Miksi Iltalehdessä on niin järkyttäviä uutisia nykyään?
Viime päivinä oon huomannut siellä todella järkyttäviä juttuja. Esimerkiksi Jenkeissä joku teini synnyttänyt vauvan salaa ja heittänyt ikkunasta. Eräs isä taa tahallaan jättänyt lapsensa kuumaan autoon kuolemaan. Nytkin siellä lukee jostain vauvasta joka tapettiin. Ihan tosi, käsittääkseni kyseistä sivustoa lukee nuoretkin, ja tuollanen järkyttää varmasti monia! Ymmärtäisin että julkaistaan tuollaista jos ois tapahtunut Suomessa tai jossain lähellä mutta että Yhdysvalloissa. Mun mielestä tuo on vaan klikkausten keräilyä.
Kommentit (11)
Noista jutuista tulee oikeesti todella paha mieli, tekis mieli vaan itkeä. ;( mulla on itelläkin pieni poika enkä tiiä miten ikinä selviäisin jos sille kävisi jotain.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa että Iltalehti haluaa tehdä voittoa ja keräillä klikkauksia? Ihan sairasta yritystoimintaa tuollainen.
Siitä siinä on mun mielestä kyse, tottakai ihmiset lukee ku ne näkee tuollasia otsikoita. Iteki luin ja hyi kun tuntuu pahalta. :(
Vierailija kirjoitti:
Noista jutuista tulee oikeesti todella paha mieli, tekis mieli vaan itkeä. ;( mulla on itelläkin pieni poika enkä tiiä miten ikinä selviäisin jos sille kävisi jotain.
-ap
Vink vink: älä lue tuollaisia roskalehtiä.
Hyvä kysymys ja vielä parempi: kenelle ne on tarkoitettu luettaviksi ja miksi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Vink vink: älä lue tuollaisia roskalehtiä.
Kiitos vinkistä, olen poistanut tuon mobiilisovelluksen luettuani nuo mainitsemani jutut.
Vierailija kirjoitti:
Viime päivinä oon huomannut siellä todella järkyttäviä juttuja. Esimerkiksi Jenkeissä joku teini synnyttänyt vauvan salaa ja heittänyt ikkunasta. Eräs isä taa tahallaan jättänyt lapsensa kuumaan autoon kuolemaan. Nytkin siellä lukee jostain vauvasta joka tapettiin. Ihan tosi, käsittääkseni kyseistä sivustoa lukee nuoretkin, ja tuollanen järkyttää varmasti monia! Ymmärtäisin että julkaistaan tuollaista jos ois tapahtunut Suomessa tai jossain lähellä mutta että Yhdysvalloissa. Mun mielestä tuo on vaan klikkausten keräilyä.
No shit Scherlock. Jokainen otsikkohan noissa lehdissä on täysin huomiohakuista postaskaa. Yleensä otsikot ovat jopa täysin muuta kuin mitä lööpin sisältö on. Mutta se on tätä nykyaikaista journalismia. Kirjoitetaan jotain soopaa ja sitten keksitään oikein hätkähdyttävä otsikko, jotta saadaan klikkauksia.
No kun ei ole muutakaan uutisoitavaa. Mut luuletteko että se silmien ummistaminen tosiasioilta auttaa yhtään samanlaisissa oloissa tälläkin hetkellä eläviä miljoonia ja taas miljoonia lapsia?
Iltalehdet tuntuvat nykyään keräilevän maailmalta järkyttävimmät uutiset ja typerimmät jutut esim. "julkkiksista", joista ei olla täällä edes koskaan kuultu, ja otsikoivat ne sellaisella tavalla, että otsikosta ei käy yhtään ilmi missä ja milloin on tapahtunut. Koko juttu ei välttämättä liity Suomeen tai tähän päivään millään tavalla.
Yritän myös vältellä, koska niistä ei saa muuta kuin pahan mielen ja aikaa haaskattua.
Jospa sielläkään ei ole enää sensuuria. Ei näytä olevan täälläkään näin iltapäivisin!!!
Lehtien ansaintalogiikka verkossa perustuu lähes täysin klikkauksiin. Ja julmimmat ja typerimmät jutut tuovat eniten klikkauksia.
Jos ilmaisen journalismin taso harmittaa, kannattaa alkaa lukea jotakin maksullista julkaisua. Ei ainakaan kannata klikkailla ja kauhistella.
Jaa että Iltalehti haluaa tehdä voittoa ja keräillä klikkauksia? Ihan sairasta yritystoimintaa tuollainen.