Hiton Iittala vammaset. "Ei oo tarraa, tarjoon viidesosan uuden hinnasta!"
Kommentit (43)
Siksi tarrattomista ei makseta, koska voivat olla 2-laatua.
6e kappale?! Omg toi 3e:kin on ihan sikana jostain käytetystä lasista. :D
Vierailija kirjoitti:
Teema-mukeja saa tällä hetkellä minimanista 7e/kpl. En minäkään maksaisi kuin max. 3e/kpl.
Ai saa? Enpä tiennytkään tuota. Olen vain saanut sen käsityksen, että ostajaehdokkaat haluavat pudottaa hintaa nimenomaan tarran puuttumisen takia. Mutta jos tosiaan uusia saa noin edullisesti, niin sitten hintapyyntini on kyllä liian korkea, myönnän.
Mä olen myynyt yli 10 muumimukia ja vain yhdessä oli tarra. Kaikki muut mukit ovat olleet käytössä, joten tarra on poistunut itsestään tai olen sen poistanut. Saman verran olen saanut rahaa tarrallisesta ja tarrattomasta mukista. Enemmän luulisi kiinnostavan mukin kunto. Suurin osa mun muumimukeista on yhä kuin uusia, vaikka niitä on käytetty vuosia ihan arkikäytössä. Ei niihin tule paljon jälkiä lusikasta. Kahvin ja teen värjäymät saa poistettua ruokasoodalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teema-mukeja saa tällä hetkellä minimanista 7e/kpl. En minäkään maksaisi kuin max. 3e/kpl.
Ai saa? Enpä tiennytkään tuota. Olen vain saanut sen käsityksen, että ostajaehdokkaat haluavat pudottaa hintaa nimenomaan tarran puuttumisen takia. Mutta jos tosiaan uusia saa noin edullisesti, niin sitten hintapyyntini on kyllä liian korkea, myönnän.
Myyjille tuntuu olevan amerikantiedettä ottaa hinnoista selvää ennen myyntiin laittamista ja sitten kiukutellaan kun pikkulapset joilta viety kaikki karkit kun tarjotaan liian "alhaista" hintaan käytetyn hinnan ollessa lähes sama kuin uuden, ellei jopa korkeampi.
Nytkin on kyse tuotteesta, jota on myynnissä ennenmän kuin tarpeeksi ja uuden hinnat tulleet alas.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myynyt yli 10 muumimukia ja vain yhdessä oli tarra. Kaikki muut mukit ovat olleet käytössä, joten tarra on poistunut itsestään tai olen sen poistanut. Saman verran olen saanut rahaa tarrallisesta ja tarrattomasta mukista. Enemmän luulisi kiinnostavan mukin kunto. Suurin osa mun muumimukeista on yhä kuin uusia, vaikka niitä on käytetty vuosia ihan arkikäytössä. Ei niihin tule paljon jälkiä lusikasta. Kahvin ja teen värjäymät saa poistettua ruokasoodalla.
Varmaan kannattaa hioa sillä soodalla se lasite niin, että tee ja kahvi pinttyy jatkossa entistä helpommin. Oisko vaikka pesu käytön jälkeen mitään?
Jos noin teette, ei käytettyä kannata missään nimessä ostaa. Lasitevika on aina hygieniariski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä hintaa pudottaa myös tarran puuttuminen, koska silloin ei tiedä onko tuote 1- vai 2-laatua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet myynyt tarrattomana mukeja joita ei ole vuosiin ollut tuotannossa, niin niistä kyllä maksetaan saman verran kuin tarrallisesta. Mutta nämä jotka on ollut tuotannossa ihan viime vuosina on hankalampi myydä tarrattomana, koska tarjontaa on todella paljon.
mä ostan kaiken iittalan läheisestä outletistä, jolloin ne maksaa saman kun markettiastiat. ja usein on vielä että -30% yhdestä tuotteesta niin eipä paljoa jää hintaa jollekin tarjoilukannulle tai kipolle
Mitä vittua? Todellakin poistan kaikki tarrat kaikista astioista, mulla on iittalan kalliitakin tarjoiluastioita jostakin vuodelta miekka ja kirves. Onko tämä nyt samaa sarjaa näiden kalliiden lastenvaatteiden jälleenmyynnin kanssa?
Teemoja ei saa kyllä menemään melkein ilmaiseksikaan. Niitä saa niin halvalla tarjouksista ihan uusina. Uuden hinta on monessa paikassa toi n. 6 €. En usko, että kukaan maksaa 6 € käytetystä Teema-mukista, varsinkaan jos vielä tulee postikuluja päälle.
Just kävelin kirppiksen läpi, kun hain hintalaput huomenna alkavaan pöytään. Taas siellä joku yritti myydä keltaista Teema-kahvikuppisettiä (6 kpl kuppeja + 6 kpl lautasia) hintaan 50 €. Olivat vielä vanhoja ja kuluneita (muttei niin vanhoja, että olisivat alkuperäistä Kilta -sarjaa). Pisti oikeen silmään. No, ehkä joku ostaa.
Ja kyllä, itsekin poistan laseista tarrat.
Ihmiset, joille on tärkeää kertoa muille omistavansa laadukasta tavaraa, niin jättävät käyttöesineisiin ne tarrat. Kukaan tuskin kerää jotain iittalan juomalaseja? Jotkut muumimukit lienee juttu erikseen.. Nekun pölyttyy vaan vitriinissä niillä keräilijöillä. Silloin se tarra on ihan ymmärrettävä. Kertoo sitten uudelle ostajalle, että on oikeasti uusi ja keräilykuntoinen. Mutta että juomalasissa on pakko olla pikkuinen i-tarra kiinni keräämässä pöpöjä...
Vierailija kirjoitti:
mä ostan kaiken iittalan läheisestä outletistä, jolloin ne maksaa saman kun markettiastiat. ja usein on vielä että -30% yhdestä tuotteesta niin eipä paljoa jää hintaa jollekin tarjoilukannulle tai kipolle
Meidän outletissa 2-laatukin on kalliimpaa kuin halpakauppojen 1-laatu.
Joskus voi olla jotain erikoistarjouksia, mutta muutoin kyllä ostan iittalat halpakaupoista.
Mulla on yks lasi jossa oli kaks Iittala-tarraa, en tiedä onko enää, hitto nyt se pitää löytää! Myyn sen tonnilla jos tarrat löytyy!
Nää tarrakeskustelut on aina yhtä hauskoja, myös se puoli joka uhoamalla uhoaa ottavansa tarrat AINA POIS, samalla esittäen suuren halveksunnan muita kohtaan!!!!!! UUuuuu rohkeeta hei! 😎😂
On muuten tiukasti kiinni noi tarrat kun olen vuosia käyttänyt juomalaseja jotka on aina pesty astianpesukoneessa ja vieläkin on tarrat tallella.. Pitää varmaan laittaa myyntiin uusina :P
Vierailija kirjoitti:
Teemoja ei saa kyllä menemään melkein ilmaiseksikaan. Niitä saa niin halvalla tarjouksista ihan uusina. Uuden hinta on monessa paikassa toi n. 6 €. En usko, että kukaan maksaa 6 € käytetystä Teema-mukista, varsinkaan jos vielä tulee postikuluja päälle.
Just kävelin kirppiksen läpi, kun hain hintalaput huomenna alkavaan pöytään. Taas siellä joku yritti myydä keltaista Teema-kahvikuppisettiä (6 kpl kuppeja + 6 kpl lautasia) hintaan 50 €. Olivat vielä vanhoja ja kuluneita (muttei niin vanhoja, että olisivat alkuperäistä Kilta -sarjaa). Pisti oikeen silmään. No, ehkä joku ostaa.
Keltaista teemaa ei ole valmistettu enää vuosiin, saattaa hyvin mennäkin kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen myymässä ihan käyttöastioita, hintapyynti n. puolet uuden hinnasta, vähän vähemmän. Kyllä, käytössä olleita kaikki.
Jännästi lautaset menee melkein hinnalla kuin hinnalla, vaikka niissä selkeästi on aterimista tulleita naarmuja (näkyy kuvissa ihan selkeästi). Sitten ne lasit ja mukit. Ei naarmuja, ei tummentumia, ei lohkeamia. Mutta kun ne HELVETIN TARRAT puuttuu, niin tarjotaan ihan naurettavan pientä summaa.
Esim. Teema-mukit. Uutena hinta n. 14e, myyn 6e/kpl. "Tarjoon 3e/kpl, koska ei oo tarraa!!".
Kyllä Teema-mukeja saa uutena ja ykköslaatuisena reilusti alle kympillä jos katsoo tarjouksia. En maksaisi käytetystä noin paljon, 3 € on ihan ok hinta.
Vierailija kirjoitti:
On muuten tiukasti kiinni noi tarrat kun olen vuosia käyttänyt juomalaseja jotka on aina pesty astianpesukoneessa ja vieläkin on tarrat tallella.. Pitää varmaan laittaa myyntiin uusina :P
Et voi niitä uusina myydä, 1-laatuisena kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keltaista teemaa ei ole valmistettu enää vuosiin, saattaa hyvin mennäkin kaupaksi.
Niiden keltaisten, vaaleampien vihreiden sävyjen ja lilojen arabioiden lasite on niin pehmeää, että ne on käytettynä lähes poikkeuksetta kamalassa kunnossa.
2,5-3 euroa per muki tai lautanen tai kulho on täällä semmonen keskihinta kirpparilla noille. Eli varmaan liikaa, jos uusi ykköslaatukin on usein tarjouksissa lähempänä vitosta.
Muistatteko sen taannoisen Iittalan hintakartellioikeusjutun? Se mistä tuli miljoonasakot.