Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt4.10.2016

Hei,

Olen abivuotta käyvä lukiolainen Helsingistä ja tavoitteena olisi hakea Helsingin kauppakorkeakouluun opiskelemaan kevään koittaessa. Ymmärrän, että luku-urakka tulee olemaan työläs ja kysyisinkin forumilaisilta omia kokemuksia koitoksesta, jotta pystyn siihen jo nyt paremmin nyt varautumaan :)

Lisäksi olisin kiinnostus kuulemaan jos forkalla on käyttäjiä, jotka ovat ostaneet valmennuskurssin, kuinka paljon he ovat siitä maksaneet ja sen eduista / haitoista ? Onko valmennuskurssi käytännössä pakollinen, jos hakee niinkin vaikeaan hakukohteeseen kuin Helsinki? Itselläni on budjettirajoite tuhannessa eurossa, joten en pysty ostamaan Timo Hentusen valmennuskurssia (www.winner.fi), vaikka olettaisin sen olevan paras. Olen miettinyt Ekonomivalmenuksen ja Aallon opiskelijoiden pitämän Kauppisvalmennuksen välillä. Mitä mieltä?

Opiskeletko? Millainen oli pääsykoeurakkasi? Kuinka paljon luit ja miten aikaisin alotit? Onko järkevää ostaa valmennuskurssi? Kuinka paljon maksoit siitä?

Kommentit (2)

Käyttäjä2628
Seuraa 
Liittynyt10.9.2016

Itsellä ei ole opiskelut ajankohtaisia, mutta tiedän monta hakijaa ja heidän kuvioitaan. SInua ehkä ärsyttää vastaus, mutta se on yksinkertaisesti että riippuu itsestäsi ja taipumuksistasi.

Tiedän valmennuskurssin ostaneita ja rannalle jääneitä, tiedän kurssitta paikan saaneita.

Toimiva näyttää olevan myös tiimiopiskelu: esim. kolmen kimppana käy läpi materiaalin samaan tahtiin ja sparraa. Voi esim. jakaa muistiinpanovastuitakin, vaikka kaikki kaiken lukevatkin. Näin toimineissa on minun tuttavissani ne huonoimmilla papereilla paikan saaneet.

Vierailija

JanneP kirjoitti:
Hei,

Olen abivuotta käyvä lukiolainen Helsingistä ja tavoitteena olisi hakea Helsingin kauppakorkeakouluun opiskelemaan kevään koittaessa. Ymmärrän, että luku-urakka tulee olemaan työläs ja kysyisinkin forumilaisilta omia kokemuksia koitoksesta, jotta pystyn siihen jo nyt paremmin nyt varautumaan :)

Lisäksi olisin kiinnostus kuulemaan jos forkalla on käyttäjiä, jotka ovat ostaneet valmennuskurssin, kuinka paljon he ovat siitä maksaneet ja sen eduista / haitoista ? Onko valmennuskurssi käytännössä pakollinen, jos hakee niinkin vaikeaan hakukohteeseen kuin Helsinki? Itselläni on budjettirajoite tuhannessa eurossa, joten en pysty ostamaan Timo Hentusen valmennuskurssia (www.winner.fi), vaikka olettaisin sen olevan paras. Olen miettinyt Ekonomivalmenuksen ja Aallon opiskelijoiden pitämän Kauppisvalmennuksen välillä. Mitä mieltä?

Opiskeletko? Millainen oli pääsykoeurakkasi? Kuinka paljon luit ja miten aikaisin alotit? Onko järkevää ostaa valmennuskurssi? Kuinka paljon maksoit siitä?

Itse olen vanhempaa ikäluokkaa, mutta lapsista kaksi käy kauppakorkeakoulua paraikaa. Ehdottomasti paras valmennuskurssi on kyllä Supermaster.  Siellä pitää pääsykoekirjat olla luettu pariin kertaan jo ennen kuin itse kurssi alkaa. Kurssilla sanotaan, että ainakin 40 tuntia viikossa on tehtävä töitä. Lapset tekivät niin kuin sanottiin ja onnistuivat.  

Uskon että Aallon valmennuskin on kyllä hyvä, ja ennen kaikkea että olennaista on tuo kurinalaisesti ahkeroiminen. 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat