Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö tämä nyt ihan oikein (lukiolaisen lukujärjestyksestä)

Vierailija
04.10.2016 |

Eli lukion ekaluokkalaisella on ma-pe koulua 8-16. Kuitenkin joka päivä on väh. 2 hyppytuntia keskellä päivää, koska hänellä on vain 4 kurssia. Ei saanut otettua itselleen enempää kursseja, koska ryhmät olivat jo täynnä eikä saanut laitettua kursseja järkevämpiin "palkkeihin", koska muiden palkkien kurssit olivat täynnä. Yritti saada opoa siirtämään järkevämpiin ryhmiin niin, ettei tulisi noin montaa hyppytuntia, mutta opo ei suostunut. Pitäisikö minun vielä painostaa opoa, jotta poika saisi vähän järkevämmän lukkarin? Asutaan niin kaukana koulusta, ettei ole mitään järkeä tulla kotiin, vaikka hyppytunti kestäisi 4h.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä varmaan ottaisin vielä opoon yhteyttä ja pyytäisin nätisti

Vierailija
2/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulussa tilaa, jossa poika voi tehdä esimerkiksi läksyt? Hänelle jäisi ilta vapaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se vaan menee.

Vierailija
4/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minullakin oli välillä lukiossa. Jos lähellä on toinen lukio, voi hän ottaa kursseja myös sieltä. Muuten tekee läksyjä tai ottaa vaikka läppärin tms mukaan jos ei ole tietokoneluokkaa mihin mennä.

Vierailija
5/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulussa tilaa, jossa poika voi tehdä esimerkiksi läksyt? Hänelle jäisi ilta vapaaksi.

Ei oikein, mutta lähellä on kirjasto. Ehkä voisi tosiaan mennä aina sinne, mutta kyllä se pojasta tuntuu aika raskaalta, kun joka päivä pitää olla liikenteessä tuon matkan takia klo 6.30-17.30. Kahdessa seuraavassakin jaksossa on joka päivä koulua 8-16, mutta silloin ei ole hyppytunteja, koska joutui ottamaan niihin jaksoihin ne kurssit joille ei mahtunut tässä jaksossa...

Vierailija
6/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse wilmassa ne lukujärjestykset tehdään

Vierailija
7/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä ressukkaa pessukkaa. Äityli varmaan soittelee sitten parin vuoden päästä työpaikan pomolle, että meidän pojalle ei saa laittaa liikaa töitä.

Vierailija
8/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti noin se menee. Pojan kannattaa mennä tekemään läksyt ja lukemaan kokeisiin jne siinä hyppytunneilla.

Kulkeminen on raskasta, joten illalla olisi hyvä jos ei olisi enää mitään.

Vierailija
9/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan saa kaikkia jaksoja niin etteikö tulisi hyppytuntejakin.

Vierailija
10/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä peset sen hampaatkin vielä ?

Vierailija
11/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opena kommentoin, että laitapa ihan se poika itse järjestämään asiansa. Ensinnäkin lukiossa tulee hyppytunteja väistämättä, ennemmin tai myöhemmin. Hyppytunneilla voi tehdä läksyjä ja muita kursseihin kuuluvia töitä. Ihmettelen kyllä, jos koulussa ei ole mitään tällaiseen toimintaan tarkoitettua paikkaa. Olen aika monessa koulussa ollut töissä ja vielä useammassa vieraillut, ja joka ikisessä on sellaisia ollut useampiakin. Toiseksi, opettajat voivat kyllä itsekin lisätä kursseilleen opiskelijoita, mutta se päätös on nimenomaan open, ei opon. Minä ainakin otan kursseilleni enemmänkin porukkaa kuin sen maksimin, jonka Wilma antaa valintoja tehdä, mutta oletan että opiskelija itse ottaa minuun yhteyttä ja pyytää. Opo ei tietenkään sitä päätöstä voi open puolesta tehdä. Open ei ole pakko ottaa maksimia enempää, joskin monet ottavat.

Vierailija
12/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee siellä koulussa läksyt ja kokeisiin niin ei tarvi illalla kotona. Eväät matkaan niin hyvin kuluu aika.

Vierailija
13/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sitten pitkiä päiviä. Siinä ehtii urheilla ja lukea kummasti. Koululla on suihkut ja pukukopit.. meidän koululla sai hyppäreitä vietää myös ruokalan reunapöydillä.

Oli pingikset yms. Ettei se aika käynnyt pitkäksi, vaikka olishan sitä mieluiten himassa.

Pari kertaa otin päikkäritkin sivummalla nurkassa. Takki korviin ja unta palloon.

Vierailija
14/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oletettavasti teki ne lukujärjestykset vikana iltana 2 minuuttia ennen ohjelman sulkeutumista, eikö niin? Omasta lukioajastani ei ole vielä edes viittä vuotta, eli en puhu mistään tuhansien vuosien takaisista "silloin kun minä olin nuori"-kokemuksista, ja en jäänyt koskaan yhdeltäkään kurssilta ulos, koska tein valinnat ajoissa. 

Ja mä muuten opiskelen diplomi-insinööriksi, toisin kuin se porukka, joka tuli hattu kourassa kysymään ekalla tunnilla, että voisiko tänne sittenkin päästä kun en muistanut enkä ehtinyt enkä jaksanut hoitaa ilmoittautumisia ajoissa. 

Vierailija
15/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika oletettavasti teki ne lukujärjestykset vikana iltana 2 minuuttia ennen ohjelman sulkeutumista, eikö niin? Omasta lukioajastani ei ole vielä edes viittä vuotta, eli en puhu mistään tuhansien vuosien takaisista "silloin kun minä olin nuori"-kokemuksista, ja en jäänyt koskaan yhdeltäkään kurssilta ulos, koska tein valinnat ajoissa. 

Ja mä muuten opiskelen diplomi-insinööriksi, toisin kuin se porukka, joka tuli hattu kourassa kysymään ekalla tunnilla, että voisiko tänne sittenkin päästä kun en muistanut enkä ehtinyt enkä jaksanut hoitaa ilmoittautumisia ajoissa. 

Monin paikoin on ollut ongelmia niissä sähköisissä järjestelmissä... helsingissä esim ilmoittautumiset meni ihan plörinäksi.

Vierailija
16/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika oletettavasti teki ne lukujärjestykset vikana iltana 2 minuuttia ennen ohjelman sulkeutumista, eikö niin?

Määräaika on määräaika, eikä sillä pitäisi olla väliä, mihin aikaan lukujärjestyksen laatii, jos sen vain laatii määräaikaan mennessä.

Vaikka kaikki ryntäisivät tekemään lukujärjestyksen silloin, kun mahdollisuus avautuu, niin silti hitaimmat jäisivät ilman.

Vierailija
17/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää niiltä kurssien opettajilta. Vaikka wilmassa on max. ryhmäkoko noin 30, maikat voi ottaa kursseille silti enemmän opiskelijoita. Meillä isossa lukiossa otetaan niin monta kun luokkaan mahtuu, joten kannattaa kysästä!

t. lukiolainen

Vierailija
18/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten poikasi selviää ikinä työelämästä, jos 8-16 päivä on liian pitkä?? Ei ihme, että nuorten työllistyminen on heikkoa, jos touhun vielä lukiossa pitäisi olla päiväkotilaisen tasolla.

Vierailija
19/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten poikasi selviää ikinä työelämästä, jos 8-16 päivä on liian pitkä?? Ei ihme, että nuorten työllistyminen on heikkoa, jos touhun vielä lukiossa pitäisi olla päiväkotilaisen tasolla.

Ja siinä kuitenkin 4h taukoa.

Vierailija
20/40 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kuulostat siltä äidiltä joka soittaa inttiinki että "meidän lapsi ei saa nukkua tarpeeksi" ja että "inttivaatteissa paleltaa"

Lukiossa itse tehdään lukujärjestykset. Lukiossa opetellaan itse vastuu omasta opiskelusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän