Olen seur 2vkoa sairaslomalla, miten saisin päiväni kulumaan?
Kommentit (26)
Eli se on siis ihme, jos hieman hyökkäävästi kommentoi jollekin joka olettaa, että kukaan täällä olisi tilivelvollinen jollekin random-tyypille omista hlökohtaisista asioistaan? ok, sovitaan niin.
Enkä ymmärrä miten joku voi ajatella, että esimerkiksi 2vkoa voisi "lintsata" töistä, eikös kaikissa työpaikoissa pidä toimittaa lääkärintodistus pomolle 1vkon kuluttua siitä kun on töistä jäänyt pois?
Lääkärit tekevät todistuksiaan ns "kunnian ja omantuntonsa kautta" lainatakseni lääkärintod olevaa tekstiä. Minulla on kys todistus esittää koko tältä ajalta jonka nyt sairaslomalla olen, heti ensimmäisestä päivästä lähtien.
Ikävä fakta näköjään on se, että mikään ei saisi olla ns oma asia eikä henkilökohtaista eikä myöskään saisi sairastaa vaan oltava työuransa alusta alkaen aina eläkkeelle pääsyyn asti terve ja valmis vaikka uhraamaan sen terveytensä työnantajan alttarille. Ja/Tai tämän palstan..
ap
Mä oon ollut saikulla masennuksen takia nyt 1,5 kk ja olen vielä ainakin tämän kuun loppuun asti. Nukun pitkään, käyn lenkillä, luen kirjaa, katon telkkaa/jotain sarjaa dvd:ltä, oon netissä, käyn kaupoilla, nukun... Aika menee todella nopeasti. Ihan hirvittää ajatus takaisin töihin paluusta :(
No kun sairaaloma annetaan jonkin toiminnan rajoitteen takia. Turhaan tässä mitään ehdottaa, kun ei tiedä mitä pystyt tekemään.
Hep ap! täällä ollaan kolmatta viikkoa saikulla onnettomuuden jälkeen. Aluksi ei voinut ensimmäisellä viikolla kotiin pääsyn jälkeen vielä kävellä, eikä vieläkään pitkiä matkoja. Aika kuluu hitaasti. Olen lukenut ja katsonut netistä sarjoja. Mielelläni menisin jo töihin , saa nähdä onnistuuko jo pian. Mutta kirjasto oh hyvä vinkki, mulla on noi netin sarjat jo aika pitkälti katsottu, niin kirjastosta mulle on tuotu lisää.
Taitaa ap:lla olla tamponi poikittain perseessä kun on niin agressiivisella tuulella ;)
Kokeilepa suoristaa sitä tämän kahdenviikon aikana niin saat ajan kulumaan!
Mene ap myös kauppaan ja kokeile löysempiä pantoja jos ei kiristäis enää niin paljon.
Voi muuten vaikka auttaa työssä jaksamiseenkin ;)
Mä olin käsivamman takia sairaslomalla jokusen viikon. Yksi mitä tein oli "kevytraivaaminen", eli kävin läpi vanhoja lehtiä ja otin talteen ne jutut mitä halusin säästä ja heitin loput pois, kävin läpi sukkalaatikon, lääkekaapin, meikit jne. Sama koneelle tallennettujen valokuvien kanssa, sain tehtyä myös pari valokuvakirjaa matkoilta.
Toivottavasti kaikki sairaslomalaiset löytää mieluisaa tekemistä :)