Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä akateeminen nainen ylipäätään etsii seuraa baaritiskiltä?

Vierailija
04.10.2016 |

http://www.hs.fi/mielipide/a1475467236038?ref=a-luet-#1

Baareissahan käy etupäässä juntit ja alkoholistit. Eikö kannattaisi aloittaa se puolison hakeminen sieltä omantasoisten joukosta vaikka jossain coctail partyilla tai firman pikkujouluissa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa paikoissahan vasta juntteja onkin. Itse suosittelisin kivalle ja näyttävälle akateemiselle naiselle ihan vaikka jotain ranskan keskustelukerhoa työväenopistossa, siellä meitä komeita ja fiksuja miehiä on :)

Vierailija
2/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en etsinyt mitään mutta sieltä baaritiskiltä se tuleva puoliso sattumalta löytyi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä käy niitä akateemisia miehiäkin jos kerran akateemisia naisiakin?

Vierailija
4/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutettujen naisten isoin ongelma on, että heidän kanssakäymistään hallitsee järkeily, pärjääminen, kilpailu, uralähtöisyys ja analyyttisuus. Nämä ovat yhteiskunnallisesti ja historiassa miehille, eivät naisille kuuluvia ominaisuuksia. He ovat tietoisesti joko hylänneet tai vähentäneet naisen perinteistä roolia ja kanssakäymistapoja.

Sellainen nainen kohtaa haasteita pariutumisessa.

Vierailija
5/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sieltä haeta mitään vakituisia..Ei akateemiset naiset aina halua akateemisia miehiä. Itse en ainakaan. Haluan mieluiten lihaksikkaan jännämiehen. Kun mulla ei ole huviakaan alkaa vakituiseen suhteeseen miehen kanssa, mutta tarviin menoa ja meininkiä.

Vierailija
6/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsailet?

Tajuatko, että me akateemisesti kouluttautuneet ollaan ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin, paitsi että meillä on vaan kestävämmät pakaralihakset? Luuletko että me ollaan jotain ihmeellisiä poikkeusolentoja?

Totta kai me käydään baareissa siinä missä kaikki muutkin.

Vierailija
7/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä käy niitä akateemisia miehiäkin jos kerran akateemisia naisiakin?

Vaikka kävisikin, niin niistä on viety parhaat päältä jo aikoja sitten.

Vierailija
8/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se välttämättä tarvi olla haku päällä, mutta totta kai käy baarissa, jos tykkää käydä tai kaveriporukan mukana. Ei nyt ihan epäsosiaalinen tarvi olla, jos näin tapahtuu.

Vierailija
9/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sieltä haeta mitään vakituisia..Ei akateemiset naiset aina halua akateemisia miehiä. Itse en ainakaan. Haluan mieluiten lihaksikkaan jännämiehen. Kun mulla ei ole huviakaan alkaa vakituiseen suhteeseen miehen kanssa, mutta tarviin menoa ja meininkiä.

Toisin sanoen, mikä tahansa tolvana kelpaa, kunhan lihasten ja munan koossa löytyy.

Vierailija
10/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ja missähän noita tasokkaita ja kaikille avoimia coctail partyja järjestetään, jossa on vielä tarjolla tasokasta ohjelmaa, siis muutakin kuin tylsää pönötystä ja jonne myös "tavalliset akateemiset" on tervetulleita?  Ja missäs firmassa on kaikille akateemisille avoimet pikkujoulut ja miksi ne olisivat sen "tasokkaampia" paikkoja juhlia kuin siistimpi julkinen illanvietto paikka kuten kahvila tai yökerho ja sen baaritiski?   

Vierailija
11/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsailet?

Tajuatko, että me akateemisesti kouluttautuneet ollaan ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin, paitsi että meillä on vaan kestävämmät pakaralihakset? Luuletko että me ollaan jotain ihmeellisiä poikkeusolentoja?

No käykää mun puolesta, mutta jos odotatte seuraa sieltä saavanne, niin turha valittaa jos sitä löydy.

-ap

Vierailija
12/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa akateemisten parinmuodostus pääasiallisesti tapahtuu opiskelijoiden illanvietoissa ja opiskelijoiden suosimissa baareissa. Aikuisten akateemisten parinhausta en tiedä, kun oman tuttavapiirin kaikki parit ovat pysyneet yhdessä.

Vierailija
13/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kävisikin, niin niistä on viety parhaat päältä jo aikoja sitten.

Niin ja uusia ihmisiä ei synny eikä vartu. Tää oli tässä. Ihmiskunta.

Vierailija
14/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen nainenkin saattaa olla alkoon päin kallellaan. Sitä raivoraitista siippaakaan haluta.

Vierailija
15/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettujen naisten isoin ongelma on, että heidän kanssakäymistään hallitsee järkeily, pärjääminen, kilpailu, uralähtöisyys ja analyyttisuus. Nämä ovat yhteiskunnallisesti ja historiassa miehille, eivät naisille kuuluvia ominaisuuksia. He ovat tietoisesti joko hylänneet tai vähentäneet naisen perinteistä roolia ja kanssakäymistapoja.

Sellainen nainen kohtaa haasteita pariutumisessa.

Totta. Plus kontrolli ja suorittaminen. Se tosiaan tekee naisesta tylsän ja kylmän. Enemmän rentoutta, huumoria, lämpöä ja armollisuutta sekä itseä että niitä potentiaalisia kumppaneita kohtaan. Kaikki ei tarvitse olla heti ja koko ajan täydellistä, vaan suhteetkin kehittyy pikku hiljaa.

Vierailija
16/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei pidä cocktailpönötyksestä tai halua sekaantua työkavereihinsa? Ymmärtäähän ap nyt ihan varmasti että Suomessa akateemisia ovat mm. lastentarhanopettajat, hammaslääkärit, rakennuspuolen dippainsinöörit, eivät vain pikkusormi pystyssä pönöttäjät? On jopa ihan mahdollista olla akateeminen ja sivistystasoltaan umpijuntti sillä läheskään kaikilla aloilla ei opeteta lainkaan yleissivistäviä aineita tai edes tieteen kehitystä, evoluutioteoriaa ym. perusasioita.

Entä koska on hyvä? Jos akateeminen nainen ei käy baarissa hän on nirso joka jää yksin koska ei-akateemiset miehet eivät kelpaa. Jos hän käy baarissa, hän on muuten vain epäilyttävä. Onko tässä jotakin koulutusvihamielisyyttä taustalla? Kuinka herkkä ja alemmuudentuntoinen olio onkaan opiskeluaikana laiskotellut mies?

Vierailija
17/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsailet?

No käykää mun puolesta, mutta jos odotatte seuraa sieltä saavanne, niin turha valittaa jos sitä löydy.

-ap

Mikä sulla on ongelmana tässä? Mistä tuo katkera sävy? Oletko itse jäänyt ilman? 

Itse olen löytänyt kaikki poikaystävät baarista, ja aviomieheni myös. Siellä on helppoa, koska baariin mennään tarkoituksena tutustua uusiin ihmisiin.

Miksi teit tämän aloituksen, ap? Silkasta kateudesta paremmin koulutettuja ja/tai naisia kohtaan?

Toisaalta, älä kerro, en jaksa lukea itsesäälistä ruikutusta.

Vierailija
18/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa ollut mielipidekirjoitus oli jokseenkin huvittava kaikessa typeryydessään. Mitä ne sitten miehet kysyy naisilta baaritiskeillä, että mitä nainen tekee työkseen yms. jos ei kestä kuulla, että kyseessä on johtotason tehtävissä oleva lisensiaatti. Sellaisia kun sieltä baarista voi löytyä lähäreiden ja siivoojien lisäksi.

Vierailija
19/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaako opiskelu, kun ei edes miestä saa?

Vierailija
20/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ja missähän noita tasokkaita ja kaikille avoimia coctail partyja järjestetään, jossa on vielä tarjolla tasokasta ohjelmaa, siis muutakin kuin tylsää pönötystä ja jonne myös "tavalliset akateemiset" on tervetulleita?  Ja missäs firmassa on kaikille akateemisille avoimet pikkujoulut ja miksi ne olisivat sen "tasokkaampia" paikkoja juhlia kuin siistimpi julkinen illanvietto paikka kuten kahvila tai yökerho ja sen baaritiski?   

Hommaa suhteita, niin jo alkaa löytyä ties minkälaista pippaloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän