Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat terveysintoilijat sairastaa eniten?

Vierailija
05.10.2016 |

Olen seuraillut jo pidempään yhtä tuttavaperhettä. Ovat kovin luomuhenkisiä, syövät paljon kasviksia, superfoodeista tehdään smoothieita ja joka paikassa korostavat että heillä ei syödä lisättyä sokeria. Kuitenkin perheestä on aina joku kipeänä: vatsatautia, flunssaa. Meillä on samanikäiset lapset ja olemme kipeinä murto-osan siitä kuin tuo perhe. Jotenkin ei motivoi siirtymään seuraamaan heidän energiaa ja hyvää oloa lisääväksi mainostavaa ruokavaliota. Aina saan kuulla heiltä vinkkejä kuinka voisimme syödä terveellisemmin. Ei meilläkään epäterveellisesti syödä mutten kyllä jaksa mitään spirulinalla höystettyjä mehujakaan tehdä ja viikonloppuisin on karkkipäivä. Ajatuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. kestävyysurheilun vaikutuksesta vastustuskyvyn parantumiseen on kyllä ihan tieteellistä näyttöäkin.

Olet oikeassa. Joka hemmetin arvokisoissa meidän huippuhiihtäjät ja -juoksijat ovat flunssassa, kuumeessa, nuhassa, mykoplasmassa tai jossain muussa kuolemantaudissa...

Aloitapa vaikka tästä sen mutuilun sijaan. http://elintavat-ja-vastustuskyky.webnode.fi/liikunta/tutkimuksia-liiku…

Kuka rahoitti tämän tutkimuksen? Sama joka rahoitti Volkswagenin vähäpäästötutkimuksen vai?

Vierailija
22/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, me ollaan tollanen luomuilija perhe, välimeren ruokavaliota noudatan tarkasti ja superfoodeja lisäksi vetelen, syystä että olen koko ajan sairaana. lapset ei onneksi sairasta mutta minä sitäkin enemmän ja kroonisia sairauksia päällä myös (migreeni, poskiontelotulehdus, lisäkilpparin adenooma) jne.

En enää oikein uskalla mättää Hesen hamppareita tms. kun haluaisin ihan oikeesti selvitä hengissä edes kunnes lapset on aikuisia. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työharjoittelussa päiväkodissa 6 vkoa. En sairastunut vaikka nuhaa ja vuotavaa nenää jatkuvasti ympärillä. Olen lisännyt liikuntaa samaan aikaan, juoksen 3-4 lenkkiä viikossa. Sattumaako vai ei, mutta kun liikuin vähemmän olin jatkuvasti flunssassa...

Vierailija
24/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä tuttavaperheelläsi on vaan niin huonot geenit että olisivat joka tapauksessa koko ajan vuoteenomina. Vai onkohan terveellisyys-tuputus joku heidän narsistisen perheenäitinsä yritys pönkittää kulissia, kun oikeesti heillä ryystetään kermaperunoita ja lisäainepullia? Et joka tapauksessa voi vetää tilastollisia johtopäätöksiä yksittäisestä esimerkistä. Hyvä että teillä sujuu arki aivan normaalilla suhtautumisella!

Vierailija
25/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. kestävyysurheilun vaikutuksesta vastustuskyvyn parantumiseen on kyllä ihan tieteellistä näyttöäkin.

Se, että moni urheilija kuolee terveenä, ei myöskään ole tieteellinen totuus, mutta lehdissä on monesti sellaisia juttuja.

Huippuurheilijat myös monesti sairaana, nehän syö erittäin tarkasti jonkin mallin mukaan.

Vierailija
26/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö terveellisesti, olen ollut sairaana 8 vuotiaana ja 14 vuotiaana. Kymmenen Vuotta täysin terveenä. Riippuu ihan ihmisestäkin eikä pelkästään ruokavaliosta...

Vierailija
27/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tttt kirjoitti:

Olin työharjoittelussa päiväkodissa 6 vkoa. En sairastunut vaikka nuhaa ja vuotavaa nenää jatkuvasti ympärillä. Olen lisännyt liikuntaa samaan aikaan, juoksen 3-4 lenkkiä viikossa. Sattumaako vai ei, mutta kun liikuin vähemmän olin jatkuvasti flunssassa...

Sain päiväkotiharjoittelussa flunssan. Päiväkodin työnekijät kertoivat, että kaikki opiskelijat saavat harjoittelujakson aikana flunssan tai muun taudin. Vakituiset työntekijät sairastelivat myös harjoittelujaksoni aikana.

Vierailija
28/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistobakteerit ovat avainsana. Mikäli bakteerikanta on vääränlainen, myös vastustuskyky on heikompi. Nyt kaikki syömään hapankaalia!

Vierailija
29/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niillä on aina ollu huono vastustuskyky ja siksi niistä onkin tullut terveysintoilijoita.

Vierailija
30/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sitä sanotaan, että kannattaa pienestä pitäen nuolla kengänpohjat päivittäin, niin pysyy terveenä. Liika hygieenisyys sairastuttaa! Enemmän se kuitenkin lienee perimästä kiinni. Jotkut on koko ajan sairaana, vaikka eläisivät ihan normaalisti eikä olisi mitään vakavaa perussairautta ( jatkuvat yläheng.tieinfektiot, migreenit, vatsataudit yms). Joku on vastustuskyvyssä sellaista, että oireet iskee. Kaikki kun eivät ole luulosairaitakaan, ovat vaan oikeasti  todella sairaita koko ajan. Esim. ystäväni on tällainen. Jatkuvia sinuiitteja, keuhkokuumeita, flunssia, ripuleita, ei mitään perussairautta ole. Hyväkuntoinenkin muuten siis on, hoikka.  Hän oli jo lapsena  " aina sairas".

Vierailija
31/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä just olen sellainen aina sairastava, joten on vähän pakko intoilla. Mitään ylihygieenisiä meillä ei todellakaan olla oltu, mutta jostain syystä näin. Pakko yrittää siis kaikin konstein pitää omaa terveyttä yllä. En tosin tuputa kenellekään mutta silti hämmästyttävän paljon ihmisiä häiritsee jos ei syö sokeria ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi