Lapsen luokkalainen (8v) on saanut maistaa siideriä
Minkä ikäiselle mielestäsi on sopivaa antaa siideriä/olutta/mitään alkoholia sisältävää juomaa maistettavaksi? Pieni huikka, kielen päällä tms? Enkä nyt tarkoita näitä mehusiidereitä.
T: nipo äiti, joka kummastelee tällaista maistattelua LAPSILLA
Kommentit (23)
En muista tarkasti minkä ikäinen olen ollut, kun olen ensimmäisen kerran alkoholia saanut maistaa, mutta veikkaan etten ollut koulussa vielä silloin. Kysyin äidiltä/ isältä miltä tuo olut/ siideri maistuu ja sain maistaa pullon suusta varmaan sen pienen lusikallisen verran. En tykännyt.
Varmaan sitten joskus 15 vuotiaasta asti on annettu mahdollisuus juoda kotona jouluna ruoan kanssa pieni lasi viiniä ja suvun kesken joku lasi kuohuvaa isommissa juhlissa lakkiaisissa tms. Joskus taisin ottaa jouluna sen lasillisen viiniä, mutta ei ollut minun juttu silloin yhtään ja jäi minulta juomatta.
Nykyään käytän alkoholia, lähinnä oluita ainakin omasta mielestäni kohtuudella. Joskus, kun lähden ulos juhla mielellä niin menee enemmän ja muuten juon 1-2 pientä olutta silloin tällöin kotona/ saunan jälkeen jne.
olinhan mieki pienenä saanu maistella äidiltä kaljaa
teini-iässä ei sitten enää maisteltu silloin tällöin tultiin putkastakin aamulla minut hakemaan
tottahan se on että lapset alkaavat herkemmin päihteiden käyttöön jos sitä näkkee kotona
en kyllä aio tällästä esimerkkiä näyttää kun niitä omiakin lapsia pääsee tulemaan
Myönnän että meilläkin ovat saaneet maistaa jos ovat halunneet. Ja nyt puhutaan ihan max. teelusikallisesta. Pahaahan se juoma on aina ollut.
Muistan muuten lapsena, että kun täytti kaksitoista, sai jouluaterialla valkkaria jossa oli puolet vettä tai vichyä/kivennäisvettä (tietysti vain sen yhden lasillisen, ei sen enempää). Noh, alkoholisti minusta kyllä tuli mutta kolmesta sisaruksestani ei joten ehkä ei pidä vetää suoria johtopäätöksiä. Omille lapsilleni en noin tekisi mutta maistamisesta ei minusta ole haittaa.