Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työttömänä kotona ja nyt ollut jo 2vkoa 1pvä juomatta!?

Vierailija
06.10.2016 |

Tässähän tulee ihan uskomattoman hyvä olo! Onko tämä sitten jotain alkuinnostusta tai uutuudenviehätystä. Ammattiraitistujat väittää että pitää olla 3 kuukautta (??) juomatta, että tosissaan tietää olleensa juomatta. En ole ikinä aikuisen elämäni aikana (liki 50 vuotta) ollut juomatta niin pitkään, ehkä kuukausi vois olla enkka. En usko että pystynkään olemaan kolmea kuukautta tipattomalla, mahdoton ajatus.

Mutta takaisin tämän viikon tunnelmiin: on ihanaa ja erikoista herätä täysin selvänä eikä edellisillan huurut vielä päässä; ei päänsärkyä, ei muistinmenetystä, ei yököttävää oloa eikä huonoja ajatuksia ja morkkista. Kunhan vaan nousee ylös ja laittaa rauhassa kahvit tulemaan. Pystyn juomaan kahvia jo aamusta?
Ilmat on olleet niin hienot ja olen pystynyt käymään kävelyllä. Usein krapulassa en kehtaa edes lähteä ulos kun tuntuu että "kaikki" näkee missä olotiloissa olen.= Morkkis.

Painoa pitäisi pudottaa ja nyt on viikossa mennyt 2kg. Voiko viinin jättäminen ja iltakonjakkien skippaaminen pudottaa jo nyt painoa?
Olisipa hienoa jos pystyisin vielä pitämään tätä juomattomuutta.
Syksy kun iskee päälle ja alkaa vettä vihmomaan, niin yleensä silloin siirryn punaviinin pariin. Hämärät illat menee mukavasti pienessä pöhnässä.

Tällä hetkellä juomattomuus on vielä niin herkillä, että kun jossain matkaohjelmassa laitetaan hyvää ruokaa ja maistellaan viinejä, alkaa mulla jo alitajunta työskennellä sen mukaan että "pitäisiköhän avata se yksi pullo, onko mulla mitään kotona?" Ja jos jossain ohjelmassa näyttää olevan hyvä draivi ja mukava tunnelma lasin ääressä, niin minulla alkaa suu napsua. Niin sitä on mielikuvien vietävissä.

Onko muita, jotka haluavat vähentää tai jopa lopettaa juomisen? Yritän vielä tämän loppuviikon ainakin olla. Viikonloppu on sitten jo pahempi rasti, silloin tuntuu että "kaikki" ovat vapaalla, ja "kaikki" ottavat jotain miksen siis minäkin. Vaikka mun ei pitäisi ottaa ollenkaan jos meinaan virkistyä ja saada kuntoa paremmaksi. Voi vaikeus!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et voi ajatella että olisin 3kk juomatta? Minkä takia se on ajatuksenakin sellainen ettei voi olla mahdollista? Sehän on vaan päätös että nyt loppuu. Ja sitten kun asia on päätetty niin sitten se on niin. 

Vierailija
2/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomattomuus jatkuu! Eilen oli kova hinku, todella kova. Tulin kaupasta kotiin niin myöhään että  matkan varrella oleviin ravintoloihin oli jo mennyt ihmisiä ja ulkotulet ja kynttilät sytytetty. Minä mietin että miksenpä minäkin voisi sytyttää tuikkuja kotona ja avata viinipullon. Sitä sitten pyörittelin mielessäni tunteja illalla!

En halunnut avata sitä pulloa, koska tiesin että joisin sen kokonaan ja vähän vielä väkeviä päälle. Tiesin minkälainen olo siitä on seuraavana päivänä.

Mutta uutisia katoessani alitajunta mietiskeli eri syitä ottaa konjakin; onpa kamailia uutisia, kylläpä on vaikeaa jossain, pitäisikö keittää teet¨= eli ottaa myös konjakki...

Sain väsytettyä itseni enkä avannut mitään enkä ottanut mitään.

Tänään on perjantai ja puoli suomea ja melkein koko av ottaa jotain, mitä lasissa-ketjut vaan piteneen illan mittaan. 

En tiedä miten mulle käy. Ehkä otan, ehkä en. En kyllä haluaisi ottaa mutta en tiedä. 

Yritän liikkua tänään ja ulkoilla vielä illallakin, jospa pysyisin reippaana ja raittiina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Jos illalla tekee tiukkaa niin sytytä kynttilät ja juo alkoholitonta glögiä.

Vierailija
4/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Koita elää päivä kerrallaan ja löytää uusia juttuja, jotka pitävät mielen muualla. Olen itse selättänyt toisenlaisen addiktion vähän samalla tavalla. Ensimmäiset päivät ovat ne vaikeimmat, mutta vähitellen se aika, jonka pystyy olemaan ilman alkaa muodostua myös itseisarvoksi, jota ei halua pilata "retkahtamisella".  Voit kehittää erilaisia palkitsemisrituaaleja itsellesi, esim. laittaa sivuun kaikki se raha, joka normaalisti menisi viinaan ja ostaa sillä sitten itsellesi jotain kivaa, matkustella jne.

Vierailija
5/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et muuten niin ole edes piruuttasi juomatta :D

Onnea ja menestystä valitsemallesi uralle, se on hyvä ja kannattava latu. Toivottavasti edes joku muu täällä kokeilee samaa...

Vierailija
6/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viimeksi juonu alkoholia vuonna 2005. Sen jälkeen en lainkaan. Ei vain kiinnosta. Suosittelen.

N38

Vierailija
7/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erilaisia alkoholeja kaapeissa runsaasti. Matkatöiden myötä olen kantanut sitä kotiin varmuuden vuoksi ja varsinkin siksi että sitä olen mielelläni juonut. 

Ensi viikolla on tiedossa taas työpätkä. Vanhana juopottelijana minulla alkaa pian niinsanotusti "loppua päivät". Eli jos haluan/aion mennä työmaalle suurinpiirtein kunnossa ja krapula voitettuna, niin juominen pitää tapahtua muutama päivä ENNEN töihinmenoa. Krapula pistää koko elimistön sekaisin ja mulla menee kolmatta päivää ennenkuin olen taas normaaliolotiloissa.

Olen koko aikuisen ikäni juonut, kuten kaikki muutkin tuntemani, Viiniharrastusta ja ulkomailta eri viskejä ja brandyja kärrätty. Kaikki on juotu ja muisti mennyt joka kerta. Joten se ei enää tunnu niin hienolta.

On niin ihana herätä semmoiseen päivään, kun tietää , että tänään ehdin ja pystyn tekemään paljon ja voin lähteä sauvakävelylle eikä tarvi mädäntyä sohvanpohjalla ja toivoa että tulis ilta ja sais nukuttua.

Pohjimmaisena ehkä yksinolo ja keski-ikäistyminen. Nuorena jaksaa mitä vaan, eikä ole koskaan yksin eikä joudu pysähtymään miettimään mitään kummempia muutenkaan. Nyt on eri asia.

Vierailija
8/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli suomea ei ota. Suurin osa ei juo: lapset eivät juo, mummot ( suurin osa ei juo ollenkaan), työtätekevät eivät juo: lääkärit, hoitajat, ensiavun kuskit, palomiehet, poliisit kaupantyöntekijät, ravintolassa olevat baarimikot ja baarimaijat jne.) ( voivat siis joda vapaa-aikanaan, mutt ainakin nämä työssäkäyvät eivät juo) , absolutistit eivät juo, osa usksiksista ei juo, lestadiolaiset eivät juo, adventistit eivät juo, helluntalaiset eivät juo... streittarit eivät juo...

Sitten on meitä ihan tavallisia, jotka eivät ole lukioaikoinakaan eivät yliopistossa eivät minään aikana juoneet...

Lupaan sinulle. että tänäänkään en juo ihan, jotta voit kokea, että kaikki eivät juo. En siis joisi muutenkaan, mutta tiedät, että täällä ollaan. ja voin vakuutttaa sinulle, että ilman että on mitään uskonnollista vakaumusta , kokemusta alkoholistin kanssa elämisestä yms. yms. niin puolet sukulaisistani ei juo, suurin osa ystävistäni ei juo.

Vierailija
9/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: mutta baareissa työskentelevät baarimikot ja -maijat kyllä juo. Talon piikkiin. Ja tilityskännit illan päätteeksi siihen päälle. Tosi juttu.

Vierailija
10/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut aiemmin usein ja runsaasti. Noin vuoden verran mennyt aika pienellä huikalla ja useita kuukausian taukoja. Otan nykyään kerran pari kuukaudessa. Jos päivän pari ottaa, niin siinä menee ainakin päivä lisää krapulassa ja vielä muutama päivä hieman vajailla kierroksilla. Mieliala on myös alhaisempi jonkin aikaa. Koen kuitenkin helpommaksi olla juomatta, jos pidän option juoda avoimena. Ei tule sellaista tuulimyllyä vastaan taistelu oloa, eikä mahdollisen juomisen jälkeen koe hävinneensä tai menettäneensä kontrollia toiminnastaan, jos itse päättää juoda ja maksaa siitä sen hinnan mitä haittavaikutuksista seuraa. Vaihtokauppa ei usein tunnu houkuttelevalta.

En yleensä pidä alkoholia kotonani. Sikä li hyvä, että ei 21:00 jälkeen tarvitse edes leikkiä ryyppämisen ajatuksella. Ap:ta ajatukset selvästi vielä riivaavat, mutta se kyllä ajan myötä vähenee huomattavasti ja lähes katoaa. Kun tottuu olemaan juomatta pidempiä aikoja, ei dokaaminen välttämättä edes tunnu hyvältä tauon jälkeen. Sikäli pidempi tauko on kyllä hyvä saada aikaan. Alussa ennätysmentaliteetti saattaa olla hyväksi, kun Ap:llakin on henkilökohtainen ennätys jo tekeillä ja saavutus on sinänsä palkitseva.  Hyvä alku ja onnea matkaan Ap:lle.

Vierailija
11/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka ei juo. En ole oikeastaan juonut koskaan, nuoruudessa tietty oli joitain kokeiluja, mutta eipä niitä kiinnostanut jatkaa. En silti ole absolutisti eli otan kyllä vaikka synttäreillä/häissä onnittelumaljan, joskus kaksikin.

Minä nautin hyvästä, tummapaahtoisesta kahvista ja belgialaisesta suklaasta. Syysiltoina on  mukavaa maistella suklaata ja laittaa hyvät kahvit. Jos kahvi ei sopisi, niin ihania teelaatuja on lukematon määrä.

Eikä ole aamulla vapinaa eikä huonoa oloa :)

Tsemppiä ap:lle hyvään elämänmuutoksen alkuun!

Vierailija
12/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli suomea ei ota. Suurin osa ei juo: lapset eivät juo, mummot ( suurin osa ei juo ollenkaan), työtätekevät eivät juo: lääkärit, hoitajat, ensiavun kuskit, palomiehet, poliisit kaupantyöntekijät, ravintolassa olevat baarimikot ja baarimaijat jne.) ( voivat siis joda vapaa-aikanaan, mutt ainakin nämä työssäkäyvät eivät juo) , absolutistit eivät juo, osa usksiksista ei juo, lestadiolaiset eivät juo, adventistit eivät juo, helluntalaiset eivät juo... streittarit eivät juo...

Sitten on meitä ihan tavallisia, jotka eivät ole lukioaikoinakaan eivät yliopistossa eivät minään aikana juoneet...

Lupaan sinulle. että tänäänkään en juo ihan, jotta voit kokea, että kaikki eivät juo. En siis joisi muutenkaan, mutta tiedät, että täällä ollaan. ja voin vakuutttaa sinulle, että ilman että on mitään uskonnollista vakaumusta , kokemusta alkoholistin kanssa elämisestä yms. yms. niin puolet sukulaisistani ei juo, suurin osa ystävistäni ei juo.

Voi kuule, ihan turhaa nostat puolet ammattikunnista jalustalle. Se, etteivät juo työaikaan ei tarkoita sitä, ettei viina maistuisi aina vapaapäivinä.

Vierailija
13/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en juo tänään! Puoli vuotta juomatta eikä nykyään tule ostettua edes saunakaljaa. Elämä on vain niin paljon valoisampaa ja energiaa riittää. En ole absolutisti, tulen kyllä vielä juomaan mutta tällä hetkellä ei voisi vähempää kiinnostaa. On ihanaa herätä ilman tajutonta väsymystä ja morkkista. Minulla se morkkis kestää aina monta päivää vaikka en mitään olisi mokaillut tai edes sanonut mitään noloa. Se vain on. Ansaitsen parempaa. Nykyään on paljon enemmän tekemistäkin kun ei tartte miettiä että joko pääsee juomaan tai että ei jaksa kuin maata krapulassa. Tsemppiä! Ja oikeasti, päivä kerrallaan.

Vierailija
14/14 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ihan turhaa nostat puolet ammattikunnista jalustalle. Se, etteivät juo työaikaan ei tarkoita sitä, ettei viina maistuisi aina vapaapäivinä.

Siitä ei ollutkaan kyse, vaan siitä ap:n tunteesta, että "kaikki" ovat vapaalla, ja silloin ottavat.

Suurin osa kyllä on sellaisia ammttiryhmiä, joita mainitsin, joitan on tuttavapiirissäni. Kukaan heistä ei ole absolutisti, ei parnatunut alkoholisti, mutta viimeksi kun tavattiin, niin joku kertoi tuttavastaan, joka kärsi alkoholismistaan. sitten naureskeltiin sille, että meillä jollain oli useampi vuosi uomatta, jollain vuosikymmen, jollain pari päivää jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän