Lapsi ei suostu juomaan muuta kuin äidinmaitoa! Mitä teen?
Lapsi 1v 1kk ja alettiin noin kuukausi sitten siirtymään tavalliseen maitoon.. Meni ihan hyvin alas tuttipullosta, välillä nokkamukista ja normaalista mukista hörpäytellen, mutta noin viikko sitten lapsi pisti stopin. Ei suostu juomaan maitoa eikä vettä, pelkästään tissi kelpaa. Maidon määrä vaan oli ehtinyt jo vähentymään, joten nyt sitten imeskellään tyhjiä tissejä.. (vaikka kohtahan se tietysti taas lisääntyy) Mutta mitä mun pitäisi tehdä? Enhän mä voi tissiä ottaa poiskaan, kun pakkohan sitä nestettä on saada? Onko tämä ihan " normaalia" , mistä voisi johtua ja mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (3)
Mä vaan mietin, että voisko tämä johtua myös uusista hampaista? Koska tyttö kuitenkin aikaisemmin suostui juomaan muutakin kuin äidinmaitoa? Ehkä katselen vielä pari päivää ja jos ei auta, niin pitää alkaa lopettelemaan imetystä... =)
-AP
Meillä lapset suostuivat juomaan pelkkää äidinmaitoa silloin, kun olivat tulossa kipeäksi. Tai ikeniä kutitti. Tarjoa vain sitkeästi nokkamukia tai hörppyytä lasista tai sitten jatkat imetystä ja kokeilet myöhemmin uudestaan vieroittaa.
annat lapsesi juoda tissimaitoa, jos sinulla ei ole itselläsi mitään sitä vastaan tai sitten vaan lopetat. Lapsi protestoi eikä varmaan ekoina päivinä saa tarpeeksi nestettä mutta rupeaa sitten kyllä juomaan, usko pois.
Itse jouduin lopettamaan imetyksen aikasemmin ja vielä sillonkin kun vauva imi vaan kolme kertaa päivässä niin ei suostunut pullosta, nokkiksesta tai mukista juomaan MITÄÄN. Mutta kun lopetin niin pikkuhiljaa rupesi mukista siemailemaan ja siitä se sitten lähti eli oppi juomaan kaikkea mahdollista.