Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole vieläkään käräyttänyt Kelan tukien väärinkäyttäjää...

Kahden vaiheilla
06.10.2016 |

Mutta asia tavallaan painaa tunnollani koska tiedän hänen käyttävän tukia väärin. Olen kahden vaiheilla edelleen. Perustelkaa puolesta tai vastaan. Kyseessä on naapurini joka itse asiansa kertoi.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä. Annan sen neuvon.

Vierailija
2/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä. Jos tahallaan tietoisesti tekee tuon ja pitkään jatkaa sitä suuremmalla syyllä ja vielä noin leventelee asialla. Anna mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käräytä. Annan sen neuvon.

Ok . kiitos.

Vierailija
4/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettet tule häntä käräyttämään.

Vierailija
5/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käräytä. Jos tahallaan tietoisesti tekee tuon ja pitkään jatkaa sitä suuremmalla syyllä ja vielä noin leventelee asialla. Anna mennä.

Hän todellakin leveilee asialla päivittäin ylimielisesti. Sanoipa vielä että kun hän näin puhuu sulle on tässä vaan sana sanaa vastaan jos jotain tapahtuu, eli tunsin tuon jopa uhkailuksi jotenkin. Todella niljakas tyyppi jota vältän tapaamasta jos suinkin... Mietin vaan kuinka inhottavaksi alkaa jos haistaa minun käräyttäneen hänet. Kyseessä on isotkin summat jo ja ovelat järkkäykset jotka ovat kuten sanoo myös. Luxukseksi vetää niillä tuilla. Joo ja en ole itse na köyhä mutta rehti olen sentään. Tuo ei ole nyt oikein.

Vierailija
6/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vaiheilla kirjoitti:

Mutta asia tavallaan painaa tunnollani koska tiedän hänen käyttävän tukia väärin. Olen kahden vaiheilla edelleen. Perustelkaa puolesta tai vastaan. Kyseessä on naapurini joka itse asiansa kertoi.

Eli olet kateellinen siitä, että hän nostaa helppoa rahaa? Ei kai joku ole oikeasti noin naiivi, että potee huonoa omaatuntoa tuollaisesta asiasta vielä nykypäivänä? Päättäjätkin pelaavat omaan pussiin aina kun on mahdollista ja suuryrityksille ihmiset ovat pelkkiä pelinappuloita. Jos itsekin saan pienen maistiaisen tuosta etuoikeudesta, niin sen ehdottomasti otan. En tosin lähtisi tukiasioissa huijaamaan, koska kiinni jäämisen riski on liian suuri voittoihin nähden.

Vierailija
7/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ettet tule häntä käräyttämään.

Perusteleppa tätä hieman

Vierailija
8/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kateellinen siitä, että hän nostaa helppoa rahaa? Ei kai joku ole oikeasti noin naiivi, että potee huonoa omaatuntoa tuollaisesta asiasta vielä nykypäivänä? Päättäjätkin pelaavat omaan pussiin aina kun on mahdollista ja suuryrityksille ihmiset ovat pelkkiä pelinappuloita. Jos itsekin saan pienen maistiaisen tuosta etuoikeudesta, niin sen ehdottomasti otan. En tosin lähtisi tukiasioissa huijaamaan, koska kiinni jäämisen riski on liian suuri voittoihin nähden.

Miksi tämä olisi tunne eikä asia? Kyse on yhteiseen pottiin kerättävistä varoista joista naapurini varastaa lain edessä väärintoimien.

Vierailija
9/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuittaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä olisi tunne eikä asia? Kyse on yhteiseen pottiin kerättävistä varoista joista naapurini varastaa lain edessä väärintoimien.

Niin varastaa moni muukin ja paljon isompia summia. En viitsisi tuollaisen asian takia alkaa hankkimaan itselleni ongelmia.

Vierailija
10/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiitoista on että sinusta omatunto yhdistyy naiviuteen...? Onkohan näin? Vai kertoisiko se terveesti kehittyneestä moraalitajusta?

Vierailija
11/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varastaa moni muukin ja paljon isompia summia. En viitsisi tuollaisen asian takia alkaa hankkimaan itselleni ongelmia.

Ai laittoman toiminnan paljastaja hankkii itselleen ongelmia? En tiennyt että tämä on diktatuuri jo

Vierailija
12/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä jos aihetta on

Millä tavalla se huijaa?

Vierailija
13/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että silleen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiitoista on että sinusta omatunto yhdistyy naiviuteen...? Onkohan näin? Vai kertoisiko se terveesti kehittyneestä moraalitajusta?

Yhteisissä pelisäännöissä on järkeä niin pitkään kun niitä noudatetaan. Jos niitä rikotaan oikealta ja vasemmalta, niin kannattaa lähteä itsekin leikkiin mukaan. Miksi hyötyisi vähemmän kuin muut?

Vierailija
14/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mielenkiintoista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai laittoman toiminnan paljastaja hankkii itselleen ongelmia? En tiennyt että tämä on diktatuuri jo

Tuollainen ihminen saattaa hyvinkin pyrkiä ottamaan selvää kuka hänet on käräyttänyt.

Vierailija
15/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. 

Ei toisen tilanteen pahentamisella hyvää mieltä itselleen saa. Pikkurahoja Suomen budjetissa kuitenkin. Keskitä voimavarasi rakenteellisiin epäkohtiin. 

Vierailija
16/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät oikeasti, että naapurisi on tukien väärinkäyttäjä? Jos hänellä on asiantuntijalausunnot ja perustelut, jotka viranomaiset oikeasti hyväksyvät, niin onko kyse sinun itsesi kateudesta tai omista luuloistasi. Onko naapurisi muutenkin jotenkin leuhkan tyylinen, joka puhua retostaa mitä vaan? Onko hänen juttunsa oikeasta sellaisia, että olisi todellinen väärinkäytös, vai veditkö vain johtopäätöksen? Entä, jos et tiedäkään sitä todellista syytä (esim joku mielenterveysongelma), jonka takia naapuri on saanut tukia, ja menet "käräyttämään" asiallisen tukiensaajan? Mitä arvelet, saako naapurisi selville, kuka käräytti? Jos ei ole muille puhunut samalla tavoin kuin sinulle. Testaako naapuruussuhteita?  Monia kysymyksiä, joita kantsii miettiä.

Yhteiskunnan ulkopuolelle ilman mitään toimeentuloa ei valtio jätä kansalaisiaan. Joku tuki tulee, ellei saa töitä hakemisestaan huolimatta / voi ottaa esim sairauden takia töitä vastaan. Toimeentulo-oikeutta ei naapurilta voi ottaa pois.

Täysin eri asia on, jos näitä monelle elintärkeitä tukia OIKEASTI joku väärinkäyttää! Ne on kyllä ilmoitettava, mutta pitää olla varma, että näin on. Pelkkä kateus tai oma inho "laiskoja tuilla eläviä kohtaan" ei riitä motiiviksi.

Vierailija
17/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät oikeasti, että naapurisi on tukien väärinkäyttäjä? Jos hänellä on asiantuntijalausunnot ja perustelut, jotka viranomaiset oikeasti hyväksyvät, niin onko kyse sinun itsesi kateudesta tai omista luuloistasi. Onko naapurisi muutenkin jotenkin leuhkan tyylinen, joka puhua retostaa mitä vaan? Onko hänen juttunsa oikeasta sellaisia, että olisi todellinen väärinkäytös, vai veditkö vain johtopäätöksen? Entä, jos et tiedäkään sitä todellista syytä (esim joku mielenterveysongelma), jonka takia naapuri on saanut tukia, ja menet "käräyttämään" asiallisen tukiensaajan? Mitä arvelet, saako naapurisi selville, kuka käräytti? Jos ei ole muille puhunut samalla tavoin kuin sinulle. Testaako naapuruussuhteita?  Monia kysymyksiä, joita kantsii miettiä.

Yhteiskunnan ulkopuolelle ilman mitään toimeentuloa ei valtio jätä kansalaisiaan. Joku tuki tulee, ellei saa töitä hakemisestaan huolimatta / voi ottaa esim sairauden takia töitä vastaan. Toimeentulo-oikeutta ei naapurilta voi ottaa pois.

Täysin eri asia on, jos näitä monelle elintärkeitä tukia OIKEASTI joku väärinkäyttää! Ne on kyllä ilmoitettava, mutta pitää olla varma, että näin on. Pelkkä kateus tai oma inho "laiskoja tuilla eläviä kohtaan" ei riitä motiiviksi.

Järkeviä pointteja. Kannattaa ottaa huomioon myös se mahdollisuus, että hänen puheensa ei välttämättä ole totta lainkaan. Häntä voi hävettää työttömyytensä ja siten koittaa retostella helpolla rahalla.

Vierailija
18/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin olla. 

Ei toisen tilanteen pahentamisella hyvää mieltä itselleen saa. Pikkurahoja Suomen budjetissa kuitenkin. Keskitä voimavarasi rakenteellisiin epäkohtiin. 

Entäs jos sillä sinunmielestäsi pahentamisella saadaan se hyvä hänellekin aikaan että tajuaa olla varastamatta? Ja sitä kautta rakenteelliseen varastamisen estämiseen hyöty! Entäs jos sillä summalla joka jää todelliseen tarpeeseen olevalle saadaan jollekin lapselle vaikka iloa niinkuin ne rahat on varmaan tarkoitettu : ruokaan ja perustarpeisiin, köyhille ja mummoille!

Vierailija
19/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän todellakin leveilee asialla päivittäin ylimielisesti. Sanoipa vielä että kun hän näin puhuu sulle on tässä vaan sana sanaa vastaan jos jotain tapahtuu, eli tunsin tuon jopa uhkailuksi jotenkin.

Ei kelasta saa mitään sellaisia tukia, joiden kanssa voisi olla sana sanaa vastaan. TUkia varten kun pitää esittää jos jonkun sortin kirjallista todistusta ja otetta ja lausuntoa, ja ne on edelleen olemassa, vaikka joku sanoisikin toisin. Eläkettä varten ei tarvitse, mutta eipä siinäkään juuri huijata voi.

Vierailija
20/41 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän todellakin leveilee asialla päivittäin ylimielisesti. Sanoipa vielä että kun hän näin puhuu sulle on tässä vaan sana sanaa vastaan jos jotain tapahtuu, eli tunsin tuon jopa uhkailuksi jotenkin.

Ei kelasta saa mitään sellaisia tukia, joiden kanssa voisi olla sana sanaa vastaan. TUkia varten kun pitää esittää jos jonkun sortin kirjallista todistusta ja otetta ja lausuntoa, ja ne on edelleen olemassa, vaikka joku sanoisikin toisin. Eläkettä varten ei tarvitse, mutta eipä siinäkään juuri huijata voi.

Sana sanaa vastaan on tietysti se myöntämisensä miten huijaa - minun sanaa vastaan. Valitettavasti vain huijaukset on nähty myöskin eikä vaan kuultu...tapaus on varma.