Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsiperheelliset käyvät monta kertaa viikossa töiden jälkeen kaupassa ja vielä väsyneen lapsen kanssa?

Vierailija
06.10.2016 |

Tuli tuosta hoitopaikkahakuketjusta mieleen, miksi niin monet lapsiperheet oikeasti tekevät ruokaostoksia monta kertaa viikossa ja usein vielä siihen kiireisimpään aikaan jolloin kaupat ovat täynnä väkeä ja kaikkia vituttaa. Selittäkää? Olen vielä äitiyslomalla, mutta jo me miehen kanssa kahdestaan koimme mielekkäämmäksi hoitaa ostokset kerran viikossa, pieniä täydennyksiä viikolla ehkä hakien. Kun palaan töihin ei tulisi mieleenikään lähteä prismaan pyörimään viideltä ja miettimään mitä tänään syötäisiin, väsynyt ja nälkäinen taapero mukana roikkuen. Ajatuskin ahdistaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta hoitopaikkahakuketjusta mieleen, miksi niin monet lapsiperheet oikeasti tekevät ruokaostoksia monta kertaa viikossa ja usein vielä siihen kiireisimpään aikaan jolloin kaupat ovat täynnä väkeä ja kaikkia vituttaa. Selittäkää? Olen vielä äitiyslomalla, mutta jo me miehen kanssa kahdestaan koimme mielekkäämmäksi hoitaa ostokset kerran viikossa, pieniä täydennyksiä viikolla ehkä hakien. Kun palaan töihin ei tulisi mieleenikään lähteä prismaan pyörimään viideltä ja miettimään mitä tänään syötäisiin, väsynyt ja nälkäinen taapero mukana roikkuen. Ajatuskin ahdistaa.

Jo valmiiksi siis käytte monta kertaa viikossa kaupassa. Ne pienet täydennykset lasketaan myös, ja kun perhekoko kasvaa, yllättäviä täydennyksiä voi tulla enemmänkin.

Vierailija
22/24 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Oikeastiko te taivastelette ja paheksutte ventovieraita ihmisiä jos ne ovat johonkin tiettyyn kellon aikaan kaupassa? Miten ihmeessä teitä voi kiinnostaa jos Pennasen perhe on Prismassa ostoksilla klo 20.15?

Pitäisikö kuitenkin vaan keskittyä niihin omiin asioihin ja antaa muiden käydä kaupassa silloin kun se heidän perheelleen parhaiten sopii?

Käy toki jos saat siitä iloa elämääsi. En minä sitä paheksu, minä ihmettelen sitä miten kukaan kokee tämän mielekkäimmäksi tavaksi hoitaa asia. Tai en oikeastaan edes ihmettele 20.15 aikaa, meillä käydään välillä siihen aikaan. Minä ihmettelin sitä pahinta ryysistä jokapäiväisenä tapana töiden jälkeen kun kaikki ovat väsyneitä ja nälkäisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalle tämä on nyt ongelma? Niille lapsiperheille vai heille, jotka näkevät niitä lapsiperheitä siellä kaupassa? Eiköhän ihmiset ole jo oppinneet  milloin ja missä he haluavat käydä kaupassa. Jopa he, joilla on pieniä lapsia.

Vai onko kyseessä taas he jotka haluavat, että kauppa on tyhjä kun he saapuvat sinne? Jolloin eläkeläiset, lapsiperheet ja muut häiritsevät tapaukset voisivat käydä silloin kun he eivät "kiireisinä" työläisinä, joudu odottamaan ja tuhlaamaan sitä kallisarvoista aikaansa ja rasittamaan niitä hermojansa siellä kaupassa.

Vierailija
24/24 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn mielelläni joko 2-vuotiaan, 6-vuotiaan tai jopa molempien kanssa arki-iltana ruokakaupassa. Lapset tykkäävät käydä siellä, auttavat, käyttäytyvät jne. Se on mukavaa yhdessäoloa. Huonommin nuo käyttäytyvät, jos koko illan nyhjäävät esim. telkkaria katsomassa.

Onko teidän lapsilla tasan kaksi vaihtoehtoa? Käydä kaupassa tai nyhjätä koko ilta television ääressä?

Meidän lapset eivät harrasta shoppailua päivittäin, mutta eivät myöskään katso illat pitkä televisiota. Eikö näitä yhteisiä shoppailureissuva voi tehdä levänneiden lasten kanssa esim.. viikonloppuna ja toinen vanhempi käy yksin täydentämässä jääkaappia viikolla?

Meillä ainakin onnistuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä