Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junassa n. 2v taapero tuijotti tauotta melkein 4 tunnin matkan tabletilta piirrettyjä, ei reagoinut mihinkään

Vierailija
03.10.2016 |

Silmät oli naulittuna tabletin ruutuun ja äidillä älypuhelimeen. Toiset lapset yrittivät jututtaa - ei reaktiota. Joku täti tuli lepertelemään - ei reaktiota. Eräs nainen tarjosi äidin luvalla karamellia - ei reaktiota. Lapsi tuijotti ilmeettömänä ruutua. Jotenkin äärimmäisen surullista, eikö?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe vapaan mukaan lapsi ei saa junassa: katsoa tablettia kuulokkeilla, katsoa tablettia ilman kuulokkeita, jutella muiden matkustajien kanssa oma-aloitteisesti, olla vastaamatta, kun vieras aikuinen juttelee hänelle, syödä karkkia, olla ottamatta vastaan vieraan aikuisen tarjoamaa karkkia, pitää meteliä leikkivaunussa, häiriintyä muiden lasten riehumisista, jne. jne. 😵

Ja älkää huoliko, meidän perhe ei matkusta junalla, emmekä edes omista tablettia/pädiä.

Vierailija
42/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei..... nykynuoriso on pilalla.... silloin kun minä olin nuori niin tehtiin käpylehmiä.... sähkö on paha keksintö ja thomas edison oli noita

Ajat muuttuu saatanan muumiot. Mä tossa iässä olin naama kiinni aku ankoissa, eikä mun huomio herpaantunu vaikka pommin olis räjäyttäny korvan vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan 19 vuotiaan kanssa tuli moinen erehdys tehtyä. Sai pelata niin paljon ku halus. Nykyäänkään ei tee muuta ku istuu tietokoneella 24 h.

Perheen nuorin 4 v ei ole pelannu mitään tietokone ei pleikkaripelejä. Luetaan paljon kirjoja ja puuhastellaan ulkona. Ainoastaan puhelimesta katsoo valokuvia.... et sentäs sen verran nykytekniikkaa :)

Vierailija
44/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te tabletin hehkuttajat, kai muistatte laittaa lapselle kuulokkeet? Että ärsytti viime viikolla junan leikkivaunussa, kun kellään muulla lapsella ei ollut kuulokkeita kuin omalla. Siinä sitten kuuntelin tocabocan bändipeliä(on helvetin rasittava), villejä futareita ja kaapoa. Argh! Ja jos lapsia on useampi, niin niitä välikappaleita, joihin saa liitettyä kahdet kuulokkeet, myydään ihan joka paikassa parilla eurolla.

Kiitos!

Aamen! Me emme matkusta enää lastenvaunussa, koska kukaan ei jaksa kuunnella sitä tableteista lähtevää älämölön. (Alapeukuttajat kuuntelevat mielellään kahdeksaa eri lastenohjelmaa/-peliä kerrallaan?)

Vierailija
45/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei..... nykynuoriso on pilalla.... silloin kun minä olin nuori niin tehtiin käpylehmiä.... sähkö on paha keksintö ja thomas edison oli noita

Ajat muuttuu saatanan muumiot. Mä tossa iässä olin naama kiinni aku ankoissa, eikä mun huomio herpaantunu vaikka pommin olis räjäyttäny korvan vieressä.

Ja sinä muumio et tajua että Aku Ankka ei ole elektroninen laite! Se on sarjakuvalehti.

Vierailija
46/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä muumio et tajua että Aku Ankka ei ole elektroninen laite! Se on sarjakuvalehti.

Pointti on se, että samalla tavalla ennen keskityttiin muihin asioihin samalla tavalla ja kalkkikset valitti. Elektroniikassa ja lapsissa on tulevaisuus, ne teidän eläkkeet maksaa.

47/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, ei kukaan nykyään tarjoa lapsille karkkia.

Ai jassoo, juuri viime perjantaina tarjosin uviereeni istuneelle tytölle karkkia, enkä edes ole mummo tai namusetä :D Mutta vakavasti puhuen, itse olen huolissani siitä että vanhemmat ja lapset jumittuvat niin pitkiksi ajoiksi elektroniikan ääreen, jolloin lapsen motoriset ja kognitiiviset taidot eivät kehity sosiaalisen kanssakäymisen, vuorovaikutuksen ja virikkeellisyyden puutteen vuoksi. Lapsi tarvitsee esim. katsekontaktia syntymästään lähtien ja se on ihan tutkitusti vähentynyt tänä päivänä elektroniikan pällistelyn takia. /p>

Vierailija
48/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Jättäkää jo lapset rauhaan. Jos taapero olisi reagoinut johonkin, olisi täällä taas ketjut: "Pitäkää ne h*lvetin pentunne hiljaa!!!! Vihaan lapsia!!!!!"

Vierailija
49/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten koin saman junassa. Isä, äiti ja kaksi lasta, toinen pieni vauva ja toinen lapsi n. 2-3 vuotias. Vauvaa lukuunottamatta kaikilla joku älylaite kädessä koko matkan. Mihin tämä maailma on oikein mennyt? Voisihan sen lapsen kanssa seurustella muutenkin, kuin antamalla padin käteen, kas tässä, viihdytä itse itseäsi. Mihin ovat kuvakirjat kadonneet? Lukeminen lapselle? Kukaan tästä perheestä eivät puhuneet toisilleen mitään. Kuinka lapsen puhe kehittyy, kun hänelle ei puhuta mitään, lyödään vain passiivinen laite käteen? Ei ymmärrä, ei. Ja ei kai mun tarvikkaan..

Niin, mihin ovat kadonneet käpylehmät?? Kehityksen kelkassa moni hittiasia putoaa pois käytöstä. En ymmärrä tätä teknologian vastustusta, se tabletti on ihan sama asia kuin kirja, mahdollisesti vain interaktiivisempi ja jopa kehittävämpi. Ystävän 3-vuotias tytär osaa jo englantia, koska on opiskellut sitä erilaisten pelien myötä tabletilla. 

Tulkaapas luddiitit tälle vuosituhannelle.

Tämä on valitettava harhaluulo, joka ei pidä lainkaan paikkaansa. Tabletti ei korvaa kirjaa (eikä toisinpäin). Kirjojen lukemisessa olennaista on aikuisen ja lapsen vuorovaikutus, ja juuri siinä vuorovaikutuksessa lapsen kieli kehittyy parhaiten. Tabletti on kyllä hyvä lisä mm. vieraiden kielien oppimisessa, mutta vuorovaikutusta se ei pysty korvaamaan.

Vierailija
50/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten koin saman junassa. Isä, äiti ja kaksi lasta, toinen pieni vauva ja toinen lapsi n. 2-3 vuotias. Vauvaa lukuunottamatta kaikilla joku älylaite kädessä koko matkan. Mihin tämä maailma on oikein mennyt? Voisihan sen lapsen kanssa seurustella muutenkin, kuin antamalla padin käteen, kas tässä, viihdytä itse itseäsi. Mihin ovat kuvakirjat kadonneet? Lukeminen lapselle? Kukaan tästä perheestä eivät puhuneet toisilleen mitään. Kuinka lapsen puhe kehittyy, kun hänelle ei puhuta mitään, lyödään vain passiivinen laite käteen? Ei ymmärrä, ei. Ja ei kai mun tarvikkaan..

Yksi sana sulle: e-kirjat.

Niin, mihin ovat kadonneet käpylehmät?? Kehityksen kelkassa moni hittiasia putoaa pois käytöstä. En ymmärrä tätä teknologian vastustusta, se tabletti on ihan sama asia kuin kirja, mahdollisesti vain interaktiivisempi ja jopa kehittävämpi. Ystävän 3-vuotias tytär osaa jo englantia, koska on opiskellut sitä erilaisten pelien myötä tabletilla. 

Tulkaapas luddiitit tälle vuosituhannelle.

Tämä on valitettava harhaluulo, joka ei pidä lainkaan paikkaansa. Tabletti ei korvaa kirjaa (eikä toisinpäin). Kirjojen lukemisessa olennaista on aikuisen ja lapsen vuorovaikutus, ja juuri siinä vuorovaikutuksessa lapsen kieli kehittyy parhaiten. Tabletti on kyllä hyvä lisä mm. vieraiden kielien oppimisessa, mutta vuorovaikutusta se ei pysty korvaamaan.

Vierailija
51/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin jo kyllästyttää nämä samat aloitukset joka päivä. 

Vierailija
52/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tarjotko tuntemattomille lapsille mitään. Oikeasti. Ette voi tietää, jos lapsi on vaikka allerginen jollekin ainesosalle. VAikka osaisi sanoa, niin ei voi tietää onko karkissa sitä, varsinkin jos karkit on aina olleet hänelle sopivia. 

Vierailija
53/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, ei kukaan nykyään tarjoa lapsille karkkia.

Huom! Karamellia.

Meilläpäin ainakin tarjotaan mälliä.

Mälli se on eikä mikään karkki.

Vierailija
54/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään lapsosten kanssa (minä ainoana aikuisena siis) muutaman kerran vuoteen noin viikon reissuja Kuopio-Jyväskylä-Tampere-Turku-Kuopio, ja sillä viimeisellä kuuden tunnin junamatkalla mulle on kyllä jo ihan yks hailee syökö ne lapset karkkia ja tuijottaako koko matkan ruutua, koska sitä ennen on retkeilty pari kertaa päivään ja väsätty porukalla luomulinssisoppaa ja askarreltu-paskarreltu sammaltaideteoksia ja oltu käytännössä tauotta yhdessä vuorokauden ympäri myös sen paljon ekstraohjausta ja -huomiota ja -hellyyttä sosiaalisesti kuormittuessaan kaipaavan esikoisen kanssa ja lisäksi useamman eri kaveriperheen kanssa, joten niin ihanaa kuin se kaikista onkin niin se viimeinen Turku-Kuopio-rupeama on 2- ja 5-vuotiaiden kanssa onnistunut jos istuvat suklaa suussa ja ruutu kädessä (vrt. riitelevät leikkivaunussa ja minä revin hiuksia päästäni ja sähisen hampaiden välistä epätoivoisena). Ei ne kyllä käytännössä neljää tuntia putkeen istu, mutta en potisi sen viikon jälkeen huono omaatuntoa vaikka istuisivat.

Vierailija
55/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli käytyä baarissa, ei sen puoleen, tuli itsekkin käyttäydyttyä kuin järjetön eläin, mutta huvittavaa oli katsoa, kun porukka istui rivissä tiskillä ja suurin osa vahtasi ruutua.

Vierailija
56/58 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on se, että samalla tavalla ennen keskityttiin muihin asioihin samalla tavalla ja kalkkikset valitti. Elektroniikassa ja lapsissa on tulevaisuus, ne teidän eläkkeet maksaa.

Et edelleenkään ymmärrä mistä tässä puhutaan.

Vierailija
57/58 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu näky myös esim. busseissa. Äiti saa rauhassa näelöidä älypuhelintaan kun penskalle lykätään se ruutu nenän eteen. Mitä sitä suotta kommunikoimaan, juttelemaan tai välittämään.

Täytyy antaa pisteet eräälle isälle, joka jaksoi koko lähes kahden tunnin matkan vastailla 3v poikansa kysymyksiin "Isi mikä auto tuo on" "Mitä tuolla koneella tehdään" "Mitä tuo liikennemerkki tarkoittaa" "Onko tuo koira saman rotuinen kuin lassie"

Kärsivällisesti vastaili ja selitti  sen sijaan missä joku laiskempi olisi lykännyt ruudun kouraan tai tuijottanut sitä itse, vastaillen "mmm"

Vierailija
58/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin niin, kuin että olisi rääkynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän