Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tiukkapipoinen ja ehdoton puoliso, mikä avuksi?

hämmentynytaviomies
04.10.2016 |

Vaimoni on kovin ehdoton, ja kontrolloiva monessa asiassa, ja tuntuu että sen lisäksi että se imee elämäniloa itsestäni, ei hänelläkään liene kovin onnellinen elämä ja mietin onko mitään tehtävissä.

Homma lähtee ihan yksinkertaisimmista asioista. Siitä että mitä mun kuuluu syödä, kuinka usein, ja vertailukohtana hänen vanhempansa siitä kuinka asiat pitää hoitaa. Jatkuen siihen miten mun pitää rahani käyttää, mitä saan tehdä. (huom. olen ainoa joka tuo rahaa talouteen kummallekaan) Kieltää syömästä niin usein, sitten myöhemmin kyselee pettyneenä käsivarsia kosketellessaan miksi oon laihtunut.

Käytiin tuttavapariskunnalla heidän avioitumisen kunniaksi ja heidän tarjottua tervetuliaislasillisen jonka otin vastaan, sain kuulla jälkeenpäin kuinka koko päivä olisi parempi ollut olla olematta koska join sen yhden lasin kuohujuomaa, ja nyt hän pelkää että hänen (meidän) tulevat lapset saavat alkoholimyönteisen kasvatuksen ja voivat tulla alkoholisteiksi koska "isä" suhtautuu noin alkoholiin. (en käytä alkoholia ja oli ainoa kerta koko avioliiton aikana kun hän on nähnyt minun maistavankaan).

Vaikka en olisi hänen kanssaankaan, vaan menossa kaverin kanssa urheilemaan, hän alkaa selostamaan siitä miten mun pitäisi pukeutua, ja kertoa mitä pitää laittaa päälleen ja jos en tee kuten hän sanoo niin elekieli on erittäin vahvaa siitä kuinka vihainen ja pettynyt hän on.
Hänellä on mielipide joka asiasta vaikka ei tietäisi aiheesta, eikä halua kuulla eriäviä mielipiteitä tai perustelua joka eroaa hänen mielipiteestään vaan alkaa korottaa ääntään huutaa ja kävelee pois päätään pyöritellen tai kieltäytyy kuuntelemasta "koska olen niin tyhmä tms".

Ihmisiä kohtaan hän on hyvin arvosteleva, mikäli elämäntapa tai arvojärjestykset ovat erilaiset kuin hänellä.
Mun perhe on kuulemma "ei hyvä perhe", veljeni on jonkun harmittoman huumorilla sanomani kommentin takia nyt ihminen jota hän ei niin arvosta, metrosta hän ei tykännyt koska näki "paljon köyhiä ja huonosti pukeutuneita ihmisiä", ei tykkää että tässä maassa on maahanmuuttajia, vaikka on itse sellainen..
Jos hän kuulee että pidän jostain asioista, vaikkapa asunnostamme, autostamme, hyvästä ruoasta, hän helposti hermostuu ja suuttuu, että mä en halua menestyä elämässä, ja olen yksinkertainen ihminen. Tai että elänkö mä vain vessanpönttöä varten jos kerron että onpa kiva että saamme syödä niin hyvin.
Tuntuu että hänellä oma käsityksensä siitä minkälainen hänen miehensä tulisi jokaisessa hetkessä olla, ja jos toinen ihminen onkin oma persoonansa, hän ei kestä tätä ja alkaa aina olla huolissaan tulevaisuudesta ja kuinka hänen elämänsä meni pilalle kun valitsi väärän miehen.

PMS-oireista en viitsi edes mainita, silloin ollaan jo avioeroa ottamassa ja ei halua elääkään koska asiat eivät ole kuten hän haluaa, mitä syytä on enää elää?? :O

Keskustelemisesta hän ei välitä, välillä intoutuu vaan pitkiin monologeihin siitä mitä mieltä hän on mistäkin asiasta ja kuinka asioiden pitäisi olla. Yhtään aitoa ystävää hänellä ei taida olla, joskus sanoi mulle että mihin tarvitsee niitä, hänellä on vanhemmat, ja on ylpeä siitä että hän ei ole edes seurustellut aikaisemmin, että ei kuulemma tykännyt kenestäkään ennen mua, "vaikka niin monet miehet olisivat halunneet hänet" ja nyt ei selvästikään vaaleanpunaisten lasien jälkeen tykkää minustakaan.

Eli voi kuulostaa aika katkeralta tilitykseltä mutta on tässä muutakin, esim. se että eihän tuolla asenteella elämästä voi nauttia ja oikeasti alkaa tuntua että hän ei ole aivan kunnossa mutta en keksi millä lähtisin asiaa auttamaan.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa tekemästä niinkuin vaimosi haluaa. Jos hän suuttuu niin oma ongelmansa. Ehkä et voi muuttaa vaimoasi, mutta omaan käytökseesi voit vaikuttaa. Ei hän sinua jätä jos rakastaa.

Vierailija
42/58 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että vaimo on kotoisin Venäjältä, Kiinasta tai ehkä Koreasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, mistä vaimosi on kotoisin, ei tarvitse kertoa maata mutta mikä kulttuuri?

Eiköhän tuo ole slaavilaisesta kulttuurista. Olis kannattanut ottaa työrotuinen nainen.

Vierailija
44/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavilaista hyvinkin, mutta kyllä se joku roti pitäisi olla, ei ne kaikki ihmiset tuollaisia ole. Mutta luulisin että mun virhe ollut olla asettamatta selkeitä rajoja,  olen sanonut asioista painavasti mutta hän vain naureskelee, ilman henkilökohtaista välitöntä seurausta tai rangaistusta ei häntä toisen pyyntö tai antamansa lupaukset hetkauta.

Joten nyt ajattelin että ei tässä auta muu kuin toimia selkeiden hieman lapsenkasvatukseen viittaavien menetelmien mukaan, myöntäähän hän itsekin olevansa vielä lapsi, että se kuuluu kulttuuriin kun eletään aikuisena ennen avioliittoa kotona vanhempien huomassa. Joten annetaan tälle vaihtoehdolle mahdollisuus. 

En ole vain aikaisemmin tehnyt vastaavia juttuja, aina luottaen että aikuinen ihminen osaisi ottaa vastuun omasta käytöksestään mutta nyt on sitten opeteltava uusia temppuja! :)

Nainen on hänen pyynnöstään hankkimaani bemariakin kommentoinut lähinnä että kohta ostetaan kalliimpi. Totesin että seuraavan kerran jos menee henkilökohtaisuuksiin solvaamaan mua, ni se bemari vaihtuu Fiatiin. Oli itsevarman näköisenä ja iski vielä kättä päälle sopimuksesta! Tajusin sitten itse kyllä että jotain välittömämpää hänelle merkittävää, eikä niin paljon minulta vaivaa ja uhrauksia vaativia voimakeinoja pitäisi olla käytössä.

Tuli tässä sitten mieleen että kun hän käyttää paljon iPadia, päivät pitkät surffailee netissä katsellen muoti yms. kauneus vlogeja, että sopiva rangaistus voisi olla poistaa padi, silloin joutuisi käyttämään iPhonea joka ei niin mukavaa. myös seuraavana askeleena nettiyhteyksien rajoitus, esim. aiheettomasta raivoamisesta ja epäkunnioittavasta käytöksestä seuraavat 3 päivää vain 0,5 tuntia päivässä hänelle nettiyhteys avataan että voi puhua vanhemmilleen eikä muuta. 

En ole täysin itsevarma nyt kaikista ideoistani, meneekö jotkut liian pitkälle tms. 

yksi idea: jos alkaa huutaa ja riehua ja solvata niin kylmästi vain parvekkeelle  jäähylle ja ovi lukkoon. Haittana että saattaa rikkoa ikkunan "emotionaalisessa" tilassaan. Myös kuulin kommentteja että kyse on silloin vapaudenriistosta!?

Onko teillä ajatuksia, kuinka koulia aikuista "kuritonta lasta" tehokkaasti mutta menemättä liian pitkälle?

Vierailija
45/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toinen idea: 

hän haluaa matkustaa vanhempiensa luokse toiseen maahan, ja odottaa tietysti mun maksavan aina lentoliput hänelle. Ilmoittaisin että jos vielä käyttäytyy asiattomasti, niin seuraavan reissun maksaa ihan itse. (tosin voihan se olla että alkaa sitten hänelle antamani taskurahat vaatia täydennystä tavallista useammin jos alkaa niistä laittaa sivuun, mutta kuitenkin)

Tämä on tosiaan hämmentävä tilanne, mutta tuntuu että hän useimmiten osaa ottaa toisen huomioon vain jos siitä on hyvinkin välitöntä etua hänelle itselleen, joten esim. tilanne että hän tietää että mitä nopeammin alkaa käyttäytyä hyvin ja pyytää anteeksi, sitä nopeammin pääsisi taas nettiin, voisi auttaa. Ei tämä ideaaliselta tunnu mutta onhan se toivon kipinä että oppimalla väkisin oikeita tapoja, kenties ne muodostuvat vähitellen luontevaksi.

Vierailija
46/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te ylipäätään olette yhdessä?! Kai sitä p*llua saa helpommallakin?

Vierailija
47/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, nainen on kyllä monessa oikeassa jos mies on oikeasti noin uskomattoman kynnysmatto ja sietää tuollaista. Tuollainen mies suorastaan huutaakin naista komentelemaan kun ei osaa itse päättää näemmä mistään. Ei kukaan terve ihminen katselisi tuollaista sekuntiakaan, vaan olisi jo ottanut hatkat aikaa sitten. Siinä olisi hyvä opetus ja näpäytys. Mutta ulise ennemmin sivutolkulla.

Vierailija
48/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEESTI. Jos edes joutuu harkitsemaan vaimon "kouluttamista" noin, ei edes kuin lasta vaan koiraa, niin herrajumala tyhmempikin tajuaa etta on aika erota!! Mutta kuten sanoin aiemmin, olet taalla vaantanyt samasta asiasta ennenkin joten vaikuttaa silta etta olet toivoton tapaus. En kylla kasita miksi ihmiset haluavat valttamatta pysya onnettomina mutta hei, omapahan on elamasi.

P.S. Ei se vaimo muutu vaikka miten tekisit, alistu vaan itse valitsemaan kohtaloosi.

Vierailija
49/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo 👎

Vierailija
50/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te ylipäätään olette yhdessä?! Kai sitä p*llua saa helpommallakin?

Naimisiin mentiin tuntematta kunnolla ennen sitä.

Vierailija
51/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun opiskelukaveri meni naimisiin venäläisen mimmin kanssa ja meno oli kuvatun kaltaista. Joka asian piti olla kalleinta ja kaunista ja mimmillä ei ollut mitään tajua rahan käytöstä. Ero tuli.

Vierailija
52/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmentynytaviomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joko sitä seksiä on ollut vai kääntääkö vaimo kasvonsa inhon vallassa pois, kun yrität edes suudella?  :D :D :D

Vierailija
53/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen itse olet, entä vaimosi? Etkö saanut suomalaista naista?

Vierailija
54/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko oikeasti yllätyksenä, että nainen ei välttämättä olekaan mitenkään rakastunut sinuun? Monille naisille naimisiinmeno on edelleen ainoa keino hankkia elanto, ja heidän on pakko teeskennellä mukavaa, että saavat rikkaan länsimaisen miehen nalkkiin. Itse halusit epätasa-arvoisen suhteen, kestä nyt valintasi.

Vierailija
55/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lyö sitä... kuitenkin se on lasileuka

Vierailija
56/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun opiskelukaveri meni naimisiin venäläisen mimmin kanssa ja meno oli kuvatun kaltaista. Joka asian piti olla kalleinta ja kaunista ja mimmillä ei ollut mitään tajua rahan käytöstä. Ero tuli.

Vai niin. Sehän on kumma.

Että vaikka sai kauniin venäläisen naisen eikä tarvinnut tyytyä persjalkaiseen suomimatamiin?

Vierailija
57/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan eron nyt eikä sitten kun on lapsiakin mukana. Noloahan se voi tietty olla jos on just menny naimisiin, mutt voin vain kuvitella mikä helvetti on pystyssä sitten jos teillä on lapsiakin. Ja sitten eroaminen on hankalampaa kun nainen varmaan alkaa kiristämään lapsilla. 

Vierailija
58/58 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmentynytaviomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talla on annettu vaikka mita neuvoja ja nakokulmia mutta et tartu naihin tai edes kommentoi (ylla olevaa ei lasketa, eihan tuo edes vastaa kysymykseen), jaarittelet vain omiasi. Muistan saman tyylin viime kevaalta.