Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70v eläkeläinen keräsi tatteja 4000e edestä. Mitä sinä työtön teit vapaa-ajalla?

Vierailija
07.10.2016 |

Marjat ja sienet mätänee metsiin..

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita sienestäjille: 

1) opettele tuntemaan myrkkysienet

2) kerää vain sieniä, jotka tunnet

Vierailija
62/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin pääsykokeisiin ja sain opiskelupaikan. Huomattavasti parempi diili työllistymisen kannalta kuin extra neljä tonnia.

Siis viime vuonna, kun joku tähän takertuu. Tänä syksynä olen taas keskittynyt 100% opintoihin ja hyvin pyyhkiikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua oikeasti kiinnostaisi sienestäminen. Mutta en vain uskalla luottaa siihen että tunnistaisin varmasti myrkylliset.

Olen yrittänyt siis etsiä tatteja kun käsitin ettei niitä voi sekoittaa -niillä on pillit, eikä myrkyllisiä pitäisi täällä pohjoisessa kasvaa. Niitä kantarelleja ei kai juuri täällä olekaan?

Luulen tunnistaneeni kangastatin, ei kyllä vaikuttanut kovin herkulliselta. Ja mahdollisesti näin näillä sieniretkilläni ehkä kaksi erittäin kaluttua herkkutattia(?) vai onko niitä muita ruskeita.

Juu, ei taida tuo sienestäminen olla minun hommani. Anteeksi että olen neurootikko ja toistaitoinen.

Sienten tunnistamista on oikeasti helppoa opetella. Katso netistä kuvia ja useimmilta sienisivuilta näet myös "matkijasienet", joita joillain harvoilla lajeilla on. Helpointa on lyöttäytyä jonkun sieniä tuntevan mukaan, mutta netillä tai sienikirjallakin pääsee pitkälle. Tateista on helppo aloittaa, ja rouskut ovat satoisia myös pohjoisessa. 

Mutta varo, ettet suututa eläkeläisiä, astumalla heidän sieniapajilleen.

Auttaisikohan siinä se että olen myös itse eläkeläinen? Mutta niin, netistähän olen noita opiskellut, ketään tuttua ei ole avuksi, ja kaipa olen sitten niin pakko-oireinen etten tässäkään vain voi luottaa itseeni.

Luulen että noita joitain rouskuja myös näkee, sellaisia violetihtavan ruskeita, ja huomasin että niitä ei useinkaan ole valmiiksi syöty. Mutta en vain uskalla luottaa etten poimisi sittenkin vääriä.

Vierailija
64/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjat ja sienet mätänee metsiin..

Join kaljaa. (nytkin juon) Keräsin sieniä ja marjoja pakkasen täyteen. Join kaljaa. Keräsin sieniä ja kuivatin sieniä sen verta, että varmaan riittää koko talveksi.

Mitä sinä teit ap?

Vierailija
65/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonkohan se tuntipalkka tällä herralla oli?

Ja merkitys oli? Jos on 24H vuorokaudessa AIKAA.

Vierailija
66/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt kuntoutuksessa 2krt / vko, loppuaikana yrittänyt opiskella. 

Vierailija
67/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on täynnä selittäjiä. Ei näistä vellihousuista mihinkään olisi, kuolevat jääkaapin eteen nälkään.

Vierailija
68/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua oikeasti kiinnostaisi sienestäminen. Mutta en vain uskalla luottaa siihen että tunnistaisin varmasti myrkylliset.

Olen yrittänyt siis etsiä tatteja kun käsitin ettei niitä voi sekoittaa -niillä on pillit, eikä myrkyllisiä pitäisi täällä pohjoisessa kasvaa. Niitä kantarelleja ei kai juuri täällä olekaan?

Luulen tunnistaneeni kangastatin, ei kyllä vaikuttanut kovin herkulliselta. Ja mahdollisesti näin näillä sieniretkilläni ehkä kaksi erittäin kaluttua herkkutattia(?) vai onko niitä muita ruskeita.

Juu, ei taida tuo sienestäminen olla minun hommani. Anteeksi että olen neurootikko ja toistaitoinen.

Sienten tunnistamista on oikeasti helppoa opetella. Katso netistä kuvia ja useimmilta sienisivuilta näet myös "matkijasienet", joita joillain harvoilla lajeilla on. Helpointa on lyöttäytyä jonkun sieniä tuntevan mukaan, mutta netillä tai sienikirjallakin pääsee pitkälle. Tateista on helppo aloittaa, ja rouskut ovat satoisia myös pohjoisessa. 

Mutta varo, ettet suututa eläkeläisiä, astumalla heidän sieniapajilleen.

Auttaisikohan siinä se että olen myös itse eläkeläinen? Mutta niin, netistähän olen noita opiskellut, ketään tuttua ei ole avuksi, ja kaipa olen sitten niin pakko-oireinen etten tässäkään vain voi luottaa itseeni.

Luulen että noita joitain rouskuja myös näkee, sellaisia violetihtavan ruskeita, ja huomasin että niitä ei useinkaan ole valmiiksi syöty. Mutta en vain uskalla luottaa etten poimisi sittenkin vääriä.

Haaparousku on sellainen, ja jos maitoa tulee taivuttaessa maltoa rikki, niin rouskuhan se. Korpirousku on myös violetti ja molemmat hyviä syötäviä sieniä.

Vierailija
69/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kerätä aloittajalle sieniä. Tunnistan tosin 100 % varmasti ainoastaan kärpässienen, muut menee veikkauksella, mutta luultavasti lopputulos olisi juuri sen vuoksi mitä mainioin.

Vierailija
70/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen lukiokursseja aikuislukiossa, jotta voisin päästä ensi kevään yhteishaussa opiskelemaan hyvin työllistävää, hyväpalkkaista alaa ja pääsisin ulos tästä ikuisesta köyhyydestä ja pystyisin maksamaan veroja sen sijaan, että vain loisisin muiden rahoilla.

Lisäksi haen töitä, mutta nykyisellä koulutuksella ja työkokemuksella ja ilman ajokorttia tuntuu olevan ihan mahdotonta. En kelpaa edes siivoojaksi.

Vierailija
71/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin kerätä aloittajalle sieniä. Tunnistan tosin 100 % varmasti ainoastaan kärpässienen, muut menee veikkauksella, mutta luultavasti lopputulos olisi juuri sen vuoksi mitä mainioin.

Sekasienisalaatti on mitä mainiointa. 

Jos tarjon on tuota tasoa. En minä mitään osaa, enkä halua oppia, niin en ihmettele ettei kukaan sellaista halua töihin.

Vierailija
72/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen lukiokursseja aikuislukiossa, jotta voisin päästä ensi kevään yhteishaussa opiskelemaan hyvin työllistävää, hyväpalkkaista alaa ja pääsisin ulos tästä ikuisesta köyhyydestä ja pystyisin maksamaan veroja sen sijaan, että vain loisisin muiden rahoilla.

Lisäksi haen töitä, mutta nykyisellä koulutuksella ja työkokemuksella ja ilman ajokorttia tuntuu olevan ihan mahdotonta. En kelpaa edes siivoojaksi.

mikä ala on hyvin työllistävä ja hyväpalkkainen?

Vierailija
73/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ala on hyvin työllistävä ja hyväpalkkainen?

Lääkäreillä, hammaslääkäreillä jne. on ainakin ihan hyvä tilanne nyt ja pitäisi olla ok. vielä sitten hamassa tulevaisuudessa kun joskus mahdollisesti valmistuisin. Hammaslääkikseen aion hakea.

Vierailija
74/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt vuosiin mitään ja sekös sinua vituttaa.

Vierailija
75/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset maksaa kuntoilusta mutta me saamme hyvää liikuntaa metsässä ja vuorilla ilmaiseksi.

Eikä siinä kaikki; rahaa tulee koko ajan kun kerää metsän antimia.