Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua kiinnostaisi hoitaa raskaudenkeskeytyksiä, opiskelen terveydenhoitajaksi

Vierailija
05.10.2016 |

Eli onko minulla kaksoistutkinnossa sh+th mahdollisuus työskennellä pkl:lla/ osastolla missä hoidetaan raskauden keskeytyksiä, vaiko pitääkö koulutuksena olla kätilö? Ketään asiasta tietävää paikalla?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat hoitaa juuri raskaudenkeskeutyksiä?

Vierailija
2/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kätilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on mielenkiintoinen aihe ja olen empaattinen hoitaja. Haluaisin antaa tukeni naisille. Muutenkin kaikki gynekologinen tuntuu olevan mun juttu. Olisi sittenkin pitänyt lähtä lukemaan kätilöksi. Mutta siis, kiinnostuksesta. Ap

Vierailija
4/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan provo. Aika outo syy haluta alalle. Vähän kuin joku haluaisi eläinlääkäriksi siksi, että on kiva lopettaa eläimiä. (En ole abortinvastustaja, mutta tuli vaan mieleen, että tuon luulisi olevan niitä ikävimpiä hommia.)

Vierailija
5/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on mielenkiintoinen aihe ja olen empaattinen hoitaja. Haluaisin antaa tukeni naisille. Muutenkin kaikki gynekologinen tuntuu olevan mun juttu. Olisi sittenkin pitänyt lähtä lukemaan kätilöksi. Mutta siis, kiinnostuksesta. Ap

Hienoa, että haluat olla naisille tueksi. Kätilön ammatti ois sulle sopiva, jos sua gynekologia kiinnostaa, mutta et ole valmis lukemaan lääkäriksi.

Vierailija
6/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan provo. Aika outo syy haluta alalle. Vähän kuin joku haluaisi eläinlääkäriksi siksi, että on kiva lopettaa eläimiä. (En ole abortinvastustaja, mutta tuli vaan mieleen, että tuon luulisi olevan niitä ikävimpiä hommia.)

Meillä oli naistentaudit keväällä opinnoissa ja innostuin aiheesta, varsinkin kun kätilöys on alkanut tässä opintojen loppumetreillä poltella. Miksi en saisi olla kiinnostunut tästä hoitotoimenpiteestä? Noh anyway, varmaan kätilön tutkinnosta hyötyä, ompahan gynekologiset opinnotkin syvemmät (?). Kyllä mua kiinnostaa myös synnytys ja äitiysneuvolakin. Ap

Vierailija
7/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun onnekses kätilöopinnot on muuttumassa yamk-tutkinnoksi eli sinne sit vaan opiskelemaan.

Vierailija
8/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun onnekses kätilöopinnot on muuttumassa yamk-tutkinnoksi eli sinne sit vaan opiskelemaan.

Jeps. Kunhan tämän skolen saan pakettiin. Haaveet todeksi!

Vierailija
9/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Tampereen seudulla ei enää kätilöitä oteta naistentautejen vuodeosastolle TAYS:iin 4B:lle, vaan nimenomaan sairaanhoitajia. Myös polilla sama juttu. Aiemmin otettu myös kätilöitä, mutta ei enää. Muilla paikkakunnilla en tiedä käytännöistä. Hyvä jos keskeytykset eivät tunnu vastenmieliseltä. Niidenkin tekijöitä tarvitaan.

Vierailija
10/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääsisi soveltuvuuskokeista läpi, sori.

Vierailija
11/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö85 kirjoitti:

Ainakaan Tampereen seudulla ei enää kätilöitä oteta naistentautejen vuodeosastolle TAYS:iin 4B:lle, vaan nimenomaan sairaanhoitajia. Myös polilla sama juttu. Aiemmin otettu myös kätilöitä, mutta ei enää. Muilla paikkakunnilla en tiedä käytännöistä. Hyvä jos keskeytykset eivät tunnu vastenmieliseltä. Niidenkin tekijöitä tarvitaan.

Okei! Liekö sitten paikkakunta/shp kohtaista? Kiitos tiedosta ja asiallisesta vastauksesta :) Ap

Vierailija
12/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole normaalia.

Vierailija
13/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat päästä tappamaan ihmisiä laillisesti. Jos kuolemanrangaistukset olisivat Suomessa käytössä, voisit ryhtyä teloittajaksi.

Vierailija
14/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat päästä tappamaan ihmisiä laillisesti. Jos kuolemanrangaistukset olisivat Suomessa käytössä, voisit ryhtyä teloittajaksi.

Tämä oli kyllä paras provosointi yritys tähän mennessä. Pointsit siitä! Raskaudenkeskeytys on minun mielestä hoitotoimenpide ja hoitotyötä, ei tappamista/teloittamista. Totta kai saa ja pitää olla oma mieli tästä, mutta itselläni se on ammattillista kiinnostusta. Kuten jo aikaisemmin mainitsin, minua kiinostaa gynekologia. Ap

Vierailija
15/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti voi olla ammatillista kiinnostusta tuollaista kohtaan.Sairasta.Ja ihan kuule oikeasti.

Vierailija
16/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti voi olla ammatillista kiinnostusta tuollaista kohtaan.Sairasta.Ja ihan kuule oikeasti.

Miksi ei? Perusteluja? Ap. Huh, pitäisi lukea tenttiin ja täällä mä yritän puolustaa omia mielipiteitäni. Liekö virhe legendaariselle av:lle tämä kysymys asettaa.

Vierailija
17/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli erittäin hyvä idea. Perustetaan koulutuslinja joissa opetetaan tekemään abortteja. Ja jatkossa abortteja saa tehdä vain sen linjan käyneet. Tämä helpottaisi monen hoitajan, kätilön ja lääkärin työtä kun ei enää joutuisi kohtaamaan abortteja. Olet ap nero

Vierailija
18/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mielenkiintoinen aloitus.

Elämme yhteiskunnassa, jossa raskaudenkeskeytyksen puolesta argumentoidaan empatialla. Toisaalta sitä vastustetaan ihmisarvon perusteella.

Nykyään "virallinen totuus" on niiden puolella, jotka näkevät raskaudenkeskeytyksen naisten oikeuksien toteuttamisena, normaalina naisten hoitotoimenpiteenä, empatian osoittamisena, epämääräisen solumöykyn poistamisena.

Ei mikään ihme, että joku tuntee kutsumusta sellaiseen.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
19/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääsisi soveltuvuuskokeista läpi, sori.

Voidaan luopua siis niistä kokeista kokonaan ja laittaa sinut tilalle kertomaan selvänäkijänä, kuka soveltuu ja kuka ei? Näppärää!

Vierailija
20/25 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluja?Halu osoittaa empatiaa naiselle joka tekee raskaudenkeskeytyksen??Et voi olla tosissasi.

Itse opiskelen kätilöksi koska rakastan lapsia ja vauvoja.En pysty ymmärtämään sinua.