Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli merkannut sairaalassa lähimmäksi omaiseksi isänsä eikä minua

Vierailija
05.10.2016 |

Vaikka olemme seurustelleet kolme vuotta. Paska fiilis..

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muinoin sihteerinä sairaalassa ja näissä sai aina niin mehukkaita tilanteita kun mies tuli potilaaksi ja muija oli saattajana:

"Tänne on merkitty lähiomaiseksi puoliso Pirjo"

"Tuota noin joo otetaan se pois sieltä"

Ahihi :D

Vierailija
42/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenköhän tämä asia kävi ilmi?

Selvähän se on että vanhempi on lähiomainen jos ei olla naimisissa tai ei ole lapsia.

Höpöhöpö. Lähiomainen on potilaan itse päätettävissä ja voi olla vaikkapa naapuri tai ystävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on äiti lähi omaisena sairaalan tiedoissa koska en ole jaksanut vaihtaa vaikka olen avoliitossa ja lapsi. En tiennyt että tämä on kriisin paikka suhteessa.

Vaikka on avoliitossa ja on lapsikin niin avopuoliso ei ole se lähiomainen joka huolitaan siihen omainen kohtaan.

Lopeta jo tuo inttäminen. Se on ihan jokaisen itsensä päätettävissä kenen tiedot sinne haluaa. Voi olla ja olisikin hyvä olla useamman henkilön yhteystiedot. Kyse on siitä kelle haluaa sairaalan ilmoittavan sairaalassaolosta jos on esim. tajuton tai tapahtuu muuta vakavaa.

Olen sairaalassa töissä ja joskus tulee näitä ihmisiä joilla on yhteyshenkilönä esim. vanhemmat mutta ei puolisoa tiedoissa vaikka puoliso seisoo siinä vieressä kun tarkistan näitä tietoja. Ei me henkilökuntakaan voida sanoa että laitetaas toi sun vaimo/mies tänne kanssa, kyllä ihmisen pitää itse osata sanoa ketä sinne haluaa.

Vierailija
44/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on ollut naimisissa 8 vuotta, minut on merkitty lähiomaiseksi. Se on veljen valinta eikä siitä pidä kenenkään pahastua.

Vierailija
45/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas meni miehen kanssa niin, että kun hän joutui päivystykseen ja lähiomainen piti valita, niin siihen merkittiin minut. Ja itseasiassa en ollut sillä hetkellä edes läsnä, kun minun nimi sinne kirjattiin. Tämä siksi, että miehen vanhemmat asuvat noin 500 km päässä meiltä. Ja tuohon mennessä ei oltu edes ensimmäistä vuosi päivää vietetty.

Vierailija
46/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, tuo ei tainnut mennä ihan lain mukaan? :O

Vierailija
47/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole naimisissa niin noinhan tuo on?

Sen voi vaihtaa omalla ilmoituksella.

T. Avopuolison lähimmäksi omaiseksi ilmoittanut

Niin? Se ei muuta sitä tosiasiaa, että et ole lähin omainen. Sua ei edes lasketa sukulaiseksi, ennen avioliittoa olet vain seurustelukumppani.

Todellakin on lähin omainen :D Senhän saa itse ilmoittaa, voi ottaa vaikka naapurin jos ei muita ole. Pölkkypää.

Vierailija
48/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on äiti lähi omaisena sairaalan tiedoissa koska en ole jaksanut vaihtaa vaikka olen avoliitossa ja lapsi. En tiennyt että tämä on kriisin paikka suhteessa.

Vaikka on avoliitossa ja on lapsikin niin avopuoliso ei ole se lähiomainen joka huolitaan siihen omainen kohtaan.

Mitä ihmettä sekoilet, ei ne siellä sairaalassa edes saa mistään tietää onko avioliitossa vai avoliitossa, eikä se niitä pätkääkään kiinnosta edes.

Vierailija
49/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45, tuo ei tainnut mennä ihan lain mukaan? :O

Miten niin? Potilashan saa nimenomaan itse määrittää sen lähimmän omaisen. Ei siihen muilla ole nokankoputtamista.

Vierailija
50/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim DNR-päätöstä tehdessä luotan enemmän omiin vanhempiini kuin johonkin seurustelukumppaniin.

Vierailija
51/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olemme seurustelleet kolme vuotta. Paska fiilis..

Kyl se mies susta tykkää silti, kysy vaiks!

Vierailija
52/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, kun olette puolison kanssa onnettomuudessa ja teidät viedään tajuttomina sairaalaan? Sulla on miehen nimi ja miehellä sun nimi lähiomaisena.. Tästä syystä mulla ei ole miehen nimeä sairaalan tiedoissa eikä puhelimessa ice-etuliitteellä.

Vierailija
53/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta soitetaan aina vain lähiomaiselle ja hän ilmoittaa sitten muille asioista tai sitten ei. On siis tärkeää kuka on lähiomainen.

Vierailija
54/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten, kun olette puolison kanssa onnettomuudessa ja teidät viedään tajuttomina sairaalaan? Sulla on miehen nimi ja miehellä sun nimi lähiomaisena.. Tästä syystä mulla ei ole miehen nimeä sairaalan tiedoissa eikä puhelimessa ice-etuliitteellä.

Mulla on merkitty myös veljen tiedot. ICE-numerot puolisolle, veljelle ja parhaalle ystävälle. Niitä kannattaa olla useampi

Vierailija
55/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim DNR-päätöstä tehdessä luotan enemmän omiin vanhempiini kuin johonkin seurustelukumppaniin.

Ei se lähimmän omaisen ilmoittaminen sinne sairaalaan anna sille henkilölle mitään valtuuttaa päättää hoidostasi. Se menee lain mukaan tai jos on tehnyt esim. edunvalvontavaltuutuksen.

Se lähin omainen sairaalan tiedoissa on ilmoitusta ja kyselyjä varten. Ja siihen voi tosiaan laittaa vaikka naapurin Pertin. Jos vanhempasi/aikuiset lapsesi ovat elossa, niin hoidostasi päättävät kuitenki he, eikä Pertti.

Ottakaa järki käteen tai kaivakaa tieto esiin ennenkuin kommentoitte.

Vierailija
56/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Isä on ja pysyy kunnes kuolee, sinä saatat lähteä seuraavan kaksilahkeisen matkaan.

Vierailija
57/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sekoilet, ei ne siellä sairaalassa edes saa mistään tietää onko avioliitossa vai avoliitossa, eikä se niitä pätkääkään kiinnosta edes.

Näin on. Siihen saa ilmoittaa ihan kenet haluaa. Kukaan ei tenttaa, eikä erikoisemmin kiinnostakaan. Kaikilla ei edes ole sukulaisia, mutta jonkun esim. ystävän tiedot olisi hyvä siihen laittaa.

Lasten huoltajatietojen kanssa on tarkempaa.

t. sairaalan täti

Vierailija
58/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICEllä ei ole Suomessa merkitystä, sanotaan. Niihin numeroihin ei kuulemma soitella eikä aleta puhelimia tutkia.

Vierailija
59/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä olin se, kenellä lähiomaisena avopuoliso, viimeksi jouduin sisään osastolle vakavan tulehduksen takia, niin kyllä siinä hoitaja multa kysyi, että lähiomainenhan oli avopuoliso ..se ja se...osoite..se ja se...? että kyllä  he ainakin sielä pitivät avopuolisoa ihan kelvollisena lähiomaiseksi.

Vierailija
60/72 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenköhän tämä asia kävi ilmi?

Selvähän se on että vanhempi on lähiomainen jos ei olla naimisissa tai ei ole lapsia.

Kyllä mun poika on laittanut lähimmäksi omaisekseen avopuolisonsa, vaikkei ole lapsia. Jos vaikka jotain sattuisi ja hänet vietäisiin sairaalaan, niin tottakai toivoisin että avopuolisolle ilmoitettaisiin ensin eikä jollekin vanhemmille! Itse asuin mieheni kanssa yhdessä kuusi vuotta ennen avioliittoa, ja kyllä hänet ilmoitin lähimmäksi omaisekseni joka paikkaan. Hittoako mun sairastumiset edes sitten enää kuulunukaan vanhemmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän