Nainen, kuinka suuri ongelma sinulle olisi jos miehesi käyttäisi jatkuvasti sinusta nimitystä "eukko", "akka" ja "muija"?
Eli tapaisit miehen joka olisi muuten melko lailla unelmiesi mies. Hän olisi ehkä komea, hyväkroppainen, hauska, kiltti, menestyvä, samat kiinnostuksen kohteet omaava ja muuten ihan fiksukin, mutta hän käyttäisi jatkuvasti sinusta nimitystä eukko, akka tai muija, ihan siis muidenkin ihmisten läsnäollessa, eikä hän suostuisi muuttamaan tätä, vaikka tekisit selväksi ettet tykkää siitä, koska hänestä se on ihan harmitonta ja osa hänen luonnettaan.
Olisiko iso ongelma, vaiko sittenkin ei?
T. Mies
Kommentit (31)
Akkaa ja muijaa en hyväksy. Eukko menettelee, riippuen missä ja miten sitä käyttää. "Eukkoseni" voi joskus jopa toimia hellittelynimenä.
Eli jos ei oppis noita termejä välttään, niin pian menis mies vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei sitten pahastuisi, jos kutsuisin häntä jatkuvasti ja toisten läsnäollessäkin papparaiseksi, ukoksi, ukonkäppänäksi tai ukontursakkeeksi. Ihan kivoja lempinimiä miehelle nuo ovat.
Miehet ei taida olla näissä asioissa niin herkkiä?! Hehän ei oikein tahdo ymmärtää mitä pahaa on kutsua naista esim. akaksi. Miksi he sitten ymmärtäisivät itse pahastua asiasta?
Mua nuo nimitykset ei haittaisi, mutta jos mies käyttäisi nimityksiä joista en pidä, ja jatkuvasti, vaikka olen kantani rauhallisesti tehnyt selväksi... Niin yhdet kunnon kilarit nostattaisin ja tekisin selväksi, että nämä oli viimeiset tätä aiheesta, jos ei homma lopu niin toisia kilareita ei tule koska suhdetta ei enää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei sitten pahastuisi, jos kutsuisin häntä jatkuvasti ja toisten läsnäollessäkin papparaiseksi, ukoksi, ukonkäppänäksi tai ukontursakkeeksi. Ihan kivoja lempinimiä miehelle nuo ovat.
Minua eräs kutsui "paksuksi sedäksi" ja minä vastavuoroisesti häntä rimppakintuksi.
En tykkäisi, kahden kesken mies saisi sanoa minua miksi huvittaa (kyllä minäkin joskus ukottelen miestäni), mutta muiden kuulten tulee pitäytyä korrekteissa termeissä.
Nuo termit ovat minulle neutraaleja, eukko jopa positiivinen.
Mutta kuten muutkin ovat sanoneet, ongelmana olisi toiveeni huomiotta jättäminen. Ei kiva.
Kutsuisin sellaista jatkossa eksäksi.
Täysin juntin puhetta, en todellakaan olisi kauaa tuollaisen "muijana". Suoraan puhutellessa käytetään etunimeä (tai sopivaa hellittelynimeä) ja muille viitataan tyttöystävänä, kaikki muu on moukkamaista esineellistämistä.
Yhtä lailla junttina pidän, kun jotkut naiset nimittävät miehiään "äijiksi" tai "ukoiksi". Hyh.
Ihmettelisin syvästi, jos mies haluaisi käyttää minusta nimityksiä joista en pidä. Tahallinen loukkaaminen ja ilkeys on minulle suurin turn-off.
Tosin akka on minusta ihan kaunis sana, jos sävy on arvostava.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kutsun mun miestä aina homoksi, vaikkei se ees oo!
Kai.
t. Kai?
Tyttöystävän kanssa ihan alussa testasin.
Istoin röhnöttäen television edessä ja komensin kovaan ääneen "Muija tuo kaljaa!".
Meni silmänräpäys ja kädessäni oli kylmä kaljatölkki.
En juo kaljaaa. En katso urheilua, tms.
Piti kuitenkin testata reaktio ja hyvin meni, eli pelkkää hihitystä sen jälkeen.