Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt kaikki vinkit, millä saisin 4vuotiaan syömään aamulla edes JOTAIN

Vierailija
04.10.2016 |

muuten hyvä ruokahalu, mutta aamuisin ei maistu mikään ! ei puuro, ei murot, ei leipä... smoothiet menivät alas yhdessä vaiheessa, mutta eivät enää. olen koettanut leikin varjolla : leipäpaloja lautaselle ja huutelua " maistiaisia, rouva maistaa nyt tästä uutta leipää". ei.
menee tarhaan 8.30 ja ruoka on vasta klo 11.00 :(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viet tarhaan? Meillä tyttö söi eväät matkalla autossa.

Vierailija
2/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, jos ei maistu niin ei maistu. Mitä sitä tuputtamaan. Maistuu lounas sitten päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bussilla. olen joskus ottanutkin leipää mukaan järsittäväksi, mutta siitä tulee jano eikä viitsi vesipulloa raahata mukana..

ap

Vierailija
4/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätä aiemmin. Anna herätä kunnolla. Itse en saa ainakaan tuntiim syötyä herättyäni

Vierailija
5/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut juurestikkuja, hedelmää. Näitä voi syödä myös autossa matkalla tarhaan.

Vierailija
6/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta lapsi pystyisi syömään, hänen täytyy herätä aikaisemmin. Elimistön pitää herätä kunnolla ja siihen menee aikaa.

Vierailija
7/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan lapsi herää? Menee tarhaan sen verran myöhään, että jos ei tähän asti ole herännyt paljon ennen tuota, alkaisin ehkä herätellä ja sitten elimistö ehtisi herätä riittävästi. Kaikki eivät pysty syömään väsyneinä. Tai sitten syö ekan kerran vasta lounaalla. Siitä varmaan tulee sanomista, mutta kaikkiahan ei voi miellyttää. Meillä on työ ja tuska saada 13-v. aamuisin kouluun, on niin umpiväsynyt (ei pelaa pitkin öitä, jos joku ajatteli niin), ei puhettakaan, että saisi mitään alas. Eväsleivän ja vesipullon ottaa mukaan.

Vierailija
8/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

bussilla. olen joskus ottanutkin leipää mukaan järsittäväksi, mutta siitä tulee jano eikä viitsi vesipulloa raahata mukana..

ap

No ota se smoothie pillin kanssa bussiin ja pillillä juotava jogurtti, elovena-juoma tms.. Jotkut aikuisetkaan ei pysty aamulla syömään, kysy niiltä milloin se nälkä sitten tulee ja ruoka alkaa mennä alas. Auttaisko jos veisit sellaiseen aikaan, että saisi aamupuuron tarhassa?

Vierailija
9/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama,muut porukasta syö mutta 3 vee heräilee tunnin kaksi ja syö vasta sitten,vaikka kova poika onkin syömään.Syököön sitten kun syö?Jos asia vaivaa niin joku pieni eväs mukaan?

Vierailija
10/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisiko lapsi syödä aamiaisen päiväkodissa?

Vierailija
11/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli ennen huono syömään aamuisin kotona, mutta päiväkodissa kuitenkin maistui puuro. Nykyään kelpaa aamiainen jo kotonakin, tosin vain lasten ohjelmia samalla katsellen. Muiden ruokien kanssa ei mitään ongelmia.

Oletko siis kokeillut viedä aiemmin päiväkotiin jos söisi siellä aamiaisen? Ei se toisaalta haittaakaan vaikka syö kunnolla vasta lounaalla, jos sinne asti pärjää hyvällä mielellä.

Vierailija
12/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö syö tarhassa aamupalaa? Meillä lapsi myös aamulla heti herättyään erittäin huono syömään, joten siksi on aivan taivaallista, että voi viedä päiväkotiin aamupalalle (jota saa meillä klo 8.30 saakka), koska silloin on jo ollut jonkin aikaa hereillä ja syökin jotain, kotona aamulla juo vain vähän kaakaota. Vapaapäivinäkin ja viikonloppuina ihan ihan turha tarjota syötävää liian aikaisin! Päiväkodissa taitaa myös vaikuttaa se, että muutkin syövät siinä vierellä. Ymmärrän, että tuo aika klo 11 saakka on ihan liian pitkä olla syömättä! Meillä aika hyvin menee, jos on pakko aamulla syödä jotain, jogurttijuomat, tosin onhan ne sokerisia, mutta tuskin syömisten kokonaisuudessa paljoa merkitsee, jos muut syömiset kunnossa. Raejuustoa joskus menee hyvin. Banaani joskus, hapankorppua joskus, paahtis, karjalanpiirakka ja useinhan sitä kysytään just sitä mitä ei juuri nyt ole, voiime viikolla oli, muttei silloin kelvannut! Auttaako yhtään, jos saa itse valita kaupasta aamupalajuttua, niin silloin voisi sanoa, että itse valittu - toki aikuinen päättää, mitä lopulta ostetaan, mutta, jos asiallista ruokaa, niin lapsi saisi itse päättää?

Toisaalta, jos kasvu ok, niin ehkä koettaisin sietää jonkin aikaa, näitä vaiheita aina menee ja uusia tulee! Miten pärjää päiväkodissa, jos ei syö? Tuleeko sieltä tietoa, ettei jaksa? Tää syöminen on hommaa, jolla lapsi saa vanhemman nopeasti hermoromahduksen partaalle!

Vierailija
13/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ota se smoothie pillin kanssa bussiin ja pillillä juotava jogurtti, elovena-juoma tms.. Jotkut aikuisetkaan ei pysty aamulla syömään, kysy niiltä milloin se nälkä sitten tulee ja ruoka alkaa mennä alas. Auttaisko jos veisit sellaiseen aikaan, että saisi aamupuuron tarhassa?

Ilmeisesti aika moni syödä aamupalansa bussissa. Bussit on aika sotkuisessa kunnossa jo aamuruuhkan jälkeen, roskia, muruja ja tahmaa penkeissä. Harmi, etteivät kieltomerkit bussin ikkunassa kerro matkustajille mitään.

Vierailija
14/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla soi kello 6.30, käyn pistämässä kahvin tippumaan ja herätän sitten lapset. esikoinen syö molempien edestä, tänäkin aamuna meni kaksi lautasellista vispipuuroa ja pari palaa ruispaahtista!

olen myös itse huono syömään aamuisin, mutta minulla menevät alas jugurtti ja kahvi. en kestäisi olla nälkäisenä töissä,ja tuntuu kurjalta ajatella lasta maha kurnien tarhassa :(

ap

Vierailija
15/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ilmeisesti aika moni syödä aamupalansa bussissa. Bussit on aika sotkuisessa kunnossa jo aamuruuhkan jälkeen, roskia, muruja ja tahmaa penkeissä. Harmi, etteivät kieltomerkit bussin ikkunassa kerro matkustajille mitään.

Suosin usein aika lempeitä konsteja, mutta en nyt oikein ymmärrä, miksi lapset pitää opettaa syömään jossain autossa tai rattaissa. Ihan hyvä periaate olisi syödä ruoka aterioina pöydän ääressä (no, meilläkin usein olkkarissa kyllä) ja jos ei ole nälkä tai ei huvita syödä niin sitten seuraavana ruoka-aikana. Napostelu siellä sun täällä ajatuksella "kun nyt jotain edes söisit!" on omiaan aiheuttamaan vain lisää ongelmia tavalliseen syömiseen.

Vierailija
16/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No nyt kyllä tuli tunne, että ap:n pitää itse muuttaa asenteitaan! Pikku vesipullo mukaan ja jätät sen lapsen tarhakassiin päiväksi!

Vierailija
17/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö syö tarhassa aamupalaa? Meillä lapsi myös aamulla heti herättyään erittäin huono syömään, joten siksi on aivan taivaallista, että voi viedä päiväkotiin aamupalalle (jota saa meillä klo 8.30 saakka), koska silloin on jo ollut jonkin aikaa hereillä ja syökin jotain, kotona aamulla juo vain vähän kaakaota. Vapaapäivinäkin ja viikonloppuina ihan ihan turha tarjota syötävää liian aikaisin! Päiväkodissa taitaa myös vaikuttaa se, että muutkin syövät siinä vierellä. Ymmärrän, että tuo aika klo 11 saakka on ihan liian pitkä olla syömättä! Meillä aika hyvin menee, jos on pakko aamulla syödä jotain, jogurttijuomat, tosin onhan ne sokerisia, mutta tuskin syömisten kokonaisuudessa paljoa merkitsee, jos muut syömiset kunnossa. Raejuustoa joskus menee hyvin. Banaani joskus, hapankorppua joskus, paahtis, karjalanpiirakka ja useinhan sitä kysytään just sitä mitä ei juuri nyt ole, voiime viikolla oli, muttei silloin kelvannut! Auttaako yhtään, jos saa itse valita kaupasta aamupalajuttua, niin silloin voisi sanoa, että itse valittu - toki aikuinen päättää, mitä lopulta ostetaan, mutta, jos asiallista ruokaa, niin lapsi saisi itse päättää?

Toisaalta, jos kasvu ok, niin ehkä koettaisin sietää jonkin aikaa, näitä vaiheita aina menee ja uusia tulee! Miten pärjää päiväkodissa, jos ei syö? Tuleeko sieltä tietoa, ettei jaksa? Tää syöminen on hommaa, jolla lapsi saa vanhemman nopeasti hermoromahduksen partaalle!

kasvu ok. päiväkodista on sanottu vain, että syö todella paljon... joskus tekevät retkiä heti aamusta ja  ovat huomanneet ,että lapsi ei syö silloinkaan mitään, juo vain pillimehun !

ap

Vierailija
18/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo ratkaistiin siten, että samalla sai katsoa telkkarista/tabletilla lastenohjelmia, JOS söi samalla.

Vierailija
19/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuisiko sellainen smoothie, joka imetään sellaisesta pussista? Niitä saa kaupan vauvanruokahyllystä. Siinä on hedelmäsose ja juotava samassa.

Vierailija
20/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v. syö huonosti jokaisella aterialla, mutta aamuisin saattaa mennä alas esim. banaani, viinirypäleet tai pähkinät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi