Nainen, kuinka suuri ongelma sinulle olisi jos miehesi käyttäisi jatkuvasti sinusta nimitystä "eukko", "akka" ja "muija"?
Eli tapaisit miehen joka olisi muuten melko lailla unelmiesi mies. Hän olisi ehkä komea, hyväkroppainen, hauska, kiltti, menestyvä, samat kiinnostuksen kohteet omaava ja muuten ihan fiksukin, mutta hän käyttäisi jatkuvasti sinusta nimitystä eukko, akka tai muija, ihan siis muidenkin ihmisten läsnäollessa, eikä hän suostuisi muuttamaan tätä, vaikka tekisit selväksi ettet tykkää siitä, koska hänestä se on ihan harmitonta ja osa hänen luonnettaan.
Olisiko iso ongelma, vaiko sittenkin ei?
T. Mies
Kommentit (31)
Olisi ongelma. En tykkäisi, jos käyttäisi sinnikkäästi minusta nimitystä, josta en pidä. Ei hän sitten olisi mikään unelmieni mies.
Hän olisi entinen mies, pikkupenis/läskimaha/tursake/puolikalju.
En ala suhteeseen törpön kanssa. Aloittajan kuvaama mies on törppö eikä arvosta naisia joten kaikki muu on toisarvoista.
Mieheni käyttää minusta nimitystä "kulti".
Minun mieheni kutsuu minua toisinaan muijaksi. :D Ei se minua häiritse. Hän kutsuu minua myös usein vaimoksi, vaikka emme ole naimisissa.
Kuinka kiltti voi olla, jos haluaa väkisin käyttää kumppanistaan loukkaavalta tuntuvaa nimitystä? Se on eri juttu, jos nuo sanat ovat omassa murteessa neutraaleja (jos ovat missään) ja ne lipsahtavat vahingossa, mutta kuitenkin yrittää edes muistaa, että kumppani ei niistä pidä.
Alkaisi ärsyttämään, kun yrittää nostaa itseään jotenkin yläpuolelle. Olen kuitenkin paljon enemmän äijä kuin muija.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä kysyttiin...
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteesi itse aiheeseen jäi vähän epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni kutsuu minua toisinaan muijaksi. :D Ei se minua häiritse. Hän kutsuu minua myös usein vaimoksi, vaikka emme ole naimisissa.
Onnea! Harmi että olet vienyt tämänkin laatuyksilön vapailta markkinoilta ;)
Jos jatkuvasti hokee akkaa ja eukkoa ym niin miehessä olisi jotain vikaa. Kai sillä tyttöystävällä/vaimolla on nimikin joten miksi sitä ei voi käyttää.
Minua saa kyllä eukotella välillä ja sanon minäkin miestä välillä ukoksi.
Joskus en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun mies sanoo minua äitiksi...juu en ole hänen äitinsä vaan lastensa äiti. Aika kamalaa kun mies huutaa toisesta huoneesta äitiä ;) Vastaan yleensä ettei sinun äitisi ole täällä!
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyt elämään tuon kanssa?
Mun mies kutsuu mua akaksi tai muijaksi koko ajan :D Akaksi leikillään kotona ja muijaksi kavereilleen ym. ja mua ei todellakaan haittaa yhtään, on söpöä vaan ja meidän murrealueella tyttöystävän/vaimon kutsuminen muijaksi on ihan normaalia. Se kyllä haittaisi jos mies vaatisi saada kutsua mua sellaisella nimellä jonka kokisin loukkaavaksi. Parisuhteessa pitää olla huomaavainen toista kohtaan, toimii molempiin suuntiin.
Tilannekomiikkana menisi, mutta ei jatkuvasti käytettynä.
Mies ei sitten pahastuisi, jos kutsuisin häntä jatkuvasti ja toisten läsnäollessäkin papparaiseksi, ukoksi, ukonkäppänäksi tai ukontursakkeeksi. Ihan kivoja lempinimiä miehelle nuo ovat.
Mäkin kutsun mun miestä aina homoksi, vaikkei se ees oo!
Kai.
Vitsivitsi! Läpällähän mä vaan!
No jos mies kohtelisi minua hyvin, ei mua haittaisi tuollainen puhetyyli, mutta jos mua haittaisi tuollainen puhetyyli ja hän ei suostuisi sitä muuttamaan, ei mies olisi kovin hyvä mies.
Haittaisiko se sinua ap, jos alkaisin ihan vaan leikkimielisesti kutsua sinua julkisestikin aina valitsemillani sanoilla, enkä luopuisi niistä nimityksistä vaikka pyytäisit ja tietäisin sinun inhoavan niitä, koska se nyt vain on isa luonnettani.
'Tarjoa syötävää kavereillesi Narkki!' 'Käynnistä pleikkari tuosta napista Törppö' Kyllä Kusipää- Ääliö tulee sunnuntaina sinne serkun vauvan ristiäisiin'. ''Kyllä, pyydän Valehtelija-Sikaa soittamaan esimiehelleen eli sinulle heti kun tulee kotiin. Onko se Pedofiili-Raiskari tehnyt töissäkin jota pahaa?'
Mies ei voi olla kiltti saati fiksu, mikäli hän vaatii saada puhutella elämänkumppaniaan eukoksi, akaksi tai muijaksi, joten kysymyksessä ei ole mitään järkeä.