensa asiat nettiin. Lapsista otetaan poseerauskuvia kun esittelevät uusimpia merkkivaatteitaan, haastatteluja, videoita.. Ja sama tietysti tiedossa tällä tulevalle lapselle heti kun syntyy. Ei minkäänlaista yksityisyydensuojaa pienillä lapsilla! Sääliksi käy.

Vierailija
4/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kys. Blogista, mutta Oton kirjoitus oli agressiivinen.

Vierailija
5/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään kys. Blogista, mutta Oton kirjoitus oli agressiivinen.

Minä taas otosta mutta iinasta en

Vierailija
6/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää molempien pitkät tekstit uuden vauvan sukupuolesta, kun se ei edes perus rakenneultrasta ole mitenkään 100%. :D En kyllä muutenkaan omien lasten sukupuolista noin pitkää analyysiä ois saanutkaan kirjoitettua..

Vierailija
7/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme samaa sukupuolta olevaa lasta ja kyllä mä ainakin olen toivonut sitä toistakin sukupuolta, mutta ei tullut ja yhtäkään näistä kolmesta en vaihtaisi ;-) Varmasti heistäkin ainakin toinen on toivonut, että olisi nyt poika ja se on ihan ok eikä vähennä tulevan lapsen arvoa millään tavalla. Mut toi selittely on outoa, eikö vois vaan todeta et tyttö tulee ja ollaan onnellisia ja seuraavaan asiaan...

Vierailija
8/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää molempien pitkät tekstit uuden vauvan sukupuolesta, kun se ei edes perus rakenneultrasta ole mitenkään 100%. :D En kyllä muutenkaan omien lasten sukupuolista noin pitkää analyysiä ois saanutkaan kirjoitettua..

Siinäpä se, kun heidän lapsensa ovat tuotteistettuja. Rahan takia sitä jaksaa kirjoittaa vaikka minkälaiset liirumlaarumit. 

Vierailija
9/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän jostakin asiasta jauhaa, sitä enemmän se asia ns kaivelee omaa mieltä.

Vierailija
10/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko kai sitä on vähän puolustella, kun av-mammat rivissä toitottaa kuinka varmasti toivoivat poikaa ja ovat nyt niin pettyneitä kun tuleekin, iik, kolmas tyttö.

Vierailija
11/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa kyllä oikeasti se miten Iina kertoo elämästään ja lapsistaan niin paljon nettiin. Noita kuvia lapsista on eri sosiaalisissa medioissa julkaistu varmaan tuhansia. On blogia, facebookkia, instaa, youtubea jne... Jotenkin todella hurjaa, toivottavasti hän ymmärtää mitä tälläisestä voi pahimillaan seurata.

Onko muita bloggareita jotka näin paljon jakaa lapsistaan nettiin? Toki on perheblogeja paljonkin mutta mielestäni Iina vetää homman jotenkin niin överiksi

Vierailija
12/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tuli ihan siitä iinan kirjoituksesta semmonen olo että hän olisi kuitenkin vähän poikaa toivonut. Mutta eihän semmosta nyt voi myöntää että olisi sukupuoleen pettynyt. Kaikki on ihanaa vaan :)

Vierailija
13/17 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle tuli ihan siitä iinan kirjoituksesta semmonen olo että hän olisi kuitenkin vähän poikaa toivonut. Mutta eihän semmosta nyt voi myöntää että olisi sukupuoleen pettynyt. Kaikki on ihanaa vaan :)

Iinahan oli itse veikannut vauvan olevan poika, eli varmaan vähän yllättynyt ja hämmentynyt kun sukupuoli selvisikin tytöksi 

Vierailija
14/17 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vauvan nimeksi tulee...

Vierailija
15/17 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandwich-Otto? Pankkiautomaatti, josta saa voileipiä?

Vierailija
16/17 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vauvan nimeksi tulee...

Mun veikkaukset:

Princess Twilight Sparkle

Estelle Adriana

Pokahontas Mulan

Charlotte Royal

Ariel Lumikki

Vierailija
17/17 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusaihe. Suurin osa useamman kuin kahden lapsen vanhemmista edes jollain tasolla toivoo molempia sukupuolia tai ainakin toinen vanhemmista toivoo. Suurin osa rakastaa kuitenkin kaikkia lapsiaan eikä heitä tietenkään vaihtaisi sukupuolesta huolimatta. Pettymyksen tunne voi käydä mielessä juurikin raskausaikana mutta kun lapsi konkretisoituu syntyessään on hän oma täydellinen itsensä. Ja se että kaikki lapset sitten ovat perheessä samaa sukupuolta ei edes käy enää mielessä, ainoa ärsytys on muiden ulkopuolisten huoli pojan/tytön puutteesta perheessä. Luulen, että kaikki useamman lapsen vanhemmat ovat käyneet läpi näitä tunteita.