En saanut yöllä unta, aloin pohtimaan uskon asioita
Heitin hiljaa sisälläin ilmoille ajatuksen, että jos on olemassa jotain raamattuun ja hengelliseen kosketukseen viittaavaa, niin antakoon tämän puhua puolestaan ja näyttäytyköön tämä minulle jonakin valoilmiönä. Nostin päätäni tyynystä ja ilmalämpöpumpun vihreä valo vilisi silmissäni pystysuorassa linjassa kovaa vauhtia jonkin aikaa. Painoin pääni tyynyn ja vilkaisin toisen kerran, sama jatkui vielä hetken. Mistään oikosulusta tms ei voinut olla kyse. Tämän päivän olen ollut enemmän kuin hämmentynyt. Mitä tästä mielestäsi voi päätellä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Pyysin saada merkin jonkinlaisena valoilmiönä. Joskus olen jutellut ihmiselle, jolle ilmestyi enkelhahmo. Minä en ole kukaan ketään tuomitsemaan, mutta epäilin tämän olevan yritys saada minut kiinnostumaan uskon asioista. Enkä sitä miettinyt sen kummemmin. Nyt mietityttää kovasti öinen kokemukseni. Voiko alitajunta /mielikuvitus saada noin varmasti kokemani valo ilmentymän aikaan? Ja jos niin miksi se tapahtui juuri silloin kun pyysin? Sainko kutsun? Ohjautuuko elämäni "omalla painollaan" oikeaan suuntaan, mikäli tämä oli merkki minulle?
"Jonkinlaisena valoilmiönä", eli aika sama, kuin rukoilisi "Jos kuulet, anna merkki olemalla täysin vaiti", eli etukäteen olet päättänyt, että joku merkki on saatava.
Tuollainen vilkkuva valo on muutenkin aika surkea suoritus kaikkivaltiaalta. Missä on liekihtivät pilarit ja jylisevä ääni taivaista? Missä ihmeellinen enkelten kuoro ja maanjäristykset?
Tulta ja tulikiveä peliin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jeesus ja Hänen Isänsä Kaikkivaltais Pyhä Jumaka on totta‼️. Olen itse saanut todistaa sitä ja nähnyt ihmeitä, rukousvastauksina yli 20 vuotta!
Tässä maailmassa vallitsee 2 voimaa hyvä ja paha - Jumala ja saatana. Saatana on jo kuitenkin voitettu golgatan ristillä. saatana tietää sen ja vihaa häviötään ja yrittää kaikin keinoin saada sekasortoa, vihaa ja sotaa aikaiseksi. Jumala rakasti ja rakastaa sinua niin paljon että haluaa antaa sinulle ilmaiseksi lahjaksi iankaikkisen elämän hänen kanssaan 😊.
Se on lahja jonka jokainen voi ottaa vastaan tai hylätä sen. Uskovat saavat kokea Jeesuksen antamaa iloa, rauhaa ja rakkautta.Miten ikuisen elämän lahjan sitten saa tai miten tullaan uskoon - se on helppoa!!
Rukoile tämä rukous ääneen koko sydämestäsi: Rakas Jeesus, anna kaikki syntini anteeksi,(voit sanoa ääneen jo nkun synnin joka vaivaa sinua) pese minut sinun golgatalla vuotaneella verelläsi täysin puhtaaksi. Tule Jeesus minun sydämeeni asumaan ja hallitsemaan sitä. Kiitos Jeesus iankaikkisen elämän lahjasta. Jeesus auta minua ymmärtämään raamatun sanomaa ja avaa sanasi minulle. Kiitos Jeesus että johdattaa minulle oikean ja hyvän seurakunnan josta saan ystäviä joiden kanssa on helppo kasvaa sinun tuntemisessasi. Opeta Jeesus minua rukoilemaan ja kertomaan sinusta lempeästi. Kiitos Jeesus että saan aloittaa elämäni sinun lapsenasi!! Aamen
Jos rukoilit tämän koko sydämestäsi Jeesuksen rakkaus tulee muuttamaan sinun elämääsi paremmaksi. Saat ilon ja rauhan. Avaa raamattu ja pyydä Rukoillen että ymmärtäisit sitä. Pian huomaat kuinka ymmärrät mitä et aiemmin ole ymmärtänyt. Pyhä- Henki tulee ja avaa sanaa sinulle. Etsi seurakunta ja kerro siellä että olet antanut juuri elämäsi Jeesukselle ❤️ Seurakuntia joita voin suositella on helluntaiseurakunta, vapaaseurakunta, babtisti seurakunta, luterilaisista herätysliikkeistä kansanlähetys ja kansan raamattuseura.
Ala kuunnella radio deitä ja etsi alfa tv. Näin pääset kasvamaan uskossa ❤️ Ihanaa elämänmittaista seikkailua sinulle Jeesuksen seurassa ‼️
Kysäisepäs siinä huutamisen lomassa jumalalta, minkä takia sairaaloissa ja katuojissa makaa kuolemansairaita ja kituvia pikkulapsia eikä mikään muutu, paitsi että lisää tulee nopeammin kuin entisiä ehtii kitua kuoliaaksi. Minua nuo lempeydet ja rakkaudet eivät oikein vakuuta, ennen kuin tämä juttu on selvitetty.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että joskus näille uskovaisille saadaan joku diagnoosi. Siihen asti tuydyn naureskelemaan. Mites kun mun ilmalämpöpumpun valon väri vaihtuu keltaisesta siniseen tai punaiseen, onko saatana hyökännyt?
Talvisin minun ilmalämpöpumppuni iskee silloin tällöin silmää ja kurluttaa. Onkohan syytä huoleen? En ole edes käynyt rippikoulua.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sulle tuli merkki taivaasta. Jännä kun ateistit on heti tyrmäämäs tai laskemas leikiks uskon asiat. Ihan kuin heitä pelottais tai häiritsis jokin asiassa erityisesti. Miten sen ketään pitäis liikuttaa jos joku uskoo? Tai onko joltain pois jos on uskossa? Ihme juttu.
Onhan se sikäli pois meiltä, että taikauskoisuuden määrä jarruttaa suoraan yhteiskunnalista kehitystä, minkä näkee kauhealla tavalla vaikkapa Keski-Afrikan homseksuaalien kivittämisissä tai Puolan uudessa aborttilainsäädännössä. Minä ainakin elän mieluummin yhteiskunnassa, jossa muiden arvosteluykyyn ja ajatteluun voi luottaa, ja jossa henkiin ja jumaliin uskovia kohdellaan asiaankuuluvalla tavalla.
Taikauskot ja yhteiskunnan kehityksen jarruttaminen on hieman eri asia kuin se, että joku on löytänyt rauhan elämäänsä, ei enää esim. ole katkera ja kaunainen, vaan pystyy kohtelemaan muita ihmisiä arvostavasti ja kunnioittavasti. Mielestäni viimeksi mainitulla tavalla toimiva tuottaa yhteiskuntaan nimen omaan kehitystä. Sun kannattaisi varmaan avartua vähän sen suhteen, millaisia luulet suomalaisten keskivertouskovaisten olevan joidenkin ulkolaisten ääriesimerkkien perusteella. Suurin osa meistä ei muuten huutele uskostaan, joten voi olla, että meitä on elämässäsi enemmän kuin tiedätkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jeesus ja Hänen Isänsä Kaikkivaltais Pyhä Jumaka on totta‼️. Olen itse saanut todistaa sitä ja nähnyt ihmeitä, rukousvastauksina yli 20 vuotta!
Tässä maailmassa vallitsee 2 voimaa hyvä ja paha - Jumala ja saatana. Saatana on jo kuitenkin voitettu golgatan ristillä. saatana tietää sen ja vihaa häviötään ja yrittää kaikin keinoin saada sekasortoa, vihaa ja sotaa aikaiseksi. Jumala rakasti ja rakastaa sinua niin paljon että haluaa antaa sinulle ilmaiseksi lahjaksi iankaikkisen elämän hänen kanssaan 😊.
Se on lahja jonka jokainen voi ottaa vastaan tai hylätä sen. Uskovat saavat kokea Jeesuksen antamaa iloa, rauhaa ja rakkautta.Miten ikuisen elämän lahjan sitten saa tai miten tullaan uskoon - se on helppoa!!
Rukoile tämä rukous ääneen koko sydämestäsi: Rakas Jeesus, anna kaikki syntini anteeksi,(voit sanoa ääneen jo nkun synnin joka vaivaa sinua) pese minut sinun golgatalla vuotaneella verelläsi täysin puhtaaksi. Tule Jeesus minun sydämeeni asumaan ja hallitsemaan sitä. Kiitos Jeesus iankaikkisen elämän lahjasta. Jeesus auta minua ymmärtämään raamatun sanomaa ja avaa sanasi minulle. Kiitos Jeesus että johdattaa minulle oikean ja hyvän seurakunnan josta saan ystäviä joiden kanssa on helppo kasvaa sinun tuntemisessasi. Opeta Jeesus minua rukoilemaan ja kertomaan sinusta lempeästi. Kiitos Jeesus että saan aloittaa elämäni sinun lapsenasi!! Aamen
Jos rukoilit tämän koko sydämestäsi Jeesuksen rakkaus tulee muuttamaan sinun elämääsi paremmaksi. Saat ilon ja rauhan. Avaa raamattu ja pyydä Rukoillen että ymmärtäisit sitä. Pian huomaat kuinka ymmärrät mitä et aiemmin ole ymmärtänyt. Pyhä- Henki tulee ja avaa sanaa sinulle. Etsi seurakunta ja kerro siellä että olet antanut juuri elämäsi Jeesukselle ❤️ Seurakuntia joita voin suositella on helluntaiseurakunta, vapaaseurakunta, babtisti seurakunta, luterilaisista herätysliikkeistä kansanlähetys ja kansan raamattuseura.
Ala kuunnella radio deitä ja etsi alfa tv. Näin pääset kasvamaan uskossa ❤️ Ihanaa elämänmittaista seikkailua sinulle Jeesuksen seurassa ‼️
Kysäisepäs siinä huutamisen lomassa jumalalta, minkä takia sairaaloissa ja katuojissa makaa kuolemansairaita ja kituvia pikkulapsia eikä mikään muutu, paitsi että lisää tulee nopeammin kuin entisiä ehtii kitua kuoliaaksi. Minua nuo lempeydet ja rakkaudet eivät oikein vakuuta, ennen kuin tämä juttu on selvitetty.
No eikös Raamatusta löydy selitystä tuohon aika runsaastikin. Ratkaisuja myös, jos vain ihmiset haluavat jotain asioille tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että joskus näille uskovaisille saadaan joku diagnoosi. Siihen asti tuydyn naureskelemaan. Mites kun mun ilmalämpöpumpun valon väri vaihtuu keltaisesta siniseen tai punaiseen, onko saatana hyökännyt?
Talvisin minun ilmalämpöpumppuni iskee silloin tällöin silmää ja kurluttaa. Onkohan syytä huoleen? En ole edes käynyt rippikoulua.
Pyydä manaaja paikalle. Tollaset ääniviestit tulee alakerran puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti syntimme Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän.
Jeesus tuli antamaan elämän, ikuisen elämän. Jumalan ikuinen valtakunta on pyhä, mutta me ihmiset olemme tehneet kaikenlaista pahaa... Jumala antoi Poikansa Jeesuksen meidän syntiemme sovitukseksi. Usko Jeesukseen tekee meidät kelvollisiksi astumaan Jumalan ikuiseen valtakuntaan. Jumala teki tämän kaiken siksi, että Hän rakastaa meitä.
Ai rakastaa meitä? No eipä oikein näytä siltä. Vai ketä "meitä" oikein tarkoitat?
"Siinä on rakkaus – ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." (1 Joh. 4: 10)
Keiden puolesta Jeesus kuoli ristillä? Syntiin langenneiden ihmisten. Jos olet syntiin langennut ihminen, täytät kriteerit.
"...Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden." (1. Tim. 2-4)"Ja hän [Jeesus] sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark. 16: 15-16)"Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy." (Hepr. 11: 1)
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti syntimme Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Niin ei tuo nyt kyllä vastaa mun kysymykseen. Mistä mun pitäisi pelastua? Mitä on synti? Miksi Jumala sallii hirvittävän määrän pahaa tapahtua jatkuvasti, vaikka voisi lopettaa sen silmänräpäyksessä? Kerrotko missä näet Jumalan rakkauden? Mitä on rakkaus on sinun mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös Raamatusta löydy selitystä tuohon aika runsaastikin. Ratkaisuja myös, jos vain ihmiset haluavat jotain asioille tehdä.
Niinkö löytyy? Kerropa ne kohdat, odotan mielenkiinnolla. Ratkaisu maailmanrauhaan ja kaikkien sairauksien, kaiken väkivallan jne. lopettamiseksi siis löytyy jokunen tuhat vuotta sitten kyhätyn kirjan tarinoista? Tai eihän sitä silloin kasattu, kirjoitettiin joskus jossain vaiheessa suusta suuhun kulkeneita tarinoita ja paljon myöhemmin kasattiin yhteen. Jokusen kerran on käännetty ja muokattu. Melko sairasta, että jotkut ottavat tuon kirjan totena. Säälittävää ja juuri sen takia maailma on tässä tilassa, missä se nyt on. Uskonto on pahimmalaatuista sairautta.
Uskovaiset kummasti aina hiljenee, kun pitäisi ihan oikeasti miettiä asioita. Ei heillä ole vastauksia mihinkään, sillä he eivät osaa pohtia, eikä heidän uskontonsa anna mihinkään mitään vastauksia. Tyhjää sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
Että ilmalämpöpumppuun tulee virtaa ;)
Siis Jumalan henkeä sinne virtaa!!!!!!!!!!
Itselleni kerran kävi vastaavasti kovasta masennuksesta kärsiessäni. Makasin vain sängyssä ja itkien tuijotin kattoa. Sitten ajattelin, että jos sinä olet siellä, jos tiedät ahdinkon, näytä se valolla. Samalla sekunnilla vaatekaapistani alkoi näkyä valoa. Pelästyin ihan hirveästi, laitoin valot päälle ja kävelin kaapille.
Siellä oli kännykässä näyttö päällä, ei mitään muuta kuin valo. Kännykkä jossa ei ollut akkua yhtään jäljellä ja johon en ollut koskenut pariin vuoteen.
En tietenkään osaa sanoa, mikä lopulta aiheutti tämän. Sillä hetkellä se tuntui lohdutukselta ja avulta. Ja kun menin sänkyyni nukahdin heti. Silloin kärsin unettomuudesta. Ja tämän jälkeen nukuin aina kuin pieni vauva.
Nyt haluaisin löytää samanlaista lohtua tähän elämäntilanteeseen. Ja koko maailmantilanteeseen... mutta tutkimattomat ovat herran tiet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kerropa, mitä ihmiset voivat asialle tehdä, kun kerran jumala itse ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä manaaja paikalle. Tollaset ääniviestit tulee alakerran puolelta.
Ei tarvittu manaajaa vaan pumppufirman huoltomies. Sekin kyllä iski silmää. ;)
Tää oli päivän höpsöin ja hellyyttävin alotus. Kerros nyt ap vielä sen ilmalämpöpumpun merkki. Mullakin usko vähän hakusessa ja ilmalämpöpumpun osto edessä.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset kummasti aina hiljenee, kun pitäisi ihan oikeasti miettiä asioita. Ei heillä ole vastauksia mihinkään, sillä he eivät osaa pohtia, eikä heidän uskontonsa anna mihinkään mitään vastauksia. Tyhjää sanahelinää.
Lue Raamattua, sieltä löydät vastauksia mieltäsi askarruttaviin asioihin. Mistä erityisesti haluat keskustella uskon asioista?
Itse koin aika vasta vähän samankaltaisen kokemuksen. Avopuolisoni kanssa oli ollut kovasti riitaa, ero harkinnassa ja todella kireä tunnelma kotonamme. Makasin sängyssä itkien pahan riidan jälkeen, ja mietin että kaikki on lopussa suhteessamme. Mieheni oli sohvalla, vetäytyneenä mykkäkouluun jo tovin. Rukoilin hiljaa mielessäni että Jeesus auta meitä sopimaan riita ja anna miehen tulla vastaan sopimisessa. Täysin yhtäkkiä heti rukoiltuani mieheni nousi sohvalta ja käveli makuuhuoneeseen, halasi ja pyysi anteeksi, ja halusi sopia asiat ja suhteen. Yläkerran apua tai ei, olen edelleen hämmästynyt tapahtuneesta. Tällä hetkellä olemme onnellisia yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse koin aika vasta vähän samankaltaisen kokemuksen. Avopuolisoni kanssa oli ollut kovasti riitaa, ero harkinnassa ja todella kireä tunnelma kotonamme. Makasin sängyssä itkien pahan riidan jälkeen, ja mietin että kaikki on lopussa suhteessamme. Mieheni oli sohvalla, vetäytyneenä mykkäkouluun jo tovin. Rukoilin hiljaa mielessäni että Jeesus auta meitä sopimaan riita ja anna miehen tulla vastaan sopimisessa. Täysin yhtäkkiä heti rukoiltuani mieheni nousi sohvalta ja käveli makuuhuoneeseen, halasi ja pyysi anteeksi, ja halusi sopia asiat ja suhteen. Yläkerran apua tai ei, olen edelleen hämmästynyt tapahtuneesta. Tällä hetkellä olemme onnellisia yhdessä.
Miiehesi ei siis tullut sopimaan riitaa omasta halustaan, vaan Jeesus kävelytti hänet zombina tekemään sen.
58, mikäs syy on tulla vinoilemaan? Se mitä yllä kirjoitin, on totta ja tapahtunutta, se mikä sen aiheutti, on arvailun varassa. Missä vaiheessa sanoin että Jeesus kävelytti? Voihan kyseessä olla sattuma tai rukouksen voima. Ehkä sullakin tulee elämässä hetki, jolloin koet itsesi väsyneeksi ja kokeilet vaikka rukousta. Kyseinen "vitsikäs heittosi" oli aika mauton, vitsailet kumminkin toisen elämän raskaista hetkistä...
Vierailija kirjoitti:
58, mikäs syy on tulla vinoilemaan? Se mitä yllä kirjoitin, on totta ja tapahtunutta, se mikä sen aiheutti, on arvailun varassa. Missä vaiheessa sanoin että Jeesus kävelytti? Voihan kyseessä olla sattuma tai rukouksen voima. Ehkä sullakin tulee elämässä hetki, jolloin koet itsesi väsyneeksi ja kokeilet vaikka rukousta. Kyseinen "vitsikäs heittosi" oli aika mauton, vitsailet kumminkin toisen elämän raskaista hetkistä...
Ei miehesi omasta halustaan tullut hieromaan sovintoa, niinhän sinä tuossa itsekin sanot. Jeesus totteli tällä kertaa sinua. Voit ajatella, että ei Jeesus kävelyttänyt häntä vaan nosti niskasta, mutta ei se asiaa miksikään muuta, tahdottomana tai aivopestynä miestäsi siinä tuotiin. Tai sitten oli vain sattumasta kyse, että sinä luit loitsuja juuri silloin, kun miehesi päätti lähteä sovittelemaan.
En minä vinoile. Tämä on kummitus- ja ilmalämpöpumppujuttuketju.
Jahve joko voisi lopettaa kärsimykset, mutta ei halua tehdä sitä, tai sitten hän ei pysty siihen. Ensimmäisessä tapauksessa hän on hirviömäinen julmuri, jota ainoastaan sadistit voivat palvoa, ja toisessa tapauksessa hän ei ole kaikkivoipa jumala ollenkaan.
Maailmasta lötyisi kirjaimellisesti tuhansia kivampia jumaluuksia palvottavaksi, mutta totta kai ilmalämpöpumpun valoa vilkutti tämä kansanmurhaava, seksuaalimoraaliin sotkeutuva tyranni.