Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lapseni ottaa se HPV-rokote?

Vierailija
03.10.2016 |

Ensi yön aikana pitäisi päättää ja olen ihan epätietoinen vielä vastauksen suhteen.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rokotekriittinen, mutta kai muistatte kertoa lapsille, että rokotus suojaa vain kahdelta virukselta. Ja kaikki eivät kehitä vasta-aineita ollenkaan (valmistajan tekstiä). Että ei kannata tuudittautua turvallisuuden tunteeseen vaikka rokotus olisikin. Järki käteen!

Vierailija
62/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kansaa ohjataan. Sitä kansanosaa joka alistuu mihin tahansa.

Sitten itketään vuosien päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisvaikutuksista ei ole vielä tietoa. Emme tod. ottaneet rokotetta.

Vierailija
64/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole rokotekriittinen, mutta kai muistatte kertoa lapsille, että rokotus suojaa vain kahdelta virukselta. Ja kaikki eivät kehitä vasta-aineita ollenkaan (valmistajan tekstiä). Että ei kannata tuudittautua turvallisuuden tunteeseen vaikka rokotus olisikin. Järki käteen!

Joo, me kaikki mammat, jotka aiomme suositella tuota rokotetta lapsillemme, ajattelimme että rokotteen jälkeen ei tarvitse kertoa lapselleen hivistä, klamydiasta, kupasta, tippurista, hepatiiteista tai ei-toivotuista raskauksista.

Järki käteen itsellesi hei.

Vierailija
65/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tyttö harrastaa miehiä? Silloin tietenkin. Terottaisin vastuullisuutta. 

Vierailija
66/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskää, että miten rokotekriittiset ovat ottaneet tämän rokotteen kanssa aseekseen mahdollisen lapsettomuuden. Perinteisestihän rokotteiden aiheuttamaa lapsettomuutta on pelätty Afrikassa, ei juurikaan länsimaissa.

Vai liittyykö tämä jotenkin siihen, että rokote mahdollistaa turvallisemman seksin ihmisille, jotka eivät rokotuksen ottamishetkellä ole vielä seksuaalisesti aktiivisessa iässä. Varmasti kova paikka monelle vähän yksinkertaiselle vanhemmalle. On pitänyt keksiä jokin seksuaalisuuteen liittyvä rangaistus rokotteen ottaville.

Vierailija
67/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteisiin on laitettu sterilisointiainetta Afrikassa.

Väestöä ohjataan rokotteilla ja ties millä.

Vierailija
68/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä huhua ei olisi laskettu liikkeelle, ei kenenkään meistä enää ikinä tarvitsisi rokottaa lastaan poliota vastaan.

Vierailija
69/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä huhua ei olisi laskettu liikkeelle, ei kenenkään meistä enää ikinä tarvitsisi rokottaa lastaan poliota vastaan.

Asia on paljon laajempi kuin tiedätkään.

Vierailija
70/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa itse päättää, onneksi.

https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/kaytannon-ohjeita/usein-kysyttya…

Mitä tehdään, kun tyttö haluaa rokotteen, mutta huoltajat eivät anna lupaa?

Jos terveydenhoitaja arvioi tytön kypsyystason riittäväksi päätöksen tekemiseen, rokote voidaan antaa. Jos terveydenhoitaja arvioi, että tytön kypsyystaso ei ole riittävä, hän voi arvioida kypsyystason uudelleen esimerkiksi vuoden päästä.

Suomen potilaslain 7. pykälä (laki potilaan asemasta ja oikeuksista (785/1992) korostaa alaikäisen oman tahdon merkitystä hoitoratkaisuja tehtäessä. Jos alaikäinen on ikäänsä ja kehitystasoonsa nähden kykenevä päättämään hoidostaan, häntä hoidetaan yhteisymmärryksessä hänen kanssaan. 

Vierailija
71/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa.

Minä en sellaista olisi saanutkaan, mutta toivon että olisin saanut. Lapseni isä kantoi/kantaa tätä virusta. Sain tietää sen vasta synnytyksen jälkitarkastuksen jälkeen, kun papa-kokeessa näkyi häikkää. Sitä ennen oli sanonut käyneensä sukupuolitesteissä, joissa ei mitään ongelmaa... Olen käynyt läpi sähkösilmukkahoitoja, ja joudun ravaamaan kolposkopiassa puolen vuoden välein. Perhana että ottaa päähän. Jos tältä ja kohdunkaulansyövän pelolta voi rokotteen avulla välttyä, ottaisin ehdottomasti.

Vierailija
72/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu, mitään takeita ei ole tehosta ja haittavaikutuksia on ilmennyt jo nyt runsaasti ja tosiaan mitään tietoa ei ole pitkäaikaisvaikutuksista. Ei yhtään enempää kuormitusta elimistölle, kuin mitä on pakko. Opetamme lapsillemme, että kenen tahansa kanssa ei kannata seksiä harrastaa, ainoastaan pitkän seurustelun jälkeen ja sittenkin kondomin kanssa. Parasta on, jos on koko elämän ajan saman kumppanin kanssa, ymmärrettävistä syistä voi kuitenkin olla useampi kumppani, mutta siihen yhteen kannattaa pyrkiä. Sitten kun ovat täysi-ikäisiä päättävät tietysti itse rokotteistaan, kuten muustakin. Toivottavasti järkeä on kuitenkin päässä riittävästi. 

Vierailija
73/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen apina alapeukuttaa ihmistä, joka kertoo joutuneensa sähkösilmukkahoitoon? Oikeasti tsemppiä, 73.

Vierailija
74/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet ovat yksi keino kontrolloida väestöä.

75/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itse yläasteen alussa ja hyvin raskauduin tänä vuonna muutama vuosi rokotteen jälkeen.

Suosittelen ottamaan niitä rokotteita, onhan ne oikeesti auttanu jo kauan.

Vierailija
76/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa kun itse otin!! Ei ole testattu kunnolla

Vierailija
77/93 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei otettu, mitään takeita ei ole tehosta ja haittavaikutuksia on ilmennyt jo nyt runsaasti ja tosiaan mitään tietoa ei ole pitkäaikaisvaikutuksista. Ei yhtään enempää kuormitusta elimistölle, kuin mitä on pakko. Opetamme lapsillemme, että kenen tahansa kanssa ei kannata seksiä harrastaa, ainoastaan pitkän seurustelun jälkeen ja sittenkin kondomin kanssa. Parasta on, jos on koko elämän ajan saman kumppanin kanssa, ymmärrettävistä syistä voi kuitenkin olla useampi kumppani, mutta siihen yhteen kannattaa pyrkiä. Sitten kun ovat täysi-ikäisiä päättävät tietysti itse rokotteistaan, kuten muustakin. Toivottavasti järkeä on kuitenkin päässä riittävästi. 

Keskimäärin tytöt aloittavat seksielämänsä 16,5-vuotiaina ja pojat hieman vanhempina. Ensimmäisessä yhdynnässään kondomia käyttää kolme neljästä tytöstä ja 60 prosenttia pojista. Ne, jotka eivät käytä kondomia tuolloin tai jollakin seuraavalla kerralla, eivät tietenkään ole kenenkään meistä lapsia?

Ja loppuun se musertavin tieto: jopa 80 prosentilla aikuisista on hpv.

Vierailija
78/93 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva hei olin viime vuonna 6lk ja en ottanut rokotusta koska vihaan neuloja ja en oikeen tajuu että oisko se kannattanu sittenki ottaa?!??☹️

Vierailija
79/93 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sitä mieltä, että rokotteen saannin evääminen lapseltaan aiheuttaa syöpääkin pahempaa!

Nimittäin vainoharhaisenvanhemman- psykoosia! Kutsutaan myös nimellä haluanlapsenisaavankohdunkaulansyövän- oireyhtymäksi.

Vierailija
80/93 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se rokote suojaa vaan kahdelta eri virukselta ja niitä syöpää aiheuttavia oli varmaan 16 yhteensä, tjsp.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi