Miksi naisille on kova paikka seurustella saman pituisen tai lyhyemmän miehen kanssa?
Itse olen 180cm mies ja pidän eniten +175cm naisista mutta suurin osa näistä etsii jotain koripalloilijaa. Miksi? Omaavatko heikon itsetunnon?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi24 treffeissä 149cm pitkällä (lyhyellä) naisella oli minimipituus miehelle 175cm :D
Lyhyenä naisena arvaan että kyse on käytännön jutuista. Olen 158 cm ja jo tässä koossa alkaa ketuttaa kun ei yllä mihinkään. Olisi sitten parisuhteessa edes toinen sellainen ettei tarvi koko ajan jakkaraa...
165cm pitkä tyttöystäväni kyllä yltää arjessa ihan joka paikkaan ilman jakkaraa.
Sun tyttöystävä on 7 cm pitempi kuin minä ja 16 cm pitempi kuin toi alle 150 cm. Nää jutut huomaa esim silloin kun palohälytys laukeaa turhaan eikä tilasta löydy ainuttakaan esinettä jonka päällä seisoen sen yltäisi sammuttamaan. Muutenkin elämässä on yllättävän paljon asioita jotka on hankalia kun on pieni ja narukätinen. Jos vielä mies on samanlainen mitäköhän siitäkin tulis.
Mulla ja ukolla erotusta joku 3-4 cm, mä lyhyempi. Olen kokenut sen sänkyjutuissa ihan käteväksi että pituuseroa ei juuri ole.
Oon tapaillut itseäni lyhyempiä miehiä ja heitä yhdisti epävarmuus omasta lyhyydestään, jolloin yrittivät kieltää multa korkokenkien käytön ja haastoivat riitaa itseäni pidemmille miespuolisille ystävilleni. Mä en vaan jaksa ylimääräistä draamaa noin olemattomasta.
N180cm
"Tuo viesti nyt ei kahden peukun arvoinen ollut. Tästä pituusasiasta on syytä jutella juuri niin kauan kuin mastodonttiset honkkelit ymmärtävät että se ei vain ole seksikästä jos nainen on joku 90 kiloinen ja 190 senttiä iso luonnonoikku. Joita Suomessa on harmillisen paljon."
- Ja on muuten harmillista, että pituuteen kiinnitetään niin pitkästyttävän paljon huomiota. - Kuinka moni meistä on valinnut oman pituutensa vapaasti itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa eipä ollakaan pii-t-kään aikaan juteltu kenenkään pituudesta.
Tuo viesti nyt ei kahden peukun arvoinen ollut. Tästä pituusasiasta on syytä jutella juuri niin kauan kuin mastodonttiset honkkelit ymmärtävät että se ei vain ole seksikästä jos nainen on joku 90 kiloinen ja 190 senttiä iso luonnonoikku. Joita Suomessa on harmillisen paljon.
Ootko kenties lyhyt mies, jolle on mennyt pitemmät naiset tunteisiin ja pahasti?
N180cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 188cm pitkä mies, mutta aina kun joku nainen esim nettideiteissä tai muualla kysyvät kuinka pitkä olen, vastaan yleensä "paljonko painat?" tuolta se juuri meistä miehistäkin tuntuu. Painoon voi sentään vaikuttaa, mutta pituuteen ei.
Sulle ne vissiin viestittelee aika usein? Itse en viitsisi riskeerata juttua naisen kanssa noin pienestä asiasta, koska naiset vastaa mulle tosi harvoin.
Siinä mitään menetä, eikä ne usein kysykään tuota, mutta yritän vaan viedä pointin perille miltä se miehestä tuntuu kun kysyy asiasta jolla ei pitäisi olla merkitystä. Painollahan ei pitäisi monen mielestä olla mitään merkitystä.
En ole koskaan voinut kuvitella olevani itseäni lyhyemmän miehen kanssa. Eksäni ovat kaikki olleet 185-195cm.
Noh, tapasin nykyisen mieheni joka on itseäni noin pari senttiä lyhyempi (itse olen 170cm). Tämä mies on äärimmäisen komea, itsevarma, ihana, sopivan lihaksikas mies. Alkuun pituus mietitytti mutta kun ymmärsin mikä pakkaus siinä oli edessäni unohtuivat kaikki ajatukset pituuserosta. Nyt ollaan oltu yhdessä useampi vuosi.
Mies on hyvin sinut pituutensa kanssa. Itseasiassa myhäilee tyytyväisenä jos käytän korollisia kenkiä, hän kokee että se on oikean alfa-uroksen merkki että nainen on miestä pidempi :D
Heikko itsetuntohan se. Tulee norsuangsti, jos mies on pienikokoisempi
Olen 152 cm. Löytyykö mua lyhyempiä miehiä? Aviomieheni on 184 cm. En ole valinnut pituuden mukaan vaan ihan luonteen. Ja tuskinpa mieskään haki tällasta pätkää, mut sattui rakatumaan, kun olen iloinen pulputtaja. Naimisissa oltu jo 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viesti nyt ei kahden peukun arvoinen ollut. Tästä pituusasiasta on syytä jutella juuri niin kauan kuin mastodonttiset honkkelit ymmärtävät että se ei vain ole seksikästä jos nainen on joku 90 kiloinen ja 190 senttiä iso luonnonoikku. Joita Suomessa on harmillisen paljon.
Ootko kenties lyhyt mies, jolle on mennyt pitemmät naiset tunteisiin ja pahasti?
N180cm
Olen 180 pitkä ja jäntevä. On perin harmillista että Suomi on täynnä ihme justiinoita joista monet ovat miehekkäämmän kokoisempia kuin moni mies konsanaan.
Makukysymys, mutta kyllä monilla naisilla on myös joku tarve näyttää "pieneltä" ja olla jotenkin "heikko ja hentoinen" miehen rinnalla.
Sama kai monilla miehilläkin, halutaan olla selkeästi kookkaampia kuin nainen ja tuntea itsensä joksikin "äijäksi".
Sitten on ihmisiä joita ei kiinnosta tuollaiset asiat ja esim. itse koen itseni miksi koen, ei siihen vaikuta se, minkä kokoisen miehen rinnalla seison.
En muutu sen pienemmäksi tai suuremmaksi vieruskaverin mukaan eikä mulla toisaalta ole mitään tarvetta olla "pieni".
Olen 175cm ja miehen ideaalipituus on 170-180cm (suunnilleen samanpituinen on myös käytännöllisin).
Suurimmat ihastukseni ovat olleet 173cm ja 180cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N180cm
Ootko se eilinen transu, joka haluaa olla yksi äijjistä ja jauhat rivoa läppää lättäperseinesi työmiesten kanssa kahvipöydissä?
En jostain syystä voi haluta miestä, joka olisi mua lyhyempi tai muuten pienempi. Tuntuisi oudolta, haluan tuntea itseni fyysisesti pienemmäksi kuin kumppanini. En tiedä mistä tämä johtuu. Olen kyllä itse aika siro nainen ja 166cm pitkä, joten en vaadi mieheltäkään mitään koripalloilijan pituutta. Oikeastaan tykkään eniten sellaisista 170-175 -senttisistä miehistä, joilla on vanttera ruumiinrakenne. Poikakaverini on 185 cm, mutta en häneen kyllä pituutensa vuoksi rakastunut.
Monet niaset tykkäävät tuntea olonsa pieniksi miehen rinnalla, ja esim. pitävät siitä, että mies pystyy ottamaan kainaloon helposti kun pituuseroa 20cm.
Itse olen 165cm nainen ja voin yhtyä noihin äskeisiin, mutta samanpituinen tai lyhyempikin mies käy ihan hyvin. Ei sillä pituudella loppujen lopuksi ole mitään väliä.
Hyvä kysymys kyllä. Itse olen 188cm pitkä mies, eikä se pituusero ole itselle ollut koskaan asia jota edes miettisin. Puolisoa on välillä hauska kiusata taivuttamalla polvia ja "lyhentymällä" hänen pituisekseen. Inhoaa sitä että olisi lyhyempi. :-D Mitähän hän olisi, ehkä 13-20cm minua lyhyempi. En edes muista.
Ja vielä tuosta aiemmin puhutusta ruumiinosien kavemmuudesta. Itse olen hyvinkin keskivartalolihava, vaikka en vielä ihan neljääkymmentä. Mutta käteni ja jalkani ovat kapeammat kuin rouvalla, ja tästäkös saan riemua. Painan siis about helposti 30-40kg enemmän kuin vaimoni, mutta kaikki massa on torsossa, ja raajat ovat ns. normaalit/ruikut verrattuna elopainooni.
Onhan meitä kaikenlaisia täällä tallustamassa. Tärkeintä että kukin on tyytyväinen valintoihinsa ja ennen kaikkea itseensä. :-)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys kyllä. Itse olen 188cm pitkä mies, eikä se pituusero ole itselle ollut koskaan asia jota edes miettisin. Puolisoa on välillä hauska kiusata taivuttamalla polvia ja "lyhentymällä" hänen pituisekseen. Inhoaa sitä että olisi lyhyempi. :-D Mitähän hän olisi, ehkä 13-20cm minua lyhyempi. En edes muista.
Inhoaa siis että olisiN lyhyempi.
Jaa-a, minua ei haittaa miehen lyhyys, mutta monta lyhyempää miestä tuntuu haittaavan pituuteni. Tosin eksäni mielestä oli sähäkkää, kun pistin korot jalkaan. Hänestä oli, kuten tuolla aiemminkin kirjoitettiin, alfamaista kulkea mallinpituisen ja hyväkroppaisen naisen kanssa. Että onneksi näitäkin miehiä löytyy :)
Eli summa summarum, ei minua haittaa.
N178cm
Minä olen 182 cm mies ja nainen on 176 cm. Alkuun koin outona sen, että valitsin tasooni nähden noin lyhyen naisen. (Tuon mitttainen nainen olisi miehenä korkeintaan 180-181 cm), mutta ajattelinkin pelastaa ihmiskunnan. Eli en nai ainakaan pidempää.
En ymmärrä miten joitain jaksaa kiinnostaa noin paljon pituus. Onko jotain komplekseja omasta pituudesta?
Minä olen 162cm, en lyhyt enkä pitkä. Mies on ~185 cm. Ainut mikä siinä pituudessa on kiva on Se, että hän ylittää keittiössä ottamaan ylimmiltä hyllyiltä tavaroita, joihin minä yletän vain kiipeilemällä.
Ei minua haittaisi vaikka hän olisi saman pituinen kuin minä. Mutta tämän mittaisia miehiä ei nyt niin kovin paljon ole.
Sulle ne vissiin viestittelee aika usein? Itse en viitsisi riskeerata juttua naisen kanssa noin pienestä asiasta, koska naiset vastaa mulle tosi harvoin.