Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomessa asiakas joutuu itse pakkaamaan ruokaostoksensa kassiin?

Vierailija
06.10.2016 |

Monissa ulkomaan maissa kaupan myyjät pakkaavat asiakkaan ostokset kassiin. Mutta ei suomessa. Miksi näin? Jos valtio haluaisi voisi se rahoittaa kauppoja palkkaamaan avustavia työntekijöitä pakkaamaan asiakkaan ruokaostokset. Vähennetään maahanmuutto ja naistutkimuksen rahoista, sekä pienennetään politikkojen palkkoja niin saataisiin jo aika monta uutta työpaikkaa luotua.

Helpottaisi monen vanhuksen / liikuntakyvyttömän ruokakaupassa käyntiä, kun kaupassa hoidettaisiin asiakaspalvelu kunnolla ja ruokaostokset pakataan. Mutta Suomi onkin niin jälkeenjäänyt ja kurja maa jossa ei tunneta sanaa asiakaspalvelu!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan kyllä kassini mieluummin itse.

Vierailija
2/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina miettinyt miten hygieenistä tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietitään aika paljon toiminnan tehokkuutta. Minkä verran olisit valmis maksamaan siitä, että joku pakkaa ostoksesi? Asiakkaiden pitäisi olla valmiit maksamaan siitä niin paljon, että pakkaaja saisi jonkunlaisen toimeentulon kokopäiväisestä tavaroiden pakkaamisesta. Täällä on aika vahvana myös se ajatus, että kokopäiväisen työn palkalla pitää pystyä elämään.

Vierailija
4/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kustannustasolla ei onnistu. Mutta tästähän halutaankin banaanitasavaltaa jossa minijobit kukoistavat, väliäkö sillä elääkö niillä.

Vierailija
5/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinä voit tehdä sen aivan hyvin itse, et tarvitse sitä varten palvelijaa.

Vierailija
6/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannuskysymyshän tuo on. Saman tien voisi kysyä, miksi ei asiakaspalveluun kuulu ostosten kerääminen ja kotiinkuljetus. Kyllähän se varmasti olisi mahdollista, mutta vaatisi enemmän työaikaa, työvoimaa, palkkoja, joten kuluttajana sinä tietysti maksaisit.

Vierailija
7/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saa pakata itse. Yhdellä kerralla ostin 20 kaljaa, muutaman maitopurkin ja ruokaa. Sitten kassalla joku neropatti päätti alkaa pakkaamaan tavarat valmiiksi kassiin hihnalla ja totta kai lappasi maitopurkit ja lähes kaikki kaljatölkit samaan kassiin, että toisesta kassista tuli mahdollisimman painava. Hienoa sitten kaupan ulkopuolella alkaa purkaamaan kasseja ja pakkaamaan ne siten, että molemmat painavat suunnilleen saman verran.

Vierailija
8/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pakkaajan palkka pitäsi laittaa tuotteisiin ja asiakas maksumieheksi, mutta eihän suomessa oltaisi valmiit siitä kuitenkaan maksamaan. Ehdottaja voi ilmottautua markettiin vapaaehtoiseksi pakkaajaksi, töitä 24/7 ja palkka 0€...eikö?!

Vierailija
9/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakkaajarobotteja ei ole jo kaupoissa?

Vierailija
10/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän urheiluseura (kuten varmaan kymmenet muutkin tässä maassa) pakkaavat talkoina jouluruuhkassa asiakkaiden kasseja Prismoissa. Seura saa tästä palkkion ja me vanhemmat teemme sen talkootyönä, tietenkin hyötyen siitä harkkamaksuissa ja muissa.

Yllättävän moni ei suurin surminkaan halua ostoksiaan pakattavan, on jopa suorastaan epäkohteliaita ja ärähtävät päin naamaa. Kysymme siis tietenkin aina kohteliaasti ostoksia hihnalle laittavalta asiakkaalta, että voinko pakata ostoksesi? Osa toki ilahtuu ja kysyy jopa, että paljonko on velkaa. Mutta moni ei halua ostoksiaan pakattavan vaan pakkaa ne mieluummin itse. Vaikka me pakkaajat olemme kaikki isiä ja äitejä, ei mitään nuorisoa, eli jonkinlaista pakkaamiskokemusta meillä kaikilla on :) Ei mene viilit ylösalaisin eikä tomaatit alimmaiseksi.

Vierailija
11/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pakkaajan palkka pitäsi laittaa tuotteisiin ja asiakas maksumieheksi, mutta eihän suomessa oltaisi valmiit siitä kuitenkaan maksamaan. Ehdottaja voi ilmottautua markettiin vapaaehtoiseksi pakkaajaksi, töitä 24/7 ja palkka 0€...eikö?!

Kuka vittu nyt jostain tavaroiden pakkaamisesta haluaisi maksaa?

Vierailija
12/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutimme ulkomaille tuntui todella kiusalliselta seistä vieressä toimettomana kun "kassipoika" pakkasi ostoksiani. Suomessa käydessä unohdin sitten aina ostaa niitä kasseja kun olin jo tottunut ettei ulkomailla edes myydä kasseja ja siinä sitten nolona ostelin jälkikäteen kasseja. Jossain vaiheessa en enää pystynyt toimettomana katselemaan kun joku poika orjapalkalla pakkaa kassejani vaan aloin auttamaan pakkauksessa. Pitkän aikaa kassipojat jankutti "ei teidän tarvitse", mutta tottuivat sitten lopulta eivätkä enää napise kun autan.

Vierailija
13/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa ulkomaan maissa kaupan myyjät pakkaavat asiakkaan ostokset kassiin. Mutta ei suomessa. Miksi näin? Jos valtio haluaisi voisi se rahoittaa kauppoja palkkaamaan avustavia työntekijöitä pakkaamaan asiakkaan ruokaostokset. Vähennetään maahanmuutto ja naistutkimuksen rahoista, sekä pienennetään politikkojen palkkoja niin saataisiin jo aika monta uutta työpaikkaa luotua.

Helpottaisi monen vanhuksen / liikuntakyvyttömän ruokakaupassa käyntiä, kun kaupassa hoidettaisiin asiakaspalvelu kunnolla ja ruokaostokset pakataan. Mutta Suomi onkin niin jälkeenjäänyt ja kurja maa jossa ei tunneta sanaa asiakaspalvelu!

Valtion tehtävänä ei ole rahoittaa yksityisiä yrityksiä. Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajalleen, ei  työllistää. Herääpä todellisuuteen tai mene itse ilmaiseksi pakkaamaan toisten ostoksia. Suomalaiset eivät halua maksaa moisesta palvelusta.

Vierailija
14/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, reppu auki vaan ja sinne muiden tavaroiden sekaan...

Vierailija
15/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä ne pakkaa vain muutaman ostoksen niihin kahiseviin ja reikäisiin minipusseihin, ettei mikään vain hajoa, ja yhdestä kauppakerrasta tulee 25 muovipussia, ei siinäkään mitään järkeä ole.

Vierailija
16/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkan Herkussa näitä on Hulluilla päivillä ja usein Joulun lähellä. Nuo kausipakkaajat taitavat olla yleensä jostain urheiluseurasta tmv, mutta olisi kieltämättä kiva, että olisivat vakituisesti. Ripeästi ja järkevästi ovat aina pakanneet.

Vierailija
17/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kaupasta sen mitä tarvitsen - en ole enkä halua olla siellä palveltavana, kokemassa ja hakemassa hulppeita asiakaspalvelukokemuksia joka saa minut ensi kerralla ostamaan enemmän ja tykkäämään Facebookissa ja vastaamaan asiakaskyselyihin ja suosittelemaan kavereillekin, vaan olen hakemassa sieltä leipää pöytään ja vessaan paperia, maitoa kahviin.

Vierailija
18/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän urheiluseura (kuten varmaan kymmenet muutkin tässä maassa) pakkaavat talkoina jouluruuhkassa asiakkaiden kasseja Prismoissa. Seura saa tästä palkkion ja me vanhemmat teemme sen talkootyönä, tietenkin hyötyen siitä harkkamaksuissa ja muissa.

Yllättävän moni ei suurin surminkaan halua ostoksiaan pakattavan, on jopa suorastaan epäkohteliaita ja ärähtävät päin naamaa. Kysymme siis tietenkin aina kohteliaasti ostoksia hihnalle laittavalta asiakkaalta, että voinko pakata ostoksesi? Osa toki ilahtuu ja kysyy jopa, että paljonko on velkaa. Mutta moni ei halua ostoksiaan pakattavan vaan pakkaa ne mieluummin itse. Vaikka me pakkaajat olemme kaikki isiä ja äitejä, ei mitään nuorisoa, eli jonkinlaista pakkaamiskokemusta meillä kaikilla on :) Ei mene viilit ylösalaisin eikä tomaatit alimmaiseksi.

Juuri tuo on kaikista rasittavinta, että olkoonpa minkä ikäinen ihminen hyvänsä niin en halua mitään pakkauspalvelua. Haluan itse tehdä sen tai oma perheen jäsen. Juuri jouluruuhkien aikaan en tykkää kaupassa käynnistä, kun näitä innokkaita pakkaajia on tyrkyttämässä palveluitaan.

Jos kohteliaasti kysytään niin toki vastaan kiitos ei, tosin joskus olen törmännyt niihinkin, jotka eivät kysy lupaa  silloin todellakin ärähdän.

Vierailija
19/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi saa pakata itse. Yhdellä kerralla ostin 20 kaljaa, muutaman maitopurkin ja ruokaa. Sitten kassalla joku neropatti päätti alkaa pakkaamaan tavarat valmiiksi kassiin hihnalla ja totta kai lappasi maitopurkit ja lähes kaikki kaljatölkit samaan kassiin, että toisesta kassista tuli mahdollisimman painava. Hienoa sitten kaupan ulkopuolella alkaa purkaamaan kasseja ja pakkaamaan ne siten, että molemmat painavat suunnilleen saman verran.

Ei kukaan osta 20 kaljaa paitsi ehkä jotkut rantojen miehet.

Vierailija
20/40 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille olen monesti nähnyt myyjän pakkaavan kassin samalla kun ostokset tulee, ja laittaa kärryyn myös lopuksi. Hyvää toimintaa. Itse haluan pakata itse, sillä pakkaan yleensä reppuun tai laukkuun, enkä halua muita sinne tonkimaan ja siirtelemään tavaroitani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi