Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen epäonnistuminen ahdistaa

Vierailija
07.03.2006 |

Ahdistaa ihan hirveästi, kun imetys ei onnistunut. Osaksi omaakin syytä, kun en halunnut huudattaa lasta rinnalla.

Jouduin teholle pariksi päiväksi, samoin vauva. Kotiuduimme 8 päivän päästä. Lapsi oli tottunut pulloon, minulla ei maito noussut lainkaan, koska lapsi ei ollut tarpeeksi rinnalla ja olin menettänyt PALJON verta, olin puolikuollut. Kotona yritin imettää, mutta ei edes maitopisaraa tullut eikä mitään tuntemuksiakaan ollut, että maitoa joskus tulisi. Ja lapsi itki ja itki. Korviketta sai ja tyytyväinen oli. Nyt jälkeenpäin asia on ruvennut ahdistamaan todella paljon. Mitä jos lapsi sairastuu vaikka diabetekseen, kun en imettänyt :-( Välillä itkeskelenkin, kun harmittaa niin paljon. Olisi pitänyt yrittää enemmän, niin imetys olisi onnistunut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hyödytä mitään enää! Oletan että lapsesi on jo niin iso ettei imetystä voi enää aloittaakaan?? Sittenhän on ihan turha murehtia mennyttä.

Minä sain kaksoset joista imetin vain toista. Toinen oli liian pieni ja heikko imemään ja silti soimasin itseäni pitkään. No, tuo lapsi on nyt todella terve yksilö. Vaikuttaahan lapsen terveyteen muutkin asiat kuin äidinmaito, onneksi. Itse yritin/yritän sitten antaa terveellistä ruokaa päivittäin.

Vierailija
2/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin esikoisen kanssa sitä ottaa syyllisyyttä ihan joka asiasta. Nyt kolmen kanssa osaa olla superlunki ja käyttää enemmän maalaisjärkeään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ää se on.

ap

Vierailija
4/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni epäonnistui ensimmäisen imetys, mutta toisen lapsen kanssa onnistui jopa odotettua paremmin (täys-imetin 6 kk asti) ja vaikka luulin ettei maitoa tullut tarpeeksi, niin olipa tyttönen pulska kuin mikä, että ehkäpä sitä sitten kuitenkin tulikin hyvin :))

Tämä esikoiseni on terve kuin pukki (ei allergioita tms), kun taas pitkään imetetty serkkupoika on korvakierteinen allergikko.

Äitini imetti minua 1 v 3 kk ja sairastuin rask.ajan diabetekseen, enkä ole yli-painoinen ja on kuulemma hyvinkin tod.näköistä että sairastun vanhemmalla iällä 2.tyypin diabetekseen, että....

Vierailija
5/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että saitte hyvää hoitoa ja jäitte henkiin. Ja hienoa, että lapsi kasvaa ja voi hyvin.

Juttele asiasta vielä neuvolassa tai lääkärissä käydessä, niin saat purkaa sydäntäsi. Sinua varmasti rauhoittaa kuulla vielä terveydenhoitajan tai lääkärin vakuuttelut, että lapsi voi hyvin ilman imetystäkin.

Varmasti tärkeintä on, että lapsesi tarpeisiin (nälkään, hellyyden tarpeeseen jne.) on heti vastattu ja teille on kehittynyt hyvä vuorovaikutus. Nauti lapsestasi. Tuhlaa rakkautta. Senkin vaikutus varmasti vielä suurempi kuin imetyksen!

Vierailija
6/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkes oot tehny ja hyvä niin... Sulla on lapsi joka tarvitsee sua moneen NIIN paljon tärkeämpäänin kuin tissin kanssa pelaamiseen, että sillä että sä sairastutat itsesi tota pohtimalla on turhaa.

Korvikkeet on aivan hyviä, diapetes tulee jos on tullakseen: mulla on sukurasitteena 1. tyypin diapetes (isän puolelta, eli ei mikään piilevä rasite) ja koskaan en oo rintamaitoa itse saanut. Ja arvaapa onko diabetesta.. eipä niin. Eli myöhemmällä ruokavaliolla, elämäntavoilla JA perimällä on kuitenkin enemmän merkitystä kuin muutaman kuukauden imettämisellä. Valitettavasti, vaikka imetysfanaatikot sanois mitä.

Vierailija
7/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nä vaiheessa kun alan kyynelehtiä, niin kaikki vaan lohduttavat ja lohduttavat ja lopettavat imetyksen tärkeydestä puhumisen. Vaikka ovatkin sitä mieltä, että olisi pitänyt imettää.

ap

Vierailija
8/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoin pitkään syyllisyyttä siitä, että imetin esikoista vain kolme kuukautta. Vasta nyt ymmärrän, että siihen lopettamiseen oli ihan järkevät syyt, enkä todellakaan ole pilannut lapseni elämää antamalla korviketta. Joskus vain ärsyttää se tapa millä toiset ihmiset suhtautuvat asiaan.

Ja miksei lapsi muka saa sitä läheisyyttä silloin kun on pulloruokinnalla.? Helpottaisiko asiaa jos syöttäisi pullosta napa paljaana?

Nyt kakkosen kanssa imetys sujuu paremmin ja aion jatkossakin imettää. Tosin on erilainen vauva, maitotilanne ja elämäntilannekin on ihan eri. + eri neuvolantätit ja tukiverkko lähellä ja parempi isä joka on mukana lapsenhoidossa ja muutenkin mukana perhe-elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän