Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vitsi mitä pintaliitoa tämä yliopistomaailma

Vierailija
05.10.2016 |

Ainakin mitä nyt oon tässä meidän fuksiryhmässä menoa seurannut nyt hetken niin kyllä ihmiset on niin tyhmiä että tekevät lähes mitä vaan ryhmäpaineen alaisuudessa. Samalla tunneilla varmaan opettajat luulee että pystyy olemaan niin sosiaalinen kuin muut kun on niin paljon parikeskusteluja niin paljon. Kunpa pääsisi jo valmistumaan tästä laitoksesta.

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelet ja missä kaupungissa?

Romaanista filologiaa eli ranskan kieltä opiskelen Jyväskylän yliopistossa. Ja pari tyyppiä onneksi tässä mun ryhmässä myös on jotka eivät esimerkiksi piittaa alkoholista kun taas muut tässä ryhmässä pitää alkoholista. Mutta ne liikkuu siinä samassa ryhmässä mukana. Tai kyllä mäkin voisin liikkua siinä ryhmässä mukana mutta en tiiä. Tuskin musta tulee koskaan sydänystäviä noiden kanssa. Lisäksi meillä on eri mielenkiinnon kohteita. Toivottavasti löyän täältä vielä jotain omaa.

Ap

Onko nyt siis ongelma itse opiskelussa vai vapaa-ajalla? Jos opiskelussa, sinun täytyy vain hyväksyä se, että kieltenopiskelun alkupäässä pitää puhua paljon.

Jos ongelma taas on se, että et vapaa-ajalla tunne sopivasi opiskelukaveriesi joukkoon, etsi tekemistä jostain muualta. Et sinä työpaikallakaan menisi joka toinen päivä työkavereiden kanssa baariin, vaikka koko muu henkilökunta siellä oliskin, vai? Jyväskylä on iso kaupunki, jossa on paljon tekemistä.

Minä selvisin kielten maisteriksi osallistumatta vapaa-ajan touhuihin ollenkaan. Joskus kävin vilkaisemassa esimerkiksi laitosten välisiä kilpailuja, mutta se haalaripelleily ei vedonnut minuun ollenkaan. Löysin yhden kaverin, jonka kanssa kävin hölkkäämässä yms., mutta hänkin vähitellen katosi valmistumisen jälkeen. Jollet ole ollut hirveän sosiaalinen ennen tätä syksyä, et muutukaan sellaiseksi opiskelujen vuoksi. Jätä ennakko-odotuksesi ja etsi mielekästä tekemistä yliopiston ulkopuolelta. Tai sitten voit keskittyä vain opiskelemiseen.

Vierailija
22/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten tule meille itkemään kun et ole opiskeluaikana onnistunut muodostamaan normaalia kanssakäymistä esim. vastakkaisen sukupuolen kanssa, ja "jännämiehet" vievät kaikki naiset sillä aikaa kun itse tuijotat varpaitasi nurkassa.

Siihen ei tarvita mitään oppilaitoskontakteja, ne voidaan hoitaa ihan muilla keinoin. Vaikkapa menemällä ihan itse yksin yöelämään ja hankkimalla seuraan. Tosin voi olla epävarmalta laumasielulta liikaa vaadittua että menisi yksin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama! valmistuisinpa jo! joka hiton kurssilla pitää tehä jotakin hiton ryhmätöitä tai parikeskusteluja jne. saispa välillä olla rauhassa epäsosiaalinen, mut ei, ku joka sekunti pitää keskustella parin kanssa tai yrittää sovittaa aikatauluja ja muutenkin yrittää esittää sosiaalista.

toivottavasti olet opiskelemassa siis alaa, jossa ei tarvita sosiaalisia taitoja.

Vierailija
24/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas löysin oikeestaan vasta yliopistossa samanhenkisiä ihmisiä, olin vähän outolintu kouluaikoina. Ekana ja tokana vuonna tuli biletettyä paljon, olin ollut vuoden avoimessa yliopistossa joten pakollisia kursseja oli vähemmän kuin muuten olisi ollut ja oli aikaa viettää aktiivista opiskelijaelämää. Parin vuoden jälkeen alkoi jäämään, kun kaikki peruskemut oli tullut kierrettyä pariin kertaan läpi. Ryhmätöitä meillä ei onneksi hirveästi ollut, niitä en ole koskaan voinut sietää :D Ja koska opiskeluajoista on jo 15 v ei kännykät luennoilla olleet ongelma, ei se matopelin hakkaaminen niin kiinostavaa ollut ;)

Vierailija
25/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin myös, että ensimmäisten vuosien tärkein tehtäväsi on verkostoitua. Kukaan ei tulevaisuudessa katsele arvosanojasi (varsinkaan perus- ja ainekursseilta), mutta työn löytäminen ja saaminen voi riippua paljonkin siitä, kenet tunnet alaltasi.

Ai, minä kun luulin että ns oikean osaamisen perusteella saadaan hommat tai onnistutaan vakuuttamaan työhaastattelussa miksi juuri itse olisi se paras valinta. Toki ne merkittävät pomopaikat menee hyväjätkänä jakoon, mutta enpä koskaan ole niistä ollut kiinnostunut.

Työtön olen tällä hetkellä, mutta minulla on silti ollut varaa kieltäytyä kolmen kuukauden aikana kahden entisen pomoni tarjoamista hommista. Siksi että he tarjoavat vähemmän mielenkiintoisia juttuja duuniksi ja haluan muutenkin vaihtaa alaa eli kyttään yhtä muuntokoulutusta jonka jälkeen mennään (toivottavasti) täysin uutena jeppenä ketään tuntematta uudelle alalle...

Vierailija
26/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat huomiot.

Yliopisto = melkeinpä kuin amis/lukio, mutta sillä erotuksella, että suurin osa kuvittelee olevansa jotenkin edellä mainuttuja parempia, vaikka ovat samanlaista pissis/jonne sakkia.

Esim.

Luennoilla jauhaavat paskaa/roplaa kännykkäpelejä/nettiä/somea, eli eivät kykene olemaan hiljaa ja antamaan muille opiskelurauhan. Jutut on useimmiten tasoa "lol hirvee darra/hei kohta on ne bilee". Tätä sakkia on 20-50% vähän kurssista riippuen.

BILEBILEBILE: etenkin fukseja ollaan usuttamassa joka viikko useisiin eri bileisiin, ja monella tuntuu olevan orastava alkoholiongelma, kun ryhmäpaineen alla juostaan kännäämässä ja tottahan se on, että kun noissa ei käy niin jää ulkopuoliseksi. Suurin osa tapahtumista liittyy alkoholiin/baareihin.

"Ryhmätyöt opettavat kanssakäymistä" = käytännössä porukat on jo ryhmääntyneet kännijutuissaan, ja samat naamat tekee joka kurssilla jutut keskenään. Eli eivät opi oikeastaan mitään, koska eivät joudu tekemään asioita vieraiden/eri tyyppien kanssa, vaan voi tuudittautua siihen, että tuo osaa tätä ja minä tuota.

Sitten on tämä "mitä se maalaisjärki on?" porukka, jota on yliopistossa ihan älyttömästi, siis ihan peruspäättelykyky tuntuu olevan luokkaa "ööh pissiz mä olla, wut?", eli kyvyt riittää seuraavien bileiden suunnitteluun ja asioiden ulkoa opetteluun, mutta sitten mitään käytännön hommia ei osata (tyyliin osa ei osaa edes tietokonetta käynnistää), eivätkä osaa päätellä asioita omin aivoin tai jos ei ole joku ryhmästä sanomassa että näin.

Sitten oma sakkinsa on viherpiipertäjät ja muut agendansa vouhottajat, jotka lukee porukalla jotain "asia x on paha", ja tulee paasaamaan siitä, eivätkä osaa vastata ollenkaan kriittisesti tarkasteltuna aiheeseen.

Esim eräs vegaanifanittaja tuli väittämään, että ihmisellä on kasvissyöjän hampaat(argumenttinä miksi pitäisi syödä kasveja), johon totesin "tuota, ihmisellä on kyllä ihan sekasyöjän purukalusto", niin alkoi joku denialismisetti.

Itse olen käynyt amiksen, amk:ta 3 vuotta ja sitten nyt vajaa 30 vuotiaana menin yliopistoon, niin olihan tuo järkytys miten lapsellista ja typerää sakkia sinne mahtuu. Oikeasti amiksessakin oli osa kypsempää sakkia.

Naureskelin kun yksi kaveri aloitti juuri yliopistossa, eikä ollut uskonut juttujani vaan totesi ekan viikon jälkeen että oikeassa olin :D

Päällimmäisenä siis tuo biletyskulttuurin ylikorostus sekä luulo, että ovat jotenkin automaattisesti akateemisia ja muita parempia, kun ovat päässeet sisään.

Vaikka monelle alallehan on käytännössä tosi helppo päästä, esim itse ostin kirpparilta lukion kirjoja matikka/kemia/fysiikka/biologia, lukaisin kerran läpi ja pääsin kahdelle toisistaan reilusti eroaviin aloihin valintakokeen tekemällä sisään, joista valitsin sitten toisen. 

Niin jos lukiota käymätön amis pääsee sisään kerran osan kurssikirjoista lukemalla, ei sinne todellakaan tarvitse olla einstein, vaikka tosin olen kyllä keskivertoa lahjakkaampi tietyissä asioissa(virallisesti testattu), vaikka muuten vähän epäsosiaalinen tykkäänkin olla. 

Mutta eniten tuolla vaikuttaa se, miten hyvin asiat muistaa ja ennenkaikkea kuinka kovasti jaksaa asioita päntätä, sen sijaan että vaadittaisiin jotain erityislahjoja tai päättelykykyä, pikemminkin päinvastoin.

Haha tossa mun fuksiryhmässä on just tollasia esimerkin 1 kaltaista porukkaa.:) Tai no on ne kyllä ihan fiksuja ranskassa mutta kun joka ikiseen paikkaa pitää mennä yhessä ja sitten kun tässä porukassa on ns. johtajahahmot jotka kälkättää kuuluvasti omia asioita ja luulee että muita automaattisesti kiinnostaa ne asiat. Ja esim. fuksiaisissa olivat ihan ympäripäissä ja varmaan ryhmäpaineen alaisena myös ne muut. Ja sitten kun käyvät varmaan syömässä yliopistolla varmaan joka kerta syömässä samalla porukalla. Mua varmaan alkais ahistamaan jos joka kerta pitäisi käyä samojen naamojen kanssa syömässä. Muutenkin mun mielestä jo pelkästä syömässä käymisestä on jo tehty niin suuri numero että pitäisi aina jonkun ihmisen tai ryhmän kanssa käyä syömässä koulussa tai muualla. Ja juu oon jo miettinyt vaihtoon lähtöä jo lukion aikana kun mun isosisko on ollut myös vaihossa ja tekee parhaillaan gradua ja opiskelee siis ihan viimeisillään täällä Jyväskylän yliopistossa kans.:) Ehkä alkuvuodesta voisin hakea vaihtoon.:)

Ap

Vierailija
27/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on asenneongelma. Huomaatko miten teksteissäsi dissaat muita ihmisiä, muissa on se vika? Muut ovat sosiaalisia, sinä et, muut pitää alkoholista, sinä et - jne. Rakennat maailmankuvaasi tällaisen vastakkainasettelun kautta ja ilkut toisten "ryhmäpaineelle" -  sekin on vain suojautumiskeino sinulle jossa haluat ajatella ettei kukaan nauttisi ryhmässä olosta, vaan tekee sen vain paineen vuoksi. Fakta on kuitenkin se että osa ihmisistä aidosti nauttii ryhmätilanteista.

Tosiasiassa on sosiaalisempia ja ei-sosiaalisempia ihmisiä olemassa. Toivottavasti löydät omanlaisiasi ystäviä ja hengenheimolaisia, uskon että heitäkin kyllä yliopistossa on. Mutta lopeta tuo toisten ihmisten valintojen näkeminen virheellisinä ja omiesi näkeminen vain oikeina. Se johtaa pelkästään katkeruuteen ja sun on vielä vaikeampi löytää omaa paikkaasi. Luota itseesi ja elä omaa elämääsi rohkeasti, tehden omia valintojasi. Seiso valintojesi takana ja ole onnellinen ja tyytyväinen niistä, ja anna toisten olla onnellisia ja tyytyväisiä omista valinnoistaan.

Vierailija
28/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama! valmistuisinpa jo! joka hiton kurssilla pitää tehä jotakin hiton ryhmätöitä tai parikeskusteluja jne. saispa välillä olla rauhassa epäsosiaalinen, mut ei, ku joka sekunti pitää keskustella parin kanssa tai yrittää sovittaa aikatauluja ja muutenkin yrittää esittää sosiaalista.

toivottavasti olet opiskelemassa siis alaa, jossa ei tarvita sosiaalisia taitoja.

Tuopa se valitettava tosiasia: niitä sosiaalisia taitoja, erutyisesti ryhmätyötaitoja kun tarvitaan lähes kaikissa akateemisissa ammateissa. Harva koodarikaan taitaa ihan yksin koko juttuja tehdä? Kyky neuvotella, jakaa työtä ja esitellä omia tuloksia tulee vastaan jatkuvasti ainakin minun työssäni. Biletys erikseen, siihen ei tarvitse osallistua, mutta nuo ryhmätyöt ja erilaisten ihmisten kanssa työskentelytaidot on tärkeitä. Niitä työtovereita kun pääsee valitsemaan vasta kun on urallaan edennyt tarpeeksi suureksi pomoksi, ja sinne ei pääse jos yhteistyökyvyt aiemmin tökkii.

Vierailija
29/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minäkään en nyt ihan tajunnut aloitusta. :D

Mutta kuten joku sanoi, alkua tuo vain on. Sen jälkeen vähenee rajusti.

Ajattelepa, suurin osa (?) saattaa olla muuttanut jostain muualta ja tuntee opiskelukaupungista 0 henkilöä. Heille oppilaitoksen järjestämät sosiaaliset kontaktit ovat alku sen oman sosiaalisen piirin rakentamisessa. Ja toinen mitä kehoitan sinua miettimään: nämä henkilöt ovat tulevia kollegojasi. Heistä voi olla tulevaisuudessa sinulle paljonkin hyötyä.

Tyhmyyksiä ei tarvitse tehdä, mutta avoin mieli kannattaa olla mukana. :)

Juu kyllä mä myönnän että mulla on helpompaa kuin muilla uusilla opiskelijoilla täällä koska mun isosisko on opiskelee täällä ihan viimeisiä opintojaan ja oon äidin kanssa vieraillut sen luona useaan kertaan monen vuoden ajan kun ollaan oltu läpikulkumatkalla sukulaisten luo Savoon.:) Sitä kautta tää Jyväskyläkin on tullut mulle jo tutummaksi kuin muille näiden vuosien aikana.:) Silti en ymmärrä tätä Jyväskylän yliopiston kovasti niin mainostamaa "opiskelijaelämää" ja opiskelijakulttuuria ihan täysin kun vapaa-ajalla koulujuttujen ohessa näissä opiskelijatapahtumissa pitää kännätä ja heittäytyä niin lapsellisiksi ja tyhmiksi kun vapa-aikaa koulujuttujen ohessa voi elää ilman alkoholiakin ja pitää ihan hauskaa ilman että kälkättää jotain turhaa koko ajan itsestään.:)

Ap

Vierailija
30/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin täältä kavereita haluan ja haluun olla myös sosiaalisempi mutta en jaksa olla koko ajan joku sosiaalinen ja jauhaa jotain turhaa ajan kuluksi. En nyt vaan ole alkoholin ylin ystävä enkä halua olla huomion keskipisteenä koko ajan enkä kälkättää jotain turhaa vaan sen takia aika menis nopeemmin.:)

Ap

Vierailija
31/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat huomiot.

Yliopisto = melkeinpä kuin amis/lukio, mutta sillä erotuksella, että suurin osa kuvittelee olevansa jotenkin edellä mainuttuja parempia, vaikka ovat samanlaista pissis/jonne sakkia.

Esim.

Luennoilla jauhaavat paskaa/roplaa kännykkäpelejä/nettiä/somea, eli eivät kykene olemaan hiljaa ja antamaan muille opiskelurauhan. Jutut on useimmiten tasoa "lol hirvee darra/hei kohta on ne bilee". Tätä sakkia on 20-50% vähän kurssista riippuen.

BILEBILEBILE: etenkin fukseja ollaan usuttamassa joka viikko useisiin eri bileisiin, ja monella tuntuu olevan orastava alkoholiongelma, kun ryhmäpaineen alla juostaan kännäämässä ja tottahan se on, että kun noissa ei käy niin jää ulkopuoliseksi. Suurin osa tapahtumista liittyy alkoholiin/baareihin.

"Ryhmätyöt opettavat kanssakäymistä" = käytännössä porukat on jo ryhmääntyneet kännijutuissaan, ja samat naamat tekee joka kurssilla jutut keskenään. Eli eivät opi oikeastaan mitään, koska eivät joudu tekemään asioita vieraiden/eri tyyppien kanssa, vaan voi tuudittautua siihen, että tuo osaa tätä ja minä tuota.

Sitten on tämä "mitä se maalaisjärki on?" porukka, jota on yliopistossa ihan älyttömästi, siis ihan peruspäättelykyky tuntuu olevan luokkaa "ööh pissiz mä olla, wut?", eli kyvyt riittää seuraavien bileiden suunnitteluun ja asioiden ulkoa opetteluun, mutta sitten mitään käytännön hommia ei osata (tyyliin osa ei osaa edes tietokonetta käynnistää), eivätkä osaa päätellä asioita omin aivoin tai jos ei ole joku ryhmästä sanomassa että näin.

Sitten oma sakkinsa on viherpiipertäjät ja muut agendansa vouhottajat, jotka lukee porukalla jotain "asia x on paha", ja tulee paasaamaan siitä, eivätkä osaa vastata ollenkaan kriittisesti tarkasteltuna aiheeseen.

Esim eräs vegaanifanittaja tuli väittämään, että ihmisellä on kasvissyöjän hampaat(argumenttinä miksi pitäisi syödä kasveja), johon totesin "tuota, ihmisellä on kyllä ihan sekasyöjän purukalusto", niin alkoi joku denialismisetti.

Itse olen käynyt amiksen, amk:ta 3 vuotta ja sitten nyt vajaa 30 vuotiaana menin yliopistoon, niin olihan tuo järkytys miten lapsellista ja typerää sakkia sinne mahtuu. Oikeasti amiksessakin oli osa kypsempää sakkia.

Naureskelin kun yksi kaveri aloitti juuri yliopistossa, eikä ollut uskonut juttujani vaan totesi ekan viikon jälkeen että oikeassa olin :D

Päällimmäisenä siis tuo biletyskulttuurin ylikorostus sekä luulo, että ovat jotenkin automaattisesti akateemisia ja muita parempia, kun ovat päässeet sisään.

Vaikka monelle alallehan on käytännössä tosi helppo päästä, esim itse ostin kirpparilta lukion kirjoja matikka/kemia/fysiikka/biologia, lukaisin kerran läpi ja pääsin kahdelle toisistaan reilusti eroaviin aloihin valintakokeen tekemällä sisään, joista valitsin sitten toisen. 

Niin jos lukiota käymätön amis pääsee sisään kerran osan kurssikirjoista lukemalla, ei sinne todellakaan tarvitse olla einstein, vaikka tosin olen kyllä keskivertoa lahjakkaampi tietyissä asioissa(virallisesti testattu), vaikka muuten vähän epäsosiaalinen tykkäänkin olla. 

Mutta eniten tuolla vaikuttaa se, miten hyvin asiat muistaa ja ennenkaikkea kuinka kovasti jaksaa asioita päntätä, sen sijaan että vaadittaisiin jotain erityislahjoja tai päättelykykyä, pikemminkin päinvastoin.

Haha tossa mun fuksiryhmässä on just tollasia esimerkin 1 kaltaista porukkaa.:) Tai no on ne kyllä ihan fiksuja ranskassa mutta kun joka ikiseen paikkaa pitää mennä yhessä ja sitten kun tässä porukassa on ns. johtajahahmot jotka kälkättää kuuluvasti omia asioita ja luulee että muita automaattisesti kiinnostaa ne asiat. Ja esim. fuksiaisissa olivat ihan ympäripäissä ja varmaan ryhmäpaineen alaisena myös ne muut. Ja sitten kun käyvät varmaan syömässä yliopistolla varmaan joka kerta syömässä samalla porukalla. Mua varmaan alkais ahistamaan jos joka kerta pitäisi käyä samojen naamojen kanssa syömässä. Muutenkin mun mielestä jo pelkästä syömässä käymisestä on jo tehty niin suuri numero että pitäisi aina jonkun ihmisen tai ryhmän kanssa käyä syömässä koulussa tai muualla. Ja juu oon jo miettinyt vaihtoon lähtöä jo lukion aikana kun mun isosisko on ollut myös vaihossa ja tekee parhaillaan gradua ja opiskelee siis ihan viimeisillään täällä Jyväskylän yliopistossa kans.:) Ehkä alkuvuodesta voisin hakea vaihtoon.:)

Ap

Jaha, sieltä kuoriutui nimimerkin DarkFear pikkuserkku. Sinä siis haluaisit olla ja mennä muiden kanssa, mutta ne muut ovat tyhmiä, etkä sinä itse asiassa haluakaan olla heidän kanssaan. Taisit odottaa jotakin Frendit-tyyppistä yhdessä viihtymistä, ja nyt harmittaa, kun sellaista ei olekaan.

Mitä ihmettä sinä odotat vaihto-opiskelulta? Sitäkö, että ulkomailla sopeutuisit paremmin kälkättäjien seurueisiin ja palaisit sitten suosittuna maailmanmiehenä takaisin? Miksi muuten lähtisit vaihtoon, kun hädin tuskin olet saanut orientoivat opinnot suoritetuksi? Ja miksi edes pääsisit?

On muuten ihan sallittua käydä syömässä yksin. Kanttiinissa voi myös istua jonkun yksin istuvan lähistölle ja katsoa, löytyisikö jutun juurta. Ja pyydä joskus sisko mukaan, niin tuntuu turvallisemmalta ja pystyt juttelemaan ilman paineita ja tutustumisen vaikeutta.

Vierailija
32/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten suuri osuus noista opiskelijakavereistasi (siis niistä  jotka ovat aloittaneet yhtä aikaa sinun kanssasi?) on naisia? Ranskaa pääaineena opiskelevista varmaan aika paljon. Minun poikani opiskelee englantia, eikä ole juuri ollut mukana vapaa-ajan menoissa, mutta sanoo viihtyvänsä yliopistossa oikein hyvin. Hän vaikuttaa aika samantyyliseltä kuin sinä. Ei kyllä morkkaa muita heidän tavoistaan:) Ainakaan minulle. 

Vierailija
33/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat huomiot.

Esim.

Entä sitten? Mulla oli älyttömän hauskaa yliopistossa, verkostoiduin kunnolla ja nyt on myös ura lähtenyt nousuun. En oikein keksi mitään syytä, miksi pitäisi murista yksin nurkassa, kun joku aspergeri ei tykkää.

Vierailija
34/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa, suurin osa (?) saattaa olla muuttanut jostain muualta ja tuntee opiskelukaupungista 0 henkilöä. Heille oppilaitoksen järjestämät sosiaaliset kontaktit ovat alku sen oman sosiaalisen piirin rakentamisessa. Ja toinen mitä kehoitan sinua miettimään: nämä henkilöt ovat tulevia kollegojasi. Heistä voi olla tulevaisuudessa sinulle paljonkin hyötyä.

Juu kyllä mä myönnän että mulla on helpompaa kuin muilla uusilla opiskelijoilla täällä koska mun isosisko on opiskelee täällä ihan viimeisiä opintojaan ja oon äidin kanssa vieraillut sen luona useaan kertaan monen vuoden ajan kun ollaan oltu läpikulkumatkalla sukulaisten luo Savoon.:) Sitä kautta tää Jyväskyläkin on tullut mulle jo tutummaksi kuin muille näiden vuosien aikana.:) Silti en ymmärrä tätä Jyväskylän yliopiston kovasti niin mainostamaa "opiskelijaelämää" ja opiskelijakulttuuria ihan täysin kun vapaa-ajalla koulujuttujen ohessa näissä opiskelijatapahtumissa pitää kännätä ja heittäytyä niin lapsellisiksi ja tyhmiksi kun vapa-aikaa koulujuttujen ohessa voi elää ilman alkoholiakin ja pitää ihan hauskaa ilman että kälkättää jotain turhaa koko ajan itsestään.:)

Ap

Olisit kysynyt siskoltasi, millaista opiskeleminen tuolla on, sen sijaan, että olisit uskonut mainoksia. Kumma juttu, ettei isosisko ole osannut oma-aloitteisesti pitää huolta pikkuveljestään.

Vierailija
35/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuat varmaan, että sut on aika helppo tunnistaa. :D

Vierailija
36/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin kanssa sanomassa :( Ap, tää ei välttämättä helpota sun tilannetta ainakaan jos opiskelukaveris lukee tän ja tunnistaa sut. Sen jälkeen voi olla vielä vaikeampaa saada kavereita. Nyt häntä pystyyn, kyllä sä kavereita saat, vaikka se veisikin enemmän aikaa kuin joiltain muilta. Ei kannata puhua netissä noin tunnistettavasti, kun teitä otettiin kuitenkin sisään sen verran vähän.

Ystäväsi L

Vierailija
37/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin kanssa sanomassa :( Ap, tää ei välttämättä helpota sun tilannetta ainakaan jos opiskelukaveris lukee tän ja tunnistaa sut. Sen jälkeen voi olla vielä vaikeampaa saada kavereita. Nyt häntä pystyyn, kyllä sä kavereita saat, vaikka se veisikin enemmän aikaa kuin joiltain muilta. Ei kannata puhua netissä noin tunnistettavasti, kun teitä otettiin kuitenkin sisään sen verran vähän.

Ystäväsi L

Eiköhän joku aktiivinen vinkkailija ole  jo pannut tämän ketjun liikkeelle. Pian fuksien riennoissa on uusi seuraleikki, "Tunnista Ap". Sieltä haalarijoukkion laitamilta se löytyy paheksumasta olutpulloja. Toivottavasti suhtautuvat sentään hyväntahtoisesti, vaikka tuosta kyllä joku lentävä lause vielä graduseminaarissakin muistetaan.

Vierailija
38/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Yliopisto-opiskelu ei ole ainoastaan opiskelua vaan myös verkostoitumista ammatillisesti ja toisaalta moni muodostaa opintojen ohella itselleen aivan uudet sosiaaliset verkostot alusta asti. Mikään ei pakota sinua osallistumaan känniörvellykseen. Yliopistoissa on monenlaista muutakin toimintaa, josta voit löytää hyviä kontakteja. On osakuntia ja erilaisten teemojen ympärille muodostuneita ryhmiä. Jonkin verran kehottaisin joka tapauksessa olemaan sosiaalinen myös oman oppiaineesi opiskelijoiden kanssa. Ei heistä tatvotse tulla sydänystäviä, mutta he voivat osoittautua myöhemmin hyviksi kontakteiksi. Ja tältä osin musta kuulostaa vain hienoilta ne teidän oppiaineen ryhmä- ja paritehtävät. Koita nähdä elämääsi tätä hetkeä pidemmälle.

Vierailija
39/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän alkkisopisto on ylivoimaisesti juopoin laitos missä olen ikinä ollut. Joka luennolta heitetään joku humalainen pois. Proffa tai opiskelija. Sit se on jotenkin hienoo ja siistii...

Vierailija
40/43 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuksisyksy on se pahin ryyppäjäisaika, kyllä se siitä rauhoittuu. Osansa tekee sekin että moni fuksi on suoraan lukiosta tullut teini, ja vaikka kokisi olevansa niin aikuista että, niin ei ole tosiasiassa vielä kovin kypsä ihmisenä. Yliopistolta löytyy myös paljon kivoja ihmisiä, jos ei oman ainejärjestön piiristä niin voi käydä katselemassa muualla.