Miten ihmeessä mä saan vietyä sossuun tiliotteet tileistä joilla ei ole ollut toimintaa moneen vuoteen?
Teen tässä elämäni ekaa hakemusta ja ei niitä saanut netistä tulostettua. Pankistakaan niitä ei saa kun niitä ei ole! Tilitapahtumat eivät kuulemma kelpaa.
Kommentit (41)
Mitä jos sulkisit ne selvästi ylimääräiset tilit?
Soitat käsittelijälle ja selität tilanteen, tulostat kuitenkin jonkinlaisen saldotodistuksen tai vastaavan, jossa näkyy, ettei tapahtumia ole ollut pariin kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
jätä vaan ilmoittamatta tyhjät tilit?
Menin pöljä sanomaan että mulla on kaksi tiliä joita en käytä, ja nyt niistä pitää toimittaa ne tiliotteet. Enhän mä tiennyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sulkisit ne selvästi ylimääräiset tilit?
Ei se nyt tähän hätään auta kun on toimitettava ne tiliotteet.
Ap
No suljet ne ja toimitat siitä paperin. Ei ongelmaa.
Sosiaalihuoltolain nojalla sossuilla on oikeus tarkastaa tilit, joten älä sinä stressaa jostain tiliotteista; jos sossuja kiinnostaa niin he saavat tiedot rahalaitokselta.
Pyydä tilin saldo. Eikö edes viimeisintä tapahtumaa saa? Tai sen päivämäärää. Lopeta tilit.
Jätä tilit ilmoittamatta, pääset helpoimmalla. Sossulla on lupa tarkistaa itse (tiedustella pankista) tilitiedot jos jäävät epäilemään ja nythän niin käydessä ei mitään rikosta olisi tapahtunut koska tilit ovat tyhjiä ja käyttämättä.
Onko niillä tileillä rahaa? Jos ei ole, niin älä kerro sossuille niistä tileistä. Eivät ne tarkista pankeista sun tietojasi ellei ole aihetta epäillä väärinkäytöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Soitat käsittelijälle ja selität tilanteen, tulostat kuitenkin jonkinlaisen saldotodistuksen tai vastaavan, jossa näkyy, ettei tapahtumia ole ollut pariin kuukauteen.
Ei mulla ole käsittelijän numeroa, ja neuvonta oli jo sulkeutunut. Hän soitti mulle tuntemattomasta, joten ei kai se auta kuin huomenna mennä sinne infoon istumaan ja näyttää verkkopankista niitä tilitietoja. Tulostin verkkotiliotteiden sen hakukohdan jossa näkyy että vuodelta 2016 ei kummastakaan haettavaa ja sit tulostin tilitapahtumat jossa näkyy että viimeisin tapahtuma vuodelta 2010. :D Toivottavasti kelpaa. Hankalaksi on tehty, ärsyttävää. Jos ei kelpaa niin en tiedä enää sitten mitä teen.
ap
No et vie. En mä ole koskaan toimittanut tiliotteita, kuin käytössä olevista tileistä.
Käyt pankissa sulkemassa tilit ja pyydät samalla tiliotteen ja tiedon milloin tiliä on käytetty viimeksi.Itse toimin näin aikoinani.
Vierailija kirjoitti:
No suljet ne ja toimitat siitä paperin. Ei ongelmaa.
Mä kysyin tätä ja ei kelvannut, kun pitää olla tiliotteet. Ja niitä tiliotteita ei saa jos ei ole ollut tapahtumia, soitin aiemmin pankkiin ja kysyin. Erikseen pitää mennä sinne sulkemaan.
Ja edelleen pakko viedä sinne kun menin tosiaan sanomaan että joo on mulla kaksi tiliä mitä en käytä.
Ap
Pyydä pankista jokin paperi. Jokin todiste sieltä on oltava mahdollista saada että tili on koskematon. Tai kysy sossusta minkälaista paperia ovat vailla tai voisivatko kysyä itse niitä tietoja... Tosin päätös varmaan siitä viivästyy.
Mullakin on kolme tiliä, joista käytän vain yhtä. Yksi on tyhjä, en ole vain jaksanut sulkea. Toisella on jotain säästöjä, joihin en ole koskenut kirjaimellisesti koskaan. En usein edes muista, että tili on olemassa, sen on mummo joskus avannut. Sossuun vein tiedot vain käyttötilistä eikä kukaan edes kysynyt, onko muita tilejä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä tilin saldo. Eikö edes viimeisintä tapahtumaa saa? Tai sen päivämäärää. Lopeta tilit.
Ei sekään käy. :D
ap
Marssit pankkiin lopettamaan ne tilit ja toimitat sossuun sen sulkemisesta kertovan tositteen. Mistäpä sä taiot tiliotteen, jos ei ole tilitapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kolme tiliä, joista käytän vain yhtä. Yksi on tyhjä, en ole vain jaksanut sulkea. Toisella on jotain säästöjä, joihin en ole koskenut kirjaimellisesti koskaan. En usein edes muista, että tili on olemassa, sen on mummo joskus avannut. Sossuun vein tiedot vain käyttötilistä eikä kukaan edes kysynyt, onko muita tilejä olemassa.
Tää tieto varmaan auttoi apta hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Marssit pankkiin lopettamaan ne tilit ja toimitat sossuun sen sulkemisesta kertovan tositteen. Mistäpä sä taiot tiliotteen, jos ei ole tilitapahtumia.
Sitäpä tässä pähkäilen joo. Toinen tili on kyllä hyväkorkoinen säästötili että sitä en kyllä varmaan muutenkaan sulje, ei siellä mitään ole mutta kuitenkin, eihän sitä kannata sulkeakaan.
ap
jätä vaan ilmoittamatta tyhjät tilit?