Missä voisi myydä pois ns. parempia pluskokoisia vaatteita?
Minulla on tarpeettomia, laadukkaita, täysin käyttämättömiä vaatteita, joista haluaisin eroon mutta joita en kuitenkaan halua lahjoitella tuntemattomille. Kirpputorille en mene enkä facebookiin tms. halua liittyä. Onko olemassa foorumia, jossa voisi pienessä piirissä sopuhintaan päästä eroon plus-kokoisista vaatteista ja jossa ei riideltäisi ihan kauheasti?
Kommentit (14)
Luxus-erämessuilla telttaosastolla?
Tori.fi kai toimii ihan hyvin.
Ainakin minä olen saanut siellä asiallisesti myytyä/ostettua vaikka mitä.
Laita huuto.nettiin tai torille pakettina/paketteina tyylin tai koon mukaan. Voit myydä myös niin, että ostaja noutaa jos postittelu arveluttaa.
fb:n ryhmässä "läskien rättienvaihto"
Mitkä ovat parempia plussakoon vaatteita? Mitä merkkiä? Kiinnostaa, kun itse en löydä hyviä vaatteita.
Vähänkäytetty.fi
Ei tarvi säätää ostajien kanssa.
Mua kiinnostaa tämä myös, ostajan näkökulmasta siis. Kuten moni on jo todennutkin hyvälaatuisia ja nättejä plusvaatteita on vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
fb:n ryhmässä "läskien rättienvaihto"
Hyi saatana minkä niminen ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuttavapiirissäsi olis ketään saman kokoista. Pluskokoisia kivoja vaatteita on vaikea löytää edes kaupoista. Siksi esim. itse ostaisin mielelläni tai ainakin tarttuisin tarjoukseen kuka tahansa sitä ehdottaisi. tiedät varmaan itse kuinka vaikea kivoja vaatteita on löytää ja ainakaan edullisesti.
Tutuille voisin antaa vaatteita ihan ilmaiseksikin, mutta tuon kokoisia tuttavia minulla ei ole.
Tiedän hyvinkin, kuinka vaikea on löytää kivoja vaatteita, varsinkin, kun on tällainen pitkäraajainen 180-senttinen. Siksipä minä olen ostanut niitä liiankin helposti ja harkitsematta silloin, kun olen niitä löytänyt. Joku kysyi, mitä nämä "paremmat" vaatteet ovat. Ne ovat pääasiassa silkkipuseroita ja pellavapaitoja ja -jakkuja, esimerkiksi Saksasta ostettuja Ulla Popkeneita (ei sitä Popkenin riepuosastoa, jota myös näkee). Minulla ei ole enää sellaisia menoja eli työtehtäviä, joissa tarvitsisin enempää kuin muutaman lempivaatekappaleen kutakin sorttia. Tekisi mieli päästä turhasta eroon.
Juuri noiden erämessuteltta- ja läskienrättivaihtokommenttien vuoksi epäröin asian ottamista puheeksi täälläkin. En minä noiden vuoksi yöuniani menetä, mutta jättäisin keskenkasvuisten räkätykset mieluimmin kuitenkin kuulematta.
Kiitos kommenteista ja vinkeistä. Käyn katselemassa mainittuja mahdollisuuksia. Mieluisin vaihtoehto kuitenkin olisi jokin pieni pääkaupunkiseudulla sijaitseva ryhmä, jossa voisi vaikka tavata ostajia ja myyjiä. :)
Ap
Tuo läski rätti on oikea ryhmä facebookissa. Isommat naiset myy siellä vaatteita, nimi voisi minunkin mielestä olla sivistyneempi. Vaikka se on tarkoitettu vähän sellaiseksi itseironia nimeksi.
Käyttäjä1063 kirjoitti:
Tuo läski rätti on oikea ryhmä facebookissa. Isommat naiset myy siellä vaatteita, nimi voisi minunkin mielestä olla sivistyneempi. Vaikka se on tarkoitettu vähän sellaiseksi itseironia nimeksi.
Hyvä tavaton. Minulle tuossa on ihan liikaa itseironiaa. "Läski" vielä menee, mutta "rättejä" minulla ei ole myynnissä.
Ap
Juu olen samaa mieltä, mautonta.😡 Toivottavasti vaatteillesi löytyy uusia omistajia. Oikein hyvää syksyä sinulle!♡
Kunpa joku keksisikin pistää pystyyn "Isojen tyttöjen secondhand-liikkeen". Meitä pluskokoisia on Suomi väärällään emmekä kaikki sentään kulje puolijoukkueteltoissa, vaan runsaista mitoistakin huolimatta haluamme pukeutua huolitellusti. Vapaa-ajalle ja ulkoiluun löytyy kyllä vaatetta urheiluliikkeistä. Tosin monilla valmistajilla ei isoille ole tarjota mitään, tai jos on, niin uskomattoman ruman värisiä. Hameet, mekot, jakut ja siistit housut ovat vaikeasti tavoitettavia, sillä monilla valmistajilla koot päättyvät L:ään tai 42/44:ään. Ja kuitenkin mallit ja kuosit ovat sellaisia, etteivät kärsisi suuremmistakaan mitoista.
Monesti myös noissa pluskokoisissa vaatteissakin on vikaa: suunnittelijat kuvittelevat monesti, että suurikokoisellakin ihmisellä vartalo on linjoiltaan moitteeton eli ei pulleaa palleaa eikä kadonnutta vyötäröä. Monesti on esim. pitkät housut jääneet ostamatta, koska vyötärö on ihan liian pieni. Jos se on sopiva, niin muuten housut sitten lepattavat pulleina purjeina monta numeroa liian suurina. En aina jaksaisi ruveta itse ompelemaan. Taitoa kyllä on, mutta innostusta ei tällä hetkellä ole. Eli olisi todella kiva, jos jostain löytyisi laadukkaita isojen tyttöjen vaatteita. Liike olisi siinä mielessä mukava, että siellä saisi rauhassa sovitella. En halua ostaa netistä sikaa säkissä.
Eikö tuttavapiirissäsi olis ketään saman kokoista. Pluskokoisia kivoja vaatteita on vaikea löytää edes kaupoista. Siksi esim. itse ostaisin mielelläni tai ainakin tarttuisin tarjoukseen kuka tahansa sitä ehdottaisi. tiedät varmaan itse kuinka vaikea kivoja vaatteita on löytää ja ainakaan edullisesti.