Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-15-v. seurustelevat lapset ja yökyläilyt

Vierailija
04.10.2016 |

Miksi annat lasten tuoda tyttöystävän ja poikaystävän yökylään? Vasta eräs äiti kauhisteli fb:ssä, kun omalla pojalla (15-v.) oli tyttöystävä yökylässä (15-v.), että kuinka tytön vanhemmat edes sallivat yökyläilyn.

Ja mikä siinä on niin siistiä, että yläkoululaiset ovat "vakavassa" suhteessa, niin kuin toinen äiti kuvaili.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että en halua että tapaavat joka päivä johtuu monesta syystä;

* minusta olisi hyvä että heillä molemmilla olisi omiakin ystäviä, harrastuksia ja ennen kaikkea riittävästi aikaa kunnolliseen koulutyöhön

* itse en ole valmis jakamaan jokaista hetkeä minulle ulkopuolisen ihmisen kanssa

* kotimme on nykyisellään melko ahdas ....

* tyttö ripustautuu muutenkin  poikaystäväänsä sivusta katsoen ahdistavan paljon, kannustan poikaa huomaamaan muutakin elämää

* teemme asioita oman perheen kesken välillä ja nautimme siitä kaikki

Ymmärrän, että jokainen haluaa olla välillä ihan vain perheen kesken. Mutta sun lapsi kasvaa. Et sinä voi puuttua siihen millainen suhde heillä on. Sinusta on hyvä, että heillä molemmilla olisi omiakin ystäviä, mutta sinä et voi sitä päättää. Se on näiden nuorten itse päätettävä ja tehtävä. Sä voit neuvoa ja sanoa mielipiteen, mutta et päättää ja ohjailla, että teidän pitää elää näin ja näin.

Jos tyttö ripustautuu mielestäsi liikaa, niin muista, että ehkäpä se on VAIN sinun mielipide. Ehkäpä poikasi ei välitä siitä ollenkaan. Ehkäpä hän haluaakin, että ripustautuu. Nuoret elävät ja tuntevat täysillä vielä tuossa vaiheessa. Kaikki on niin ehdotonta ja täynnä tunnetta. Aikuiset voi vain ympärillä hymyillen katsoa ja auttaa, etteivät hölmöile.

Sun vaan nyt pitää hyväksyä, että lapsesi kasvaa ja napanuora venyy.

Vierailija
22/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän itse muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ollessani 16 vuotias. Sillä vähän huvittaa nämä "joka päivä ei saa kyläillä"-sääntöjen laatijat. Eikö jo 16 v saa ottaa vastuuta omista suhteistaan ja pitää kotia kotinaan ilman tiukkoja sääntöjä?

Just siks ttä se on perheen yhteinen koti ja muillekin pitää antaa tilaa olla, elää ja viihtyä siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän ihmetyttää tämä ilmeisesti todella yleinen nihkeä suhtautuminen omien lasten kavereihin ja seurustelukumppaneihin. Ne kyläilyt ja yökyläilyt kuuluu asiaan kun on lapsia. Ne kaverit ja seurustelukumppanit on osa lapsesi elämää ja tärkeitä henkiköitä lapselle. Itse en ainakaan halua rajoittaa lasteni ihmissuhteita millään omalla nihkeilyllä (ellei oikeasti ole huonoa seuraa lapselle) ja kyllä lasten tärkeiden kavereiden/seurustelukunppaneidenkin täytyy tuntea olevansa tervetulleita meidän ja lastemme elämään.

Vierailija
24/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 16v poika on nyt 6kk seurustellut ensi viikolla 15v täyttävän tytön kanssa. Tyttö on paljon meillä, hänen kotonaan ei ole omaa tilaa olla, kolme lasta ja yksi yhteinen huone heillä käytössään.

Meillä voivat olla mutta rajoja on vedelty. Ei joka päivä. Tämä on ongelma, tyttö on aktiivinen ja usein käy niin että vaikka ei olisi lupa tulla, tyttö on iltapäivällä meillä jo ennen kuin ehdin töistä kotiin. Silloin kerron että ei pitänyt mennä näin. Molemmille.

Iltaisin meillä ei sallita kenenkään vieraita 21 jälkeen. Minun on silloin saatava yksityisyyteni osatakseni nukahtaa oikeaan aikaan ettei aamu ole liian hankala.

Yökyliä ei ole hyväksytty. Aluksi tyttö (14v) tyrkytti itseään yökylään toistuvasti. Silloin puhuin seksistä. Siitä että hän on lapsi ja häntä koskee 14 vuotiaana vielä lapsen suojaikäraja. Asiat etenevät. Ymmärrän sen.

Särkeä on nyt paistettu 6 kk ja nyt on sitten puhuttu ehkäisystä. Siitä kuinka tärkeätä on huolehtia itsestään ja kumppanistaan pitämällä huolta ehkäisystä. Olen puhunut e-neuvolasta ja siitä että jos kantti ei kestä mennä sinne, varataan aika yksityiselle ja vien heidät ja käyn kassalla tarvittaessa. Tämä on elämää. En näe tyttöä tai lähinnä tytön perheen tilannetta ihanteellisena ja perheen sotkut rassaavat usein poikaakin. Mutta kun tilanne on tämä=normaali pojan mieheksi kasvamisessa, minun tehtäväni on olla tukena.

Särkeä paistettu 6kk?!😧

Vierailija
25/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän itse muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ollessani 16 vuotias. Sillä vähän huvittaa nämä "joka päivä ei saa kyläillä"-sääntöjen laatijat. Eikö jo 16 v saa ottaa vastuuta omista suhteistaan ja pitää kotia kotinaan ilman tiukkoja sääntöjä?

Just siks ttä se on perheen yhteinen koti ja muillekin pitää antaa tilaa olla, elää ja viihtyä siellä.

Joo, mutta silloin muidenkin pitää kestää kompromisseja kuin vain teinin.

Nykyään on ihme suhtautuminen kavereihin ja "vieraisiin lapsiin". Mun lapsuudessa saatettiin viettää viikkokin kavereiden mökillä eikä siitä tehty mitään ihme ongelmaa.

Vierailija
26/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina ajatellaan, että teinit nusaavat? Seurustelin itse teininä muutamankin ikäiseni tai hieman vanhemman pojan kanssa ja neitsyyteni meni vasta 20 vuotiaana silloiselle poikaystävälleni. Teininä kyllä pussailimme jopa tunteja, mutta pitemmälle en antanut tilanteen mennä ja hyvä niin. Kun lapselle on annettu hyvä itsetunto, niin sillä pärjää pitkälle.

Vierailija
27/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina ajatellaan, että teinit nusaavat? Seurustelin itse teininä muutamankin ikäiseni tai hieman vanhemman pojan kanssa ja neitsyyteni meni vasta 20 vuotiaana silloiselle poikaystävälleni. Teininä kyllä pussailimme jopa tunteja, mutta pitemmälle en antanut tilanteen mennä ja hyvä niin. Kun lapselle on annettu hyvä itsetunto, niin sillä pärjää pitkälle.

Niinpä.

Vaikka itse sitä jo teininä harrastinkin, niin en siltikään koskaan kotona vanhempieni ollessa paikalla. Ei sitä kehdannut.

Paitsi sitten myöhemmin 18-vuotiaana nykyisen mieheni kanssa ja vieläkin hävettää, koska varmasti vanhemmat sen kuuli.

Vierailija
28/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille on saanut 14-vuotiaasta lähtien tulla yöksi ja tytöt ovat saaneet myös itse mennä. Miksei saisi? Siinä oppii tutustumaan myös poikaan paremmin, kun näkee enemmän ja oikeassa arjessa, eikä vain lyhyellä vierailulla. Ja mitä sitten jos harrastavat seksiä? Siitä saa kaikki nauttia (tietyn rajoin) kunhan toimii vastuullisesti. Minä olen tyttöni ainakin kasvattanut niin, että järki pysyy päässä joka tilanteessa.

Aina kun ovat meillä yötä niin viettävät myös muun perheen kanssa aikaa, katsovat elokuvia, pelailevat, saunovat ja kokkaavat yhdessä perheen kanssa enkä näe siinä mitään väärää. Öisin kuuluu vähän naurua, mutta ilo on vaan hyväksi.

Vierailija
29/30 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin ensimmäisen kerran hieman ennen kuin täytin 16v. Tyttöystävä oli puoli vuotta vanhempi ja päätimme harrastaa seksiä pian sen jälkeen kun täytin 16. Koska yökyläily ei ollut mahdollista meillä koska jaoin huoneen pikkuveljeni kanssa eikä tytön vanhemmat sallineet yökyläilyä heidän luonaan (mikä tietenkin ihan ok, heidän päätösvaltaanhan se kuuluu). Ensimmäinen kerta tapahtui meillä keskellä päivää kun kukaan ei ollut kotona ja kesällä harrastimme seksiä jopa metsässä 

Vierailija
30/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varmaan sitten myöskään esim. rahaa vailla, kun on niin aikuinen ja ottaa vastuun itsestään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän