¤¤¤¤ Toukomurujen Tiistai-> ¤¤¤¤
Kommentit (45)
Huomasin saman, ei ole tälle viikolle vielä toukojen pinoa. Mistä päin Pohjanmaata olet ninni-pinni? Mekään ei tapaamiseen päästy, kun asutaan Pohjois-pohjanmaalla.. täällä nyt kova pakkanen -24 aamulla oli vielä -27. Laitoin siis neidin aamu unille omaan sänkyyn. Nukkui eilenkin omassa sängyssä 1,5 tunnin aamu-unet! vaunuissa vain 30min ja liikkeessä. Meillä myös kävelyttäminen on kuuminta hottia=) koko ajan liikkeessä. Olen miettinyt myös nuita hapanmaitotuotteita, raejuustoa olen hiukan antanut ja hyvin maistui.Voisi varmaan alkaa antaa enemmän..
Sitten siitä täälläkin puhutusta asiasta, eli välikausihaalarista..eli kannattako ostaa jo nyt keväälle reilumpi koko, et menee sit syksylläkin? Neiti nyt n.73cm, eilen katoin prismassa semmosta 20¿pukua ja 86cm oli aika reilu, mut olisko 80cm liian pieni syksyllä. Ajattelin ostaa nyt semmosen halvemman puvun,koska käyttö lähinnä nukkumiseen ja pieneen ulkoiluun. Jotenkin tuntuu tuhlaukselta maksaa puvusta nyt 60-100¿..vuoden päästä panostan sitten enempi haalariin,kun touhuaa enemmän.
mehiz ja neiti (19.5)
kuulumisia tapaamisesta odotellaan täälläkin!
Mekin reissuiltiin viime viikolla, joten olin nettipimennossa koko viikon. Kiva olisi tosiaan joskus tulla tapaamiseen, mutta täältä savosta on niin pitkä matka.
Eero liikkuu kontaten pieniä matkoja, mutta yleensä vaihtaa nopeampaan taktiikkaan eli ryömimiseen. Reilun viikon ajan on kävellyt tukea vasten ja taaperokärryä työnnellen. Aina vaan rohkeammaksi tuntuu käyvän päivä päivältä.
Hampaita on hurjat kaksi kappaletta.
Yöt on rauhoittuneet. Kerran tarvitsee käydä tassuttelemassa. Viime yönäkin nukkui koko yön heräämättä. Ihanaa! Itsekin jopa osasin nukkua enkä heräillyt parin tunnin välein ihmettelemään hiljaista yöllistä elämää...
Imetys loppui meiltä viime viikolla. Eero vaan päätti, että nyt riitti.. Hiljalleen oikeastaan vieroitti itse itsensä rinnalta. Ensin lopetti muutama kuukausi sitten iltamaidot, sitten päivämaidot ja nyt sitten aamumaidot. Nyt sitten mennään tuttelilla juoden joko nokkamukista tai pullosta. Hieman oli minulla viime viikolla haikea olo imetyksen loputtua.
Näihin tunnelmiin lopettelen ja toivotan pirteitä pakkaspäiviä toukoille!
Niitu(ex touko-05) Ja Eero 9,5kk
Uskomatonta, mutta totta; meillä on NUKUTTU KAKSI YÖTÄ!!!!!!!!!!!!!!! En enää jaksanut uskoa, että moista voisi vielä joskus tapahtua :) Ihan itsellään ei poika yhtäkkiä luopunut about viidestä yöheräämisestään, vaan unikoulua tuli pidettyä muutama yö. Saapa nyt nähdä, kuinka tämä tästä jatkuu, mutta välituuletukset ovat kuitenkin paikallaan. Voihan se olla, että huomenna palaan sitten zombina, mutta nautitaanpa nyt tästä ilosta piiiitkästä aikaa.
HAALARISTA: Hommasin pojalle sellasen 29euron Reiman kokoa 80. Oli aika väljän oloinen eli hyvässä lykyssä saattaisi mennä vielä alkusyksystä. Ja ellei mene, niin eipä ollut niin kallis, etteikö voisi syksyllä ostaa uutta. (8kk ikäisenä pituutta oli 74,5cm) Alennusmyynnistä puolestaan hommasin kunnollisen talvihaalarin kokoa 90. Kummallinen kokoluokitus, mutta siinä merkissä - jota en enää muista - menee koot jotenkin erilailla. Pähkäilin niitä kokoja ja myyjä kehotti ottamaan sen isomman. Malli on onneksi sellainen, että lahkeita ja hihoja saa käännettyä aika pitkälti ennen kuin sisävuori tulee vastaan.
LIIKKUMISESTA: Täälläkin viipotetaan hurjaa vauhtia puita pitkin ja pitemmät välimatkat kontataan. Tosi nopeasti on tämä motorinen puoli nyt kehittynyt. Herra eteni kierimällä melkein kahdeksankuiseksi ja on nyt kuukauden ja parin viikon sisään oppinut tämän kaiken ryömimisestä alkaen. Nyt osaa jo laskeutuakin tyylikkästi seisoma-asennosta istuvilleen, ei tarvitse enää vain humahtaa nurin...
Eipäs tässä nyt muuta tällä erää. Jos rupeaisi aurinkoisen päivän kunniaksi vaikka pölyjä pyyhkimään, kun nyt mokomat näkyvät niin hyvin...
Minäkin etsiskelin eilen toukojen pinoa ja olin ihan hämmästynyt kun ei pistänyt silmään :o). En kuitenkaan noviisina saanut aloitettua...
Minustakin tuntuu, että meillä rupeaa imetys lähestymään loppuaan. Monina päivinä on ollut tosi vaikeaa saada tyttöä innostumaan imemisestä ja sen takia olen hiukan huolestunut siitä nesteensaannista. Pissailee kyllä, eikä ole laihtunut eikä unelias, joten ehkä huolehdin turhia. Mutta itselle on kovin turhauttavaa yrittää taistella toinen imemään ... Niinpä eilen päätin, että nyt saa riittää, jos ei tyttö halua niin ei halua ja saa tästä eteenpäin pulloa. Ja vaikken mikään imetysintoilija olekaan niin onhan se vähän haikeaa. Tämä nyt on kuitenkin ollut sellainen ihan vaan meidän kahden juttu :o).
Joku taisi jo aiemmilla viikoilla kysellä siitä, nukutaanko muissa toukoperheissä vain yksiä päikkäreitä. En lahopää muista syntyikö siitä sen kummempaa keskustelua, mutta meillä tämä olisi nyt pikkuhiljaa ajankohtaista. Ongelmana vain on, ettei tyttö jaksaisi kovin kauaan olla hereillä yöunien jälkeen, ihan max 3h, josta jo osa kitinän kanssa. Ja jos ei ole pidempään hereillä, nukkuu melko lyhyet ekat unet n 1:15-1:30h, eikä jaksa niillä iltaan asti. Toiset unet ajoittuvat sitten jo väkisin yöunien kannalta liian myöhäiseen eli yöunille meno siirtyy siihen, että vanhemmatkin jo olisivat valmiita unille tai ainakin pieneen hetkeen omaa aikaa.
Onko vinkkejä siitä, miten yksiin päikkäreihin jouhevasti siirryttäisiin?
Mekin ostimme alesta talvipuvun ensi talvea varten ja rohkeasti kokoa 92cm... Ajattelin, että on se isompana kuitenkin parempi kuin liian pienenä. Keväälle ostaisin itse 86cm (tai siis jotainhan on ostettava :o), jotta mahtuisi varmasti syksylläkin. Vaikka meilläkin nyt sisävaatteissa koko 74cm. Aika hurjissa hinnoissa herkästi noi lastenvaatteet. Tuntuu varsinkin ulkoluvaatteiden osalta vähän liioitellulta, kun meidänkään kääryle ei vielä kävele, enkä usko että ulkotamineissa tekisi paljoa muutakaan :o)
Sisätiloissa neidin kehitystahti on viimeisen kuukauden ollut ihan huimaa. Sitä ennenhän meillä ei juurikaan tapahtunut mitään :o). Nyt ihan " riehutaan" , kun istuminen, konttaaminen, polvilleen ja jopa suoraksi nousu on niin ihanan helppoa ja sujuu vauhdilla. Kaikki on vielä vähän honteloa, mutta yritystä löytyy. Saas nähdä milloin jökötetään ilman tukea tahi kävellään :o). Hampaita edelleen 2.
Toivottelemme kaikille ihanaa, aurinkoista viikkoa, pitkiä rauhallisia yöunia ja hyvää terveyttä!
Mehiz: Me ollaan tietysti sitten etelä-pohjanmaalta..
Päikkäreistä: Meillä vielä hetki sitten nukuttiin jopa kolmet unet. Nyt on päiviä, jolloin nukutaan jopa vain yhdet. En muista kuka kyseli vinkkejä yksiin uniin siirtymisestä.. Mut meillä ainakin jaksetaan valvoa pidempään, kun on mielenkiintoista näkemistä ja tekemistä. Tänäänkin Dani heräsi klo 8 ja just äsken laitoin ekoille päikkäreille ulos. Toki oli pariin otteeseen jo hieman väsynyt ja kitisikin. Toivottavasti nämä yhdet unet riittävät.
Vaatteista: Mä ostin ihanan Travallen kevätulkoilupuvun kirppikseltä ja maksoin 3.5¿ ja on kuin uusi.. Paljon olen muutenkin ostanut vaatteita kirppikseltä. Tosi hyviä ja halvalla saa, jos jaksaa usein käydä penkomassa. Ens talveksi en oo vielä ostanu pukua. Hankalaa just toi oikea koon tietäminen. Liian isossa hankala touhuta ja nafti jää äkkiä pieneksi.
Kengistä: Joko olette kenkiä kattelleet? Pian vissiin sais ostaa. En sit tiiä viittiikö kesää vasten ostaa aivan umpikenkiä vai ostasko ensiaskel-kengiksi jotkut sandaalin ja umpikengän välimuodon, ni menis kesälläkin.. Nuo kengät nii kalliita jos pitää useampia ostaa kesässä..
Nenn!!!!!
Mitä kuuluu? Oletteko jo täysin tervehtyneet? Onko sulla jo se munuaistulehdus ohi? Toivottavasti kaikki ok. Kiva ois kuulla teistä :)
Hönttä!!
Tervehdi nyt meitäkin vielä, äläkä aivan eksy sinne odotusmaailmaan :)
Meillä oli eilen 10 kk neuvola. Hyvin on tyttö kasvanut: pituus 75,5 cm ja paino 9630g. Puhuin terveydenhoitajan kanssa, että vois aloitella pikkuhiljaa hapanmaitotuotteet ja tänään ollaankin sitten jo maisteltu. Välilpalalla annoin päärynän kanssa vähän maustamatonta A-jugurttia ja päivällisellä pari raejuusto-hippua. Hienosti maistuivat!
Siiri ryömii edelleen hurjaa kyytiä ja nousee tukea vasten seisomaan. Muksahteluja on tullut, mutta onneksi pienet unohtavat nopeasti kolhut.
Oli oikein mukava tapaaminen pk-seudun toukoilla eilen maanantaina. Siiri vaan ärjyi vähän väliä, kun juteltiin ja " kahviteltiin" . Tänäänkin on ärjytty ja ääni alkaa olla käheänä...
Kiitos vielä bamse, sannael, suursyömäri ja äitikisu.
Kengät tosiaan pitäisi jossain vaiheessa hankkia. Me odotellaan ainakin sinne 1-vuotis päivään saakka ja katsotaan varmaan sitten minkälaiset kengät hankitaan. En usko, että Siiri lähtee sitä ennen kävelemään.
Nyt iltapuuron laittoon!
Elina ja Siiri (6.5.)
Piti vielä Elinalle sanoa, että voi että kun se Siiri on suloinen äristessään ja täristessään kun pinnisti oikein hurjasti =). Minua nauratti sen muisteleminen vielä tänäänkin... Niin tomera tyttö!
Ehdin jo ajatella että tämä päiväpä meni mallikkaasti; Julius söi kaikilla aterioilla hyvin, nukkui kahdet päikkärit, oli hyväntuulinen ja äitikin pirteä. Mutta koska en koputtanut puuta... Juuri kun sain tuumattua että menipä päivä hyvin ja J:kin näytti nukahtavan aika helpolla mun kainaloon eikä tissille, alkoi tapahtua: J oksensi koko mahansa tyhjäksi -vanhempiensa sänkyyn. Siinä tuli kaikki kello 17:n jälkeen syöty tyynyille ja lakanoille ja ja yöpuvuille ja lattiallekin! Että olisi vaan pitänyt koputtaa puuta siinä kohtaa. Olin tainnut syöttää vähän liikaa kundille; vaikka ruuan ja iltapuuron välillä oli lähes kaksi tuntia, ja ateriat oli musta ihan kohtuullisia niin silti kävi näin.
Meilläkin innostuttiin tänään muuten siitä raejuustosta; J mutusti sitä ihan sujuvasti =) (ei kai se oksennusta aiheuttaisi?)
Oli mulla muutakin mielessä mutta nyt en muista millään...
Taidanpa mennä vielä hetkeksi lukemaan Harry Potteria =)
Ihanaa talviviikkoa kaikille Toukoille!
-sannael
Pakkasta taas reilusti yli -20..
ninni-pinni: niimpä tietenkin, olisi mukava jos saisi tänne pohjoiseenkin tapaamisen järjestettyä. Taitaa vaan olla nämä välimatkat liian pitkiä=)
Nukkumisesta: Meillä neiti herää 7-8 välillä ja ekat unet ottaa n.10-11 välillä n.30min. Toiset unet sitten 13-15 välillä ja nekin n.30-45min..sitten valvotaan iltaan asti. Yöunille menee 19.30-20 ja nukkuu aamuun asti. Näin ollut jo pari kk. Iltasin pahin kitinä aika 17-19, en oo enää ottanu stressiä neidin nukkumisista, kun kerta yöt nukkuu. Olen vain todennut ettei neiti malta kauaa nukkua vilkas yksilö kun on=)
Me ollaan jo ostettu kengät, neuvolasta suositeltiin et heti kun nousee seisomaan niin pitäisi hankkia. Jalka kuulemma tottuu kenkiin jne.. Ostettiin citymarketista ihanat punaiset umpinaiset kengät, oisko maksanu 25¿. Kokoa 19. Täytyy kesälle sitten katella isommat, mutta umpinaiset taidan sittenkin ostaa. Käytännöllisemmät tässä suomen kesässä.=) Ollaan käveltykin jo kengät jalassa, mutta enempi tuo maistella niitä haluaisi=)
Mehiz ja neiti (19.5)
Eipä sitten päästy tapaamiseen...
Ollaan oltu koko perhe oksennustaudissa maanantaista lähtien. Tänään on jo kyllä onneksi toipumispäivä. Itselläni on vielä päänsärky, mutta muuten alkaa helpottaa. Oksennustauti on kyllä kamala tauti... Toivottavasti Julikuksella ei nyt ole sitä? Onneksi Daniel on ollut kaikista parhammassa kunnossa ja on oksentanut ainostaan pari kertaa ruoan jälkeen. Ruoka ei ole pojalle maistunut viikkoon, mutta muuten on oma itsensä.
Kiitos vinkeistä välikausihaalaria ajatellen. Meillä on jo siis alennuksesta ostettu Reimateci talvea varten, koko 92. Mies on ollut puoltoistava 90 cm. Saa nähdä onko liian iso? Välikausihaalaria olen yrittänyt etsiä käytettynä, kokoa 86. Hirvittää noi hinnat, mutta kyllähän nää nuput alkaa ens syksynä jo temmeltää ulkona. Tiedä nyt sitten mitä tehdä...
Kengät me saatiin veljen pojan vanhat. En tiedä onko jo sopivat. Täytyy kokeilla. Daniel nousee jo tukea vasten hienosti ja ottaa askelia käsistä pidettäessä.
Harmittaa tosissaan kun ei päästy tapaamiseen. Ois ollu kiva nähdä muita. No ens kerralla sitten.
Mamma ja Daniel, 9kk 1vko
Dani oli taas kasvanut ihan hyvin. Painoi tasan 9500g ja oli 75cm pitkä. Iso poika siis. Hemoglobiinikin oli hyvä, 123.
Ihanaa naistenpäivää kaikille toukoäideille!! Mehän olemme maailman parhaita äitejä, rakastajattaria, ruuanlaittajia ja ennen kaikkea viehättävyydessämme ja kauneudessamme kukaan ei lyö meille vertoja!! ;)
Taisipa sittenkin olla Juliuksella oksennustauti, kuten Toukokuu20 kyselit... Oksensi illalla vielä uudestaan, tällä kertaa omaan sänkyynsä. Nukkui yön mun kainalossa pyyhkeen päällä, ja parin tunnin välein yökkäili mutta mitään ei enää tullut kun vatsa oli tyhjä. Reppana. Aamulla päätin kuitenkin imettää, että näkee pysyykö mikään sisällä. Maitoa J onkin imenyt ihan kivasti pitkin päivää. Pikkasen puuroa ja mansikkasosetta on mennyt kiinteitä ja nyt J onkin jo toisilla päikkäreillä.
Taidan mennä itsekin vielä ottamaan torkut...
-sannael ja J 10kk
En itse moisen päivän olemassaoloa edes muistanut, mutta mies olikin valveutunut :).
Pikaista paranemista toivottelen kaikille sairastaville! Oma kipuilu ei ole kivaa, mutta lapsen sairastamista on suorastaan raastavaa seurata...
Olen varmaan kovin mielikuvitukseton, mutta minun on kovin vaikeaa keksiä mielekästä puuhaa innokkaalle pikku tutkijallemme. Nyt kun päiväunien määrä on jo melko vähäinen, max pari tuntia, niin hurjasti jää aikaa touhuiluun. Tyttö viihtyy hereillä vaunuissa, varsinkin ulkona, aika vähän aikaa. Sylissä vaan olisi, mutta kun painaa jo aika lailla ja näin talvella on niin kovin kylmäkin, en jaksa " retuuttaa" kauaa niinkään. Kotona kaikki omat lelut ovat tylsiä ja muutkin paikat on päivän mittaan moneen otteeseen kyllästymiseen asti koluttu...
Mitä siis puuhaatte päivisin, näiden liikkumaan opettelevien palleroidenne kanssa?
Imetä mahdollisimman paljon. Voit antaa myös vettä. Masuystävällistä on esim. myös riisipuuro, mustikkasose ja banaani. (Tällaisia ohjeita sain itse neuvolasta. Tosin olet alan ihmisiä, joten tiedätkin ehkä jotain... ;)) Voimia ja pikaista paranemista pikkuiselle!!!
Hei kaikille!
Ensinnäkin kiitos kaikille maanantaisille kahvittelijoille. Oli taas oikein mukavaa. Ihania vauvoja - kaikki jo niin omia persooniaan. Harmi, että Toukokuu20 olitte kipeinä. Ja Juliukselle pikaista paranemista. Vatsatauti on niin inhottava! Mullahan se kanssa just oli pari viikkoa sitten, mutta muu perhe onneksi säästyi silloin. Meidän neidiltä tuli äsken jättikokoinen löysä kakka liki yli vaipasta ja mietin jo, että oisko sekin jotakin vatsatautia? Samaa leluahan Juliuksen kanssa maanantaina imeskelivät nimittäin :-) Mutta oli kyllä oma hyväntuulinen itsensä sen jälkeen ja nyt nukkuu jo kolmatta tuntia ulkona.
Nukkumisesta... taas. Meidän neiti on alkanut ihan mahdottomaksi. Herää nimittäin puoli kuudelta höpöttämään ja möngertämään sängyssä eikä enää nukahda. Auts. Herätään siis nykyään klo 6 koko perhe. Tyttö menee nukkumaankin vasta yhdeksän kymmenen aikaan, joten yöunet jää aika lyhyiksi. Päivällä nukkuu yhdet tai kahdet päikkärit, jotka kestää yhteensä ehkä 3 tuntia. Varsin hintsusti siis neiti malttaa nukkua. Jotakin hyvääkin tilanteessa sentään on eli yösyömiset on meillä vihdoin loppu ja tuo uni kymmenestä puoli kuuteen on useimmiten tauotonta.
Mitäs muuta? Mulla on niin lahopää, etten taaskaan muista mistä oli puhetta. Ainakin haalareista. Päädyin ostamaan neidille sitten Travallen Remun välikausihaalarin. Olihan se aika hintava, muttei nyt sentään niin kallis kuin Reimatec ja väri miellytti mua enemmän kuin Reimatecit. Me tosiaan kyllä ulkoillaan tosi paljon koiran kanssa ja siksi ainakin jonkinmoista tihkua saisi haalari kestää. Pitää varmaan jossain vaiheessa hankkia sitten vielä kurahousut ja sadetakkikin? Ostin 80-senttisen, koska neiti on aika lyhyt. Nyt ainakin hihat ja lahkeet on vielä tosi pitkät, mutta saapa nähdä meneekö kuitenkaan enää syksyllä. Parempi olisi kyllä mahtua. Seuraavaksi pitää alkaa varmaan pähkäillä niitä ensikenkiä.
Meillä ei olekaan 10-kuukautisneuvolaa. Edellinen oli 7,5-kuisena ja vasti 1-vuotiaana seuraava. Tai saisi mennä nytkin, jos olisi jotakin erityistä, mutta en ole mitään syytä vielä keksinyt. Punnitsin itse ja vaaka näytti 8,5kg, mikä on ehkä aikalailla sinne päin. Pituudesta en osaa sanoa muuta kuin että enemmänkin tyttö on lyhyt kuin pitkä ikäisekseen.
Ehkä tämä riittää tältä erää. Neiti varmaan kohta jo herääkin ja sitten taas onkin vipinää. Tyttö yrittää kiivetä ihan joka paikkaan. Portaitakin kiipeää vaihtelevalla menestyksellä, jos portti jää auki. Muksahtelee kyllä kumoon useamman kerran päivässä ja nytkin on poskessa ja otsassa mustelma ja nenänpielessä rupi kaatumisien seurauksena.
Talvista naistenpäivää kaikille.
Bamse ja neiti huomenna jo 10 kk.
Kiitos maanantaisesta! Oli mukava vihdoin tavata. :) Otetaan pian uusiksi!
Taisin maanantain tapaamisessa mainitakin Hillan hengityskatkoksista hänen nukkuessaan. Hän aina herää/havahtuu hapen haukkomiseen, ja siihen hätään ei sitten muu kuin tisu auta. Noh, soitin neuvolan tädille eilen ja tänään olimme jo lääkärissä ja huomenna menemme kitarisojen röntgeniin. Hilla kuorsaa öisin ja kitarisat tarkistetaan siksi.
Viime yö meni tosin aika hyvin. Hilla heräs ehkä noin viitisen kertaa ja söi tissiä vain pari kertaa.
Eilen käväisimme Hillan kanssa Tapettitalossa katsomassa tapetit makuuhuoneisiin ja moikkaamassa yhtä hyvää kaveria. Kävin eilen myös Silvoplee-kasvisravintolassa syömässä terveysruokaa, kun mulla oli sellainen olo, että näännyn kohta johonkin puutostautiin. Olemme keittiörempan aikana joutuneet täysin mikron armoille, enkä sillä jaksa kokkailla kauheesti mitään täysipainoista ja terveellistä imettäjän ruokaa. :)
Tänään lääkäristä paluumatkalla törmäsin naapurin kahteen äiskään ja ne raahasi mut MLL:n kahvilaan. Oli mukavaa. Huomenna sit sinne röntgeniin. Maanataina oli puhetta siitä, että mää vaan luuhaan kotona, niin nyt olen sitten ollut liikenteessä senkin edestä. :))) Jeah!!
Voimia sairastaville!!! :)
Pikku-ukko simahti nukkumaan jo ennen seitsemää. Pikkasen pöperöitä meni päivän mittaan, mutta taitaa olla rintamaito pääasiallista ravintoa tällä hetkellä. Toivottavasti herää yöllä vielä syömään.
Muuten valveilla ollessaan Julius oli koko päivän todella iloinen ja touhukas. Mistään ei olis arvannut, että on tauti ollut päällä, paitsi ruokahalun puutteesta ja unirytmin muutoksista. Ja kolmista järkyttävän hajuisista sinappikakoista *YÄK*.
Toivottavasti Bamse tosiaan teille ei tule tätä tautia. Vaikka mistä sitä tietää mistä J sen sai... Minä täällä mietin että uskallanko enää kokeilla sitä raejuustoa, kun sitähän meillä just maisteltiin ekaa kertaa tiistaina alkuillasta ennen oksennuksen alkamista.
Ja iso-ukko kävi kääntymässä kurssiltaan ja lähti jo takaisin. Kehtasi vielä sanoa lähtiessään; " Luulin että täällä olisi ollut seksiä tarjolla, mutta sä vaan makasit sohvalla" -vitsinä kai mutta ei paljoa naurattanut. Koko päivän olin jännittänyt J:n syömisiä ja nukkumisia ja päässyt kaupassakin käymään vasta neljän aikaan (normaalisti käymme ulkona viimeistään puoliltapäivin). Ja petivaatteita ja puklurättejä piti pyykätä yms, niin en kyllä ollut ihan hehkeimmässä vaakamambokunnossa, vaikka poju nukahtikin aikaisin. Että sellainen on miehinen tilannetaju...
Nyt taas omaa aikaa tälle äidille. Siis takaisin Tylypahkaan...
-sannael
Kyllä mullakin on välillä vaikeuksia keksiä sitä mielekästä tekemistä.. Tuntuu, et nää meidän vauvelit kyllästyy niin äkkiä niihin samoihin ympyröihin. Sen olen huomannut, et meillä ainakin viihtyy hyvin, ku touhuilen näitä kotihommia. " Levittää" kovasti mun kans pyykkiä ja samoin narulta on kiva kiskoa kuivat ja joskus märätkin pyykit :) Samoin kulkee letkun peräs, ku imuroin. Vessanpesu onkin sit oma juttunsa, siihen ei viitti pientä miestä laittaa ;) Joskus meillä auttaa huoneen vaihto. Mennään esim. isoveikkojen huoneisiin. Nyt on rasittavaa, ku ei pääse edes pihalle, ku on aamuisin ni paljo pakkasta. Meillä poitsu tykkää katella myös kaupoissa, äiti ei vaan oo innokas kaupois kulkija..
Haalareista: Eilen tein mahtavat löydöt ens talveksi, vaikka sanoinkin, et en taida haalaria ostaa.. Takin ja housut ostin 70% alennuksesta! Molemmat vettäpitäviä, takki tais olla remun. Puvun ostin 50% alennuksesta ja sekin vettäpitävä. Kaikki ostin 86cm. Reilua kokoa olivat ja meidän isommat poitsut ovat olleet aika pieniä. Tänään kyllä paniikissa tarkistin, mitä ovat olleet pitkiä vajaa kaks vuotiaina. No, ei vissiin huolta.. Olivat 87-87,5 1v ja 10kk vanhoina. Maksoin noista kaikista 63¿, ei paha!
Joko kaikki olette selvinneet oksennustaudeistanne?! Se on kyllä tosi inhottavin sairaus :6
Ikävä juttu, Sannael, että teillä on vatsatautia. Mutta taitaa olla siis jo poispäin menossa? Ja sympatiat myös toukokuu20:lle. Järkätään seuraava tapaaminen pian niin tekin pääsette mukaan! Nesteytys on siis todella tärkeää, kun lapsi on vatsataudissa. Tämä juttu ehkä vähän sivuaa aihetta, mutta meidän toinen kissa oli joitakin vuosia sitten jonkin vatsabakteerin kourissa ja yhessä kahessa päivässä meni todella huonoon kuntoon. Ei sitä itse ymmärretty ja kun mentiin eläinlääkäriin kissa joutui heti tiputukseen. Parantui kyllä sitten onneksi nopeasti, kun sai nesteytystä ja antibiootit.
Joku (Äippä?) kyseli sitä, kuinka saa päivät " kulumaan" tai vauvan viihtymään. Me lähdetään ekojen päikkäreitten (n. klo 9-11) ja lounaan jälkeen aina ulos, asioille, muskariin tai vauvajumppaan. Siiri ei jaksa kauaa olla kotona vaan alkaa kitisemään ja roikkuu mun lahkeessa. Välipalaa otettan kotona tai muualla n. klo 14-14.30. Seuraavat päikkärit on n. klo 15-17 ja sitten päivällinen, jonka jälkeen kävelylenkille, jos ei tunnu tyttö kotona viihtyvän. Olen välillä miettinyt, että olisiko Siirin " parempi" olla esim. päiväkodissa. Siellä olisi touhua ja kavereita. No, kunhan kevät tulee niin päästään hiekkalaatikolle ja keinuihin ym.
Meilläkin muuten " ripustellaan pyykkejä" innolla tai siis otetaan märät pois narulta, kun äiti on saanut kuivumaan.
Tänään lähdetään hoitamaan pankkiasioita ja pitäisi käydä vähän ostoksilla. Aika kirpeä sää nimittäin ulkoiluun!
Missä muuten nenn ja hönttä on? Ei ole teistä hetkeen kuulunut mitään.
-Elina ja Siiri (6.5.)
No nyt kerkee kirjoittelemaan kun L on päikkäreillä. Taas 45min konsertti ennen kun sain sisälle nukkumaan. Tosi raivostuttavaa! Nyt on sen verran täällä pakkasta, etten vielä ulos viitsi laittaa. Iltapäivällä sitten.
Mulla tosiaan alkoi työt viime torstaina. Aika rankkaa, mutta kivaa on ollut alku. Mulla töissä joudun seisomaan koko ajan (myyntityö) joten jalkojen päälle ottaa. Meillä oli onneksi niin hyvä tilanne, että äitini hoitaa pikkasta. Olis aika kamalaa laittaa päiväkotiin, kun likka ei edes liiku vielä. Nyt jo onneksi varaa vähän jaloilleen, että kyllä varmaan 10kk neuvola jää välistä.
Hampaita on kauheeta vauhtia tulossa, kun täytyy jatkuvasti olla kädet suussa ja kuolaa valuu. Tällä hetkellä taitaa olla 3, mutta L ei anna kattella sinne suuhun ni ties vaikka olis enemmänkin. Ikenet on pullottanut jo pitemmän aikaa.
L nukkuu 2:t päikkärit vielä, toiset tällai 10-11 ja seuraavat iltapäivällä 14 jälkeen. Nukkumaan hän menee 19.30 ja herää 5 jälkeen kerran maitoa hörppimään. Ei tosin enää joka yö.
Haalareista oli juttua ja en vielä aio ostaa. Viime vuonna ostin hulluilta päiviltä kurahaalarit ja hanskat koko 92 kun sai tosi halvalla. Ehkä tossa jossain kohtaa täytyy mennä haalariakin katselemaan. Meidän mökin lähellä Parkanossa on reiman tehtaanmyymälä, et jos sinne tulee keväällä mentyä ni vois mennä sieltä katsomaan ensin.
Nyt täytyy mennä löhöömään sohvalle ennen iltavuoroa.
Sairastaville pikaista paranemista ja hauskaa torstaita kaikille! =)
T: Wera ja L (29.5.)
Siis, ei voi olla totta.. En löytänyt toukojen tän viikon pinoa. Jos se jossain on, laittakaa viestiä.
Mitenkäs tapaaminen meni? Kiva ois nähdä joskus, mut asutaan täällä pohjanmaalla :6
Me lomailtiin viime viikko mummoloissa. Kummallista ja ihmeellistä, et Dani nukkui paremmin yönsä. Heräsi 2-3 kertaa. Oli kyllä tosi väsynyt päivistä, ku oli aina uutta nähtävää ja uusia naamoja. Nukkui myös ehkä vähä vähemmän päikkäreitä. Vimppa reissuyö oli kyllä yhtä heräilyä. Oli vissiin jo väsynyt reissaamiseen. Paremmin on nukkunut yönsä nyt kotonakin. Ihanaa :) Jospa yöt alkavat tasoittua (toivossa on hyvä elää :).
Liikkumisesta: Dani konttii nyt täyttä päätä ja sormista kiinni pitäessä kävelee. Ihan yhtäkkiä hoksasi, et jalkojakin voi liikuttaa. Työntää edellään tuoleja ym. Pitkiä aikoja osaa seistä ittekseen ja on selvästi mielissään siitä. Kunhan ei vain turhan rohkeaksi heittäytyisi.
Hampaita: on meillä jo 7 kappaletta.
Oletteko jo alkukuusta syntyneet aloittaneet hapanmaitotuotteet? Dani on saanut nyt noin viikon verran piimää pikkasen kerrallaan ruualla. Kovasti tykkää, eikä oo vaikuttanu mitenkään. 10kk neuvola on huomenna. Palailen kertomaan mittoja.
Kirpakkaa pakkasviikkoa kaikille!
Ninni-pinni & Dani