Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junassa n. 2v taapero tuijotti tauotta melkein 4 tunnin matkan tabletilta piirrettyjä, ei reagoinut mihinkään

Vierailija
03.10.2016 |

Silmät oli naulittuna tabletin ruutuun ja äidillä älypuhelimeen. Toiset lapset yrittivät jututtaa - ei reaktiota. Joku täti tuli lepertelemään - ei reaktiota. Eräs nainen tarjosi äidin luvalla karamellia - ei reaktiota. Lapsi tuijotti ilmeettömänä ruutua. Jotenkin äärimmäisen surullista, eikö?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka :(

Vierailija
2/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin varmaan 6v ja vetänyt  ihan samanlaiset maratoonit kirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä oli jotenkin vammainen. Surullista on :(

Vierailija
4/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä oli jotenkin vammainen. Surullista on :(

Äitiä varmaan tarkoitit tuolla ?

Vierailija
5/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule junassa rupattelemaan, varskikaan lapset, kun sitä tablettia tuijottelevat...Kukaa ei tule  tarjoamaan karamelliä. Karamelliä :D Kuka enää edes käyttää kyseistä sanaa? Mummo 92v.?

Vierailija
6/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se nykyään monella on. Vanhemmuus täysin hukassa, mutta jos äiti tuijottaa kännykkäänsä intensiivisemmin kuin lapsi padia, niin paha siinä on mitään neuvoa. Tulevaisuudessa voi olla aika hankalaa.

Vierailija
7/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, ei kukaan nykyään tarjoa lapsille karkkia.

Vierailija
8/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten koin saman junassa. Isä, äiti ja kaksi lasta, toinen pieni vauva ja toinen lapsi n. 2-3 vuotias. Vauvaa lukuunottamatta kaikilla joku älylaite kädessä koko matkan. Mihin tämä maailma on oikein mennyt? Voisihan sen lapsen kanssa seurustella muutenkin, kuin antamalla padin käteen, kas tässä, viihdytä itse itseäsi. Mihin ovat kuvakirjat kadonneet? Lukeminen lapselle? Kukaan tästä perheestä eivät puhuneet toisilleen mitään. Kuinka lapsen puhe kehittyy, kun hänelle ei puhuta mitään, lyödään vain passiivinen laite käteen? Ei ymmärrä, ei. Ja ei kai mun tarvikkaan..

Vierailija
9/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Oulun suunnalla on sitten vissiin jotenkin poikkeuksellisia junamatkustajia? Itse juttelen lähes aina mummeleiden kanssa matkat ja monet haluavat pidellä taaperoani sylissä. Keksiäkin on tarjottu.

T. Ei ap

Vierailija
10/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, ei kukaan nykyään tarjoa lapsille karkkia.

Huom! Karamellia.

Vierailija
11/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani seurasin n. 2-v lasta 6 tunnin lentomatkalla. Lapsi vyötettiin kiinni tuoliinsa, häntä ei viihdytetty millään tavalla koko lennon aikana, ei ollut mitään lelua tms. käsillä ja kun lapsi yritti venkoilla niin hänelle tiuskittiin.

Vierailija
12/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten koin saman junassa. Isä, äiti ja kaksi lasta, toinen pieni vauva ja toinen lapsi n. 2-3 vuotias. Vauvaa lukuunottamatta kaikilla joku älylaite kädessä koko matkan. Mihin tämä maailma on oikein mennyt? Voisihan sen lapsen kanssa seurustella muutenkin, kuin antamalla padin käteen, kas tässä, viihdytä itse itseäsi. Mihin ovat kuvakirjat kadonneet? Lukeminen lapselle? Kukaan tästä perheestä eivät puhuneet toisilleen mitään. Kuinka lapsen puhe kehittyy, kun hänelle ei puhuta mitään, lyödään vain passiivinen laite käteen? Ei ymmärrä, ei. Ja ei kai mun tarvikkaan..

No tuo on laiskojen vanhempien tapa mennä sieltä missä aita on matalin. Helppoa aina välillä, mutta jossain vaiheessa tulee suurella todennäköisyydellä ongelmia.

En vain ymmärrä miksi pitää lisääntyä, jos ei ole mitään intoa kasvattaa lapsia.

Vierailija
13/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mihin ovat kadonneet käpylehmät?? Kehityksen kelkassa moni hittiasia putoaa pois käytöstä. En ymmärrä tätä teknologian vastustusta, se tabletti on ihan sama asia kuin kirja, mahdollisesti vain interaktiivisempi ja jopa kehittävämpi. Ystävän 3-vuotias tytär osaa jo englantia, koska on opiskellut sitä erilaisten pelien myötä tabletilla. 

Tulkaapas luddiitit tälle vuosituhannelle.

Vierailija
14/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä tekee samaa 3,5-vuotiaan tyttönsä kanssa. Lapsi asuu tabletin ääressä, koska näin vanhemmat pääsevät helpolla. Lapselle ei esimerkiksi lueta kirjoja ikinä, eikä ole niistä kiinnostunutkaan. Myöskään hänen kanssaan ei leikitä, koska kaverin mukaan leluja on niin rasittavaa siivota pois!! Tyttö on siis vauvasta asti totutettu viihtymään tabletin ääressä. Surullista katsottavaa, mutta paha on mennä ulkopuolisen puuttumaan tuohon. :(

Vierailija
15/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero, voi luoja miten inhottava sana. Mitä on sanalle lapsi tapahtunut?

Taapero YÖKS

Äiti on raskautunut ja synnyttänyt taaperon : C

Vierailija
16/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Ap kuvittelee jonkun neljän tunnin setin perusteella tietävänsä että miten surullista ko. lapsen elämä on. Mistä tiedät, jos lapsi ei vaikka vierastanut tätejä tai muuta. Ja kuka hitto edes tarjoaa kaksi vuotiaalle "karamellia"? Viisas lapsi kun ei ottanut.

Vierailija
17/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi oli väsynyt tai kipeä. Meidän lapsi on juuri tuollainen ollessaan väsynyt. Eikä siihen aina tarvita edes pädiä, että tuijottaa passiivisesti reagoimatta mihinkään. Ehkä äitikin oli väsynyt. Et tiedä tuosta perheestä ja heidän elämästään mitään. Älä tuomitse, kun et tiedä.

Vierailija
18/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen mörköjä ne tabletit oikein on? Mitä hittoa siinä junamatkalla olisi sitten pitänyt pikein tehdä? Jos olisi tuijottanut ikkunasta ulos niin olisiko ap ollut tyytyväinen? Vai olisiko pitänyt juosta toisten matkustajien sylissä pyörimässä jne.?

Vierailija
19/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi olisi ollut aktiivinen, olisi täällä heti haukuttu kuinka lapsi häiriköi.

Vierailija
20/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että jos lapsen kanssa juttelisi tai hänelle lukisi kirjaa, niin se lähinnä ärsyttäisi kanssamatkustajia, koska Suomessahan ei tunnetustikaan saa kuulua tai näkyä, varsinkaan lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme