Hassua, että miehet valittavat feminismistä samalla kun itse luovat sille tarvetta
Olen nyt vuosien ajan tarkastellut keskustelua internetissä monien eri maiden ja monien eri medioiden kautta. Yhteinen ilmiö kaikille keskusteluareenoille on naisviha. Nainen saa erittäin todennäköisesti argumenttia tai mielipidettä ilmaistessaan kuulla kritiikkiä sukupuolestaan, ei itse arrgumentista. Naisena olo on jatkuvaa lytätyksi tulemista eri tahojen kautta, ainakin jos osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun internetissä. Täällä toitotetaan ironisesti miten feminismiä ei tarvita, mutta samalla kauhistellaan naisen seksuaalisuutta, (ja buustataan miesten kaikkine thailoukkoineen) haukutaan naisvaltaisia aloja, naisten työtä, naisten piirteitä, naisen biologiaa.
Mies saa kyllä kritiikkiä, mutta ei koskaan sukupuolestaan. Jos saa, kutsutaan kriitikkoa "feminatsiksi". Mies jok kritisoi naista naiseuden vuoksi on vain normaali mies. Niin. Nor-maa-li.
Kohtukateutta kutsutaan feministiseksi teoriaksi (jota se ei ole, vaan primitiivisissä kulttuureissa ilmennyt ilmiö) ja peniskateus on vain teoria. Jälleen normaali teoria. Mies on asetettu kaikkialla normaaliksi ja ihanteeksi ja naiseus joksikin puutteelliseksi.
Hassua miten toitotetaan kahta sukupuolta ja niiden luontaisia eroja, mutta toisen eroja ei koskaan ole hyväksytty.
Kommentit (22)
En ole omassa tuttavapiirissäni kenenkään kuullut koskaan mollaavan sitä, että joku on nainen. Muutaman "ole nyt mies ja tee näin" -kommentin olen kuullut, mutta nekin lähinnä vitsinä. Ylipäänsä ap:n kuvaamaa käytöstä en juurikaan tunnista, vaikka en tietenkään ole oman havaintokykyni suhteen objektiivinen.
Aika suuri osa naisvihamielisistä kommenteista on peräisin netin ääriääliöiltä, joiden vihan kohteeksi osumiseen riittää pelkkä elossa oleminen.
Ei ole olemassa - ainakaan Suomessa - mitään miesten suurta salaliittoa tai alistuskulttuuria. On vain ääliöitä, jotka potkivat tilanteen mukaan arimpaan kohtaan, sukupuolesta riippumatta.
Yksikään mies ei ole tehnyt mitään paria tuhatta vuotta. Perusjamppa elää siinä 70 vuotta, pitkäikäisimmätkin hippasen päälle 100.
Tämä on juuri se, mihin feminismi kompastuu. Se muuttuu itse seksismiksi, joka ei erota yksilöä sukupuolesta ja alkaa mitätöidä ihmisten mielipiteitä sukupuolen perusteella.