18v todellakin tarvitsee vanhempien luvan aikoo mennä tapaamaan jotain festareilla tapaamaansa miestä yli 200 km päähän.
Ihan sama vaikka on täysi-ikäinen, mutta jos tuollaiselle reissulle haluaisi lähteä niin ei ole tarpeeksi kypsä tekemään päätöksiä. Ei kukaan täysijärkinen vanhempi anna 18v mennä tapaamaan tyyppiä jota ei ole itse tavannut ja josta ei mitään tiedä. Ei noin nuori pysty itsestään huolehtimaan millään tavalla.
Kommentit (15)
Nää pikauusinnat on tylsiä. Yritä keväällä uudestaan.
Tottakai niin kauan kuin asuu vanhempiensa katon alla. Muuttakoon omilleen niin saa tehdä mitä lystää. Näin meillä.
Itse lähdin viikoksi 250 km päähän tapaamaan lasteni isää. Onneksi lähdin!
Ikää oli huimat 16 vuotta. :)
Onhan se hyvä kertoa jollekin, mihin on menossa. Muuten tulee kuumat paikat, jos herää sidottuna perunakellarista eikä kukaan tiedä, mihin päin on hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä kertoa jollekin, mihin on menossa. Muuten tulee kuumat paikat, jos herää sidottuna perunakellarista eikä kukaan tiedä, mihin päin on hävinnyt.
Totta kai hyviin käytöstapoihin kuuluu ilmoittaa missä on. Mutta täysi-ikäistä ei voi estää menemästä.
Mitenköhän se vanhempien mahdollinen lupa tekisi vaarallisesta tilanteesta vaarattoman ? 18 v päättää itse menoistaan, mutta perheessä kuuluu kertoa mihin menee ja koska suurin piirtein palaa.
Tuolla menolla sun lapses ei ikinä opi huolehtimaan itsestään. Sitäpaitsi eihän se minnekään pimeälle kujalle ole sitä äijää menossa tapaamaan, vaan festareille missä on aivan hirveästi muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai niin kauan kuin asuu vanhempiensa katon alla. Muuttakoon omilleen niin saa tehdä mitä lystää. Näin meillä.
Tuolla onkin sitten aina hyvä kiristää, miten raukkamaista. Onneksi minä voin samalla kiristää äitiä ja sanoa muuttavani isän luokse :)
Missä iässä mielestäsi nuori saa alkaa tehdä itsenäisiä päätöksiä kysymättä lupaa vanhemmiltaan? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska näkemyksesi poikkeaa noinkin paljon juridisesta täysi-ikäisyyden ja täysivaltaisuuden määritelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla menolla sun lapses ei ikinä opi huolehtimaan itsestään. Sitäpaitsi eihän se minnekään pimeälle kujalle ole sitä äijää menossa tapaamaan, vaan festareille missä on aivan hirveästi muita ihmisiä.
Siis ap tarkoitti että tyttö on tavannut miehen festareilla ja nyt on menossa tämän kotiin.
No itse olin 18 vuotiaana asunut omillani hyvät pätkät. (Olen syntynyt 92, eli en nyt puhu mistään 40 luvun lintukodosta) Ei minulla ole mitään sanottavaa 18veen menemisiin. Varautuisin pelastamaan kiipelistä, jos sössii asiansa ja tarvii vaikka taksirahaa pois miehen luota.
Ei tulis mieleenkään antaa lupia 18-vuotiaalle. Itse saa päättää mitä tekee, vaikka asuu vielä kotona, mutta tietenkin on asiallista ilmoittaa, mihin on menossa yms.
Miten estät?