Mikä Puolan naisilla on?
Eilen oli näköjään joku mielenosoitus Senaatintorilla Puolan naisten puolesta. Miksi? Hazardikin näytti olevan siellä.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos miehet synnyttäisivät. Ei varmasti tehtäisi tällaisia lakialoitteita..
Perustelehan vähän miksei ei. Puolassa naiset kannattavat aborttilain tiukentamista enemmän kuin miehet. Kyseessä ei ole mikään miesten sorto naisia kohtaan, vaan pikemminkin naiset sortavat tässä itse itseään.
No, naisvihaajat, oletteko ajatelleet että tulee enemmän vastentahtoisia isiä, kun aborttia ei voi tehdä? Vaikka väitätte näitä olevan muutenkin paljon, varmaan vielä enemmän nainen päätyy aborttiin jos esim. yhdenillanjutusta tai lyhyessä suhteessa käy vahinko eikä mies halua lasta.
Tai toisaalta että naisten kynnys harrastaa seksiä kasvaa roimasti, ja antavat enää tyyliin vasta avioliitossa? Onko tämä hyvä, vaikka aina valitatte ettei naiset anna.
Lisäksi raskaudet on aina riski, itse pelkäisin vaimon puolesta tossa tilanteessa, jos kerran hoitoa on vaikea saada koska lääkärit pelkää syytteitä keskenmenon aiheuttamisesta. Teitä ei ilmeisesti oman mahdollisen vaimon hyvinvointi kiinnosta.
M33
Puolalaisten naisten pitää ehkäistä ihan itse jatkossa. Onpa kamalaa. Kakkonen ja suu käyttöön.
Maassa maan tavalla. Tajutkaa nyt jo.
Nyt on vain ajan kysymys milloin kielletään ehkäisykin taattuun vanhaan katolilaistyyliin.
Sekä avioero tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
No, naisvihaajat, oletteko ajatelleet että tulee enemmän vastentahtoisia isiä, kun aborttia ei voi tehdä? Vaikka väitätte näitä olevan muutenkin paljon, varmaan vielä enemmän nainen päätyy aborttiin jos esim. yhdenillanjutusta tai lyhyessä suhteessa käy vahinko eikä mies halua lasta.
Tai toisaalta että naisten kynnys harrastaa seksiä kasvaa roimasti, ja antavat enää tyyliin vasta avioliitossa? Onko tämä hyvä, vaikka aina valitatte ettei naiset anna.
Lisäksi raskaudet on aina riski, itse pelkäisin vaimon puolesta tossa tilanteessa, jos kerran hoitoa on vaikea saada koska lääkärit pelkää syytteitä keskenmenon aiheuttamisesta. Teitä ei ilmeisesti oman mahdollisen vaimon hyvinvointi kiinnosta.
M33
Keihin mahdat viitata naisvihaajilla? Olen kommentoinut, että nainen ehkäisee, jos ei lapsia halua.
Tämäkö on mielestäsi naisvihaa?
Puolalaiset ihan itse ovat äänestäneet parlamenttiedustajansa, ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pena-Herra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo menee läpi niin Puola ulos EU:sta! Nyt ei eletä 1800-luvulla.
Menikö tunteisiin?
Itse asiassa meni. Näin naisena suoraan sanottuna v*tuttaa naisten oikeuksien polkeminen. Kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus omaan kehoonsa. Ei ketään voi pakottaa synnyttämään. Ihmisarvot kunniaan!
Entä itse? Pystytkö ylipäätään tuntemaan empatiaa tai asettumaan toisen ihmisen asemaan? Epäilen.Ja kas kun se "naisen oikeus omaan kehoonsa" näissä aborttikeskusteluissa aina sattuukin tarkoittamaan samalla lapsen kehon tappamista.
Mutta sillä lapsellahan ei sitten tarvitsekaan olla oikeutta omaan kehoonsa ja elämäänsä?
Jokaisella abortinkannattajanaisellahan on oikeus milloin tahansa (vaikka ei olisi raskaanakaan) "päättää omasta kehostaan" ja virittää naru kaulaansa sekä potkaista jakkara alta nurin. Miksi tämä mahdollisuus ei kuitenkaan kelpaa, vaikka siinä kukaan ei kärsisi vahinkoa?
Jaaa. Jos nainen jolla on jo neljä lasta tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi, ja tietää että ei kroppa eikä nuppi kestä viidettä raskautta, niin kukaan ei kärsisi jos nainen tappaisi itseään?
Vai pitikö tappaa itseään jo ennen kuin tulee raskaaksi, koska muutenhan tappaa syntymättömän lapsen samalla?
Kaikki velat tekemään joukkoitsemurhan, kukkan ei heitä kaipaa ja ovat kaikki potentiaalisia murhaajia koska tekisivät abortin jos tulevat raskaaksi?Mikä yllätys että vastauksia ei tule.
Mitä noin sairaisiin mielikuviin pitäisi vastata? Nainen ei voi ehkäistä, eikä mennä steriloitavakasi mielestäsi?
Pro-liferien mielestä ehkäisy ja sterilointi on saatanasta. Eli kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
M33
Niin nykyään naiset jakaa jännämiehille ja loput runkkaa. Jos jaetaan vaan avioliitossa ei yksi mies hoitele sataa naista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Puola tosiaan potkaista ulos EUsta ton aborttijutun jälkeen ?
Irlannissa noin on ollut aina ja hyvin pärjää EUssa.
Oikeus aborttiin pitäisi olla naisten ihmisoikeuskysymys ja eurooppalaisten pitäisi ottaa asiaan Euroopan ihmisoikeussopimuksessa kantaa ja myös EU:n tasolla. Ei ketään saa pakottaa synnyttämään valtion toimesta lasta, jos raskaus on tulosta raiskauksesta tai insestistä, raskaus uhkaa äidin henkeä tai lapsi syntyy maailmaan hengenvaarallisessa kunnossa vain kuollakseen.
Minulla on tuttu ollut raskaana ja sairastui syöpään. Se oli joko lapsi tai oma henki. Hän valitsi oman henkensä. On sittemmin saanut kolme lasta lisää, niin että kyllä se olisi ollut yhteiskunnalle täysin turha naisen kuolema. Ja mitä hyötyä on yhteiskunnalle, jos sekä äiti että lapsi kuolevat, kuten voisi käydä esim. kohdun repeämätilanteissa? Ei uskonnolliset säännöt saa määrätä toisten hengestä. Isis-meininkiä nyt Puolassa, sanon minäkin. Seuraavaksi naiset kotiin ja huivi päähän. Omistusoikeudella.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus aborttiin pitäisi olla naisten ihmisoikeuskysymys ja eurooppalaisten pitäisi ottaa asiaan Euroopan ihmisoikeussopimuksessa kantaa ja myös EU:n tasolla. Ei ketään saa pakottaa synnyttämään valtion toimesta lasta, jos raskaus on tulosta raiskauksesta tai insestistä, raskaus uhkaa äidin henkeä tai lapsi syntyy maailmaan hengenvaarallisessa kunnossa vain kuollakseen.
Minulla on tuttu ollut raskaana ja sairastui syöpään. Se oli joko lapsi tai oma henki. Hän valitsi oman henkensä. On sittemmin saanut kolme lasta lisää, niin että kyllä se olisi ollut yhteiskunnalle täysin turha naisen kuolema. Ja mitä hyötyä on yhteiskunnalle, jos sekä äiti että lapsi kuolevat, kuten voisi käydä esim. kohdun repeämätilanteissa? Ei uskonnolliset säännöt saa määrätä toisten hengestä. Isis-meininkiä nyt Puolassa, sanon minäkin. Seuraavaksi naiset kotiin ja huivi päähän. Omistusoikeudella.
Puolan lakiesitys ei ole vielä mennyt läpi. Joten pientä rajaa siihen uhriutumiseen.
Oikeus elämään pitäisi olla lapselle ihmisoikeuskysymys muuallakin Euroopassa. Se äidin mahassa kasvava lapsi ei ole osa äitiänsä, vaan ihan oma ihmisyksilönsä, ei äidillä pitäisi missään tapauksessa olla valtaa päättää lapsensa tappamisesta.
Hyvä Puola ja puolalaiset naiset!
En neljä keskenmenoa viikkojen 7-11 välillä kokeneena pysty oikein näkemään sitä klimppisotkua, mikä sisuksistani siinä tilanteessa tulee, minään ihmisyksilönä, jolla olisi mitään oikeuksia esim. nimeen tai hautapaikkaan. Viikon 12 jälkeen tilanne voi olla jo vähän eri, mutta hengissäpysymisen mahdollisuudet kohdun ulkopuolella alkavat vasta noin viikolla 22-24. Silloin sikiön aivot ja elimet ovat riittävän kehittyneet, että hänestä voi puhua ihmisenä ja vauvana. Sitä ennen on kyseessä alkio tai sikiö.
terv 159
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee ainoastaan lisäämään raiskauksia ja seksikauppaa koska naiset pidättäytyvät seksistä riskien kasvaessa. Itse en todellakaan ottaisi riskiä ja joka kerta pelkäisi plussaa. Puolalaiset naiset ovat kusessa, etenkin ne joille taloudellisesti tai sosiaalisesti ei ole mahdollista tehdä aborttireissuja. Tämä koko laki tulee vain lisäämään niitä ei toivottuja raskauksia raiskauksien muodossa ja hormonaalinen ehkäisy sen kun lisääntyy.
Odota nyt vain, eiköhän kaikenlainen ehkäisykin vielä kielletä.
Tietääkseni ainakin e-pillerit halutaan myös kieltää Puolassa saman oikeistokonservatiivisen, kiihkouskonnollisen poliittisen johdon puolesta.
En muuten olisi nakkaamassa Puolaa pois EU:sta - nyt naisilla on sentään vielä mahdollisuus reissata ilman viisumia toiseen EU-maahan hankkimaan laillinen abortti. Itse olen ilmoittautunut vapaaehtoiseksi auttamaan puolalaisia naisia ja tyttöjä mikäli joku heistä hakeutuu Suomeen hakemaan raskaudenkeskeytystä, majoittamaan heidät, toimimaan tulkkina ja muutenkin välikätenä tilanteessa.
Joskus muinoin Puolassa toimi liike nimeltä Solidaarisuus. Sitä samaa solidaarisuutta tarvitaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlantilainen "aborttiturismi" Iso-Britanniaan onkin sitten yleisesti tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pena-Herra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo menee läpi niin Puola ulos EU:sta! Nyt ei eletä 1800-luvulla.
Menikö tunteisiin?
Itse asiassa meni. Näin naisena suoraan sanottuna v*tuttaa naisten oikeuksien polkeminen. Kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus omaan kehoonsa. Ei ketään voi pakottaa synnyttämään. Ihmisarvot kunniaan!
Entä itse? Pystytkö ylipäätään tuntemaan empatiaa tai asettumaan toisen ihmisen asemaan? Epäilen.Ja kas kun se "naisen oikeus omaan kehoonsa" näissä aborttikeskusteluissa aina sattuukin tarkoittamaan samalla lapsen kehon tappamista.
Mutta sillä lapsellahan ei sitten tarvitsekaan olla oikeutta omaan kehoonsa ja elämäänsä?
Jokaisella abortinkannattajanaisellahan on oikeus milloin tahansa (vaikka ei olisi raskaanakaan) "päättää omasta kehostaan" ja virittää naru kaulaansa sekä potkaista jakkara alta nurin. Miksi tämä mahdollisuus ei kuitenkaan kelpaa, vaikka siinä kukaan ei kärsisi vahinkoa?
Jaaa. Jos nainen jolla on jo neljä lasta tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi, ja tietää että ei kroppa eikä nuppi kestä viidettä raskautta, niin kukaan ei kärsisi jos nainen tappaisi itseään?
Vai pitikö tappaa itseään jo ennen kuin tulee raskaaksi, koska muutenhan tappaa syntymättömän lapsen samalla?
Kaikki velat tekemään joukkoitsemurhan, kukkan ei heitä kaipaa ja ovat kaikki potentiaalisia murhaajia koska tekisivät abortin jos tulevat raskaaksi?Mikä yllätys että vastauksia ei tule.
Mitä noin sairaisiin mielikuviin pitäisi vastata? Nainen ei voi ehkäistä, eikä mennä steriloitavakasi mielestäsi?
Otin kantaa siihen sairaaseen ehdotukseen että nainen joka on valmis aborttiin pitäisi hirttäytyä.
Jopa yhdistelmä kierukka+sterilisaatio voi pettää.
Hainkin vastausta siihen miten käytännössä se toimisi että nainen voi vapaasti päättä tappaa itseään jos on valmis aborttiin. Löytyykö vastauksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannissa ei kai kuitenkaan syytetä keskenmenon saanutta murhasta? Ja matkustaminen ulkomaille abortintekoon on yhä laillista.
Ei sinänsä, että tuo tilanne silti Irlannissa olisi hyvä. Ihan järkyttävää, että Irlanti saa nykyisellä aborttilainsäädännöllään kuulua EU:hun.
Nuolista päätellen täällä on yksinkertaista, ei-konservatiivista ja globalisaatiomyönteistä porukkaa.
Mielestäni myös Irlantia pitäisi paheksua. Miksi siellä sama meno on jatkunut vuosisatoja ja miksi sitä ei tuomita? Siksikö, koska on länsimaa?
Pata kattilaa soimaa. Eipä palstanaisiltakaan juuri tule muuta kuin uliuli-kommenttia miesten ongelmille. Nahkaa paksummaksi, nainen.