¤¤¤¤ Toukomurujen Tiistai-> ¤¤¤¤
Kommentit (45)
Hei vaan kaikki toukot!
Olen aina sännöllisesti lukenut tämän palstan ja minusta tämä toukojen lista on aivan ihana, ei mitään naljailua tai toisten mollaamista!!
Meillä siis poika (27.5) ja mukava lukea muiden toukojen touhuja. Pojalla jo 8 hammasta ja kulmahampaita puskee. Opettelee kovasti kävelemistä ja äidillä kova työ katsoa, ettei pääse kaatumaan. Jotenkin pelottaa, kun lapsi nousee vaan seisomaan ja ottaa askeleita, mutta voi aivan suorilta jaloiltaan kaatua ja lyödä pään parkettiin. Jotenkin hirvittää, jos pikkuinen lyö pään pahasti ja saa jonkun aivotärähdyksen.
Kevätpuvuista: Itse ostin viimesyksynä 50% alesta reimatecin haalarin, rukkaset ja päähineen kokoa 80. En ois ostanut muuten, mutta kun oli niin hyvät alet ja maksaahan ne ihan tavallisetkin puvut jo sen verran, mitä maksoin noista. Kenkiä täytyy varmaan alkaa katteleen, kun poika alkaa kävleen.
Terkkuja kaikille ihanille toukoille!
T. M ja pikkuinen (oulusta)
Ja täällä ollaan sairasteltu... vaihteeksi :(
Tammikuusta asti ollaan yskitty ja oltu huonokuntoisia, olen ollut lääkärissä viisi kertaa nuorimmaisen kanssa, 5 kertaa toiseksi nuorimman kanssa, kaksi kertaa vanhimman kanssa ja itse neljä kertaa. Sunnuntain vietin ensiapupolilla vain kuullakseni että sylissä nukkuva, itkevä ja vetelä lapsi voi hyvin ja se on vain jotain virusta... On ollut korvasärkyä 40 asteen kuumetta ja yskää, voi luoja tätä yskää.. Päivin öin ja etenkin öin. Ei olle nukuttu moneen kuukauteen yötäkään, heti alkaa yskäkonsertti, itse yskin ja kaksi nuorimmaista. 2½ vuotias poika yskii kunnes oksentaa limaa, ääni mennyt ja molempien pienten yleiskunto ont odella heikko...Huoli on ollut valtava, itse olen tiennyt että asialla on jotain vakavempaa, olen käynyt yksityisellä, terveyskeskuksessa, ensiavussa, soittanut lastenpolille, etsinyt netistä tietoa ja jokapaikassa ollut " hankala" yksi lääkäri käski minun rauhoittua eikä olla niin hysteerinen. Mutta sainpa yhden lääkärin ottamaan verikokeen ja eilen saimme tietää että perhettä vaivaa erittäin sitkeä ja tarttuva mykoplasma keuhkokuume. Nyt tänään sain antibiootit siihen ja olo on helkpottunut. Siitäs saivat kusipäät!!!! Keuhkot ovat kuulostaneet normaalilta, ja CRp ollut alle 10, eli tämä tauti on salakavala.
Jos lapsesi yskii viikkoja, kuukausia ilman kuumetta (vaikka sitäkin VOI olla) ja lääkärissä eivät kuule keuhkoista mitään, VAATIKAA mykoplasmakokeen ottamista, koska tämä keukokuume näkyy vain siinä kokeessa. Huono puoli on että vastauksen saapuminen kestää 7-10 päivää. Nyt on täällä Vaasan seudulla epidemiana tuo mykoplasma että ei ihan turha pelko olekaan.
Tervetuloa vaan meidän joukkoon Marlena! Tänne reiluun sakkiin sopii :)
Nenn: Voi kamalalta tuntui, kun luki sun kirjoitusta!! Kuinka ihmeessä te ootte selvinneet?! Lasten sairastelu ottaa niin voimille ja kun vielä ittekin on kipeenä..
Mä ainakin oon monesti huomannu, et tuolla lääkärissä saa tosissaan vaatia, jos meinaa tulla hoidetuksi. Meidän keskimmäisellä pojalla on synnynnäinen karsastusvika. Käynyt erikoissilmälääkäreillä jo 6kk lähtien. Täällä keskussairaalan silmäpoli on ollu tukossa jo monia vuosia ja lähettivät paperit ja määräsivät käymään yksityisellä omalla kustannuksella.. Minähän siitä sit tappelin ja loppujen lopuksi tk antaa meille aina maksusitoumuksen.
Onneksi pidit pääsi ja nyt saa sairaudet hoidettua!!
On syöty ja otettu lääkkeitä ja nuorinmmainen nukkuu ulkona vaunuissa.
Neuvolassakin ollaan keretty käydä, 8 kk neuvola siirtyi ja siirtyi, loppujen lopuksi olimme neuvolassa sitten päivää yli 9 kk ikäisenä. Samalla oli lääkärintarkistus. Kaikki oli ok, pituus 72 ja paino 9200, ei huomautuksia. Seuraava neuvola 1 v ikäisenä.
Mitään mullistavaa ei olla opittu nyt viime viikkojen aikana, kerran seisoi itse ilman tukea, vaikka se taisi mennä puolivahingossa ja osaa myös taputtaa käsiä ja heristellä sormeaan ja sanoa eieiei, siä kun on sanut kuulla vähän väliä kun aina on pahanteossa =)
Ihanaa kun pian on taas viikonloppu. Vointeja kaikille!
Ps. minäkin huhuilen että missä on hönttä???
Voimia teille koko perheelle! Kuullostaa aivan kamalalta tuo teidän sairastelu. Iso hali ja toivottavasti nyt paranette!!!
Heippa!
Ehdin vain silmäillä pinon läpi, sillä koululle täytyy lähteä reilun puolen tunnin kuluttua. Mummia odotellaan siis... :)
Sannael ja muut vatsatauteilijat: eipä mekään siltä vältytty. Itse aloin oksentaa tiistai-iltana, ja keskiviikon makasin sängyn pohjalla puolikuolleena. Mies sairastui myös ja on vasta tänään töissä. Multakin jäi eilinen tentti väliin... Onneksi miehellä on tosi ihana äiti joka jaksoi koko keskiviikon Linnean kanssa leikkiä. Linnea on tältä taudilta ilmeisesti välttynyt, onneksi, kun sillä on näitä jo ihan tarpeeksi ollut. Olenkin yrittänyt imettää tavallista enemmän, jos vaikka maidossa vielä jotain vasta-aineiden rippeitä olisi. Mullakin edellisestä oksennustaudista vain vajaa kaksi viikkoa. Näitä on nyt kyllä paljon liikkeellä!
Nenn, sympatiat teille. Onneksi saitte viimein helpotusta tilanteeseen! Niin se vaan usein on, että äiti kyllä tietää jos jotain on pielessä, vaikka muut eivät uskokaan...
Palailen paremmalla ajalla, kivaa päivää kaikille!
äitikisu ja Linnea (11.5.)
Eetusta tullut sellainen ikiliikkuja,ettei äitee paljoo ehdi ku perässä kulkea ;) Konttii vauhdilla ja kiipeää joka paikaan ja sitten pyllähtää siitä,kun ei jalat kanna. Ensiviikolla on hammasneuvola,päästään näyttämään kahta helmeä :D
Eilen isosiskoo sitten päätti että poijan hiukset pitäis leikata,en ymmärrä missä välissä ja mistä se ne sakset sai,kuulin vain selkäni takaa " klips" ja käännyin sanomaan tytölle,että sakset tänne. Sitten vilkasin uudestaan Eetua,jotta mitä ihmettä sen selässä on. VERTA! Ja sitä tuli paljon. Tyttö oli leikannut Eetun takaraivoon palkeenkielen. Eikä poika huutanut yhtään. Onneks sain äitini samantien lastenvahdiks,itse ensiapuun Eetua paikkaamaan. Luojan kiitos ei ollut " kuin" pintahaava ja saatiin hyvin paikattua,mutta voitte uskoa,että tuli taas muutama sydämentykytys lisää.
Kovasti on siis suojelusenkelit täystyöllistettyjä täs huushollis ;)
Nennille kovasti jaksuja!!! Täytyykin siskoa infota tuosta keuhkokuumeesta,hänen tenava kun on jo pari viikkoa sairastanut eikä tosiaan keuhkoissa kuulema vikaa...jospa oliskin tuota salakavalaa!
Niin ja mukavaa,kun olitte kaipailleet,koitetaan ehtiä aina välillä infota kuulumisia. Näköjään tuun koneelle aina sit,ku jotain kurjaa sattuu :/
Mut ihan kivasti meillä yleensä menee,siitä vaan ei tuu niin kerrottua :D
Aurinkoista kevään odotusta!!!
Terkuin H&ipanat
Ensiksi lähettän miljoona voimahalia kakille sairastaville!!! :)
Olen nukkunut kolme yötä nyt paremmin, ja Hilla kuorsannut vähemmän. Sillä kuorsauksella ja hengityskatkoksilla on kai jotain yhteistä... No siis, eilen kävimme kättärillä ottamassa kitarisasta röntgenkuva. Viikon päästä sit selviää onko se ok. Onneksi se paikka oli täynnä pehmohahmoja niin itkut jäi pieniksi. Päästä kun ei sais pitää kiinni, itku tulee heti. :) Kun puin Hillaa, niin siitä meni ohi lauma odottavia naisia. Olivat tutustumiskäynnillä. Tuli jotenkin jännän haikea olo...
Tänään soitin tuohon naapurissa olevaan päiväkotiin ja menemme tapaamaan johtajaa koko perheen voimin keskiviikkona. Jännittää...
Olen miettinyt paljon sitä, että haluanko toisen lapsen pian vai sitten parin vuoden päästä. Mies oli sitä mieltä, että ehkä aika pian, kun sitten parin vuoden päästä ollaan jo vanhempia, eikä jakseta ilman yöunia niin hyvin.
GALLUPIN AIKA!!!
Kertokaa kauneudenhoitovinkkinne!!! Täällä niitä odottelee yksi imettämisen ja unen puutteen riuduttama ja rypistämä kolmekymppinen.
Mukavaa viikonloppua! :)
Harmittaa suuresti, et en päässy ma touko-treffeille. Täytyy otta pian uusiks!
Iso voimahali sulle Nenn, näin paljon ne lääkärit sit tietävät... Ja pikaista paranemista kaikille sairastaville!!
Meil oli 10kk neuvola, ei paljon ollu tyttö venynyt;) 71,4cm ja 8,1kg, tasaisesti omalla käyrällä. Hb 106.
Mäkin olen kattonut vähän haalareita alesta, meil luultavasti menee hyvin se 86cm talvihaalari. Ostin likalle justiinsa Muumi sade asun - 80cm ja hänhän hukkui siihen ku pieni merennneito:)) Rattaissa viel istutaan varmaan jonkun aikaa niin ei tarvi miettiä ulkokenkiä, ei niitä talvikenkiä ainkaan. Sisällä ollaan koklatu pikkukenkiä jalkaan, mut eihän ne pysy siinä:p
Meil kiivetään kans joka paikkaan ja koko ajan saa repiä toista tv-ruudusta irti. Y tykkää niin olla muiten lasten seuras, et yritetään käydä enemmän kylässä ja päiväkerhoissa.
palataan taas
crobin ja Y 10kk
Mekin oltais kovasti haluttu tulla toukotreffeille, mutta käyn aika harvoin koneella enkä siis ollut huomannut että sellasia järjestetään :( Seuraaville treffeille kyllä tullaan jos sellaset järjestetään!
Kauhee toi höntän juttu...vaikka kyllä vähän naurattikin :)
Meillä oli tota oksennustautia joskus muutama viikko sitte, ei ollu kiva tauti...Maisalta oli painoki tippunu viime neuvolassa sen takia. Sille ei maistunu moneen päivään ruoka, maitoa meni onneks jonku verran.
Maisalla ei oo vieläkään hampaita...sille ei varmaan tuu ikinä! :) Kaikilla muilla taitaa jo olla...vai löytyskö täältä joku muukin? Pliis?? :) No, kai tää on ihan normaalia...toivottavasti.
Meilläkin jo kovasti opetellaan kävelyä, tukea pitkin menee jo aika vauhdikkaasti. Konttaamaan maisa oppi vasta viikko sitte, ei kyllä vieläkään aina muista miten se tapahtuu.
Jaahas, nyt täytyy mennä, tyttö ei oikeen viihdy yksinään...
henna ja maisa 9,5kk
Vihdoin sain graduohjaajalta viestiä. Sain magnan!!! Jes, luulin, että tulis huonompi. Saan tosiaan pian sen maisteripaperin kouraani, en olisi kyllä koskaan itsestäni uskonut. Olen NIIN iloinen!!!!!!!!!!!!!!!!
Piti tulla teille kertomaan, kun täällä näitä iloja ja maurheita jaetaan. :)
Olette Toukot NIIN kivoja!!! :D
Nyt lähden Hillan kanssa ulos ja kauppaan. Sain pirteyskohtauksen (saattaa johtua kauheasta määrästä kahvia).
:)
Kävin tänään siis tentissä (uusinnassa) ja kun sain paperin käteen niin hyvä ettei itku päässyt (tai nauru)... Tein väkisin koetta kymmenen minuuttia ja raaputin vanhoja kynsilakkoja pois loput pakolliset 20 minuuttia, ennen puolta tuntia kun ei saanut poistua. Eli oikein suuret onnittelut suursymärille, sinulta tämmöinen on jo ohi!!! ;) Ei muuta kun uusinnan uusintaan. Näin hyvin sitä saa luettua, kun on tuollainen kultamurusöpöläinen hoidettavana!
Vaihdoin tänään Linnealta ylivoimaisesti pahimman hajuisen löysän kakan mitä ikinä. Ja se on jo paljon! Pyykkipoika nenässä vaan oli aika hankala pestä pyllyä, kun neiti kiemurteli koko ajan ja yritti kääntyä napatakseen pyykkipojan itselleen... :D Että eiköhän silläkin joku pöpö siellä masussa jyllää, tosin toivottavasti heikompana kuin vanhemmillaan.
Tosi loistava juttu!!! :D
Nyt vaan skumppapullo esiin ja juhlistamaan!
Mamma ja Daniel
Mahtava juttu! Varmasti ihana tunne!
Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille toukoille! Me lähetään su reissuun pohjoseen, joten täytyy jatkaa pakkausta..
Touko-helmi ja poika
En tänne kirjoittele yleensä, mutta nyt oli ihan pakko onnitella. Hieno juttu! Itelläkin gradu tekemättä...
Kisuäiti, älä välitä, tiedän tunteen! ...noita " tyhjäpää" -tunteita voipi tulla matkan varrella vielä lisää. ;) Olis mullakin vielä draamakasvatuksen cumun prosemma, mutta teen sen joskus " harrastellen" loppuun. Pystyn valmistumaan ilman sitä. Miten mulla on kuitenkin tunne, että se jää ikuisesti kesken...
Taitaa jäädä skumpat huomiselle. Olen Hillan kanssa kahdestaan, kun mies on työkaverinsa läksiäisissä. Tulee vasta huomenna. Ärsyttää olla yksin Hillan kanssa. Olen niin poikki, että nyt tarttisin toisen avuksi. Ihmettelen kuinka yksinhuoltajat jaksaa. *nostaa hattua*
Moromoi!
Nyt vien Hillan iltapesulle ja nukkumaan. :)
Piti minunkin laittaa onnittelut sinulle hienosta gradun arvosanasta :)
Itsellänikin on tarkoitus palauttaa gradu huhtikuun puolessa välissä, tulosten tulkintaa ja viimeistelyä vaille on homma valmis. Kummasti saa itsekin lisäpuhtia, kun kuulee, että muutkin ovat saaneet projektinsa valmiiksi.
Kiitos siis tsempistä Suursyömäri ja ONNEA!!!
äitiiii ja vaavi0505: Kiitos onnitteluista. Mun gradun teko kesti kuusi vuotta, älkää pistäkö paremmaksi. ;) Kun saatte jonkun hyvän tauon arjen pyörittämisen keskelle tai jonkun säännöllisen rytmin, että voitte tehdä sitä säännöllisesti, niin tsempatkaa silloin ja pusertakaa, jos jaksatte/pystytte. " Laittakaa tutkijantakit päällenne" , lainatakseni ohjaajaani. Itse tein suurimman osan tutkimuksestani kesällä 2004. Kolme viikkoa istuin loman alusta (olen ollut opena syksystä 2003) koneen ääressä kirjojen, artikkeleiden ja aineiston keskellä ja kirjoitin. Sen jälkeen työ pallotellut ohjaajalta mulle ja toisin päin. Olen vaan NIIN saamaton ihminen, etten tehnyt sitä loppuun aiemmin. No, mutta nyt se on valmis, se on pääasia.
Se mun ohjaaja on aivan ihana ihminen. Se aina jaksoi muistuttaa, kuinka tärkeää ja ainutlaatuista tutkimusta olen tekemässä. Kerrankin olin menossa tapaamaan häntä Jyväskylään, mutta myöhästyin junasta. Laitoin sille tekstarin, että myöhästyn ja se laittoi viestin: " Onpa sinulla ollut kurja aamu. Tule, kun ehdit. Minulla on tänään aikaa." Oppisinpa itsekin tuollaisen tyylin etten syyllistäisi lainkaan. Monesti olen miehellenikin tuohtunut ihan turhista asioista vaikka se parhaansa yrittää.
Onnea Suursyömärille gradun johdosta. On varmasti helpottunut olo ja aihetta juhlaan :-)
Jopas on tauteja liikkeellä taas. Kaikille pikaista paranemista. Meillekin iski taas se mahatauti. Mies oli alkanut oksentamaan eilen töissä. On vieläkin ihan voimattomana sohvalla. Mullahan vatsatauti oli jo pari viikkoa sitten ja silloin muut säästyivät. Nyt jännätään, että onko tämä eri pöpö ja sairastunko mä uudestaan. Ja saapa nähdä, tarttuuko neitiinkin? Tosin saattaa olla, että jotakin pientä pöpöä neidissä jo onkin, kun on tehnyt pari löysää kaamean hajuista kakkaa ja maha pörisee kummallisesti. Muuten on kyllä ihan tyytyväinen itsensä.
Neiti nukahti jo ekoille unille syliin. Meillä etsitään uutta rytmiä selvästi. TYttö herää tosiaan vietävän aikaisin klo 6 joka aamu ja näyttää tarvitsevan pienet kauneusunet näin aamutuimaan. Pitemmät päikkärit onkin sitten vasta iltapäivästä. En tiedä miten saisi nukkumaan aamulla pitempään?
EIpä muuta tällä kertaa. Olen jumissa tässä tietokoneella, koska neiti herää heti, jos yritän siirtää pinnikseen jatkamaan nokosia. Eli jatkan surffailua...
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille toukoille.
Bamse ja neiti
Eipä me sitten päästy maanataina tapaamiseen, oltiin kyllä keskustassa mutta piti lähteä ennen kahta pois koska neiti oli aivan väsynyt eikä suostunut kampissa nukkumaan lainkaan.
Tiistaina käytiin 10kk neuvolassa.Terveydenhoitaja leikki neitin kanssa, he heittelivät pientä palloa vaikka kuinka ja kauan, en edes tiennyt että hän sellaista osaisi tehdä, mutta niin oli terveydenhoitajakin ihmeissään sanoi että yleensä kaksivuotias jaksaa ja heittää näin pitkään ja hyvin palloa.Olen kyllä kotonakin huomannut keskittymiskyky on tosi hyvä kunhan vaan tekeminen on hänelle mieleen. Pituus oli 75cm ja paino 10,5kg.Molemmat menevät +käyrällä,paino hieman enenmän.Vaikka en kyllä välilä noista käyristä lainkaan, koska kaikki lapset ovat niin yksilöitä. Maanantaina oli tullut kuudes hammaskin(alas), ylös on varmaan piakkoin puhkeamassa molemmat keski hampaat, sitten olisi kaikki 8 hammasta tullut jotka pitäisikin tulla ensimmäisen vuoden aikana.
Me ollaan alettu antamaan vähitellen raejuustoa, tavallista juustoa(harvoin ja vähän ),ruisleipää, kurkkua, tomaattia, jugurttia ja joskus saa jäätelöä kun itse syön, mutta vain maistaa.Kaikkea olen yrittänyt antaa palasina että alkaa oppia puremaan.Vielä täytyisi alkaa keittämään riisiä ja makaronia, tuntuu vaan joskus että ei saa itsestään irti, on helpompi ottaa pakkasesta valmista oma tekemää sosetta. Kyllä täytyy olla rehellinen että kauhistuttaa antaa palasina ruokaa koska meidän neiti on niin houna että meinaa välillä niellä ruuan kokonaisena, hyvä kun puhelin ei ole vieressä ja siinä hätänumero valmiina=)))Taidan olla hieman hysteerinen=)))
Tänään oli tarkoitus lähteä ostamaan kaverille 30v lahjaa mutta neiti oksensi aamulla niin jäätiin kotiin, on mentävä kun mies tulee kotiin, vaikka ei yhtään kiinnosta lähteä sitten tonne ruuhkaan. Täytyy toivoa että neiti ei tule kunnolla kipeäksi, on tarkoitus lähteä hänen kanssaan huomenna mummin luokse ja olla siellä viikonlopun yli.Ja lauantaina olisi minulla kahden ystävän 30v juhlat, enkä haluaisi jäädä niistä pois kun kerrankin pääsisi heidän kanssa juhlimaan.Näemme todella harvoin kun asumme eri kaupungeissa.Mutta jos neiti on kipeenä niin täytyy vaan perua koska en halua silloin lähteä mihinkään ja vaikka äitini häntä hoitaisikin.
Oli puhetta välikausihaalareista ja kengistä, muistaakseni kun eilen luin muiden kirjoituksia....lahopää kun on.....
Mä ajattelin mennä katsomaan jumbosta exitistä onko siellä vielä sellaisia name it merkkisiä takkia ja housuja kevääksi ja sitten ajattelin ostaa myös kengät koska neiti on kova kävelemään ja ei tahdo istua kokoajan kun ollaan liikenteessä, niin hän voisi kävellä kunhan olisi kengät.Talutin häntä kerran yhdessä ruokapaikassa kun huomasin että sukat olivat aivan umpi mustat.....
Kesäksi olen ostanut takin jossa ei ole vuoria ja kevääksikin sellaisen vuorellisen, mutta siihen ei ole housuja eikä pidä tuulta eikä vettä.Aika paljon olen ostanut kesävaatteita jo, varsinkin alesta.
Nyt täytyy mennä syömään ennenkuin neiti herää=)
Nelli&ada 10kk