Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla RASKAUSMYRKYTYS?

Vierailija
03.10.2016 |

Elikkäs siis rv 31+4 - 35 + 4
Niin tällä välillä tullut painoa 2.2 kg.
Onko se liikaa? Verenpaineet on ok. Viikko sitten pissa puhdas.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tee pissatesti.

Vierailija
2/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei saa nousta yhtään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON.

Vierailija
4/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia painonnousua. Googleta raskausmyrkytyksen oireet ja jos kuulostaa tutulta niin soita lääkärille tai sairaalaan jos klinikka niinni.

Vierailija
5/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut jo jonkin aikaa oikea jalka turvonneempi kuin toinen ja kovaa turvotusta.

Jalkapöytä ja nilkka oikein turvonneet ja säärtä kihelmöi. Soitin jo synnärille kaksi kertaa mutta eivät huoli minua. Tätä jatkunut jo kuukauden.

Vierailija
6/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että RASKAANAOLEVALLA ei saisi paino nousta yhtään? Nytkö nämä laihdutushullut sekaantuvat raskauskeskusteluihinkin?

Raskausmyrkytys ei ole pelkkä painonnousu, mutta toisaalta, voi olla vaikka paino laskisi. Eikö nykyään käydä noilla raskausviikoilla muutenkin neuvolassa aika usein, että voit kysyä sieltä?

Vierailija
7/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tk lääkärille mutta en päässyt kuin sairaanhoitajan luokse. Kukaan ei auta minua! Mihin voin enää mennä. Joka paikkaan soiteltu. Miksi eivät ultraa jalkaani. :(

onko tämä tulppa/tukos? Myrkytys? Ap

Vierailija
8/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut jo jonkin aikaa oikea jalka turvonneempi kuin toinen ja kovaa turvotusta.

Jalkapöytä ja nilkka oikein turvonneet ja säärtä kihelmöi. Soitin jo synnärille kaksi kertaa mutta eivät huoli minua. Tätä jatkunut jo kuukauden.

En halua pelotella, mutta voi viitata enemmän  veritulppaan kuin raskausmyrkytykseen. Sitä ei hoideta synnärillä vaan muistaakseni sisätaudeissa.

Vierailija
9/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis paino noussut reilu 2.2 kg. Toinen jalka turvonneempi. Eli siis jalkapöytä nilkka varpaat ja säärtä kihelmöi. Kenkä ei mene jalkaan ja olen vain maannut 1 - 2 vkoa kotosalla. Oikeasti kukaan ei ota tosissaan ei terkka, ei synnärillä eikä kunnallinen sairaanhoitaja :( Ap

Vierailija
10/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä sairaanhoitaja sanoi siitä jalasta?

Sinun painonnousu ->raskausmyrkytysepäilysi muuttuikin tässä ihan yllättäen vain jalan turpoamiseksi. Oletko nyt varma, että olet raskaana?

Vierailija
11/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lähteä ensiapuun sillä turvotus ei laske edes yöllä ja aamulla aina turvottaa. Ap

Vierailija
12/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua pelotella, mutta voi viitata enemmän  veritulppaan kuin raskausmyrkytykseen. Sitä ei hoideta synnärillä vaan muistaakseni sisätaudeissa.

Turvonnut jalka voi viitata syvään laskimotukokseen. Se ei kuulu synnärille vaan ihan normaaliin päivystykseen. On päivystyksellisesti hoidettava juttu, ettei mene keuhkoihin. Eli omaan päivystyspisteeseen vielä tänä iltana (sinne minne menisit jos vaikka katkaiset käden tai saat ison haavan tai rintakipuja jne...)

Vierailija
13/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä sairaanhoitaja sanoi siitä jalasta?

Sinun painonnousu ->raskausmyrkytysepäilysi muuttuikin tässä ihan yllättäen vain jalan turpoamiseksi. Oletko nyt varma, että olet raskaana?

Ei mitään. Ei edes tutkinut. Halus ottaa vain raskausmyrkytykseen pissatestistin. Sanoi että on normaalia toispuoleinen turvotus. Synnärille soitin niin sanoivat että ei kuulosta normaalilta.

Olen hysteerinen ja en tiedä mitä tehdä. Tulen hulluksi. Olen vatvonut asiaa jo monta viikkoa/päivää.... Ap

Vierailija
14/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulpassa aina erittäin kova pohjekipu ja jalkaa punoittaa. Ei tarvitse olla edes turvotusta.

Vierailija
15/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veritulpassa aina erittäin kova pohjekipu ja jalkaa punoittaa. Ei tarvitse olla edes turvotusta.

Ok. Minulla ei punoita mutta varpaat aivan turvoksissa. Jäykät ja kiristää. Jalkapöytää kiristää ja turvottaa ja tekee kipeää. Kengät ei mene jalkaan. Nilkassa pussit ja kova turvotus. Tekee kipeää ja ei voi taivuttaa eteenpäin... kihelmöi vähän säärtä.

Toinen jalka vähän turvonnut mutta ei muita tunteita. Viikkoja 35+ Ap.

Vierailija
16/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita HÄKEEN.

Vierailija
17/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut keskenmenovaaraa, ei raskausmyrkytystä, ei pahointia ja olin 43 v kun tulin raskaaksi. 

Vierailija
18/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen soittamaan neuvolaan nyt ja kysymään.

Vierailija
19/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus voi olla raskausmyrkytystä tai tukosta suonissa eli jokin tulppa. Voi olla myös normaalia raskauden tuomaa turvotusta.

Vierailija
20/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla raskaus myrkytys jos turvottaa reilusti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi